Guest Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8857-123-virranjakajat-nyt-oberschlachterilta/ Onko kenellä tää kiinni ja onko käyttö kokemuksia.. Mainos on mainos ja kehuu tietty tuotetta, mutta onko palstalla käyttäjiä joilla kokemuksia.. Voisin itelleni harkita jos.. Quote
metake Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Mulla se on nyt ollut jonkin aikaa käytössä toisessa kuplassa, ja joutuu varmaan ostaa sellaisen tuohon toiseenkin.. Quote
Guest Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Mulla se on nyt ollut jonkin aikaa käytössä toisessa kuplassa, ja joutuu varmaan ostaa sellaisen tuohon toiseenkin.. Olipas pitkät tarinat.. Kerro toki hieman lisää.. ei tuo nyt vielä oikein auttanut ;) .. Miten vaikutti.. kauanko sulla ollut.. jne.. Quote
metake Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Mulla on alipaineeton versio koska tuplista ei saa alipainetta. Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni. Väänsin suoraan käyrän vakiojakajan + multispark asentoon ja tuntuu sen verran hyvältä että en ole vielä muita viitsinyt testailla. Käynnistyvyys siis 10+ ja mitä siitä nyt muuta osaa sanoa? Toimii juuri kuten pitääkin, eli sen olemassaoloon ei kiinnitä mitään huomiota. Quote
Jyrki Toivanen Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Niin tämä toimii siis kuusvolttisessakin? Quote
Pepe Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Niin tämä toimii siis kuusvolttisessakin? näköjään joo: http://www.123ignition.nl/id/19.html Quote
Marko Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni. Jaa onkos tossa puolakin samassa, mä ku oon jotenkin luullut että se kipinä on puolan varautumisesta kiinni. :) Quote
Guest Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 On se vähän sytytysjärjestelmästäkin kiinni, suurin osa elektronisistä sytkistä kun lopettaa kipinän antamisen jossain yhdeksän voltin kieppeillä. Kärkisytkä antaa kipinän vielä hyvinkin alhaisilla jännitteillä. Jos tuo mainostettu laite tosiaan toimii vielä kuudella voltilla niin hyvä laite on. Quote
metake Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni. Jaa onkos tossa puolakin samassa, mä ku oon jotenkin luullut että se kipinä on puolan varautumisesta kiinni. :) Kuten Hemuli jo ehtikin kertoa, niin suurimmalla osalla kärjettömistä sytytyksistä on ns. kynnysjännite jonka alapuolella ei edes yritetä antaa kipinää. Osalla se on em. 9 voltin tienoilla, osalla jopa korkeampi. Sillä ei ole merkitystä antaako 12 v puola kipinän 6 voltilla vai ei, mutta 9 voltilla se kyllä antaa käynnistymiseen riittävän kipinän. Lisäksi tuo 123-jakaja on täysin elektroninen, eli kierrosluvun tai alipaineen mukaan muuttuva ennakko hoidetaan elektronisesti, mitään keskipakoisvoimaan perustuvia ennakon säätöjä ei ole, niin kuin esim. MSD:ssä. Quote
Guest Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Tuohan kuulostaa sitten ihan järkkiostokselta.. Laitetaampa hankintalistalle.. Quote
Jyrki Toivanen Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Hommasin. Toimiihan tuo, sitten kun tietäisi mikä käppyrä olisi paras. Quote
metake Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Jos sulla on vakio- tai mietoviritteinen katukone, niin aloita kokeilut käyrällä nr. 2. Quote
Jyrki Toivanen Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 Vakio 1600 nurkkasolekseilla. Kakkoskäppyrässä on tuo twinspark-hommeli (mikähänsekinon) , ja kaikki kiekkamittarit ei näköjään tule sen kanssa juttuun. Quote
metake Posted July 5, 2010 Posted July 5, 2010 2. käyrässä on tosiaan multispark, eli koettaa antaa useamman kipinän sytytyskohdassa, jos puolassa varausta piisaa. Polttaa pienillä kierroksilla hiukan paremmin mahdollisen ylimääräisen bensan pois (jos siis seos on vaikkapa rikkaalla). Mulla on tuo 2. käyrä käytössä 1835 + scat C35 + 2 x 40 dellortot -koneessa ja hyvin on mennyt, vois tietysti huvikseen kokeilla muitakin käyriä.. Quote
Mika Heikola Posted July 9, 2010 Posted July 9, 2010 Täällä vasta menossa paikalleen. Onnistuuko käyrän vaihto jakajan ollessa paikallaan ? Typerästi sijoitettu säätöpaikka. Mikä käyrä olisi oikein vääntökoneelle junikseen ? 1900cc kone 1-kurkkuisella ja W100 nokalla. Kierrosalue jota käytetään on arviolta 1500-3000. Quote
metake Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Ei onnistu säätö paikallaan, tai mun mielestä ei kannata yrittää, sen verran tosiaan on säätöpaikka hölmösti. Toisaalta taas jakaja on kiinni yhdellä 13mm mutterilla ja sen irrottamiseen kuluu 30 sek, joten ei se nyt niin paha ole säätöä varten nostaa jakaja pois... Mä aloittaisin sun tapauksessa myös tuosta käyrästä 2, tai jos ei halua multispark ominaisuutta niin käyrä 0. Nuo käyrät 0/2 pitäis olla sellaiset "one size - fits all" malliset, eli pitäis passata suurimpaan osaan vakio- ja mietoviritteisistä koneista. Onko sulla alipaineellinen malli vai ilman alipainetta oleva? Quote
Mika Heikola Posted July 12, 2010 Posted July 12, 2010 Kiitoksia ehdotuksista, aloitetaan tuollaisista. Tämä on alipaineen kanssa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.