Guest Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Niinkuin Jan jo sanoi niin ei voi pahemmin vertailla jokkismoottoria ja siviilimoottoria. Jokkismoottori kyllä kestäis kadulla matalemmilla puristuksilla ja miedommalla nokalla. Tai voi se rajullakin mennä, mutta ajettavuus ei oikein oo kaupunkiin tehty? 2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne. Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi. Quote Link to comment
Mika Vainio Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Jätkät taas runoilee hieman topicin vierestä Quote Link to comment
mikan Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne. Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi. Mun mielestä tuo oli yllättävän helposti ajettava. Eiks tässä ollut just se legendaarinen 345 asteinen nokka ja rei´itetyt veivit? t. Mika Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Toivon ettei kukaan asentele uusia osia tarkastamatta niitä ja keskenään yhteensovitettavien osien välyksiä. Eiköhän vw jokkismoottorikin ole aika kireä jos sillä meinaa pysyä kärjessä olevien TC koneisten 133 fiiujen perässä ja lähellä :D Usein tuppaa näkemään jokkismoottoreissa ettei niissä ole syystäkään kunnon jäähdytystä :D En ole myös myöskään väittänyt ettei sellainen toimisi kadulla, jos vähän laimentaa, eikä hillittömästi keventele osia. Miten liittyy viestiini pitkäiskuiset akselit tai empin tuotteet tai saati tarkistamattomat osat? Quote Link to comment
mite^ Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Alex, sun ois tarvinnu olla viikonloppuna kokemäellä! noin 150 kuplaa oli paikanpäällä. Oli meinaan sellasta kuplakalustoa liikkeellä että.... Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Mite, asun niin kaukana :) Eikä aina riitä virtaa lähteä johonkin kauemmas Quote Link to comment
mite^ Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Tälläkin palstalla monta hyvää jm koneitten rakentajaa, ne ei vaan osallistu tälläsiin keskusteluihin :) SM sijoituksiakin löytyy ko herroilta. Hyvä koneisella kuplalla kerkiää aika hyvin tc:llä ja golffille jos on vähän pitempi suora että saa isoa puuta uuniin. Pikkukoneinen kupla fiatti kirii vieläkin suht hyvin. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Uskon kyllä. SM tason voittomoottoriin on todennäköisesti laitettu enemmän rahaa kuin mitä koko autosta saa :) Quote Link to comment
mite^ Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 kertaa 6 nykypäivänä. edit. no ei pelkästään koneeseen tuota summaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 No eihän sillä moottorilla voiteta, jos ei alusta ja voimansiirto ole kunnossa. Olkoot kyse vaikka JM:stä tai kiihdytysajosta ;) Mutta en siltikään purematta niele tuota turku-inari juttua. Quote Link to comment
ARTO Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Toivon ettei kukaan asentele uusia osia tarkastamatta niitä ja keskenään yhteensovitettavien osien välyksiä. Eiköhän vw jokkismoottorikin ole aika kireä jos sillä meinaa pysyä kärjessä olevien TC koneisten 133 fiiujen perässä ja lähellä :D Usein tuppaa näkemään jokkismoottoreissa ettei niissä ole syystäkään kunnon jäähdytystä :D En ole myös myöskään väittänyt ettei sellainen toimisi kadulla, jos vähän laimentaa, eikä hillittömästi keventele osia. Miten liittyy viestiini pitkäiskuiset akselit tai empin tuotteet tai saati tarkistamattomat osat? No kun otit puheeksi jokkismoottori vastaan jotkin muut. Jokkiskoneissasallitaan "pitkäiskuiset" kampiakselit, saa laittaa empi-leimallisia osia. Säännöissä ei kait niitä kielletä jos muuten täyttävät sääntöjen raamit. Tarkistamattomia osia voi olla isossa katustrokerisa enemmän kuin kuin jokkiskoneessa. Quote Link to comment
