UltraVW Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 No niin tätä on nyt taidettu kysyä jo monta kertaa,mutta kysyn vieläkin. Eli saako noin dropatut olat läpi leimasta?Jos saa niin miten? Kannattaako takapäätä myös samalla laskea yhen napsun verran? Ei vaan viittis lähtee leimaa noita ja sit vaihtaa takas... Ja muutenkin onko kokemuksia noista miten vaikuttaa ajoon 185/65/15 gummeil?Tai joillain muilla renkailla? Ja onko tarpeeks tontissa? Jos jollain kuva vakiosta ja dropatuilla olilla vertailun vuoksi... kiitti Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Riippuu kai vähän jousilattojen väsymisasteesta, mut kun noi dropit pudottaa about 6-8 cm niin helposti laskee ajovalojen aukon alareuna alle 50 cm, varsinkin jos on vakiota matalammat kumit. Sinänsähän tehdastekoiset dropit on lailliset, mut tuohon ajovalojen korkeuteen voi tyssätä homma, jos on tarkka ja ***tumainen katsari. Itsellä on nyt säätökeula, mut oon siihen funtsinut droppeja myös. Säätökeulalla ja vähän korkeammilla katsastuskumeilla (esim. 165/80) saa leimaa varten lailliseen korkeuteen, pelkillä dropeilla ja matalaprofiilikumeilla voi olla heikkoa. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 No entä dropeilla ja ja noilla 165/80 kumeilla, onko korkeus sillon riittävä? Kyllä renkaita jaksaa vaihtaa... Quote Link to comment
Ketsa Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Tuo ajovalojen korkeusmurhehan on oma valinta, eli kun panostaa vuosimalliin, niin ei ole tuota murhetta :-) Quote Link to comment
UltraVW Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Niin joopa joo,mut kun nyt sattuu olemaan vuosimalli 65 eikä ehkä se oikea vuosimalli Quote Link to comment
Tomppa Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jepjep, voi kyllä olla hankala saada pysymään yli 50 sentissä millään kumeilla. Itse kyllä myös suosittelisin tuota droppiolka - säätökeula yhdistelmää, koska se antanee parhaan tuloksen myös ajettavuuden kannalta. - Tomppa Quote Link to comment
UltraVW Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Eli säätökeulalla tai hitsattavilla paloilla ja dropeilla saa myös nostettua sitä ylöspäin että vaadittvat senttit tulee täyteen?? Quote Link to comment
Tomppa Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Kyllä, jos laittaa säätöpalat sellaiseen asentoon, että vaikkapa maksiminostolla 50 sentin korkeus täyttyy. Yleensä säätökeulat tarjoavat sen verran enemmäin säätömahdollisuutta (10-15 cm) kuin dropatut olat, että keula saadaan riittävästi tonttiin yllä mainituilla asetuksillakin. Quote Link to comment
UltraVW Posted February 26, 2005 Author Share Posted February 26, 2005 Ok mulla vaan olis tollaset palat valmiina,nyt täytyy sit miettiä mikä niiden oikea asento on,et saa nostettua noita senttejä takas ylös kun haluaa(siis katstastukseen)Noi olat olis muuten aika jees kun ei tarttis vaihtaa mitään iskareita tai laittaa caster paloja ym... Quote Link to comment
Guest Ranne Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Minkä vuotisissa tosta ajovalojen korkeudesta ei tartte välittää? Quote Link to comment
hanski. Posted August 7, 2005 Share Posted August 7, 2005 Minkä vuotisissa tosta ajovalojen korkeudesta ei tartte välittää? toi muakin kiinnostais?? Quote Link to comment
Guest TiKi Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Noin 50-luvun puolivälissä ensimmäisen kerran tuli asetus ajovalojen minimikorkeudesta. Tällöin se oli (muistaakseni) 60 cm ajovalon keskelle. Jossain vaiheessa myöhemmin se muuttui 50 cm ajovalon alareunaan. Tarkka vuosi selviää, tai ainakin selvisi n 10 v sitten, puhelinsoitolla katsastuskonttorille. AKEn tekninen neuvontakin osaa varmasti auttaa. Sen kuitenkin muistan, ettei Splitti-ikäisissä tarvitse murehtia tuosta. Samoin pissapoikaa ei Spliteissä tartte olla. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Muakin kiinnostaa eksakti päiväys valonkorkeuden vaatimuksista. Itellä '54... Tuulilasinpesuri tuli pakolliseksi 1.1.1958, ainakin näin sanoi inssi kun yritin katsastaa '61 junista jäätyneen pesurinsäiliön kera :o) Quote Link to comment
mikan Posted August 8, 2005 Share Posted August 8, 2005 Aiheesta keskusteltiin jokin aika sitten mutta varmuutta ei tullut. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1351-kysymyksiä-keula-ratkaisuista/ t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.