Tanhis Posted May 19, 2010 Share Posted May 19, 2010 Eli kattelin noita jakajien osien ikiä niin päädyin sellaiseen että omassa -65 1500S karmannissa pitäisi olla sama jakaja kun kuplassa -64 loppuvuodesta -68 alkuvuoteen. No käväsin varaosaputkasta tilaamassa osat 66 kuplaan ja perhana soikoon ei ne tietenkää käyneet kolkin jakajassa on korkeampi kansi ja pyörijän akseli on paksumpi kun saamissani osissa. Eli onko nyt käynyt niin että sain väärän vuosimallin osat. Tai onko teoriani jakajista väärä. Quote Link to comment
Sakke Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Ei oo samat jakajat. Vanhemmissa kolkeissa jakajat on omanlaisiaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 20, 2010 Author Share Posted May 20, 2010 Ei oo samat jakajat. Vanhemmissa kolkeissa jakajat on omanlaisiaan. Eli siis näihin jakajoihin ei löydy osia sit juuri lainkaan? Tai tarkoititko että ovat muuten omanlaisia mutta kuplan osat kuitenkin käy. Quote Link to comment
Sakke Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Siihen vanhempaan kolkin jakajaan käy samat romut kun kuplan "Big cap"-jakajaan. Sen 1500S:n jakajan kannesta en tiiä. Sambasta varmaan löytys varma tieto. Tai voin kattoo kotona varaosakirjasta. Quote Link to comment
Tutkija Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 jakajan kupeesta numerot ja etsimään niiden pohjalta osia... Quote Link to comment
vwagen Posted May 23, 2010 Share Posted May 23, 2010 On kyllä totta että-66 Kuplassa ja-65 1500 S:ssä on käytetty samaa jakajaa,mutta vain osatotuus,varaosakirjat antavat-65 1500S:lle 4 eri jakajaa ja-66 Kuplalle 7,näistä 1 on yhteinen. Kerro jakajasi varaosanumero niin sitten voi selvittää mitkä osat siihen kuuluu. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 23, 2010 Author Share Posted May 23, 2010 On kyllä totta että-66 Kuplassa ja-65 1500 S:ssä on käytetty samaa jakajaa,mutta vain osatotuus,varaosakirjat antavat-65 1500S:lle 4 eri jakajaa ja-66 Kuplalle 7,näistä 1 on yhteinen.Kerro jakajasi varaosanumero niin sitten voi selvittää mitkä osat siihen kuuluu. Ok tämä selvä eli otan huomenna ne numerot ja katsotaan sitten uudestaan. Mutta sitä en ole koskaan tajunnut että miten hitossa niitä vaihtareita voi olla noin paljon. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Noniin eli numerot Jur4 0 231 137 029 111 905 205 T Quote Link to comment
metake Posted May 24, 2010 Share Posted May 24, 2010 Mun mielipide noista pelkistä alipainejakajista on, että nosta se nätisti autotallin hyllylle ja laita koneeseen tilalle keskipako- ja alipainesäädöllä oleva malli. Jos haluaa vintagea niin järkevillä käyrillä olevia löytyy valurautaisena tai sitten jos alumiittinen kelpaa niin uudempi SVDA. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 24, 2010 Author Share Posted May 24, 2010 Mun mielipide noista pelkistä alipainejakajista on, että nosta se nätisti autotallin hyllylle ja laita koneeseen tilalle keskipako- ja alipainesäädöllä oleva malli. Jos haluaa vintagea niin järkevillä käyrillä olevia löytyy valurautaisena tai sitten jos alumiittinen kelpaa niin uudempi SVDA. Niin siis omastamielestäni tuo on juurikin keskipako/alipaine saatan kyllä olla väärässäkin. Mutta enivei olen kyllä vakavasti tässä harkinnut aircooledin 99€ jakajan tilaamista. Quote Link to comment
vwagen Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 111 905 205 T jakajaa ei ole kolmostyypin alkuperäinen,se on Kuplan jakaja jota alettiin käyttää heinäkuusta-68 alkaen siis aivan viimeisistä-68 mallin Kuplista eteenpäin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 noniin no pitää koettaa siis hommata osat sellaiseen. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Eikös tuo jakaja ole hyvinkin yleinen. Minullakin niitä näytti olevan hyllyssä peräti kolme kappaletta. Tuohon taitaa käydä samat kärjet ja pyörijä kuin esim. 009:iin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 25, 2010 Author Share Posted May 25, 2010 No ongelma ratkesi eli tilasin uuden 034 jakajan kun en jaksanut enää kikkailla ja huomenna tiputetaan kone alas tarkempaa tutkimista varten. Ja tulpat vaihdetaan siinä samassa ja tutkitaan kaikki muukin mitä nyt ilman konetta purkamatta helposti pysyyy tutkimaan ja jos se ei tuota tulosta niin sit sen kai pitää laittaa palasiksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.