Jump to content

Talbotin jarrusatulat etulevyille


-tipi-

Recommended Posts

Vapaata keskustelua: Juu 9300, spacen painaminen aiheutti sen että kursori lähti vislistämään textin loppua kohti, eikä pysähtyny millään. Paskan myivät. No tänään pitäs tulla DSL himaan. Yeah right, pitää varmaan operaattorin lupaukset asennuksesta paikkansa. Saitko Jari henkee siihen supertietokoneeseen (AMD500Mhz)?

Link to comment
henk koht mielipiteeni on ettei kupla tarvii vakiota kummempia levyjarruja. Keula menee lukkoon niilläkin jo hyvin pienellä voimalla. Ei se tehokkaamilla levyjarruilla pysähdy yhtään sen paremmin, lukkoon ne vetää täsmälleen samassa tilanteessa.

 

Vielä näistä mun hengen pelastaneista kommenteista. Kun oon leimaamassa 150hp myllyä kuplaani, niin pyydän sit katsarin soittaan sulle, voit sit vakuuttaa niille et kyl ne vakiojarrut riittää ;oP

 

-ärtodlare-

Link to comment
Guest Mika Raussi
Kun oon leimaamassa 150hp myllyä kuplaani, niin pyydän sit katsarin soittaan sulle, voit sit vakuuttaa niille et kyl ne vakiojarrut riittää

Katsuri tossa tapauksessa kattoo vaan, että jarrut ja moottori on lupien mukaiset. Vai ootko kenties johonkin toisen valtioon menossa katsastamaan?

 

Kerro sit ihmeessä kun oot saanu luvat 150hp koneelle kuplaan.

Link to comment

Ei 150 hepan kone mitään lupia tarvi. Rajanahan on se 7 kg/kW, joten jos painoa on 772 kg, niin laillista on virittää 150 heppaa ja ihan vakiojarruilla. Kokemuksesta voin sanoa että pääsääntöisesti katsastusmiehet tykkää nopeista kuplista. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Onkos kellään menny läpi hakemus nykysäädöksin, jossa toi 7kg/kW alitetaan? Tai siis liekö joku jo kysyny AKE:lta onko tuo mahdollista.

 

Noh pitää eka saada kone läjään ja penkkiin, ja vasta sit murehtia painoansa...

Link to comment
Guest Mika Raussi
Miten niin ei voi viritellä? Kyllähän sitä voi viritellä samanlailla kuin muitakin.

Paavola vaan puhu moistam, että ei saa luvanvaraista virittää. Anto tosi kitsaasti laittaa ruiskun siihen.

 

Ja mie muistelisin, että ton teho/paino säännön suhteen luvanvarainen moottori on samalla linjalla kun ahdettukin.

 

Mut eihän siintä tarvii kenellekään kertoa, että mitä virittää. Ei siintä saa edes sakkoja ja penkin kautta lappu kourassa konttorille kun menee, niin saa taas ajaa..

Link to comment

Voithan sinä vaihtaa nokkaa, kansia, kampea, veivejä ja ruuttaaa mikäli ei ole tarkasti määritetty. Ja kyllähän toi K-jetti aika pitkälle piisaa.

Iskutilavuutta et saa muuttta ja moni venttiilikantta et voi laittaa.

Vai eikö muka saa katsastuksen jälkeen virittää? Tätä ennen tietenkin teholappu vai pitääkö sun sellanen tehdä?

Tietenkin minkälainen lupa sulla on, riippuu aika pitkälle mitä saat tehdä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Käytännössä miulla on lupa olla ei alkuperäinen pakosarja ja itseasiassa on pakko olla ja sitten k-jetti. Teholappu pitää näyttää, että on 68hp tai alle eli siis sarjan vaihto ja ruisku ei sais lisätä tehoja.

 

Kyllähän tosta menee vielä kampi, veivit, nokka ja syltyt vaihtoon, mutta enhän mie siintä katsastusmiehelle kerro..

Link to comment
  • 10 months later...
Koivunen tuo kyllä uusia maahan.

Ei taida tuoda enää...

Yhden satulan sain kesällä tilattua (ilmeisesti sekin oli viimeinen lajiaan, eikä kuulemma tule lisää), toisen puolen satuloita pitäisi(!) tulla ilmeisesti pieni erä, mutta toimitus on vaan viivästynyt...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...