Jump to content

Kuplan jakajat vs kolkinjakajat vuosierot


Recommended Posts

Posted

Eli kattelin noita jakajien osien ikiä niin päädyin sellaiseen että omassa -65 1500S karmannissa pitäisi olla sama jakaja kun kuplassa -64 loppuvuodesta -68 alkuvuoteen. No käväsin varaosaputkasta tilaamassa osat 66 kuplaan ja perhana soikoon ei ne tietenkää käyneet kolkin jakajassa on korkeampi kansi ja pyörijän akseli on paksumpi kun saamissani osissa.

 

Eli onko nyt käynyt niin että sain väärän vuosimallin osat.

 

Tai onko teoriani jakajista väärä.

Posted
Ei oo samat jakajat. Vanhemmissa kolkeissa jakajat on omanlaisiaan.

Eli siis näihin jakajoihin ei löydy osia sit juuri lainkaan? Tai tarkoititko että ovat muuten omanlaisia mutta kuplan osat kuitenkin käy.

Posted

Siihen vanhempaan kolkin jakajaan käy samat romut kun kuplan "Big cap"-jakajaan. Sen 1500S:n jakajan kannesta en tiiä. Sambasta varmaan löytys varma tieto. Tai voin kattoo kotona varaosakirjasta.

Posted

On kyllä totta että-66 Kuplassa ja-65 1500 S:ssä on käytetty samaa jakajaa,mutta vain osatotuus,varaosakirjat antavat-65 1500S:lle 4 eri jakajaa ja-66 Kuplalle 7,näistä 1 on yhteinen.

Kerro jakajasi varaosanumero niin sitten voi selvittää mitkä osat siihen kuuluu.

Posted
On kyllä totta että-66 Kuplassa ja-65 1500 S:ssä on käytetty samaa jakajaa,mutta vain osatotuus,varaosakirjat antavat-65 1500S:lle 4 eri jakajaa ja-66 Kuplalle 7,näistä 1 on yhteinen.

Kerro jakajasi varaosanumero niin sitten voi selvittää mitkä osat siihen kuuluu.

 

Ok tämä selvä eli otan huomenna ne numerot ja katsotaan sitten uudestaan. Mutta sitä en ole koskaan tajunnut että miten hitossa niitä vaihtareita voi olla noin paljon.

Posted

Mun mielipide noista pelkistä alipainejakajista on, että nosta se nätisti autotallin hyllylle ja laita koneeseen tilalle keskipako- ja alipainesäädöllä oleva malli. Jos haluaa vintagea niin järkevillä käyrillä olevia löytyy valurautaisena tai sitten jos alumiittinen kelpaa niin uudempi SVDA.

Posted
Mun mielipide noista pelkistä alipainejakajista on, että nosta se nätisti autotallin hyllylle ja laita koneeseen tilalle keskipako- ja alipainesäädöllä oleva malli. Jos haluaa vintagea niin järkevillä käyrillä olevia löytyy valurautaisena tai sitten jos alumiittinen kelpaa niin uudempi SVDA.

 

Niin siis omastamielestäni tuo on juurikin keskipako/alipaine saatan kyllä olla väärässäkin. Mutta enivei olen kyllä vakavasti tässä harkinnut aircooledin 99€ jakajan tilaamista.

Posted

111 905 205 T jakajaa ei ole kolmostyypin alkuperäinen,se on Kuplan jakaja jota alettiin käyttää heinäkuusta-68 alkaen siis aivan viimeisistä-68 mallin Kuplista eteenpäin.

Posted

Eikös tuo jakaja ole hyvinkin yleinen. Minullakin niitä näytti olevan hyllyssä peräti kolme kappaletta.

Tuohon taitaa käydä samat kärjet ja pyörijä kuin esim. 009:iin.

Posted

No ongelma ratkesi eli tilasin uuden 034 jakajan kun en jaksanut enää kikkailla ja huomenna tiputetaan kone alas tarkempaa tutkimista varten. Ja tulpat vaihdetaan siinä samassa ja tutkitaan kaikki muukin mitä nyt ilman konetta purkamatta helposti pysyyy tutkimaan ja jos se ei tuota tulosta niin sit sen kai pitää laittaa palasiksi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...