Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Alunperin piti hankkia moottoripyörä, mutta jostain syystä mieleen muistui ladossa lepäävä vanha kuplan raakile. Pienestä asti olen kuplista tykännyt, mutta yhdenkään kyydissä en ole ollut ennen tätä projektia. Elettiin vuoden 2007 tammikuuta. Siitäpä se hullu sitten sai ideansa. Aikaisempaa kokemusta minulla ei juurikaan ole autojen rakentamisesta, mutta suurella innolla käytiin tuon ruosteisen peltihäkkyrän kimppuun heti kun se talliin saatiin. Aivan alussa minulla oli melko selkeä mielikuva siitä, miltä pirssin tulisi valmiina näyttää. Ideoita tarjoiltiin kaksin käsin joka suunnalta, mutta päätin pitää kiinni omasta visiostani ja rakentaa auton ainoastaan itselleni. Tällä hetkellä auto alkaa olla pientä hienosäätöä vaille valmis katsastukseen. Ensimmäiset testiajotkin suoritettiin pari päivää sitten. Ja tässä vaiheessa myönnettäköön että järkeä tässä hommassa ei ole, mutta kaikkea pitää kokeilla, oli siinä sitten järkeä tai ei. Laittelenpa tähän vähän kuvia projektin eri vaiheista. Niin ja kiitokset Volkkaripalstalle ja projektissa auttaneille! Ilman tätä Volkkarikääpien jorinapalstaa moni ongelma olisi jäänyt ratkomatta ja osat hankkimatta. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Ampiaisenpesä ja repullinen ruostetta Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hiekkapuhallettu, hitsattu ja maalattu pohja kuivumassa. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Korin hiomista ja pohjatöitä. Kaikki hitsisaumat tuli hiekkapuhallettua ennen pohjamaalia. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Vähän siinä jo keljuttaa nuo pohjien leipomiset. Tukkakin mennyt harmaaksi hiomiskeljutuksesta. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Kuitusuojat sovittelussa Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Siinäpä on jo happomaalit pinnassa. Huomaa hulppea 10€ maalauskoppi! Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Voi ei! Eikö siitä tulekkaan punainen? Kaikkien kauhistelema mattamusta vasta maalattuna. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Läskiperse kentässä Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 konetta odotellessa. Virikone työn alla. Melko lailla alkaa osat olla jo paikoillaan. Piti kuutisen senttiä korottaa tuota peräpäätä katsastusta varten. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Siinä vähän ilmetta edestä. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Ja siinä melko tuore kuva sivuprofiilista. 1600-viripatakin on jo asennettuna. Nuo mangelssit tuli hankittua heti alussa, kun autossa ei tullut mukana kesä- eikä talvirenkaita, kuten ensimmäisestä kuvasta huomaa. Tokihan mangelssit jakaa mielipiteitä, mutta kyllä nuo minun silmään istuu. Ensi viikolla jarrujen säätelyä ja aurauskulmien ihmettelyä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Se on just hyvä ku tekee ite niinku haluaa. Rankka rauta. Quote Link to comment
HSuomi Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Hienoin kupla mitä vähään aikaan nähty. Älä vaan vaihda noita mangelsseja pois. Quote Link to comment
Guest Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Clean is mean! Komee rauta... Quote Link to comment
Pedalpusher Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Pirun magee on! Hyvä nähdä välillä vähä pystäreitäki laitettuna, ei tuu yhtään pöllömpi siitäkään ku hienosti vaan tekee. Ja mattamusta tiukka valinta, sopii! Quote Link to comment
Guest 1200-73 Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Ensimmäinen hienosti toteutettu mattamusta auto jonka oon ikkään nähny. Quote Link to comment
Guest vw72 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 siisti peli ja hienosti sopii tuo mattamusta tähän kuplaan. Quote Link to comment
ARTO Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Loppujen lopuksi tälläisessä rakentelutyylissä on usemapien mielestä kyse ns ähtäröinnistä eli laitetaan leveetä lasikuituosaa koriin, mangelssia jne.... Kuitenkin tällä tyylillä hyvällä maulla ja tyylisilmällä saa rakennettua varsin maukkaan näköisiä kuplia. Vielä jos jotain vois parantaa, olis toi vanteiden/renkaiden paremmin asemointi leveämpiin lokareihin. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Kiitoksia kommenteista! Mukava saada hieman palautetta omasta puurtamisesta. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Leimakin sieltä tuli kaikkien vastoinkäymisten jälkeen. Quote Link to comment
höpö heka Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Hieno projekti. Onko päivän kuvia? Quote Link to comment
Guest ElBata Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Siinäpä on ensimmäistä kertaa auto lähdössä liikenteeseen. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Nyt on vehje talvisäilössä. Motivaatiota keräämään koneenrakentamista koskien. Pitäis lievästi piristetty varmatoiminen käyttökone taikoa kesään mennessä. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Siinäpä vielä viimeinen kuva tälle vuodelle. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Siinäpä vielä viimeinen kuva tälle vuodelle. Onko tarkoitus tuossa se noin säilyttää? Pienellä vaivalla sais auton kannalta paremman säilytyksen aikaseksi, mutta meneehän se noinkin. Quote Link to comment
ARTO Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Luultavasti ankara kortteli/lähiökiihdytys ja tiukka vaihto kakkoselle kesken tekstiviestin naputtelun ei tee hyvää lähestyvän jyrkän 90 asteisen oikean kanssa. Naapuruston omenapuut taisivät tällä kertaa säästyä... hymiö Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Hehe. Ei sentään. Kyllä pirssi viettää talviunta viileässä ja kuivassa varastossa. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Tuossa on kyl tiukka mutka. Kyllä tuossa vehkeessä on sen verta kova ajomelu, ettei kuule eikä nää kirjoitella tekstiviestejä :D Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 8, 2009 Share Posted October 8, 2009 Eilen pistin viripadan atomeiksi ja pesin lohkon. Muuten näytti suht hyvälle, mutta vakioista kairatuista kansista toinen oli kolmesta kohti halki. Hip hei! Nyt sitten miettimään koneelle uutta reseptiä... Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Voi herrajumala missä kunnossa tuo tonnikolmisatanen arpakone oli, kun purin senkin osiin. Aivan uskomatonta, että se toimi. Kampiakselin päittäisvälyksen voi mitata tuumissa, sisus täynnä jotain epämääräistä öljykokkare paskaa, pytyt väljät kuin norsun perse ja öljypumppu aivan lopussa. Öljyä meni keskimäärin aivan helvetisti/kilometri. :D Ihan pirteesti kulki 120km/h ja 500km ehdin sillä ajella. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Löysin tuollasen työpaikan laatikosta. Tuo kuvastaa kyllä niin hyvin perus maanantaita. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Uuden koneen osat alkais olla kansia lukuunottamatta kasassa. Quote Link to comment
Guest ElBata Posted December 3, 2009 Share Posted December 3, 2009 Kannet pitäis investoida Quote Link to comment
Guest ElBata Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Hiljaiseloa ja osien puhdistelua Quote Link to comment
Guest ElBata Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 Kaasutin pariskunta Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.