Guest marko jääskeläinen Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Kyllä koojetin kanssa on ihan vi.un hukassa ellei koko systeemi ole alkuperäisasennuksena muuttamattomassa moottorissa. Mun mielestäni. Sen verran perseestä on kyllä koojetit juu. En laittaisi vapaaehtoisesti YHTEENKÄÄN autooni IKINÄ sitä ruiskua. Ei toi k-jetti paha ole,kunhan tietää mitä tekee:) se on tosi asia että moottori ja k-jetti joita sekoittaa keskenään on oltava samantyylisiä tehoiltaan,silloin toiminta on varmempaa. k-jetillä pärjää hyvin tuonne 200hv hujakoille,suurin murhe noissa k-jeteissä on se että suuttimet kusee miten sattuu,ne on testattava ennen käyttöä,suuttimet omaan mukiin ja läpä ylös esim 5 sek ja verrata tulosta. k-jetillä 13.9 joskus aikoinaan ajanut puutarhajyrsimen kanssa. t-jääskeläinen Quote
Ketsa Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Kyllä K-jetti turbokäyttöön on huomattavasti helpompi ratkaisu kuin kaasarit. K-jetin toiminta pitää vaan olla hanskassa ja se pitää säätää asennuksen jälkeen siinä missä kaasarit tai sähköinen ruuttakin. Mikää pulttaa kiinni ja kiroa toimimaan ihmelaite sekään ei ole. Jos K-jetti olisi niin paska, että sitä ei kannattaisi vapaaehtoisesti mihinkään laittaa, niin ihmetyttäisi kovasti, että kuinka esim. Saab on saanut niin hienosti toimivia turbo- moottoreita k-jet pohjalta aikaiseksi? Tai miksi Peugeot valitsi K-jetin B-ryhmän 205T16 ajokkiin? Quote
joksa Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Saab on saanut niin hienosti toimivia turbo- moottoreita k-jet pohjalta aikaiseksi? Tai miksi Peugeot valitsi K-jetin B-ryhmän 205T16 ajokkiin? Kehitys kehittyy - eipä taida olla WRC-pösössäkään enää K-Jettiä. Quote
Ketsa Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Jep. Sitä tuolla ajoinkin takaa, eli mikäli K-jet olisi ihan paska olisi nuo mainitsemani autot olisi ilmeisesti olleet varustettuja kaasareilla. Mutta kun eivät olleet, niin kehitys oli jo tuolloin ajanut K-jettinä kaasareiden ohi. Quote
Guest Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Onhan Testarossassakin tupla koojetit.... Mutta tähdentäisin edelleen sitä minkä sanoin jo aiemmin, että kun osat on vakiokuosissaan tai suunniteltu vireistystarkoituksessa (esim 205 T16) johonkin niin varmasti pelaa ja potkii siinä missä muutkin. Mutta kaikki jälkiasennuskikkailut jättäisin itse kyllä tekemättä, ja jätänkin. Kukin toki tavallaan, eihän siitä ole kyse. Ja kyllä kaasaritkin saa toimimaan kunhan on ensin ostanut joposportin hyllyt tyhjiksi suuttimista tms.... Itse pitäisin kehityksen tuomaa mahdollisuutta säätää moottoria kuvaruudulta näinä päivinä fiksumpana vaihtoehtona..mutta sehän olikin taas vain mun mielipide. Quote
Mika Heikola Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 useimmiten sillä ratkaisulla pääsee parhaimpaan lopputulokseen jonka tuntee ja osaa parhaiten. Quote
mikan Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Vai että kaasarit ei ole helposti säädettävissä? Kyllä tosiaan on kun tietää mitä tekee,itse en toki väitä osaavani säätää kaasareita täydellisesti. Nyt kun puhutaan turboista, niin ei se ainakaan paineistetuilla Dellortoilla ihan lastenleikkiä sentään ole. Siis kun halutaan että toimii hyvin pintakaasulla, veto päällä ja reilulla ahdolla. useimmiten sillä ratkaisulla pääsee parhaimpaan lopputulokseen jonka tuntee ja osaa parhaiten. Naulan kantaan! t. Mika Quote
