Jump to content

Lataussäätimen kytkentä


Recommended Posts

Jos joku voisi vääntää rautalangasta ja vaikka kuvien kera, miten johdot tuohon säätimeen pitäisi tulla.

Kyseessä siis 12V tasavirta laturi ja säätimessä 5 napaa.

 

Säätimessä ei ole missään navassa minkäänlaista merkintää, että mihin mikäkin piuha tulee..

 

Voiko olla jotain haittaa siitä että säädin on laturin päällä?? tai mistä yleensä edes tunnistaa, kuuluuko siihen päälle vai penkin alle??

Link to comment

 

Vois siis olettaa että D+ on ruuvilla kiinni tuleva.. sit pitäis kyllä olla johdot oikein. Samaan linjaan latausvalo tuon D+ navan kans. Sit DF ja akulle menevä paksujohto samaan linjaan..

 

Tuon D+ navan alla on kans napa, ruuvikiinnityksellä, pitäiskö siitä vetää tuohon laturin runkoon vielä maa..vai??

Link to comment
Johtojen pitäis olla oikein..

 

Säätimestä oli tuolta mittarinvalolle ja akulle menevästä päästä palanut ne kärjet yhteen...akku purkaantunut täysin, navoista mitattuna jännite alle voltin. Mitähän mahtaa olla vialla...??

 

Kellään muulla ei ole vastaavaa sattunut??

Link to comment

Sain latauksen 13 ja 14 voltin välille kierroksilla, säätämällä jousta kireämmälle kärjistä, siitä päästä mihin laturin piuhat tulee kiinni. Kuitenkin jostakin syystä akulle menevän johdon päästä ne kärjet kuitenkin paloi kiinni, kun kävin testilenkin ajamassa.. Ja latausvalo paloi vaikka virrat oli pois....

 

Nyt jos joku tajusi edes jotain tuosta mun selityksestä, niin auttakee...

 

Meinaa usko loppua.. nyt jo toinen säädin menossa ja molemmissa ollut sama ongelma, edellisessä säätimessä nuo kärjet oli johdon päässä ja se koko johto paloi poikki.

Link to comment

laturivalo saa plussaa virta-avaimen takaa. Säädin on lähellä maatasoa kun laturi ei käy ja antaa plussaa kun käy -> valo sammuu kun on plussaa molemmissa päissä.

Valo on avaimen takana samassa puolan kanssa. Joten valo saa miinusta puolan läpi JOS katkojankärjet ovat kiinni. Työnnä siis jätskitikku jakajaan ja tarkista vieläkö valo palaa. Jos palaa niin se(kin) on väärin kytketty.

Säätimen virittäminen ei auta tässä. Vika on joko miten se on kytketty tai muualla.

Link to comment
laturivalo saa plussaa virta-avaimen takaa. Säädin on lähellä maatasoa kun laturi ei käy ja antaa plussaa kun käy -> valo sammuu kun on plussaa molemmissa päissä.

Valo on avaimen takana samassa puolan kanssa. Joten valo saa miinusta puolan läpi JOS katkojankärjet ovat kiinni. Työnnä siis jätskitikku jakajaan ja tarkista vieläkö valo palaa. Jos palaa niin se(kin) on väärin kytketty.

Säätimen virittäminen ei auta tässä. Vika on joko miten se on kytketty tai muualla.

 

Entäs kaasarin solenoidi? (jos on vielä)

 

EDIT: Nii ja automaattiryyppyki taitaa olla samassa piuhassa jos on vakiokaasari.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...