Jump to content

Moottorin tiivistesarja; mikä kuuluu mihinkin


Recommended Posts

Posted

Moottorin tiivistesarjastahan jää jonkun verran aina tiivisteitä yli. Tai ainakin suotavaa olisi, että jäisi.

Scatin logolla varustetusta pussista tuli tämmönen setti. Mihinköhän ne ylimääräiset tiivisteet kuuluu? Kaikille en keksinyt paikkaa eikä tallile päässyt kokeilemaan.

 

A Venttilikopan tiiviste

B Pakosarjan tiiviste

C Imusarjan tiiviste

D Imusarjan tiiviste mutta mihin ?

E Yksireikäkansien imusarjojen tiiviste (Alumiinitiiviste, sisähalk. 32mm ja ulkohalk. 38mm)

F Sama kuin E

G Pakosarjan tiiviste. Vaihtoehto B:lle.

H Pakosarjan mutterit (M8, avainväli 11mm)

I Öljypropun tiiviste ? (sisähalk. 14mm, ulkohalk.20mm)

J Öljynpaineventtiilin korkin tiiviste ? (sisähalk. 18,5mm, ulkohalk. 22mm)

K Öljypohjan tiivisteet 6 kpl ? (sisähalk. 6mm ja ulkohalk. 10mm)

L Kampiakselin ja vauhtipyörän välinen O-rengas ? (sisähalk.n.54mm, nauhanpaksuus 3mm)

M Kampiakselin ja vauhtipyörän välitiiviste ? (sisähalk. 29mm, ulkohalk. 54,5mm, 8x8mm reikäryhmä)

N Esilämmitysputkien tiivisteet

O Työntötankojen suojaputkien tiivisteet

P Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. Vanhemmat lohkot ?

Q Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. (sisähalk. 9mm, ulkohalk. 15mm, korkeus 6,5mm)

R Virranjakajan varren O-rengas ? (lähinnä D-profiili, sisähalk. 22mm, ulkohalk. 28mm, korkeus 4,5mm)

S Öljynjäähdyttimen ja lohkon välitiiviste. Uudemmat lohkot ?

T Lohkonpuolikkaiden väliin, 10 mm pinnapultteihin (sisähalk. 10mm, nauhanpaksuus 4,2mm)

U Nokkapukkien alle pinnapulteille, jotka on läpi kannen (sisähalk. 8mm, nauhapaksuus 2,5mm)

V Laturin jalan alle

X Kampiakselin ja vauhtipyörän välitiiviste ?

post-2081-13888361925928_thumb.jpg

Posted

Tässä paperitiivisteet mitä paketissa tuli.

 

I Ulkopuolella öljypohjan sihdin välitiivisteet. Sisässä mikä laippa ? (reikäväli 53,5mm, keskireikä 30,5mm)

II Ulkopuolella sylintereiden alustiivisteet. Sisässä ? (reikäväli 61,5mm, keskireikä 34,5mm)

III 2 reikäisen kannen imusarjan tiiviste

IV Laturin jalan alle

V Ulkopuolella öljynpumpun tiiviste. Sisässä vauhtipyörän ja kampiakselin välitiiviste ?

VI Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä 4 kpl ? (reikä 8mm, ulkohalk. n.14mm)

VII Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä bensapumpun ja bakeliitin välitiiviste

VIII Laturin jalan alle. Sisässä ? (reikä 34mm, ulkohalk.42mm)

IX Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä ? (reikä 36,5mm, ulkohalk. 50,5mm)

X Ulkopuolella öljypumpun tiiviste. Sisässä bensapumpun bakeliitin ja lohkon välitiiviste

XI Kaasuttimen ja imusarjan välitiiviste ? (reikäväli 61, keskireikä 30mm)

post-2081-13888361926241_thumb.jpg

Posted

E ja F, yksreikäkansien imarintiivarit

IV ja VIII Laturinjalan alle loiskelevyn molemminpuolin

IX oisko sisässä öljyntäyttöputkelon ja laturinjalan välinen tiiviste

Posted
IX oisko sisässä öljyntäyttöputkelon ja laturinjalan välinen tiiviste

 

Tai sitten Kolmostyypin hihnapyörän ja puhaltimen välinen tiiviste?

Posted

Sattuipa sopivasti kuvat ongelmaani, ratsastan hieman aiheella.

 

Mitkähän noista tulevat öljynlauhduttimen ja lohkon väliin, kun lohko on AS21 10mm:n kanavilla ja jäähdytin on vanhan mallinen 8mm:n kanavilla. Olen käsittänyt, että pitäisi olla joku adapteritiiviste joka kapenee 10mm:sta 8mm:n, mutta mun tiivistesarjassa on samat tiivisteet kun kuvissa yllä?

Posted

Vai tuo S,

Se lauhduttimen upotus on hieman ahdas tuolle S:lle, mutta eiköhän se sinne sitten uppoa.

 

Kiitokset vastauksesta.

Posted

Paperitiiviste I keskellä typ3 öljyntäyttöputken ja lohkon välinen tiiviste. (tai sit se on toi II keskellä)

Guest Keiteleen Kone
Posted

S tiiviste ei ole sopiva.

Sopivat tiivisteet löydät Keiteleen Koneesta.

Posted

KK:n kanssa samaa mieltä. Uusi lohko / vanha jäähy ei muistaakseni onnistu millään noilla tiivisteillä.

 

Miksi pitää laittaa vanhan mallin öljyjäähy jos kerran lohko on uudempaa mallia ja olis mahdollisuus käyttää uudempaa öljynjäähdytintä?

Posted
KK:n kanssa samaa mieltä. Uusi lohko / vanha jäähy ei muistaakseni onnistu millään noilla tiivisteillä.

 

Miksi pitää laittaa vanhan mallin öljyjäähy jos kerran lohko on uudempaa mallia ja olis mahdollisuus käyttää uudempaa öljynjäähdytintä?

 

Siksi, että vanhasta koneesta oli lohko halki ja hommasin siihen uuden lohkon. En viitsisi hommata uudempaa lauhdutinta kun vanha on ihan hyvä. Eikös se tarvitsis uuden mallin lauhduttimen, puhallinkopan (doghouse), leveämmän puhaltimen. Korjatkaa jos olen väärässä.

Vai onko kenties varaosana saatavana vanhanmallista lauhdutinta 10mm:n reijillä? Aircooledilla oli ainakin pelkkää doghousea.

Posted

Vanhanmallinen jäähdytin 10mm reijillä on kaikissa vuosimallin-70 moottoreissa ja 1200 moottoreissa siitä eteenpäin,helpoiten se onnistuu adapteritiivisteillä joita ei ole sarjoissa mukana,on hankittava erikseen.

Posted
Vanhanmallinen jäähdytin 10mm reijillä on kaikissa vuosimallin-70 moottoreissa ja 1200 moottoreissa siitä eteenpäin,helpoiten se onnistuu adapteritiivisteillä joita ei ole sarjoissa mukana,on hankittava erikseen.

 

Asia selvä, tarvitsee tilata adapterit.

Kiitokset vastanneille.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...