Jump to content

Ovi auki


Guest tpirskan1

Recommended Posts

Usein on käytetty toisen kuplan avaimia.

 

Kokeilin tuon -66:sen avaimia,mutta ei lykästänyt. Mietin,jotta saako tuon tupakki ikkunan auki jos siitä poraisi sen sarana niitin pois? Uuden pop-niitinhän siihen helposti pistää.

Link to comment

Kyl mie oon tuuletusikkunasta tavallaan päässy. Mut menipä kaveri 2 kertaa etuluukun kautta :o) Eli etuluukku auki (sillä oli pieni luukku varapyöräkotelon pohjassa, eikä varapyörää paikallaan), sitten 'kaijutinritilä' mittarin vierestä poks lattialle ja harjanvarrella nuppi ylös.

 

Itse menisin takasivulasista, jos kärsivällisyys loppuu ja pitää alkaa särkemään.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Rautalanka. Ensin mutka 5mm päästä ja sitten 30mm siintä. Muodostaa kantikkaan koukun. Taivuta vielä yksi mutka koukusta poispäin noin 300mm koukusta. Sitten vaan työnnät ikkunan tivisteestä sisään, työnnät noin 200-250mm sisään ja käännät koukun osottamaan repsikalle päin. Ronklaat hetken, niin löytyy se vipu, jossa nuppi on kiinni. Helppo jottu kun sen on harjotellut. oon tota kikkaa myös pari kertaa tarvinnu.

 

Rengasliikkeen kaveri oli ihmeissään kun kävin lainaamassa rautalankaa ja pihtejä. Epäili, etten sain auki, mutta hiljaseks se meni kun minuutissa oli ovi auki ;)

Link to comment
Takasivulasin kyllä voisi saada irti ehjänäkin.

 

Kyllä vaan, mattoveitsellä leikkaa tiivisteestä sen lasin reunan päällä ulkopuolella olevan huulloksen pois niin lasi lähtee ehjänä. Uus tiiviste on halpa.

 

Ja voi lähtee tiivisteineenkin kun sopivasti pääsee jostain kohdi alkuun ja saa sen sisähuulen pokkauksen yli.

Juu ei tarvi särkee tiivisteitä, vanhat on sen verran haperoita kyllä vanhuuttaan että saa olla ennemminkin varovainen ettei säre sitä tiivistettä... ;o)

Melko monta kertaa mennyt omiin ja kavereiden kupliin (pyynnöstä siis...) pienen peltilätkän kanssa tupakki-ikkunan kautta, mora tekee jo jälkiä helposti...

Link to comment

kiva kun laitatte näitä murtautumisohjeita tänne julkisele foorumille, pistäkääs vielä ohjeet mitkä piuhat laitetaan ristiin rattiputken vierestä niin että oikein menee helpoksi kuplawolkkareiden varastaminen....

 

kohta alkaa ropisemaan "Varastettu" -viestejä?

 

yksityisviestit on tällaista varten. Tai poliisi & lukkoseppä.

 

Jan

Link to comment
kiva kun laitatte näitä murtautumisohjeita tänne julkisele foorumille, pistäkääs vielä ohjeet mitkä piuhat laitetaan ristiin rattiputken vierestä niin että oikein menee helpoksi kuplawolkkareiden varastaminen....

 

Niin...mietin vaan et kääntääkö kukaan joka tarttee jonkun keikka-auton tai myytävän vehkeen kuplavolkkaria. Ainoa mikä kiinnostaa on irtaimisto auton sisällä ja kun kahteen kolmesta kuplasta pääsee jäätelötikulla tai joka autoon lyömällä sen lasin paskaksi niin miks joku huumehörhö viittis alkaa meisselillä tai rautalangalla turaamaan vaan saadakseen autosta sen Frederikin kasetin ja wunderbaumin.

 

Kuplan omistajalla on intressi mennä autoonsa rikkomatta sitä, monella muulla sinne tahtovalla ei. Ja alan miehet menee yleisavaimillaan joka vehkeeseen eikä tartte siihen neuvoja.

 

Mutta onhan tuossa kai pointtiakin. Poistan nyt ainakin oman neuvoni viestiketjusta, ei ainakaan tarvi miettiä et onko vastuussa jonkun auton tai stereoiden varastamisesta.

Link to comment

Kyllä mä seuraan täällä milloin kenenkin kallis strokeri valmistuu, ja käyn sitten pöllimässä auton kun osoitetietoja viljellään varomattomasti ja varastamisohjeetkin on näin nätisti tyrkyllä just mun kohteena olevaan automerkkiin.. LOL

 

Ei satunnainen huumehörhö tai keikka-auton etsijäkään *volkaripalstalle* tule autoja etsimään ;) Eli jos on yhtään tämmöisiä mätämunia liikkeellä, niin kyllä ne täältä hakee nimenomaan volkkariin sopivaa vinkkiä.

