Jump to content

Slugit järjestää: Dyno Day #4 21.5.2010


Guest

Recommended Posts

Viime syksyn dynopäivä ei mennyt oikein putkeen, joten otetaan uusiksi, kun rullatkin on taas kunnossa. Eli sama homma kuin aina aiemminkin.

 

Paikka: Tuningworld, Tarrankaari 2 B 6, Lohja, eli paikka on vaihtunut.

Aika: Perjantai 21.5.2010 klo. 10:00

Hinta: n. 60€, varmistuu myöhemmin keväällä.

 

Seuraavana päivänä taas VW Open ja sunnuntaina Urtsi.

 

Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja autoja mahtuu n. 20kpl.

Link to comment
  • 3 months later...
Onks tänne tulijoita? Peruuko vaasalaiset, kun näyttäisi siellä olevan oma häppeninki?

 

 

Omalta osaltani osallistuminen näyttää huonolta perjantain Dynoilun suhteen. Kaikki paukut menee Kiikalaan

pääsemiseen, jos edes saan autoa nippuun. Toivottavasti tilanne muuttuu.

 

Paikallisesti ei olla vielä keskusteltu, kuinka viikonlopun marssijärjestys sujuu ja ketkä lähtevät.

 

Nikke

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest urpopuisto

Yks vääränmerkkinen ilmajäähy olis kans tulossa mutta ei ehdi yhdeksi vaan vähän myöhemmin.

On muuten potentiaalia voittajaksi :) Eli toivotaan että vw:t pieksee tuon.

 

 

-k-

Link to comment
Guest kepajake

44 putki ja 44 sisäkurkut taitaa vähän vielä ahdistaa. Ensi kesänä ehkä 51,5/46 kaasarit ja putki 2".

Samalla 3. ja 4. vaihteen välitykset uusiksi ja varttimaili uusille sekuntiluvuille...

Turboa tai ruiskua turha ehdottaa. Järki ei riitä niihin.

 

211 @ 6250 Hmmm...jos kiertäis 8000.... :-)

t. Mika

Link to comment

44 putki riittää kyllä yllättävän pitkälle. Kannattaa ihan lasketuttaa putki jollain jolla on laskuri.

 

Itellä tulossa 2789 koneeseen jossa kierrosalue max. 6-7000rpm 42mm. Ohuempikin riittäisi mutta sopiva pitäisi tehdä ite kun ei ole valmiina. Tuo on laskennallisesti lähin ylöspäin.

Link to comment
Guest kepajake

Kaveri, joka on toiminut pitkään mekaanikkona mm. Harri Forstenilla sanoi, että stingeri kannattais pistää poikki siitä kohtaa, missä sen väri muuttuu. Siinä on melko selkeä "paloraja". Väitti että toimisi isoilla kierroksilla hiukan paremmin. Siinä kohtaa alkaa kuulemma pakokaasut jäähtyessään laajeta niin paljon, että jopa stingeri voi ahdistaa. Voisko tässä olla mitään perää?

Link to comment

Menee juuri toisinpäin pakokaasujen kanssa, eli jäähtyessään ne kutistuu. Vakavasti otettavissa etumoottorisissa kilpureissa supistetaan putki juuri tuon palorajan jälkeen. Uuteen kirkkaaseen putkeen tulee selkeä jälki, ja tässä kohdassa tehdään supistus 3" -> 2,5", tai pienimoottorisissa 2,5" - 2". Tällä pidetään pakokaasujen virtausnopeus korkeana pakokaasujen tilavuuden supistumisesta huolimatta.

Link to comment
Guest kepajake

No enpä taas ajatellut asiaa loppuun asti. Niinhän ne kaikki kaasut tekee. Onneksi en omista tuollaista vakavasti otettavaa kilpuria.

Menee juuri toisinpäin pakokaasujen kanssa, eli jäähtyessään ne kutistuu. Vakavasti otettavissa etumoottorisissa kilpureissa supistetaan putki juuri tuon palorajan jälkeen. Uuteen kirkkaaseen putkeen tulee selkeä jälki, ja tässä kohdassa tehdään supistus 3" -> 2,5", tai pienimoottorisissa 2,5" - 2". Tällä pidetään pakokaasujen virtausnopeus korkeana pakokaasujen tilavuuden supistumisesta huolimatta.
Link to comment
Onneksi en omista tuollaista vakavasti otettavaa kilpuria.

 

No aika vakavasti otettava katuauton kyllä, tai ainakin mulla olis ilme vakavoitunut jos olisin ovaalin saanut Kiikalaan asti ja joutunut yhtäaikaa stripille :D

Link to comment

Tuollainen lappu tuli, ei mitään päätä huimaavia lukuja 126hp ja 193Nm,

mielestäni ihan OK perus käyttökoneesta mistä en ole edes hakenut huipputehoa kierroksilla,

ja vaan säädetty itse korvakuulolla, kuitenkin yli 150Nm 1700-5900rpm.

 

 

img-524063823-0001pieni.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...