Jump to content

Waasa aircooled Dyno Day


Guest fgronlun

Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest fgronlun

Jep vihdoin ja viimein kotiuduttu kotiin.

Tosiaan oli kiva happeningi ja näitä pitää olla lisää!

Ahdin autojen vähäinen lukumäärä oli pienoinen pettymys mutta ensi kerralla sitten ;)

Positiivinen yllätys ittelle oli että kaikki meni hyvin ilman suurempia murheitä!

Tehotkin autossa oli hyviä ajatellen että kyseessä kuitenkin kesä biilejä joilla ajetaan enemmän ku vartti maili ja takas :)

 

niille jotka haluu sähköisessä muodossa penkitys paperin voi pistää privaa tai sitten sähkö postiin..

 

Niillä joilla on kuvia tai videoo niin pistäkää ihmeessä linkkia!

Ittellä kuva saldo tasan nolla vaikka visiot oli kovat filmaamisen suhteen.

Link to comment
Guest fgronlun
Hienoja pätkiä Puide!

 

Kuulin huhuja että pää dynoilijan kirppukin olisi alkanut "laulamaan" dynoilun jälkeen "pienillä" muutoksilla?

 

Jo vaati vaan turbon ja sytyn vaihdon niin alkas laulaan.. Mutta eipä ehtiny hirveesti leikkiä ennenku tuli seuraava vika eteen..

Link to comment

Mun Ovaali väliaikaiskoneella (1300) pukkas takapyörätehoa hurjat 37hv :-) ehkä joskus 50hv menee rikki ;-) parantamisenvaraa on ja asialle toimenpiteitä tehdään.

 

Erittäin paljon KIITOKSIA järjestäjille ja kaikille mukana olleille sekä myös kiitos grillausosaston pääkokille hyvistä käristeistä ja jonka Ovaalin kone ei vielä ehtinyt kasaan mutta odotamme uusia samantyyppisiä tapahtumia ja uusia autoja.

 

Jamppa

Link to comment
Guest fgronlun
Joo, kiitos Freddelle ja Lapalle. Homma pyöri hienosti ja väkeä oli sopivasti.

Voin hoitaa jatkossakin grillauspuuhat, jos (kun) omat vehkeet eivät laula.

Tästä voi hyvin tehdä perinteen jatkossa ja ynnätä jonkin saunaillan perään?

 

Nikke

 

 

Ensi kerralla joku muu grilla ku nikke!! Ei siksi että olis ollu huonosti grillattu vaan olis ollu kiva kuunnella remmin ujelusta enemmin.. ;)

 

Kyllä tuollanen sessio pidetään heti uudestaan ku vaan on tulioita. Ittellä jäi semmonen fiilis että tuommosen olis voinu pitää heti uudestaan :)

Pitää vaan saada hajotettua osia taas että saa tehtyä uusia pokaaleja :D

Link to comment
Guest fgronlun

Tässä olis lummen pappru

 

LummiJarmo.jpg

 

Tässä oma pätkivällä sytyllä oleva. Mutta oli sentään päivän vahvin turbo ahdettu :D

Fredrik.jpg

 

Sitten vaaranmaan (oletin että ok ku oli edellisellä sivulla printti kuva)

vaaranmaa.jpg

 

Sitten Pep:in oma mukaan. kolme eri vetoa on tehty niin että eka on auto sellaisenaan penkkiin kiinni, toinen veto niin pistettiin pikkasen enemmän ennakkoa (muistaakseni sääditte jotain 30°)

Viimeinen veto on sitten stingerilla. Oma henkilökohtanen mielipide on että kone ei varmaan vastannu oikein hyvin noihin säätöihin koska oli suht rikkaalla koko ajan. Käppyrässä näkyy myös hyvin kuinka vääntö aaltoilee ku kaasari siirtyy tyhjäkäynti piiriltä pääpiiriin jne jne..

Suutin jumpalla tuo paranis ja jos sielä tosiaan on ollu kuristin pakopuolella niin sekin selittäis miksi meni niin rikkaalle yläkierroksilla.

Oli nimittäin yks prätkä jota säädeltiin (HD) niin kaasari oli ihan mahdoton saada säätöihin enneku huomattiin että pakopuolen vaimennus pillit kuristi (kuristi vaan sen 20hv)

 

tuossa lamda video

http://s10.photobucket.com/albums/a104/ ... U00425.flv

peltoniemi.jpg

 

 

Doodah

jere.jpg

Päivitän tänne sitä mukaan ku heput antaa luvan pistää.