 

On olemassa tapauksia missä talleihin ja varastoihin on murtauduttu, ja vain ilmajäähy-volkkari spesifistä osaa on viety. Muu ei ole kelvannut.

 

Se että et ole paranoidi, ei tarkoita sitä etteikö joku voisi olla silti kyttäämässä omaisuuttasi pahat mielessä :D

 

Jan

Link to comment
Se että et ole paranoidi, ei tarkoita sitä etteikö joku voisi olla silti kyttäämässä omaisuuttasi pahat mielessä :D

 

Jan

 

Joo, mä oon kyllä aivan varma siitä että munkin räiskyvän keltainen streetmachine herättää intohimoja ja on varmasti usean todellista urheiluautoa himoitsevan rikollisten aikeiden kohteena...=)

 

Onhan se tosi ettei kai sitä liikaa kannata huudella siitä mitä omistaa, mutta toisaalta tää harrastaminen kävis pirun tylsäksi jos pitäis vaan salassa ja pimeässä yksistään tuhertaa ja ajellakin vaan öisin...:)

 

Se on kyllä hanurista, jos joku samaa asiaa harrastava täältä scouttailee keikattavia paikkoja tai autoja, miksei niin vois tietysti ollakin. Ehkä en itse ymmärrä tilanteen vakavuutta kun en koe omistavani ainakaan tällä volkkarisaralla mitään mikä oikeasti saattaisi jotakuta rikokseen asti himottaa.

 

Kuitenkin palatakseni alkuperäiseen juttuun niin kyllä useimmat noiden vwispilöiden kanssa hetken turanneet tietää miten sinne pommiin mennään rikkomatta sitä, ja jos joku sinne rikollisin aikein haluaa niin se sit rikkoo sen. Mut oon kyllä itse miettinyt vakavasti hälyjen asentamista, antais se aina vähän rauhaa yöuniin kun autoo kaupungissa pitää.

Link to comment

Joo ei kiva jos joku käy lainamassa auto johon on laitettu paljon aikaa ja rahaa. Vaikka olisikin vakutettu siitä ei saa mitään. Sehän on vanha kupla. Keskivertokone, mitä täälläkin viestien perusteella laitetaan, maksaa 2k€. Kopan saa halvemmalla jos tekee itse hommia noin vuoden.

 

Känniteinikuskin kynsissä ensimmäinen puu tulee vastaan ekassa kurvissa kun takpää lähtee alta. Eikä sekään ole kivaa kun joku huumehörhö majailee autossa yhden yön ja sumussa repii kaiken mikä eteen tulee luullessaan että taistelee lohikäärmettä vastaan. Ja sit on koko auto HIV-veressä.

 

Toisaalta, "avausohjeet" olisi jokaisen omistajan hyvä lukea läpi jä käydä katsomassa miten helppoa on mennä omaan autoon ilman avaimia. Varmaan moni voisi panostaa enemmän myös siihen että esimerkiksi ikkunan kautta ei pääse jätskitikulla noin vaan.

 

Hyvä ja halpa immobilizer on ottaa jakajan pyörijä taskuun kun jättää auton. No tuli nyt tuokin kikka sit paljastettu..

Link to comment
Guest Mika Raussi

Känninen teinikuski ja lohikäärmettä vastaan taisteleva huumehörhö vasmaan lukee tätä palstaa yhtä paljon kun HI-virus elää kuivassa ja kylmässä veressä. Tähän vois laittaa semmosen peukkuhymiön.

Link to comment
Jos joku haluaa varastaa auton, niin se kyllä pääsee sinne sisälle ilman näitä neuvojakin. Toisekseen.. Kuka hitto tahtois kuplavolkkarin varastaa?

 

Joskus vuosia sitten olis jossain telkkarin dokumentissa pitkän linjan autovaras, joka sanoi että Saabin lukko on hankalin, sen avaamiseen menee 9 sekuntia aikaa. Eli ainakaan nää ammattilaiset ei niitä neuvoja tarvi mut ei ne toisaalta tarvi kyllä kupliakaan...korkeintaan ne stereot.

 

Kyllähän kupla voi jollekin pikkunilkille edustaa tavoittelemisen arvoista eksotiikkaa, mutta toisaalta jos sillä on ees se ruuvari mukana niin varmaan aika nopeasti keksii miten sillä pääsee sisään ilman että olis kuullut sitä mistään.

 

Toisaalta, "avausohjeet" olisi jokaisen omistajan hyvä lukea läpi jä käydä katsomassa miten helppoa on mennä omaan autoon ilman avaimia. Varmaan moni voisi panostaa enemmän myös siihen että esimerkiksi ikkunan kautta ei pääse jätskitikulla noin vaan.

 

Tää on tosi. Sitä pikkulasin meknismia on hyvä kiristää ja laittaa vaikka pellistä haitta sinne lukkomekanismin päälle niin hankaloituu tuo rautalankakikkailu. Sitten ei pääse itsekään sisään, mut mukavampi se lasi on ite rikkoa kun elää sen tiedon kanssa et auto voidaan keikata uskomattoman helposti.

