Jump to content

'Klaara' 64-paksutolppa


Guest Ironfield

Recommended Posts

Guest Ironfield
Posted

Tuli syksyllä hankittua talvi-iltojen ratoksi "lievä" projekti. Tämä yksilö odotteli ladossa inspiraatiota 80-luvun alkupuolelta asti. Josko nyt uusien omistajien myötä homma etenisi, ainakin talven aikana olis tarkoitus saada jotain aikaan...

post-3954-13888361722981_thumb.jpg

Posted

Onnea projektille! toivottavasti ei ole yhtä mätä ja täynnä ratsupaikkoja kuin toi mun oma, moni kakku päältä kaunis...:) multa löytyy 6 voltti tekniikkaa myytävänä, jos meinaat pysyä orkkislinjalla.

 

terv, jaakko

Guest Ironfield
Posted

Urjalan kauttahan se kotimatka kulki... Ehkä hiukan poikkeavakin täytyy olla jos vanhoista volkkareista tykkää :)

Ratsupaikkoja löytyy, onneksi vain pohjapellistä ja lämpökoteloista jotka menee uusiksi. Joku seppä on hitsannut aikoinaan noin metrin mittaiset peltisoirot koteloihin ja yhdistänyt näin kätevästi pohjalevyn ja korin. Itse kori on muuten säilynyt yllättävän hyvässä kunnossa.

post-3954-13888361724334_thumb.jpg

post-3954-1388836172489_thumb.jpg

  • 2 weeks later...
Guest Ironfield
Posted

Pientä edistystä tapahtunut. Vanhat ruosteiset pohjapellit on heivattu pois ja uusia sovitellaan.

Moottoria on tutkittu tarkemmin ja havaittu masiinan olevan numeron perusteella vuosimallia -62, siis pari vuotta vanhempi kuin auto. Kyseessä on kaiketi vaihtomoottori. Osaakos joku kertoa mitä näistä leimoista selviää... WD? Entä himmeämpi leima ennen moottorinumeroa (vw + ??61)

post-3954-13888361764717_thumb.jpg

post-3954-13888361764958_thumb.jpg

post-3954-1388836176522_thumb.jpg

Guest Toheltaja
Posted

Sovita kori päälle vielä ennen lattioiden hitsaamista! Meinaan monissa tarvikepelleissä on ollut joko liikaa tai hitusen liian vähän matskua reunoissa, ja tästä johtuen jos ne lykkää runkotunnelia vasten ja hitsaa kiinni, ei reiät täsmää sinnepäinkään helmakoteloissa olevien kanssa... Eli syytä ois laittaa aina niin että kori päälle, sitte pujottelee pellit välistä paikoilleen, ja vetää joka toisella kiinni ja kattoo miten istuu. Sitten tarvittaessa leikkelee liiat pois, tai merkkaa paikat tunneliin, missä onkin vajaata lattian osalta.

 

nim. kymmeniseen autoon pohjat vaihtaneena oppii jotain :)

 

koneessa olevat leimat liene valumerkintöjä tms. Se moottorin koodi ja mahdollinen kierrätysmerkki on aina tossa laturin jalan kiinnityspisteen kohdalla lohkon puolella, ja kuvassa oleva merkki ei ainakaan kotimaan kierrätystoimintaa tue :D

Guest Ironfield
Posted

Ajattelinkin hitsailla uudet lämpökotelot ensin koriin ja sitten alkaa sovittelemaan pohjapeltejä paikoilleen. Heitin ne vaan kokeeksi hollille että näkis onko ne sinnepäinkään. Yllättävän lähellä ainakin mitat ovat orkkispeltejä, siis kun mittaa keskitunnelin ja pultin reikien etäisyyttä. Toinen asia tietysti jos korin mitat muuttuvat uusien koteloiden myötä :)

 

Minkäslaisia leimoja näihin kotimaisiin vaihtokoneisiin on mätkitty? Tuo WD merkki on siis juuri tuossa laturin jalan alapuolella lohkossa.

Posted

Kierrätysmerkki on tuossa moottorikoodin edessä kts. kuva. ja sit yleensä koodin jälkeen X kirjain. Mulla F-alkuisessa lohkossa juuri näin paitsi että merkintä perässä on XR.

post-3229-13888361766397_thumb.jpg

  • 4 months later...
Guest Ironfield
Posted

Tämäkin projekti etenee varmasti mutta varsinkin kevät talvella todella hitaasti... No, nyt on taas saatu uutta virtaa. Parhaillaan pähkäillään sitä millä keinoin kuppeli kannattaisi tontittaa järkevimmin...

  • 5 months later...
Guest Ironfield
Posted

Kesäkin sitten kului etupäässä laiskotellen, mutta jotain on sentään saatu aikaan. Nyt kun volsu alkaa olla läpikotaisin tuttu voi vain todeta jälkiviisaana, että olis ehkä ollut parempi antaa tämänkin romun maatua navetan takana. Varmasti monta parempaa aihiota on mennyt paaliin, mutta tuleepa tehtyä sitten vähän pidemmän kaavan kautta. Ja kyllä se keväällä on valmis! (... jonain vuonna)

 

Tässä pientä kuva kimaraa...

post-3954-13888362759894_thumb.jpg

post-3954-13888362760213_thumb.jpg

post-3954-13888362760752_thumb.jpg

  • 4 months later...
  • 1 month later...
Guest Ironfield
Posted

Oberschlacterilta kuten lähes kaikki muutkin vw-osat...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...