xam1 Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Mikä tarkoitus sillä lohkon ja laturinjalan välisellä pellillä on? Ilmeisesti alunperin siellä välissä ovat tiiviste-pelti-tiiviste järjestyksessä. Omasta -66 kuplan 1300 koneesta se ritiläpelti näköjään puuttuu, onko suurta merkitystä, tai haittaa jos sitä ei siellä ole? http://www.aircooled.net/new-bin/viewpr ... 11&cartid= Quote Link to comment
DOODAH Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Mä epäilen että pelli on siellä estämässä öljyn lentämisen korkin reiästä pellolle kun kierrokset on korkeella. Voi pitää paikkaansakki... Quote Link to comment
Mika Vainio Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Mä epäilen että pelli on siellä estämässä öljyn lentämisen korkin reiästä pellolle kun kierrokset on korkeella. Voi pitää paikkaansakki... On kyllä melko todennäköistä. Sen takia viiste. Quote Link to comment
xam1 Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Ei se kyllä öljyjä ole yhtään pihalle roiskinut ja on ollut ties kuinka kauan ilman sitä peltiä, edellisen koneen niputtajan jäljiltä. Tuli ilmi ku oon vaihtamassa laturin jalkaa vaihtovirtamalliin. Alkuperäisestä öljyntäytöstä muuten meni huohotinletku ilmanputsariin(alkup. öljytäytteinen putsari), mut tossa uudessa vaihtovirtajalassa ei ole ollenkaan huohotinliitäntää öljykorkin vieressä. Onko huohotinletku ilmanputsariin tarpeellinen? Quote Link to comment
xam1 Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Ei se kyllä öljyjä ole yhtään pihalle roiskinut ja on ollut ties kuinka kauan ilman sitä peltiä, edellisen koneen niputtajan jäljiltä. Tuli ilmi ku oon vaihtamassa laturin jalkaa vaihtovirtamalliin. Alkuperäisestä öljyntäytöstä muuten meni huohotinletku ilmanputsariin(alkup. öljytäytteinen putsari), mut tossa uudessa vaihtovirtajalassa ei ole ollenkaan huohotinliitäntää öljykorkin vieressä. Onko huohotinletku ilmanputsariin tarpeellinen? Korjaan sen verran että öljyntäytössä on huohotinliitäntä ilmanputsarille muttei alas moottoripellin läpi menevälle putkelle. Pitääkö koneen päästä huohottamaan myös sitä kautta? http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 5136-2.jpg http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... 5136-1.jpg Ja sit ilmeni toinen juttu että tolla jalalla vaihtovirtanen jää liian kauas (pari senttiä) puhallinkopasta eli kiinnityspelti ei yllä koppaan kiinni. Jalka on vissiin jostain -74 kuplasta. Millanen jalka mun pitää hommata että toi vaihtovirtanen käy? (Kuvassa laturin kiinnityspelti jätetty tarkotuksella pois että näkyy paremmin mistä on kyse) Kaipaisin vastauksia molempiin kysymyksiin. Kiitokset! Quote Link to comment
vwagen Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Kannattaa hommata vaihtovirtalaturin jalka. UUdemmissa Kuplissa ei ole huohotusta suoraan ulkoilmaan,syynä tiukentuneet saastemääräykset. Quote Link to comment
xam1 Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Kannattaa hommata vaihtovirtalaturin jalka.UUdemmissa Kuplissa ei ole huohotusta suoraan ulkoilmaan,syynä tiukentuneet saastemääräykset. Tuo kun nimenomaan on tuon kyseisen v-virtalaturin alkuperäinen jalka! Jalassa numero 113.101.211 E ja toisella puolella jalkaa VW 1a. Eli eikö huohotin luo siis liikaa painetta putsariin? Quote Link to comment
vwagen Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 211E on tasavirtalaturin jalka,211G on vaihtovirtalaturin. Laturinjalan ja kampikammion välinen paperitiiviste on tarkoitettu vanhempiin moottoreihin joissa ei köytetä roiskelevyä(pyöreä reikä laturinjalan alla,uudemmissa moottoreissa on isompi D:n muotoinen aukko jonka kanssa käytetään roiskelevyä joka on samalla myös tiiviste. Jos moottori on tilavuudeltaan vakio tai lähellä sitä,eikä sitä kierrätetä paljon yli sen mitävakio kiertää niin tehtaan suunnittelema huohotus riittää kyllä,roiskelevyn on kyllä syytä olla paikallaan. Quote Link to comment
metake Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Ja tuossa vielä kuva vaihtovirtalaturin jalasta: Quote Link to comment
xam1 Posted February 18, 2009 Author Share Posted February 18, 2009 Oho! Joo vähän mä sitä siihen malliin pyörittelinkin että väärä jalka, mutta aika mystistä kun ostin laturin niin tämä jalka oli siinä pannalla tiukasti kiinni ja näyttäis et on ollu pitempäänkin.. Täytyypä selvitellä sitä. Kiitti! Ja ei kierrosten takia huolta siitä huohotuksesta, mietin siinä vaan et jos se ulkoilmaan menevä huohotinputki poistuu niin puhaltaako liikaa sinne putsariin.. Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Taitaa olla vedenpoistolle se alaputki jos putsariin menee toinen letku. Quote Link to comment
xam1 Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Onko joku kehittäny jotain fiksua konstia tai työkalua öljyntäytön irrotukseen laturinjalasta? Quote Link to comment
metake Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Onko joku kehittäny jotain fiksua konstia tai työkalua öljyntäytön irrotukseen laturinjalasta? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 pirun levee talttapäämeisselikin auttaa, jakarilla ku käntää... Quote Link to comment
xam1 Posted February 19, 2009 Author Share Posted February 19, 2009 Joo, tuntuu olevan niin helvetin tiukassa, eikä oo pillejäkään että vois lämpöä antaa. Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 laikalla hemmettiin se oljyntayttokiulu ja putkipihdeilla sen jalkeen se kierreholkki irti :) Mulla on tommonen Metaken ylemman kuvan tyokalu. Jos se holkki ei lahde silla irti, niin se halkeaa. ja halkaisee myos laturinjalan :) Antakaa lampoa kunnolla siihen kaulana vaikka, jos auttais. Uudet tiivisteet taisin saada tehtya yksreikakansien imusarjan kuparisista puristerenkaista. Semmoiset sinne kerran laitoin, voi olla etta ne oli jostain muualta eika just ne yksreikakansien (1500) tiivisteet, mutta samanlaiset. Quote Link to comment
JaniM Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Lämpöpuhaltimellakin saa avitettua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.