Jump to content

Kamei etuspoileri


Recommended Posts

Mulla on spoikka irrallaan parvekkeella, odottelee muovihitsausta muutaman viimekesäisen rotvallikosketuksen jälkeen... Voin yrittää räpsiä kuvia jos saan jostakin digikameran haltuun, jos nyt ei oo ihan minuuttikiire.

 

EDIT: muutama kuvatus löytyi lisää Tommin ja omastakin spoikasta paikallaan:

 

IM000415.jpg

 

image020.jpg

 

Kuvat on viime kesältä Pälkäneeltä ja lainattu DWL:ltä & nimimerkiltä "Malle" yhdistyksen foorumilta, kiitos näistä.

Link to comment

Kiitos, mahtavia kuvia.

 

Olli: jos saat jossain vaiheessa kuvia irrallaan olevasta spoikasta, niin olisi hienoa.

 

Ei asialla kiire ole, mutta ajattelin ajoissa kysellä.

 

Missä liikkeessä noita olis valmiina? (koitin katsella noista amööriikan -tilaus linkeistä mutta en löytänyt.)

 

Vai olisiko jollain sapluunaa vastaavalle, jotta kuiduttais itse.

Link to comment

Nihkeää voi olla saada mistään uutena, omani (originelli Kamein ABS-muovinen siipi) ostin käytettynä kotimaiselta harrastajalta. Kuituisia kopsuja noista on liikkunut joskus, niiden harmillinen piirre on vaan se et ei juuri kestä maakontaktia toisin kuin muovinen, joka joustaa melkoisesti.

 

Mulla on keula laskettu ~7 cm, rengastus 185/65 ja puskurin ollessa mahdollisimman ylhäällä oli viime kesänä spoikan alareuna n. 8 cm maasta. Nyt on puskurin kiinnikkeitä ja spoilerin kiinnitystä fixattu niin et pitäis saada about 10 cm korkeudelle. Siltikin käy täydellä tankilla jarruttaessa melko matalalla tuo...

 

Yritän saada kuvia jossain vaiheessa, kotikoneella taitaa olla vielä joitakin kuvia muiden autoista, missä toi on kiinni. Pistän jossain vaiheessa.

Link to comment

Se on kuule Timppa kovaa kaupantekoa kun ruvetaan puhuun tommosen ultra-rare osan luovuttamisesta kopiointiin...sä kuitenkin teet niitä tusinakaupalla ja muut euron halvemmalla kun Hoffman =).

 

Mun nyt ei ainakaan kannata lainata ennenkun se on hitsattu kuntoon, pitäis mennä Petäjävedelle ehjättäväksi lähiviikkoina. Sen jälkeen voidaan katsoa tilannetta.

Link to comment

Joo. Ja mulla on ollut samanlainen kuitukopio möhkössä. Alkuperäisellä volkkarifoorumilla kirjoitteli kaveri, jolla oli muotti ainakin muutama vuosi sitten ja teki vielä kohtuu hintaa tosi siistiä työtäkin. En vaan pirullakaan muista enää kaverin nimeä. Mahtaisikohan Tom-Tom muistaa?

Link to comment

mullon kuituversio ny kiinni.

 

kyllä tämä henkilö jolla muotti on ilmoittautuu varmasti tähän keskusteluun jos vain haluaa tehdä näitä. en viitsi julkisesti huudella jos ei ole mielenkiintoa enää tehdä.

Link to comment
Se on kuule Timppa kovaa kaupantekoa kun ruvetaan puhuun tommosen ultra-rare osan luovuttamisesta kopiointiin...sä kuitenkin teet niitä tusinakaupalla ja muut euron halvemmalla kun Hoffman =).

 

:D noniinno..

 

kyllä tämä henkilö jolla muotti on ilmoittautuu varmasti tähän keskusteluun jos vain haluaa tehdä näitä. en viitsi julkisesti huudella jos ei ole mielenkiintoa enää tehdä.

 

no jos ei ole enaa mielenkiintoa tehda, niin sitten pitaa itse yrittaa, mutta olisihan toi huomattavasti helpompaa tehda jo valmiista muotista..

Link to comment

Minkähänlainen kysyntä olis noille lasikuitukopioille Kamein spoikasta? Uusien asiankäänteiden johdosta saattaisin pystyä toimittamaan noita, jos ottajia olisi sen verran että jonkinlaista pienimuotoista massatuotantoa saisi aikaan.