jukkis Posted January 10, 2005 Author Posted January 10, 2005 Eli mun on parempi pysyä kaasarissa ja opetella tietokoneen käyttöö vaikka tänne palstalle kirjoittamalla. Niin tietääkö muuten joku kammio imusarjasta... semmosen aiko X-TRA racing mulle vääntää,vetää kuulema paremmin alhaalta ja on helpompi säätää! Miksi? En ihan päässy aiheeesta perille ku yritti siitä pehelimessa kertoa. Quote
JaniM Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Tossa tuli mieleen toi kartan tarkkuus. Onko loppujen lopuksi kuinka tarkaa, jos kuitenkin ohjelma laskee lineaarisesti. Kyllähän itekin haluaa että moottori toimii lineaarisesti, eikä tee mitää hyppyjä välissä. Tietenkin jossakin kohdassa saattais tarkempi olla hyvä, mutta ton kartan voi laittaa haluttuun kohtaan ja kahden kartan käyttö toimii ihan napista suoraan. Nämä Megaruutan näkökulmasta. Ja ennen kaikkea tuo harrastelija ystävällinen hinta. Quote
mikko k Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Tossa tuli mieleen toi kartan tarkkuus. Onko loppujen lopuksi kuinka tarkaa, jos kuitenkin ohjelma laskee lineaarisesti. Kyllähän itekin haluaa että moottori toimii lineaarisesti, eikä tee mitää hyppyjä välissä.Tietenkin jossakin kohdassa saattais tarkempi olla hyvä, mutta ton kartan voi laittaa haluttuun kohtaan ja kahden kartan käyttö toimii ihan napista suoraan. Nämä Megaruutan näkökulmasta. Ja ennen kaikkea tuo harrastelija ystävällinen hinta. Muuten hyvä, mutta moottori ei toimi lineaarisesti. Quote
joksa Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 En ihan päässy aiheeesta perille ku yritti siitä pehelimessa kertoa. Kyseessä on resonaattori (helmholtz resonator) http://www.mecc.unipd.it/~cos/DINAMOTO/ ... atore.html Quote
JaniM Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Öö, logaritmisestikö?? No kuinkas toi sit oikeassa elämässä toimii? Mitäs kaikkea siinä esim. 500 kiekan aikana tapahtuu? No opetella pitää lisää ja ens kesänä ehkäpä jo kokemustakin asiasta karttojen suhteen. Quote
mikan Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Öö, logaritmisestikö?? No kuinkas toi sit oikeassa elämässä toimii?Mitäs kaikkea siinä esim. 500 kiekan aikana tapahtuu? No opetella pitää lisää ja ens kesänä ehkäpä jo kokemustakin asiasta karttojen suhteen. Mitä joskus on nähnyt 3d-grafiikkaa ohjaimen säätökartasta, niin kyllä siitä ainakin lineaarisuus on kaukana. t. Mika Quote
Simon Templar Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 Interpolointi tarkoitta sitä, että esim. y=A*x^B yhtälöstä lasketaan jokin arvo, kun tiedetään A ja B. Esimerkiksi mikan lähettämässä kuvassa on käyrä yläoikealla, johon sopii em. yhtälö. Kun yhtälö nyt tiedetään, niin haluttu arvo y lasketaan sijoittamalla A:n, B:n ja x:n paikalle tunnetut parametrit. Tätä kutsutaan interpoloinniksi. Eli koneen ei tarvitse toimia lineaarisesti eikä karttojen tarvitse olla lineaarisia. Mikäli ruiskuboksi laskee kartat jollain toisella tavalla eli ei tee suoran sovitusta oikein, on kartassa oltava älyttömästi pisteitä, jotta sillä tekee jotain. Todennäköisesti Megsquirt laskee ihan pelkällä y=Mx+B, jolloin kartan pisteiden välissä on oltava suora. Quote
