Jump to content

Slugit järjestää: Dyno Day #4 21.5.2010


Guest

Recommended Posts

Posted

Viime syksyn dynopäivä ei mennyt oikein putkeen, joten otetaan uusiksi, kun rullatkin on taas kunnossa. Eli sama homma kuin aina aiemminkin.

 

Paikka: Tuningworld, Tarrankaari 2 B 6, Lohja, eli paikka on vaihtunut.

Aika: Perjantai 21.5.2010 klo. 10:00

Hinta: n. 60€, varmistuu myöhemmin keväällä.

 

Seuraavana päivänä taas VW Open ja sunnuntaina Urtsi.

 

Ilmoittautumiset tähän ketjuun ja autoja mahtuu n. 20kpl.

  • 3 months later...
Posted

Onks tänne tulijoita? Peruuko vaasalaiset, kun näyttäisi siellä olevan oma häppeninki?

Posted

En ole Vaasasta, mutta joudun perumaan oman tulemiseni. Moottorin osat makaa maailmalla ja muutenkin näyttää siltä etten ehdi sisäänajamaan pataa yhtään ennen tuota päivämäärää, eikä vaan viitsi ottaa turhia riskejä.

Posted
Onks tänne tulijoita? Peruuko vaasalaiset, kun näyttäisi siellä olevan oma häppeninki?

 

 

Omalta osaltani osallistuminen näyttää huonolta perjantain Dynoilun suhteen. Kaikki paukut menee Kiikalaan

pääsemiseen, jos edes saan autoa nippuun. Toivottavasti tilanne muuttuu.

 

Paikallisesti ei olla vielä keskusteltu, kuinka viikonlopun marssijärjestys sujuu ja ketkä lähtevät.

 

Nikke

  • 2 weeks later...
Posted

Nyt on aika varmistunut, eli aloitellaan klo 13.00. Jos on jotain toiveita oman auton testausajasta, niin tähän perään saa niitä esittää.

Posted

Voisin mielelläni olla heti ensimmäinen/ensimmäisia niin pääsee vapaasti livistämään hakemaan rakkaat lapset kotiin...

 

Dennis

Posted

Mä en ole varma pääsenkö.

Tässä ois töihin paluu puolen vuoden tauon jälkeen,

eikä ole mitään hajua missä vuorossa olen tuolloin.

Guest urpopuisto
Posted

Yks vääränmerkkinen ilmajäähy olis kans tulossa mutta ei ehdi yhdeksi vaan vähän myöhemmin.

On muuten potentiaalia voittajaksi :) Eli toivotaan että vw:t pieksee tuon.

 

 

-k-

Posted

Millä todennäköisyydellä tuolla on tilaa jos tulee ilmottautumatta paikalle joskus iltapäivällä? On vielä niin epävermaa että tuleeko vai ei.

Posted

Tilaa kyllä on, mutta kannattaa tulla ajoissa, koska lopetetaan sitten, kun autot loppuu. Eli n. neljään taitaa nykyisellä automäärällä mennä.

Guest kepajake
Posted

Kiitokset mukavasta tapahtumasta. Tämmöinen plakaati tuli kotiinviemisiksi:

Guest kepajake
Posted

44 putki ja 44 sisäkurkut taitaa vähän vielä ahdistaa. Ensi kesänä ehkä 51,5/46 kaasarit ja putki 2".

Samalla 3. ja 4. vaihteen välitykset uusiksi ja varttimaili uusille sekuntiluvuille...

Turboa tai ruiskua turha ehdottaa. Järki ei riitä niihin.

 

211 @ 6250 Hmmm...jos kiertäis 8000.... :-)

t. Mika

Posted

44 putki riittää kyllä yllättävän pitkälle. Kannattaa ihan lasketuttaa putki jollain jolla on laskuri.

 

Itellä tulossa 2789 koneeseen jossa kierrosalue max. 6-7000rpm 42mm. Ohuempikin riittäisi mutta sopiva pitäisi tehdä ite kun ei ole valmiina. Tuo on laskennallisesti lähin ylöspäin.

Guest kepajake
Posted

Kaveri, joka on toiminut pitkään mekaanikkona mm. Harri Forstenilla sanoi, että stingeri kannattais pistää poikki siitä kohtaa, missä sen väri muuttuu. Siinä on melko selkeä "paloraja". Väitti että toimisi isoilla kierroksilla hiukan paremmin. Siinä kohtaa alkaa kuulemma pakokaasut jäähtyessään laajeta niin paljon, että jopa stingeri voi ahdistaa. Voisko tässä olla mitään perää?

Posted

Menee juuri toisinpäin pakokaasujen kanssa, eli jäähtyessään ne kutistuu. Vakavasti otettavissa etumoottorisissa kilpureissa supistetaan putki juuri tuon palorajan jälkeen. Uuteen kirkkaaseen putkeen tulee selkeä jälki, ja tässä kohdassa tehdään supistus 3" -> 2,5", tai pienimoottorisissa 2,5" - 2". Tällä pidetään pakokaasujen virtausnopeus korkeana pakokaasujen tilavuuden supistumisesta huolimatta.

Guest kepajake
Posted

No enpä taas ajatellut asiaa loppuun asti. Niinhän ne kaikki kaasut tekee. Onneksi en omista tuollaista vakavasti otettavaa kilpuria.

Menee juuri toisinpäin pakokaasujen kanssa, eli jäähtyessään ne kutistuu. Vakavasti otettavissa etumoottorisissa kilpureissa supistetaan putki juuri tuon palorajan jälkeen. Uuteen kirkkaaseen putkeen tulee selkeä jälki, ja tässä kohdassa tehdään supistus 3" -> 2,5", tai pienimoottorisissa 2,5" - 2". Tällä pidetään pakokaasujen virtausnopeus korkeana pakokaasujen tilavuuden supistumisesta huolimatta.
Posted
Onneksi en omista tuollaista vakavasti otettavaa kilpuria.

 

No aika vakavasti otettava katuauton kyllä, tai ainakin mulla olis ilme vakavoitunut jos olisin ovaalin saanut Kiikalaan asti ja joutunut yhtäaikaa stripille :D

Posted

Tuollainen lappu tuli, ei mitään päätä huimaavia lukuja 126hp ja 193Nm,

mielestäni ihan OK perus käyttökoneesta mistä en ole edes hakenut huipputehoa kierroksilla,

ja vaan säädetty itse korvakuulolla, kuitenkin yli 150Nm 1700-5900rpm.

 

 

img-524063823-0001pieni.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...