Jump to content

Hiekkapuhallus laitteet


Recommended Posts

Uudet hiekkapuhallus -vehkeet pitäs saada koska entinen satasen pilipali puhalluspönttö piti palauttaa kauppaan jonkun valmistusvian takia.. Eikä ollut kyllä mikään maata mullistava vekotin muutenkaan..

 

Mikähän mahtais olla hyvä harrastekäyttöön?

Puhti- merkkistä kannua olen katellut mutta hinta mahtaa olla sitä luokkaa ettei raaski ostaa..

 

Mites jos tuommosen tekis itse, onko kellään kokemusta asiasta? Eihän tuo nyt loppuunsa kovin kummanen pömpeli ole..

Link to comment

Puhti on ihan hyvä laite. Joskus takavuosina puhalsin semmoisella kolkin.

 

Onko tuo itse tekeminen sittenkään halpaa. Kyllä nuo komponentit maksaa jotakin, jollei ilmaiseksi satu saamaan.

 

Tuosta markan kinuskista saa kohtuullisen pelin kun siihen vaihtaa kaikki venttiilit, nipat ja letkun.

Link to comment
Puhti on ihan hyvä laite. Joskus takavuosina puhalsin semmoisella kolkin.

 

Onko tuo itse tekeminen sittenkään halpaa. Kyllä nuo komponentit maksaa jotakin, jollei ilmaiseksi satu saamaan.

 

Tuosta markan kinuskista saa kohtuullisen pelin kun siihen vaihtaa kaikki venttiilit, nipat ja letkun.

 

No varmaan suurimman osan tarvittavista osista saisin ilmaseksi tai puoli-ilmaiseksi...

 

Toista kinukki pöhyytintä en ota, isompaa lähinnä kaipaisin..

Link to comment

Mulla on pelannut reilun sadan euron kinuskipöhyytin hyvin, kun tosiaan vaihdoin suuttimen hieman isompaan ja samoin suutinventtiilin parempaan.

 

Tuskaa oli ensimmäiset 200 hiekkakiloa, mutta sitten oppi venttiilien säädöt ja sen, että jos hiekkaa kierrättää, se täytyy aina seuloa ennen pönttöön laittoa. Eihän tuolla mitään tankkeria puhalla, mutta yhden kuplan nyt ainakin.

Link to comment

Minulla ollut veljekset Sarvelan isoin puhallin reilun vuoden. Oliskohan siinä ollut joku 40l tilavuutta sekä kunnon letkut ja suutin. Todella asiallinen ja suht tehokas laite eikä niin kallis kuin puhti. Kivasti puhaltaa autoa 4mm suuttimella kun käyttää vähän pienempää painetta ja suuremmilla paineilla saapi jo vähän isompaakin/ruosteisempaakin rautaa puhtaaksi. Ilmaahan tuollainen vie kyllä jo aika paljon itellä 2.2m3 tuottava kompressori ,joka mielestäni on aika passelin kokoinen tuolle laitteelle.

Link to comment

tollasella puhti 24-pytyllä oon puhaltanut muutaman kuplan korin ja pohjalevyn+muita osia.. ja hyvin on toiminut, en valita.

 

kun vaan jaksaa 2-3 kertaa seuloa hiekkaa, saa vaan puhaltaa..

viluttaa istua paineilmakypärä päässä ja alkaa puhdistamaan kiviä pois suuttimesta...eli esivalmisteluun käytetty aika kannattaa tehdä huolella.

 

(jos meinaa enemmänkin hiekkapuhaltaa, tuo paineilmakypärä on hyvä sijoitus! ensimmäiset osat puhalsin hitsausmaski päässä, lopputulos: ostamme uudet silmälasit!!!! ei hyvä.....

 

ulkomuistista tuossa olis ollut 6mm suutin, 2 kompuraa naputtaa ilmaa, 400+600 tuotolla, joka on ollut riittävä, eli ilmaa saa olla reilusti tarjolla...

 

kunnon laitteilla tuota tekee mielellään!!!

Link to comment
Guest Toheltaja

Hitsausmaskilla mäkin olen jo 15 vuotta puhaltanu, siihen yhdistettynä huput ja raitisilmapuhallus, eikä o silmälaseja tarttenu hankkia kertaakaan. Se luukku riittää kivasti näkemiseen ja jos lasin päälle laittaa piirtoheitinkalvon niin se on nopsa ja halpa että helppo vaihtaa, eikä sihin jää niin nopsaan jälkiäkään. Ja sen puhaltamisenkin oppii tekemään niin ettei tartte kaikkia roiskeita naamalleen ottaa...

Link to comment
  • 1 month later...
Mutta mielellään puhaltamista ei kyllä tee millään laitteilla...

 

kaippa se on vaan mun mielestä niin palkitsevaa, kun näkee monen tunnin puhaltamisen jälkeen, miten on saanut siitä ruosteisesta ja kamalasta pohjalevystä ruosteettoman ja siistin kappaleen...

 

nimimerkillä:aikanaan ammattikoulun hiekkapuhalluskaapin loppuun käyttänyt puhaltaja...heh heh heh....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...