Jump to content

Raju öljyvuoto ynnä muuta...


Recommended Posts

Tervehdys

 

Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli ostettua kupla. Auto seissyt luokkaa 8 vuotta ja nyt sitten päätyi erinäisten vaiheiden kautta minulle. Vuosmalli on -73 ja koneena 1600 tehopakkaus.

 

Kone on tietojen mukaan vasta rempattu. Muuten käy nätisti, mutta öljyä tulee aika pirusti koneen yläosasta, näyttäisi tulevan jostain täyttöputken juuren tietämiltä, ei saa tarkkaa selkoa ennen purkamista.

 

Onko siellä jokin tietty paikka joka olisi voinut korjaajalla jäädä irti, tai mitään muuta arvausta asiaan, että varaudunko tuplaamaan auton arvon remppaamalla konetta? Öljy valuu imusarjan takaa suojapellin päälle ja se ole enää tiputtelua vaan ihan valuu...

Link to comment
Guest DaFox

Öljynjäähdyttimen ja koneen väliset tiivisteet?

 

Nappaa kuvia koneesta, pistä ne vaikka tinypic.com:iin tjsp. ja postaa linkit kuviin tänne. Helpottaa arvailuita huomattavasti. :)

Link to comment

No tuo jäähdytin ei kerinnytkään tulla mieleen... Pääseekö yläkautta miten helposti käsiksi, purkamaan tieten joutuu aika paljon? Eli varmaan ilmanputsari, kaasari laturi yms. irti ja sitten puhallinkotelon kimppuun?

Link to comment
Guest Toheltaja

ja vaikka konettakin irrottais oudokseltaan 3 tuntia ja laittas saman verran takasin, niin silti se kannattaa. Menee muuten melko vaikeeks ja naarmutat osia sekä koria suotta jos alat purkamaan paikoillaan.

Link to comment

Jos on varma että vain tuo koneen päällä oleva suodatin vuotaa niin kyllä tuo remontti onnistuu koneen paikallaan ollessaankin mutta kuten aikaisemmin on todettukin niin parhaimpaan lopputulokseen pääsee kun koneen tiputtaa pois paikoiltaan ja samalla käy koneen pikaisesti läpi uusien muutkin tiivisteet.

 

Tonttia merkkaamattomalla kuplalla on mukavampi ajella ;-)

Link to comment

Muokkasin tuota otsikkoa, niin jos mie tästä autosta tulevat kysymykset työnnän tänne?

 

Noh, pitää alkaa orjentoitumaan koneen irroitukseen.

 

Mites, löytyykö mistään halvalla/ halvemmalla etuakselia? Näkyy olevan sen verran hapan että ei ees kannata leimalle koittaa. 200€ kantturoissa näkyy liikkuvan uudet, mutta oisko tuohon mitään budjettiratkaisua tiedossa? Muuan vuosi sitten edelliseen vaihdoin ja silloin hintaa uudella 120€. Hitsatakkaan ei taida saada, vai kuinka?

 

Auto ajatus koittaa saada mahdollisimman vähillä remonteilla leimalle ja ens talvena aloittaa sitten kunnon projekti, joka kestää sitten niin kauan kuin on auto läpikäyty tai into/rahat loppuu...

Link to comment
Hitsatakkaan ei taida saada, vai kuinka?

 

On noita ainakin ennen kovasti hitsattu. Ja mulla yhden akselin kunnostus menossa johon pari paikkaa meinasin hitsillä laittaa, ja aion sen kyllä sillä akselilla vielä katsastaakin..

Link to comment

Niimpä, koukerot on ihmeelliset.

Yks nopee tapa korjata tolpat on ottaa vanhat mäkeen ja tilalle vaikka tollaset laserleikatut tolpat. Tai sit paikkailee vanhoja, jos budjetti tiukka.

Link to comment
  • 1 month later...

Nonii, otettiin kone irti ja öljynlauhduttimen tiivisteistä toinen oli asennusaikaan ilmeisesti litistynyt ja puolet siitä puuttui. Eipä taida tarvita muualta etsiä vuodon aiheuttajaa. Toivottavasti ei ole kierrossa kovin paljoa tuon tiivisteen kappaleita. Kytkimen silmälaakeri yms. pientä pitää uusia, kytkin olikin uusi jo valmiiksi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...