Link to comment

pistä vaan munkin oma... löytyi "osasyyllinen" omaan dyno tulokseen... kollektorin tiivisteessä liian pieni " tiiviste" = kuristin rengas... seli seli... ja Vaaranmaa tylyttää vastaiskulla, mutta tästä on hyvä ponnistaa...

Link to comment
Guest fgronlun
Tyhmiä kysymysiä ,mutta kun ei tiedä. Miksi tuossa dynolapussa on kaksi käyrää musta ja punainen? Mitä eroa niillä on?

 

Ikinä en oo autoa käyttänyt dynossa,enkä nähnyt livenä...:)

 

Punainen ja musta on kaksi eri vetoa. Tällä varmistettiin vaan että mittaus on ok.

 

Ilmotetut tehot ovat takapyörä tehoja jos tuosta haluu jotain suuntaa antavaa kone hv lukemaa saada niin kertaa tuon 1.15..

 

Päivitin tuonne ylös noita penkitys käppyröitä.

Link to comment

Peppe nyt uudelleen Dynoon ja jos mahis vielä pari settiä suuttimia jos vielä rikkalla niin vähä laihentaa yläpäätä ja kattoa kuinka lähelle tai jos pieksis Annikan tuloksen 8-D

 

Tehokartan oikeassa reunassa olevat tehomittaukset taulukoittain ovat eri väreillä ja näin ollen eri käppyrät ovat eri väreillä ja pystytään vertailun vuoksi liittämään päällekkäin kehityksen tai säädön vaikutuksen kannalta oleellisten muutosten vertailussa.

 

Eikös se jotenki noin menny :-)

 

Pitempiin säätösessioihin tarvitaan pitempi aika ja enemmän tarvikkeita mahdollisten muutosten ja säätöjen parantelua varten ja vertailu vetoja penkissä tehdään useita jopa useita kymmeniä jollin voi ottaa huonoimman ( alkutilan ), keskivaiheen ja parhaimman säädön taulukot ja käppyrät päällekkäin niin vertauskohdat saa näkyviin säätöjen vaikutuksesta. Säätötapahtuma kannattaa koska sillä saadaan tehoa, käytettävyyttä, bensankulutus kohilleen ja samalla säästyy tulppia, änkkäreitä ja muita osia ....

 

Aikoinaan nollasta kun ruiskun kanssa lähdettiin ajamaan ( Hestec ) dynossa ja tietenkin kaikki maholliset muutokset venttiilisäätöjä ja nokan ajoitusta myöten tehtiin niin 5-6h tais mennä mutta kyllä se hymyilytti kun 232hv ja 248Nm vaparista irtos joskus 2004 mutta sen pituinen se.....tarina VW hiirimoottori strokerista.

 

Laittakaahan Freddelle viestii jotta vertailux saa käppyröitä näkyviin ... ei pakko tietenkään oo ;-)

Link to comment
Guest fgronlun
Ei munkaan käppyrät salaisuuksia oo, vaikken niistä laulua teksikään varsinkin kun pannu on vainaa.

 

Onneksi se on raudasta ja kone ei omista sielua.. siis se on jälleen henkiin herätettävissä :)

 

Korsnäsin katu kisoihin olis aikomus taas osallistua ensi kuussa. Kyseessä on kadulla ajettava 1/4 mailin kiihdytys päivä.

Siihen mennessä pitäis saada kone takas kasaan sekä säädettyä ehkä ruiskun kanssa. Onko tuohon muita menossa?

28087_1394803704348_1059851500_3116.jpg

Link to comment

En oo menossa. Auto kulki 13,8/156 ja on vielä ehjä, joten ajattelin vetäytyä tästä kiihdyttelytouhusta kokonaan. Katsotaan, rupeaisko urtsi kiinnostamaan. Vai sittenkin autosuunnistus?

post-2925-13888362235672_thumb.jpg

Link to comment
En oo menossa. Auto kulki 13,8/156 ja on vielä ehjä, joten ajattelin vetäytyä tästä kiihdyttelytouhusta kokonaan. Katsotaan, rupeaisko urtsi kiinnostamaan. Vai sittenkin autosuunnistus?

 

..hiano kuva.

Link to comment
Guest fgronlun
En oo menossa. Auto kulki 13,8/156 ja on vielä ehjä, joten ajattelin vetäytyä tästä kiihdyttelytouhusta kokonaan. Katsotaan, rupeaisko urtsi kiinnostamaan. Vai sittenkin autosuunnistus?

 

Totta tuo kiihdyttely on aika tylsää hommaa..