Guest laiska`s custom Posted January 12, 2005 Posted January 12, 2005 kovin niukasti taitaa olla ahdettuja ja käyttökokemuksia???;) itellä kevääx tulossa 69*94 suomivastapaino,kiilotetut vakioveivit,kannet noin 170hv teoreettista virtausta,nokka noin 300 k-jettiin tarkotettu,200 ur quattron k-jetti+hukkaportti ja kkk26 ahdin(noin 300hp siivillä).lauhduttimeksi sisun uutta sisärivotettua kennoa reilu pala tavaratilaan,tarvittaessa kennoon vesivaippa.6000max kierrokset 1.0bar paineet ja varttimaili aikahan kertoo todellisen tehon ja moottorin luonteen...mites teillä??????????????????????????????? Quote
Guest marko jääskeläinen Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 mites teillä??????????????????????????????? 500-600hv kadulla,ei muuta. t-jääskeläinen Quote
Guest laiska`s custom Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 joo sun autosi tietoja tutkinutkin sivullasi.saatko muuten määriteltyä joka vaihteelle omat ahdot?ahdin on mallia katuuskottava;) Quote
Guest marko jääskeläinen Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 Ahtoja ei saa laitettua joka vaihteelle,kaasunasento/ahdot menee pidon mukaan vähn niinkuin talvella siviliautolla jos sutii niin höllätään. Oli vaan pakko vastata kun kyselit että "mites teillä muilla":) Autan mielelläni jos omista kokemuksistani on apua paketin rakentamisessa. Oletko tulossa varttia ajamaan,siis ihan kokeilumielessä? t-jääskeläinen Quote
mikan Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 kovin niukasti taitaa olla ahdettuja ja käyttökokemuksia???;)...mites teillä??????????????????????????????? 69-iskulla ja barin ahdoilla noin 160 heposta jo vuodesta 2001. Eli muuta kesä on tullut ajeltu ilman suurempia ongelmia. Vakio 1200-lootakaan ei ole vielä antautunut. :-) http://dev.sitefactory.fi/volkkaripalst ... ?pic_id=17 t. Mika Quote
Guest Markus Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 69-iskulla ja barin ahdoilla noin 160 heposta jo vuodesta 2001. Eli muuta kesä on tullut ajeltu ilman suurempia ongelmia. Vakio 1200-lootakaan ei ole vielä antautunut. :-) t. Mika Oisko kuvia tekniikka puolelta? kiinnostaa tekniset ratkaisut... mahtuuko konepelti kiinni? Asiaa ,että löytyy vähä inhimillisempiä turbokoneita, itteeni kiinnostaaki enemmän tuommoset ratkasut jotka ois tämmösen normi harrastajan ulottuvilla helpommin. Kun kaiken mualiman ohjelmoitaviin ruiskuihi ja muihi hai-tekki kamaan ei oo tsäänssejä pätäkän eikä osaamisen puolesta tällä hetkellä. T.Markus Quote
Guest laiska`s custom Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 jos nyt nipuun saadaan ajoissa ni viivalla ollaan,laatikon kesto kyllä pelottaa kun tulee sikaa annettua yleensä aika ankarasti.tolla omalla ahtimella oma arvio 1bar paineella on vähän enemmän mut sit sen näkee.mitäs palikka sul on koneessa tarkemmin mika? Quote
Guest laiska`s custom Posted January 19, 2005 Posted January 19, 2005 et muuten jääskeläinen ole miettinyt et duunais vaihteiden mukaan säädettävät paineet,olis tosi paljon helpompi ajaa suoraa ja kovaa.ei olisi mikään hirveä työ duunata edes kotikonstein säätöä.omasta mielestä ainakin tolla vääntö määrällä helpottais ajoa kummasti... Quote
Guest marko jääskeläinen Posted January 20, 2005 Posted January 20, 2005 katellaan nyt,pitäisi pitäää paketti mahdollsimman yksinkertaisena kuin mahdollista. Ei hoppuilla,ajellaan eka ja katelaan sitten miten rupee menemään,tehoja tiputtamalla noin 400hv tasolle ongelma helpottaa kummasti,aloitetaan vaikka tuosta ensin ja katotaan sitten jos tarttee nostaa lisää:) t-jääskeläinen Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.