 

Totaalinen varastaminen tietysti vaatii johtokikkailun ja rattilukon murtamisen. Ne rattilukotkin kannattaa olla kunnossa. Ja toi pyörijän mukaan ottaminen on ihan hyvä juttu jos viitti tai sit laittaa startin virroille tappokatkaisijan.

Link to comment

ajatuksena olikin just se, että toinen VW harrastaja käy hakemassa "halvalla" ne 48 IDA:t ja strokeriosat talteen...

Sillä ei varmaan ole "ammattivarkaan työkaluja". Se saattaa jopa sääliä jotain stroukattua splittiä niin paljon ettei riko sitä.

 

harvemmin varmaan muuten kukaan lähtee vanhaa kuplaa varta vasten varastamaan. Ehkä jos se on selkeesti erikoinen tai jotain. Mutta ei sillä kokonaisuutena mitään jälleenmyyntiarvoa ole autovarkaalle.

 

 

BTW, 67 ja vanhemmissa kuplissa ei ole sitä rattilukkoa, kotteron voi vaikka hinata köydellä hevon helvettiin jos haluaa ;)

 

Jan

Link to comment
ajatuksena olikin just se, että toinen VW harrastaja käy hakemassa "halvalla" ne 48 IDA:t ja strokeriosat talteen... Jan

 

No ei tää kyseinen "VW-harrastaja" sitten yksityisviestien perusteella sais apuja hämäriin puuhiinsa?

 

Poliisia tuskin kiinnostaa, jos jollain jää avaimet auton sisään...paitsi tietysti jos keskellä yötä näin tapahtuu, niin eikös ne satu heti paikalle.

 

Mullon tälläkin hetkellä kuplassa ovet auki, ettei tarvi rikkoo jos sisään haluaa. Tosin ei siel mitään erikoisosaa säilytelläkään.

Link to comment
Guest Ooppiumi

Hyppään noin niin kuin asiasta moottorisahaan, mutta minkäslaisia hälyjä olette kuplaan asennelleet?

 

Mietin tässä vain, jos alkaisi noita hälyjä asentelemaan. Täällä pohjoisen suunnallakin tuntuu autosta mallista riippumatta kaikki mahdollinen joka helpolla irti lähtee katoavan. Jos hälytin edes hieman hidastaisi hommaa.

 

Sitten jos tuollaista hälytin rakennelmaa alkaisi asentelemaan, niin voisi kyllä melkein samaan syssyyn rakennella tuollaiseen kaksioviseen kulkineeseen keskuslukituksen (ehdottoman tärkeä ja hyödyllinen ominaisuus ;) ).

Link to comment

Näköjään alkuperäinen kysymykseni poiki oikean viestiketjun :) Itse aion teetättää vara-avaimen niin pian kuin mahdollista. Lukothan ovat rehellisiä varten ja epärehellisiä varten voi investoida hieman ja ostaa vaikka hyväksytyn rattilukon. Itselläni on moottoritila kuplasta lukossa ja soittimen paneeli taskussa. Eilen oli outo päivä kun töihin mennessä aamulla jäi laittamatta ovi kuplasta lukkoon ja kotia kun pääsin niin oven läimäsin lukkoon ja avaimen vuorostaan jätin virtalukkoon :) No huomenna on naapureilla katseltavaa kun murtaudun omaan autooni... Onneksi sentään asutaan omakotialueella. :)

 

Kiitoksia kaikille avittaneille.

Link to comment

itse laitoin 73 kuplaan defan 821-hälyttimen ja keskuslukituksen. asennus vie kyllä aikaa, mutta ei loppujen lopuksi ole niin hankala homma. hälärissä on käynnistyksen esto, siätilantutka ja lasinsärkemistunnistin ja akkuvarmennettu sireeni. ohjelmointimahdollisuuksia on paljon ja mukanakin toimitetaan oikein hyvät asennusohjeet. täältä löytyy virallistenkin asennuspaikkojen käyttämät ohjeet: http://www.defa.com/technical_a.php3?lang=6&ndid=. siis todella hyvät ja monipuoliset ohjeet, mitään ei tarvitse itse pähkäillä tai arvuutella!

 

kuppelin lukkojen nupit on aika jäykät, kylklä moottori jaksoi ne juuri ja juuri avata, mutta päätin poistaa lukkomekanismista yhden jousen, joka pitää nupin siinä asennossa mihin se jätetään, eli auki ja kiinni. kun laittaa lukitusmoottorin, niin nuppi pysyy asennossaan ilman joustakin, eikä moottori joudu niin kovalle rasitukselle.

Link to comment

Laitoin joskus muutama vuosi sitten Alfatechin hälyn, ilmeisesti aika lailla sama kuin cobra, mutta eri kuorissa ja hinnoissa, jossain ledivalon kotelossa jopa lukee cobra =)

Ihan ok, mutta asennusohjeissa on vähän parantamisen varaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...