sakke81 Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Tervehdys Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli ostettua kupla. Auto seissyt luokkaa 8 vuotta ja nyt sitten päätyi erinäisten vaiheiden kautta minulle. Vuosmalli on -73 ja koneena 1600 tehopakkaus. Kone on tietojen mukaan vasta rempattu. Muuten käy nätisti, mutta öljyä tulee aika pirusti koneen yläosasta, näyttäisi tulevan jostain täyttöputken juuren tietämiltä, ei saa tarkkaa selkoa ennen purkamista. Onko siellä jokin tietty paikka joka olisi voinut korjaajalla jäädä irti, tai mitään muuta arvausta asiaan, että varaudunko tuplaamaan auton arvon remppaamalla konetta? Öljy valuu imusarjan takaa suojapellin päälle ja se ole enää tiputtelua vaan ihan valuu... Quote Link to comment
Guest DaFox Posted May 3, 2009 Share Posted May 3, 2009 Öljynjäähdyttimen ja koneen väliset tiivisteet? Nappaa kuvia koneesta, pistä ne vaikka tinypic.com:iin tjsp. ja postaa linkit kuviin tänne. Helpottaa arvailuita huomattavasti. :) Quote Link to comment
sakke81 Posted May 4, 2009 Author Share Posted May 4, 2009 No tuo jäähdytin ei kerinnytkään tulla mieleen... Pääseekö yläkautta miten helposti käsiksi, purkamaan tieten joutuu aika paljon? Eli varmaan ilmanputsari, kaasari laturi yms. irti ja sitten puhallinkotelon kimppuun? Quote Link to comment
Virtanen Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Omasta mielestäni helpointa irrottaa koko kone, ja alkaa sitten vasta purkaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 ja vaikka konettakin irrottais oudokseltaan 3 tuntia ja laittas saman verran takasin, niin silti se kannattaa. Menee muuten melko vaikeeks ja naarmutat osia sekä koria suotta jos alat purkamaan paikoillaan. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Jos on varma että vain tuo koneen päällä oleva suodatin vuotaa niin kyllä tuo remontti onnistuu koneen paikallaan ollessaankin mutta kuten aikaisemmin on todettukin niin parhaimpaan lopputulokseen pääsee kun koneen tiputtaa pois paikoiltaan ja samalla käy koneen pikaisesti läpi uusien muutkin tiivisteet. Tonttia merkkaamattomalla kuplalla on mukavampi ajella ;-) Quote Link to comment
sakke81 Posted May 5, 2009 Author Share Posted May 5, 2009 Muokkasin tuota otsikkoa, niin jos mie tästä autosta tulevat kysymykset työnnän tänne? Noh, pitää alkaa orjentoitumaan koneen irroitukseen. Mites, löytyykö mistään halvalla/ halvemmalla etuakselia? Näkyy olevan sen verran hapan että ei ees kannata leimalle koittaa. 200€ kantturoissa näkyy liikkuvan uudet, mutta oisko tuohon mitään budjettiratkaisua tiedossa? Muuan vuosi sitten edelliseen vaihdoin ja silloin hintaa uudella 120€. Hitsatakkaan ei taida saada, vai kuinka? Auto ajatus koittaa saada mahdollisimman vähillä remonteilla leimalle ja ens talvena aloittaa sitten kunnon projekti, joka kestää sitten niin kauan kuin on auto läpikäyty tai into/rahat loppuu... Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Hitsatakkaan ei taida saada, vai kuinka? On noita ainakin ennen kovasti hitsattu. Ja mulla yhden akselin kunnostus menossa johon pari paikkaa meinasin hitsillä laittaa, ja aion sen kyllä sillä akselilla vielä katsastaakin.. Quote Link to comment
JaniM Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Saa pystytornit hitsata. Vaakaputkia ei saa katkaista ja hitsata. Quote Link to comment
metake Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Vaakaputkia ei saa katkaista ja hitsata. Näin se on vissiin yleensä ollut. Tätäkään en tosin ymmärrä, kun muissakin autoissa saa jousen kiinnikkeet korjata hitsaamalla. Quote Link to comment
JaniM Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Niimpä, koukerot on ihmeelliset. Yks nopee tapa korjata tolpat on ottaa vanhat mäkeen ja tilalle vaikka tollaset laserleikatut tolpat. Tai sit paikkailee vanhoja, jos budjetti tiukka. Quote Link to comment
sakke81 Posted May 6, 2009 Author Share Posted May 6, 2009 Ohoh, no tulipahan uutta tietoa. Edelliseen uusiessa jostain vain sain mutu-tiedon korviini ettei saa hitsata ollenkaan... Mistäs noita laserleikattuja löytyisi ja mitähän maksaa? Quote Link to comment
JaniM Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Mulla ei ole kuin tappinivelkeulaseen. En tiedä olisiko Ruususella. Teetettyä saa tietenkin. Quote Link to comment
sakke81 Posted May 6, 2009 Author Share Posted May 6, 2009 No jos joku jostain tietää tuommosia löytyvän huomattavasti halvemmalla kuin mitä tuo uus paketti maksaa, niin saa tarjota! Quote Link to comment
sakke81 Posted June 8, 2009 Author Share Posted June 8, 2009 Nonii, otettiin kone irti ja öljynlauhduttimen tiivisteistä toinen oli asennusaikaan ilmeisesti litistynyt ja puolet siitä puuttui. Eipä taida tarvita muualta etsiä vuodon aiheuttajaa. Toivottavasti ei ole kierrossa kovin paljoa tuon tiivisteen kappaleita. Kytkimen silmälaakeri yms. pientä pitää uusia, kytkin olikin uusi jo valmiiksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.