Jump to content

Laturinjalan alle ritiläpelti/tiivisteet?


Recommended Posts

Ei se kyllä öljyjä ole yhtään pihalle roiskinut ja on ollut ties kuinka kauan ilman sitä peltiä, edellisen koneen niputtajan jäljiltä. Tuli ilmi ku oon vaihtamassa laturin jalkaa vaihtovirtamalliin. Alkuperäisestä öljyntäytöstä muuten meni huohotinletku ilmanputsariin(alkup. öljytäytteinen putsari), mut tossa uudessa vaihtovirtajalassa ei ole ollenkaan huohotinliitäntää öljykorkin vieressä. Onko huohotinletku ilmanputsariin tarpeellinen?

Link to comment
Ei se kyllä öljyjä ole yhtään pihalle roiskinut ja on ollut ties kuinka kauan ilman sitä peltiä, edellisen koneen niputtajan jäljiltä. Tuli ilmi ku oon vaihtamassa laturin jalkaa vaihtovirtamalliin. Alkuperäisestä öljyntäytöstä muuten meni huohotinletku ilmanputsariin(alkup. öljytäytteinen putsari), mut tossa uudessa vaihtovirtajalassa ei ole ollenkaan huohotinliitäntää öljykorkin vieressä. Onko huohotinletku ilmanputsariin tarpeellinen?

 

Korjaan sen verran että öljyntäytössä on huohotinliitäntä ilmanputsarille muttei alas moottoripellin läpi menevälle putkelle. Pitääkö koneen päästä huohottamaan myös sitä kautta?

 

http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 5136-2.jpg

 

http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 5136-1.jpg

 

Ja sit ilmeni toinen juttu että tolla jalalla vaihtovirtanen jää liian kauas (pari senttiä) puhallinkopasta eli kiinnityspelti ei yllä koppaan kiinni. Jalka on vissiin jostain -74 kuplasta. Millanen jalka mun pitää hommata että toi vaihtovirtanen käy? (Kuvassa laturin kiinnityspelti jätetty tarkotuksella pois että näkyy paremmin mistä on kyse) Kaipaisin vastauksia molempiin kysymyksiin. Kiitokset!

post-3229-13888360772971_thumb.jpg

Link to comment
Kannattaa hommata vaihtovirtalaturin jalka.

UUdemmissa Kuplissa ei ole huohotusta suoraan ulkoilmaan,syynä tiukentuneet saastemääräykset.

 

Tuo kun nimenomaan on tuon kyseisen v-virtalaturin alkuperäinen jalka!

Jalassa numero 113.101.211 E ja toisella puolella jalkaa VW 1a.

 

Eli eikö huohotin luo siis liikaa painetta putsariin?

Link to comment

211E on tasavirtalaturin jalka,211G on vaihtovirtalaturin.

Laturinjalan ja kampikammion välinen paperitiiviste on tarkoitettu vanhempiin moottoreihin joissa ei köytetä roiskelevyä(pyöreä reikä laturinjalan alla,uudemmissa moottoreissa on isompi D:n muotoinen aukko jonka kanssa käytetään roiskelevyä joka on samalla myös tiiviste.

Jos moottori on tilavuudeltaan vakio tai lähellä sitä,eikä sitä kierrätetä paljon yli sen mitävakio kiertää niin tehtaan suunnittelema huohotus riittää kyllä,roiskelevyn on kyllä syytä olla paikallaan.

Link to comment

Oho! Joo vähän mä sitä siihen malliin pyörittelinkin että väärä jalka, mutta aika mystistä kun ostin laturin niin tämä jalka oli siinä pannalla tiukasti kiinni ja näyttäis et on ollu pitempäänkin.. Täytyypä selvitellä sitä. Kiitti! Ja ei kierrosten takia huolta siitä huohotuksesta, mietin siinä vaan et jos se ulkoilmaan menevä huohotinputki poistuu niin puhaltaako liikaa sinne putsariin..

Link to comment

laikalla hemmettiin se oljyntayttokiulu ja putkipihdeilla sen jalkeen se kierreholkki irti :)

 

 

Mulla on tommonen Metaken ylemman kuvan tyokalu. Jos se holkki ei lahde silla irti, niin se halkeaa. ja halkaisee myos laturinjalan :)

Antakaa lampoa kunnolla siihen kaulana vaikka, jos auttais.

 

Uudet tiivisteet taisin saada tehtya yksreikakansien imusarjan kuparisista puristerenkaista. Semmoiset sinne kerran laitoin, voi olla etta ne oli jostain muualta eika just ne yksreikakansien (1500) tiivisteet, mutta samanlaiset.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...