Meillä löytyy vanhoja ralli kummeja tallin ojasta joten voisin vaihtaa noihin slickseihin. Sopii kato paremmin tuonne mettä reitille jos tulee vika suunnistus :D

Link to comment
En oo menossa. Auto kulki 13,8/156 ja on vielä ehjä, joten ajattelin vetäytyä tästä kiihdyttelytouhusta kokonaan. Katsotaan, rupeaisko urtsi kiinnostamaan. Vai sittenkin autosuunnistus?

 

Mun täytyy kiertää varmaan kaikki kiihdytys ristiäiset että pääsen lähellekkään Vaaranmaata :)

 

Autosuunnitus vois olla sun laji, jos vaikka suunnisteittais Norjaan syksyllä?

 

-Painelaakerin hajottaja-

Link to comment
Guest fgronlun

Älä ny pep kyllä se sun konees vielä tuosta piristyy. Pitää vaan hakee säädöt paikoilleen ja jos ei muuta niin mennä pistään jotain pakoputken tukitetta tuohon Vaaranmaan autoon. Kato ny ku se alkaa ajaan tuota suunnistusta niin parempi vaan että pako äänet matalemmat!

 

 

"Pikkasen of topic"

Ku oli tuosta säätämisestä ajemmin puhetta niin etin veljen viime vuotiset penkitykset. Löysin ekan sekä viimesimmän penkityksen. Erona tuossa on että suuttimia vaihdettu sekä jakajan ennakko käyrää muutettu ja sitten ahdot ekassa 0.8bar ja viimesessä 1.3bar.

 

sebakonevertaus.jpg

 

Kattelin myös vw1302si vanhoja papereita ja siinäkin niin eka veto tais olla luokkaa 90hv ja lopussa 70 heppaa enemmän. Tuossa kai oli myös sytty ongelmat osa syynä mutta kyllä ne noissa vapareissakin tahtoo ne tehot olla joskus ihan säätöjen takana piilossa..

 

 

Oliko lummella jossain kuva pankissa valokuvia dyno päivästä?

Link to comment
En oo menossa. Auto kulki 13,8/156 ja on vielä ehjä, joten ajattelin vetäytyä tästä kiihdyttelytouhusta kokonaan. Katsotaan, rupeaisko urtsi kiinnostamaan. Vai sittenkin autosuunnistus?

 

No urtsia ajamaan tietysti.

Kemoraan katsomaan meininkiä 12.-13.6.2010 yö urtsi.

Ja sitten rakentamaan autoa.

T.PETE.

Link to comment
Guest fgronlun

Myöhäinen WaDD osallistuja kävi tänään penkissä :)

 

Hifisteltiin ja kokeiltiin pikkasen eri suutinta, syttyy sitten normi mietintä (jähdytys kalja)ja sitten toinen volkkareiden klassisita eli ilman laturin remmiä.

 

ekana lähtökohta mistä alotettiin

Sitten suutin ja sytty jumpan jälkeen pikkasen enemmän

Ja viimesenä ilman flekti remmiä. Näköjään olis se 8 heppaa mitä remmi syö tehoa.

Taitaa tuo remmi vielä viedä voiton stingeristä.. (vaikka psyykkisesti stingeri antaa kyllä enemmän, vai mitä Vaaranmaa)

 

 

nikkel.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Kai tässä pakko vielä käydä salaisen kiikalan pokaalin ja lipattoman bajan kanssa penkissä, että tietää irtoako tuolta jotain suutin jumpan jälkeen... ei kai toi ollut ahtamaton ovaaaaallliiiiiiiii?

 

http://2.bp.blogspot.com/_keQJYH9ngFU/S ... muutos.jpg

 

-peppi-

 

En ole itte vielä nähny ahdettua ovaalia vaasassa tänä kesänä? Onko niitä edes olemassa... :D

Ittelle riittäis ku omistais edes sen ovaalin... ehkä sitten joskus

Link to comment

En ole itte vielä nähny ahdettua ovaalia vaasassa tänä kesänä? Onko niitä edes olemassa... :D

Ittelle riittäis ku omistais edes sen ovaalin... ehkä sitten joskus

 

..Ovaalit on mun mielestä aika kivoja.

Link to comment

Woimatestejä ja aikakortteja voi tos Perjantai-iltaisin Kauhajoella 11.6 23.7 ja 6.8 käydä testailemassa kun tietenkin säädöt on ajettu ensiksi penkissä kohilleen. Ennen Norjanreissuaki voi alsutasäätöjä sekä reaktioaikoja parannella tuolla.

 

http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/tapahtumat.html

 

Säätöpenkitykset pitäisi siis suoritella uudelleen :-) pitää ruveta sopimaan penkitysaikoja?

 

JJ Cool L Racing Team. J

 

ps. Kuvia tikutan täs pian kun purkaan koneelle ja teen tiedostoo niin jaan kaikille halukkaille.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...