 

Tarkka hinta määrittyy volyymin mukaan, mutta päästäisiin varmaan alle sen, mitä uusi spoileri Hoffmannilta olisi kotiovelle asti saatuna (109 E + toimituskulut)

 

Tähän perään vois laittaa melko pikaisesti kiinnostuksen ilmiauksia niin voi sit kattoa kannattaako alkaa puuhaamaan.

Link to comment

Homman nimi olisi sellainen, että tekeillä on uusi muotti ja siitä sitten kolmella kuitukerroksella valmiita siipiä. Lopputulos olis vähän paksumpi ja painavampi kuin alkuperäinen muovispoileri.

 

Hinnan määrittely on vähän hankalaa, koska en tee itse vaan tekijä on alan yrittäjä. Muotin teko ja ensimmäisen siiven valmistus vasta kertoo lopullisen totuuden hommasta, mutta arviona ekan koekappalesiiven hinta olisi pintakäsittelemättömänä (saapi maalata sen väriseksi kuin haluaa) noin 100 euroa. Jos niitä tehdään samalla kertaa esimerkiksi kolme, saadaan hinta jo varmaan 80 euron tietämille vapaasti Jyväskylässä. Ja tietysti koko ajan halvemmaksi saadaan, mitä useampi tehdään.

 

Tää arvio perustuu siihen, et muotin teon kustannus jakautuu nyt tehtäville kappaleille, jatkokäytöstähän ei tuolla tekijällä oo tietoa. Vielä neuvottelematon vaihtoehto on se, että teetän muotin ja ostan sen itselleni, ja voin teettää siitä sit tarvitseville siipiä ottaen pienen provikan itselleni. Silloin ehkä saatettaisiin puhua n. 70 eurosta, jos voin olettaa että noita joskus vielä vuosien mittaan tehdään.

 

En tiedä millainen tuollainen muotti sitten on kuskailla, jos joku haluaisi välttämättä tehdä itse. Voisin tuota vuokratakin, jos sellaisen titselleni teettäisin. En tiedä paljonko noita muotteja valtakunnassa on tuon Mika S:n muotin lisäksi, jos on jossain montakin niin ei kai sitten kannata lisää tehdä.

 

En aio tehdä tällä bisnestä, vaan jatuksena olis saada näitä osia haluaville ja kun mulla nyt tollanen on, haluan jalosti palvella kanssaharrastajiani =).

 

Olisko tolla 80 eurolla ottajia, se nyt olis sellainen kattohinta jos muutamakin saataisiin mukaan. Heittäkää ajatuksia niin mietitään että lähdetäänkö ollenkaan kehittelemään. Timppa, Sami?

Link to comment

Nää on näitä arvostuskysymyksiä. Mäkin ostaisin hyllyyn kolme kappaletta 2 litraisia uusia strokerkoneita, jos niitä myytäisiin 500 eurolla =). Tämä vitsillä, ei herneitä...

 

Joo, kuullostaahan se äkkiseltään tuo 80 euroakin paljolta, mutta vakavahekisiä ostopäätöksiä on jo kuulunut ja lisää odotellaan. Toivottavasti saadaan hintaa hilattua alaspäin, se tosiaan selviää kun muotti ja koekappale on tehty ja tilauskannan suuruus alkaa hahmottua.

 

Katsellaan tilannetta.

Link to comment
Guest Sami Lahtimaa

80€ kelpaa minulle ja jos alle niin aina vaan parempi... Ei ole hinta paha jos kattellee mitä nuo lasikuitulärpäkkeet esim. joihinki kolopalloihin maksaa...

 

Niissä on vissiin sitten vähän eroja että tuleeko 1303-1302 sen tai 1300 seen

Link to comment

Mulle tuleva muotti on ammattilaisen tekemä ja varmasti niin hyvä kuin se voi olla.

Kunhan saan tuon muotin kotiutettua ja saan tehtyä omat hiilikuitu, kevlar ja lasikuitu lirpakkeeni, voin panttia vastaan lainata muottia.

Pantti siksi että yleensä kun olen muottejani lainannut on ne parhaimmillaankin tullut takaisin vaurioituneena.

Mikäli jostain syystä löytäsin aikaa tehdä tuollaisia valmiiksi asti, uskoisin hinnan olevan n. 70€:n luokkaa (lasikuituiselle).

Muotti on hankittu oman tiimin käyttöön ja bisnestä sillä ei ole tarkoitus tehdä.

 

T.Mika

 

ps. joukkueeltamme löytyy myös tavallisten blade puskimien sekä takalokarien muotit.

T

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...