Jump to content

Tehoton vänkärin jarru


Recommended Posts

Posted

Uusinta katsastin kuplan -71 kun ekalla kertaa oli vänkärin jarru tehoton korjattiin pääsylinteri ja siinä olevat takaiskuventiilit uusittiin putki ja letku, pyöräsylinteri kengät ja hiottiin rumpu.

Vaihdettiin vielä rummut keskenään, mutta silti edelleenkin vänkärin jarru vielä huonompi kuin ekalla kertaa.

Vien rummut sorvaajalle mutta siihen loppuu meikäläisen ymmärrys !! ??

 

Auttakaa lajitoverit !

Posted

Käsijarrusta säätö löysälle ja kenkien kehintä huolellisesti. Kun jarrut on tasapainossa säädät ja kiristät käsijarrun vielä hyvin.

Posted

käyt hakee rengasliikkeestä rengasventtiilin ja jurautat sen jarrunestesäiliön kanteen kiinni..sit vaan 1-1,5 bar painetta ja avaamaan pyöräsylkystä..toimii!jos ei sen jälkeenkään toimi, niin sit menee "herran haltuun"

Posted

moro. Mulla oli sama ongelma. Jarrut kyllä otti yhtäaikaa, poljin kova yms mutta repsikan puolella ei tarpeeksi tehoa (ero 40%). Pyyhkäsin pinnat kaikista kengistä hiekkapaperilla ja just äsken sain leiman.

 

Jos ei ole ilmaa ja männät liikkuu ok niin kitkassa täytyy olla eroa rummuissa/kengissä.

 

Jäälin katsastusasemalla muuten erittäin asiallinen suhtautuminen rakenneltuihinkin vanhoihin autoihin ja viatkin löytyy...

 

-Tuomas

 

Edit: Jäi vähän kesken

Posted

Etujarrut ovat hieman kinkkiset ilmattavat suuremman jarruremontin jäljiltä mutta kääntämällä etujarrusylinterit vaaka-asentoon ilmauksen ajaksi olen selvinnyt tuosta ko. urakasta suht koht helposti...

Posted

Saa Poistaa !!

 

Vika löyty. Oma vika olin jotenkin epähuomiossa laittanut takapyöränsylinterin vänkärin etupyörään !!!

 

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa !

Posted

Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S

 

PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten.

Posted
Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S

 

PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten.

 

Pysähtyy. Sulla on systeemissä ilmaa tai letkut ihan finaalissa ja ne antaa periksi.

Posted
Jatketaan nyt tähän ketjuun. Siitä on hetken aikaa kun on viimeks kuplan poljinta painanu, joten pysähtyykös toi poljin missään vaiheessa kuin seinään, jos ihan järjettömästi runttaa? Kun hylättiin poljintuntuman takia katsastuksessa ja nyt herää vieläkin epäilys, josko se on liian löysä : S

 

PS. Kaikki jarru hilppeet olleet pois paikoiltaan putkia myöten.

 

Pysähtyy. Sulla on systeemissä ilmaa tai letkut ihan finaalissa ja ne antaa periksi.

 

Kiitoksia, etusylinterit täytyy ilmata irrallaan.

Posted

Kun veikkaan että sinne on jäänyt ilmaa, kun se ilmausruuvihan on puolessa välissä sylinteriä ja se on pystyssä, niin toiveissa ainakin ois että siel yläosassa ois ilmaa...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...