p8 Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Uusinta katsastin kuplan -71 kun ekalla kertaa oli vänkärin jarru tehoton korjattiin pääsylinteri ja siinä olevat takaiskuventiilit uusittiin putki ja letku, pyöräsylinteri kengät ja hiottiin rumpu. Vaihdettiin vielä rummut keskenään, mutta silti edelleenkin vänkärin jarru vielä huonompi kuin ekalla kertaa. Vien rummut sorvaajalle mutta siihen loppuu meikäläisen ymmärrys !! ?? Auttakaa lajitoverit ! Quote Link to comment
metake Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Etujarru vai takajarru? Onhan kengät säädetty etteivät ole kaukana rummusta? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Käsijarrusta säätö löysälle ja kenkien kehintä huolellisesti. Kun jarrut on tasapainossa säädät ja kiristät käsijarrun vielä hyvin. Quote Link to comment
p8 Posted May 19, 2009 Author Share Posted May 19, 2009 etujarrusta on kyse ja kengät ovat niin iholla kun vaan voi !! Quote Link to comment
Kurre Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 etujarrusta on kyse ja kengät ovat niin iholla kun vaan voi !! Ilmaa Quote Link to comment
Guest Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 käyt hakee rengasliikkeestä rengasventtiilin ja jurautat sen jarrunestesäiliön kanteen kiinni..sit vaan 1-1,5 bar painetta ja avaamaan pyöräsylkystä..toimii!jos ei sen jälkeenkään toimi, niin sit menee "herran haltuun" Quote Link to comment
tmm Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 moro. Mulla oli sama ongelma. Jarrut kyllä otti yhtäaikaa, poljin kova yms mutta repsikan puolella ei tarpeeksi tehoa (ero 40%). Pyyhkäsin pinnat kaikista kengistä hiekkapaperilla ja just äsken sain leiman. Jos ei ole ilmaa ja männät liikkuu ok niin kitkassa täytyy olla eroa rummuissa/kengissä. Jäälin katsastusasemalla muuten erittäin asiallinen suhtautuminen rakenneltuihinkin vanhoihin autoihin ja viatkin löytyy... -Tuomas Edit: Jäi vähän kesken Quote Link to comment
NO H2O Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Etujarrut ovat hieman kinkkiset ilmattavat suuremman jarruremontin jäljiltä mutta kääntämällä etujarrusylinterit vaaka-asentoon ilmauksen ajaksi olen selvinnyt tuosta ko. urakasta suht koht helposti... Quote Link to comment
p8 Posted May 20, 2009 Author Share Posted May 20, 2009 Saa Poistaa !! Vika löyty. Oma vika olin jotenkin epähuomiossa laittanut takapyöränsylinterin vänkärin etupyörään !!! Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ! Quote Link to comment
tono Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten. Quote Link to comment
metake Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten. Pysähtyy. Sulla on systeemissä ilmaa tai letkut ihan finaalissa ja ne antaa periksi. Quote Link to comment
tono Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten. Pysähtyy. Sulla on systeemissä ilmaa tai letkut ihan finaalissa ja ne antaa periksi. Kiitoksia, etusylinterit täytyy ilmata irrallaan. Quote Link to comment
mite^ Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Kiitoksia, etusylinterit täytyy ilmata irrallaan. anteeksi tyhmyyteni mutta miksi? Quote Link to comment
tono Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Kun veikkaan että sinne on jäänyt ilmaa, kun se ilmausruuvihan on puolessa välissä sylinteriä ja se on pystyssä, niin toiveissa ainakin ois että siel yläosassa ois ilmaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.