Tero M Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 Moottorin tiivistesarjastahan jää jonkun verran aina tiivisteitä yli. Tai ainakin suotavaa olisi, että jäisi. Scatin logolla varustetusta pussista tuli tämmönen setti. Mihinköhän ne ylimääräiset tiivisteet kuuluu? Kaikille en keksinyt paikkaa eikä tallile päässyt kokeilemaan. A Venttilikopan tiiviste B Pakosarjan tiiviste C Imusarjan tiiviste D Imusarjan tiiviste mutta mihin ? E Yksireikäkansien imusarjojen tiiviste (Alumiinitiiviste, sisähalk. 32mm ja ulkohalk. 38mm) F Sama kuin E G Pakosarjan tiiviste. Vaihtoehto B:lle. H Pakosarjan mutterit (M8, avainväli 11mm) I Öljypropun tiiviste ? (sisähalk. 14mm, ulkohalk.20mm) J Öljynpaineventtiilin korkin tiiviste ? (sisähalk. 18,5mm, ulkohalk. 22mm) K Öljypohjan tiivisteet 6 kpl ? (sisähalk. 6mm ja ulkohalk. 10mm) L Kampiakselin ja vauhtipyörän välinen O-rengas ? (sisähalk.n.54mm, nauhanpaksuus 3mm) M Kampiakselin ja vauhtipyörän välitiiviste ? (sisähalk. 29mm, ulkohalk. 54,5mm, 8x8mm reikäryhmä) N Esilämmitysputkien tiivisteet O Työntötankojen suojaputkien tiivisteet P Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. Vanhemmat lohkot ? Q Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. (sisähalk. 9mm, ulkohalk. 15mm, korkeus 6,5mm) R Virranjakajan varren O-rengas ? (lähinnä D-profiili, sisähalk. 22mm, ulkohalk. 28mm, korkeus 4,5mm) S Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. Uudemmat lohkot ? T Lohkonpuolikkaiden väliin, 10 mm pinnapultteihin (sisähalk. 10mm, nauhanpaksuus 4,2mm) U Nokkapukkien alle pinnapulteille, jotka on läpi kannen (sisähalk. 8mm, nauhapaksuus 2,5mm) V Laturin jalan alle X Kampiakselin ja vauhtipyörän välitiiviste ? Quote Link to comment
Tero M Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Tässä paperitiivisteet mitä paketissa tuli. I Ulkopuolella öljypohjan sihdin välitiivisteet. Sisässä mikä laippa ? (reikäväli 53,5mm, keskireikä 30,5mm) II Ulkopuolella sylintereiden alustiivisteet. Sisässä ? (reikäväli 61,5mm, keskireikä 34,5mm) III 2 reikäisen kannen imusarjan tiiviste IV Laturin jalan alle V Ulkopuolella öljynpumpun tiiviste. Sisässä vauhtipyörän ja kampiakselin välitiiviste ? VI Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä 4 kpl ? (reikä 8mm, ulkohalk. n.14mm) VII Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä bensapumpun ja bakeliitin välitiiviste VIII Laturin jalan alle. Sisässä ? (reikä 34mm, ulkohalk.42mm) IX Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä ? (reikä 36,5mm, ulkohalk. 50,5mm) X Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä bensapumpun bakeliitin ja lohkon välitiiviste XI Kaasuttimen ja imusarjan välitiiviste ? (reikäväli 61, keskireikä 30mm) Quote Link to comment
-tipi- Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 E ja F, yksreikäkansien imarintiivarit IV ja VIII Laturinjalan alle loiskelevyn molemminpuolin IX oisko sisässä öljyntäyttöputkelon ja laturinjalan välinen tiiviste Quote Link to comment
-AP- Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 IX oisko sisässä öljyntäyttöputkelon ja laturinjalan välinen tiiviste Tai sitten Kolmostyypin hihnapyörän ja puhaltimen välinen tiiviste? Quote Link to comment
Marko Posted March 7, 2010 Share Posted March 7, 2010 P,Q,S kaikki kampiokammion öljynjäähdyttimen tiivareita, eri malleissa eri versioita, tuosta valitset omaasi sopivat loput jää yli. Quote Link to comment
JuhaM Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Sattuipa sopivasti kuvat ongelmaani, ratsastan hieman aiheella. Mitkähän noista tulevat öljynlauhduttimen ja lohkon väliin, kun lohko on AS21 10mm:n kanavilla ja jäähdytin on vanhan mallinen 8mm:n kanavilla. Olen käsittänyt, että pitäisi olla joku adapteritiiviste joka kapenee 10mm:sta 8mm:n, mutta mun tiivistesarjassa on samat tiivisteet kun kuvissa yllä? Quote Link to comment
JuhaM Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Vai tuo S, Se lauhduttimen upotus on hieman ahdas tuolle S:lle, mutta eiköhän se sinne sitten uppoa. Kiitokset vastauksesta. Quote Link to comment
Guest Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Paperitiiviste I keskellä typ3 öljyntäyttöputken ja lohkon välinen tiiviste. (tai sit se on toi II keskellä) Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 S tiiviste ei ole sopiva. Sopivat tiivisteet löydät Keiteleen Koneesta. Quote Link to comment
metake Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 KK:n kanssa samaa mieltä. Uusi lohko / vanha jäähy ei muistaakseni onnistu millään noilla tiivisteillä. Miksi pitää laittaa vanhan mallin öljyjäähy jos kerran lohko on uudempaa mallia ja olis mahdollisuus käyttää uudempaa öljynjäähdytintä? Quote Link to comment
JuhaM Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 KK:n kanssa samaa mieltä. Uusi lohko / vanha jäähy ei muistaakseni onnistu millään noilla tiivisteillä. Miksi pitää laittaa vanhan mallin öljyjäähy jos kerran lohko on uudempaa mallia ja olis mahdollisuus käyttää uudempaa öljynjäähdytintä? Siksi, että vanhasta koneesta oli lohko halki ja hommasin siihen uuden lohkon. En viitsisi hommata uudempaa lauhdutinta kun vanha on ihan hyvä. Eikös se tarvitsis uuden mallin lauhduttimen, puhallinkopan (doghouse), leveämmän puhaltimen. Korjatkaa jos olen väärässä. Vai onko kenties varaosana saatavana vanhanmallista lauhdutinta 10mm:n reijillä? Aircooledilla oli ainakin pelkkää doghousea. Quote Link to comment
vwagen Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Vanhanmallinen jäähdytin 10mm reijillä on kaikissa vuosimallin-70 moottoreissa ja 1200 moottoreissa siitä eteenpäin,helpoiten se onnistuu adapteritiivisteillä joita ei ole sarjoissa mukana,on hankittava erikseen. Quote Link to comment
JuhaM Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Vanhanmallinen jäähdytin 10mm reijillä on kaikissa vuosimallin-70 moottoreissa ja 1200 moottoreissa siitä eteenpäin,helpoiten se onnistuu adapteritiivisteillä joita ei ole sarjoissa mukana,on hankittava erikseen. Asia selvä, tarvitsee tilata adapterit. Kiitokset vastanneille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.