Jump to content

pyörien kulmat


Recommended Posts

Posted

Tervehdys taas, mitkä on sopivat kulmat kuplaan? Ajatuksena olisi hyvä ajettavuus. Laitetaanko vakio arvot, vai onko jollain jotain parempaa tiedossa...

 

 

Make

Posted

68 kupla, vakio pallonivel keulalla. Droppiolat, isommalla liikeradalla olevat kartiot ja konit - mutta konit ei vaikuta millään tavalla säätöihin

Posted

Täältä löytyy hieman vinkkejä jotka poikkeaa tosin vakiosäädöistä : http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm Haynesin kirjasta löytyy nää tiedot: Etu toe in : 30´ camberkulma: 30´ positive ja kasterkulma: 3° 20´< nämä ovat ymmärtääkseni 3,20° jne. Takapään säädöt swingakselilla: ennen 1967 camber: 2°30´ ja 1967 eteenpäin eli pitemmillä vetareilla? 1°. Double joint rear axle wheel camber? varmaan IRS joka on -1°20´ eli negatiivinen camber. Toe out swingillä on 5´ ja irssillä 0°. Itseä kiinnostaa myös etupään säädöistä enemmän, onko muilla kokemusta?

Posted
3° 20´< nämä ovat ymmärtääkseni 3,20° jne.

 

toi ´ merkki tarkottaa kulmaminuuttia, eli asteen kuudeskymmenesosaa. Toisinsanoen 20 minuuttia on 0,333... astetta. Lähelle

 

Sori jos tuntuu turhalta viilaamiselta. :)

  • 5 years later...
Posted

Jatketaans tähän tätä aiheesta kyselyä niin ei tarvitse uutta topicia tehdä. Elikkäs olisi olkatappi keulallinen kupla -65 jos säätöakseli vakiolevyinen ja pitäisi saada etupää säädettyä. Onko kellään antaa arvoja niin voisi viedä pajalle säätöön kun sanoivat ettei ole niiden koneessa enää kuplan kulmia.

Posted

Millaisia säätöjä on käytetty Urho-autoissa? Vai onko tiedot salaisia? Ralli säädöt kiinnostaisi myös. En ole tekemässä kilpuria kiinnostaa muuten alustan säädöt, koska ne ovat kuitenkin ratkaisevia kun voimaa siirretään maahan.

Olen kaks pyörästen kanssa harjoitellut säädöt pitkälle kantapään kautta maastoon sopiviksi niin mootorilla kuin ilman ja oppinut että eka viritys on aina alusta. Jos auton kanssa tulisi neuvoja niin olisin kiitollinen.

T.A-P

Posted

Meillä urho säädettiin alunperin siten, että eteen kampperia 1,5 astetta ja auraus nollaan, taakse kampperia 2,5 astetta ja 2mm aurausta. Säädetty kuski kyydissä ja rengaskoot oli 185/55 ja 205/50 R15. Isompaan takarenkaaseen vaihtamisen jälkeen taka-aurausta pienennettiin "kenttäoloissa", joten ei ole valitettavasti mittadataa vielä. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...