Jump to content

Kone irti / vetoakselin stefojen vaihto


Recommended Posts

Niinkuin Jan jo sanoi niin ei voi pahemmin vertailla jokkismoottoria ja siviilimoottoria. Jokkismoottori kyllä kestäis kadulla matalemmilla puristuksilla ja miedommalla nokalla. Tai voi se rajullakin mennä, mutta ajettavuus ei oikein oo kaupunkiin tehty?

 

2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne.

Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi.

Link to comment

2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne.

Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi.

 

Mun mielestä tuo oli yllättävän helposti ajettava. Eiks tässä ollut just se legendaarinen 345 asteinen nokka ja rei´itetyt veivit?

 

t. Mika

Link to comment

Toivon ettei kukaan asentele uusia osia tarkastamatta niitä ja keskenään yhteensovitettavien osien välyksiä.

 

Eiköhän vw jokkismoottorikin ole aika kireä jos sillä meinaa pysyä kärjessä olevien TC koneisten 133 fiiujen perässä ja lähellä :D Usein tuppaa näkemään jokkismoottoreissa ettei niissä ole syystäkään kunnon jäähdytystä :D

 

En ole myös myöskään väittänyt ettei sellainen toimisi kadulla, jos vähän laimentaa, eikä hillittömästi keventele osia. Miten liittyy viestiini pitkäiskuiset akselit tai empin tuotteet tai saati tarkistamattomat osat?

Link to comment

Tälläkin palstalla monta hyvää jm koneitten rakentajaa, ne ei vaan osallistu tälläsiin keskusteluihin :) SM sijoituksiakin löytyy ko herroilta.

 

Hyvä koneisella kuplalla kerkiää aika hyvin tc:llä ja golffille jos on vähän pitempi suora että saa isoa puuta uuniin. Pikkukoneinen kupla fiatti kirii vieläkin suht hyvin.

Link to comment
Toivon ettei kukaan asentele uusia osia tarkastamatta niitä ja keskenään yhteensovitettavien osien välyksiä.

 

Eiköhän vw jokkismoottorikin ole aika kireä jos sillä meinaa pysyä kärjessä olevien TC koneisten 133 fiiujen perässä ja lähellä :D Usein tuppaa näkemään jokkismoottoreissa ettei niissä ole syystäkään kunnon jäähdytystä :D

 

En ole myös myöskään väittänyt ettei sellainen toimisi kadulla, jos vähän laimentaa, eikä hillittömästi keventele osia. Miten liittyy viestiini pitkäiskuiset akselit tai empin tuotteet tai saati tarkistamattomat osat?

 

No kun otit puheeksi jokkismoottori vastaan jotkin muut.

 

Jokkiskoneissasallitaan "pitkäiskuiset" kampiakselit, saa laittaa empi-leimallisia osia. Säännöissä ei kait niitä kielletä jos muuten täyttävät sääntöjen raamit. Tarkistamattomia osia voi olla isossa katustrokerisa enemmän kuin kuin jokkiskoneessa.

Link to comment

2 kesaa taisin ajella siviilissa kesytetylla jokkiskoneella missa oli jm nokka ja ruttua hiukan vahemman etta sai pumppubensaa kaytettya... jaahdytyspellit ja muut oheiskilkkeet otettu tavallisesta koneesta jne.

Muistaakseni oli keskella yksi 40mm tupladellorto. Aikansa kun JM velho saateli niin siita tuli ihan ajettava, joskaan ei taydellinen tietenkaan kun se oli monien asioiden kompromissi.

 

Mun mielestä tuo oli yllättävän helposti ajettava. Eiks tässä ollut just se legendaarinen 345 asteinen nokka ja rei´itetyt veivit?

 

t. Mika

 

 

Sama vehe :) Ja vain 1600cc.

Link to comment

Ahaa, miksi saa laittaa vaan empi -leimallisia osia? Eihän takostroker kampiakselin pitäisi narahtaa jos välykset ovat kohdillaan ja öljynkierto pelaa, tosin empi tuotteissa harvoin tapaa tasaista laatua. Mun mielestä akseli ei tartte öljyuria vaikka akseli ei olisi ristiinporattu, tosin ei ole ollut moottoria joka kiertäisi yli paljoa yli 7000 rpm.

 

 

Voi varmasti olla katustrokereissa enemmän tarkistamattomia osia, mutta silkkaa hulluutta laittaa 3500+ euroa katustrokeriin eikä tarkasta osia :D

Olettaisin että nämä jotka rakentelevat useammin (jokkis)moottorin, rakentavat vähän tarkemmin, koska kokemusta ja tietotaitoa enemmän

Ainakaan mun katustrokerissa ei ole tarkastamattomia osia :D

Link to comment
Guest VW 1303
Heittäkääpä alan asiantuntiat faktaa miksi empin akselit

narahtaa jos niitä ei hio alikokoon vaikka olisikin mitoissaan?

kiinalaisissa akseleissa on öljykanavat väärässä paikassa. hiontan eikä öljyura poista ongelmaa siihen on muut konstit millä korjataan.

Link to comment

Kaikissa kiinalaisissa akseleissa? Scat, bugpack, CB, Empi? Tiettävästi scatin akselit taotaan nykyään kiinassa. Entäs ristiinporaus?

 

Mikä kaula on yleensä narahtunut? Bugpackin ja CB:n akseleista en ole kovin paljoa huonoa kuullut. Scatin takoakselit sen verran tyyriitä, ettei niitä edes joka katustrokerissa tapaa..

Link to comment

No niin nyt on uusi kytkinpaketti ja hilppeet asennettu ja toimivatkin jopa :)

Samalla tuli laitettua "tulipeltiin" vibroplastia ja äänieristelevyä.

 

HD-levy ja asetelma "vähän" eroaa entisestä, mutta kyllä se pikku hiljaa pehmeästi kulkee, kunhan oppii :)

 

Tuota noin, huomasin kun laitoin koneen takaisin paikalleen että vetoakselin suojakumin alta tihkuu öljyä... elikkäs vaihtoon. Olishan ne tiivisteet ollu mukavempi vaihtaa kun kone olis pois tieltä mutta eiköhän tuo onnistu koneen kiinnikin ollessa?

 

http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp?pict=pict-o/big/4115-1.jpg

Varmistelen vain, että tämä on se sarja jolla vuoto loppuu?

 

Myös vaihto-ohjeet ja vinkit tarvittavista erikoistyökaluista otetaan mielellään vastaan.

Link to comment

Tuo sarja on vetariputken ulkopäähän, eli jos sulla vuotaa öljyä jarrurummun sisään niin sitten toi sarja. Jos sulla vuotaa öljyä suojakumin välistä, niin sitten suojakumi uusiksi ja/tai tiivistät sen paremmin suojaputkea vasten. Ja jos on halkaistava suojakumi, niin se halkaisukohta ei saa olla ylä- tai alapuolella, vaan etu- tai takapuolella.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...