mite^ Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Heittäkääpä alan asiantuntiat faktaa miksi empin akselit narahtaa jos niitä ei hio alikokoon vaikka olisikin mitoissaan? Quote Link to comment
Guest Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne. Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi. Mun mielestä tuo oli yllättävän helposti ajettava. Eiks tässä ollut just se legendaarinen 345 asteinen nokka ja rei´itetyt veivit? t. Mika Sama vehe :) Ja vain 1600cc. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Ahaa, miksi saa laittaa vaan empi -leimallisia osia? Eihän takostroker kampiakselin pitäisi narahtaa jos välykset ovat kohdillaan ja öljynkierto pelaa, tosin empi tuotteissa harvoin tapaa tasaista laatua. Mun mielestä akseli ei tartte öljyuria vaikka akseli ei olisi ristiinporattu, tosin ei ole ollut moottoria joka kiertäisi yli paljoa yli 7000 rpm. Voi varmasti olla katustrokereissa enemmän tarkistamattomia osia, mutta silkkaa hulluutta laittaa 3500+ euroa katustrokeriin eikä tarkasta osia :D Olettaisin että nämä jotka rakentelevat useammin (jokkis)moottorin, rakentavat vähän tarkemmin, koska kokemusta ja tietotaitoa enemmän Ainakaan mun katustrokerissa ei ole tarkastamattomia osia :D Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Heittäkääpä alan asiantuntiat faktaa miksi empin akselit narahtaa jos niitä ei hio alikokoon vaikka olisikin mitoissaan? kiinalaisissa akseleissa on öljykanavat väärässä paikassa. hiontan eikä öljyura poista ongelmaa siihen on muut konstit millä korjataan. Quote Link to comment
-Alex- Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 Kaikissa kiinalaisissa akseleissa? Scat, bugpack, CB, Empi? Tiettävästi scatin akselit taotaan nykyään kiinassa. Entäs ristiinporaus? Mikä kaula on yleensä narahtunut? Bugpackin ja CB:n akseleista en ole kovin paljoa huonoa kuullut. Scatin takoakselit sen verran tyyriitä, ettei niitä edes joka katustrokerissa tapaa.. Quote Link to comment
mite^ Posted April 25, 2009 Share Posted April 25, 2009 empissä kaiketi ollut keskimmäistä ja vp puoleista. Quote Link to comment
Bubble-70 Posted April 27, 2009 Author Share Posted April 27, 2009 No niin nyt on uusi kytkinpaketti ja hilppeet asennettu ja toimivatkin jopa :) Samalla tuli laitettua "tulipeltiin" vibroplastia ja äänieristelevyä. HD-levy ja asetelma "vähän" eroaa entisestä, mutta kyllä se pikku hiljaa pehmeästi kulkee, kunhan oppii :) Tuota noin, huomasin kun laitoin koneen takaisin paikalleen että vetoakselin suojakumin alta tihkuu öljyä... elikkäs vaihtoon. Olishan ne tiivisteet ollu mukavempi vaihtaa kun kone olis pois tieltä mutta eiköhän tuo onnistu koneen kiinnikin ollessa? http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp?pict=pict-o/big/4115-1.jpg Varmistelen vain, että tämä on se sarja jolla vuoto loppuu? Myös vaihto-ohjeet ja vinkit tarvittavista erikoistyökaluista otetaan mielellään vastaan. Quote Link to comment
metake Posted April 27, 2009 Share Posted April 27, 2009 Tuo sarja on vetariputken ulkopäähän, eli jos sulla vuotaa öljyä jarrurummun sisään niin sitten toi sarja. Jos sulla vuotaa öljyä suojakumin välistä, niin sitten suojakumi uusiksi ja/tai tiivistät sen paremmin suojaputkea vasten. Ja jos on halkaistava suojakumi, niin se halkaisukohta ei saa olla ylä- tai alapuolella, vaan etu- tai takapuolella. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.