Jump to content

Onko kokemuksia tästä 1-2-3 jakajasta..


Guest Iso_G

Recommended Posts

Mulla se on nyt ollut jonkin aikaa käytössä toisessa kuplassa, ja joutuu varmaan ostaa sellaisen tuohon toiseenkin..

 

Olipas pitkät tarinat.. Kerro toki hieman lisää.. ei tuo nyt vielä oikein auttanut ;) .. Miten vaikutti.. kauanko sulla ollut.. jne..

Link to comment

Mulla on alipaineeton versio koska tuplista ei saa alipainetta. Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni. Väänsin suoraan käyrän vakiojakajan + multispark asentoon ja tuntuu sen verran hyvältä että en ole vielä muita viitsinyt testailla. Käynnistyvyys siis 10+ ja mitä siitä nyt muuta osaa sanoa? Toimii juuri kuten pitääkin, eli sen olemassaoloon ei kiinnitä mitään huomiota.

Link to comment
Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni.

 

Jaa onkos tossa puolakin samassa, mä ku oon jotenkin luullut että se kipinä on puolan varautumisesta kiinni. :)

Link to comment

On se vähän sytytysjärjestelmästäkin kiinni, suurin osa elektronisistä sytkistä kun lopettaa kipinän antamisen jossain yhdeksän voltin kieppeillä. Kärkisytkä antaa kipinän vielä hyvinkin alhaisilla jännitteillä. Jos tuo mainostettu laite tosiaan toimii vielä kuudella voltilla niin hyvä laite on.

Link to comment
Parhaita puolia jakajassa on se, että sille riittää 6v ja vielä tulee kipinä, vaikka akku vain vaivoin jaksaisi pyöräyttää niin kipinästä ei jää käynnistyminen kiinni.

 

Jaa onkos tossa puolakin samassa, mä ku oon jotenkin luullut että se kipinä on puolan varautumisesta kiinni. :)

 

Kuten Hemuli jo ehtikin kertoa, niin suurimmalla osalla kärjettömistä sytytyksistä on ns. kynnysjännite jonka alapuolella ei edes yritetä antaa kipinää. Osalla se on em. 9 voltin tienoilla, osalla jopa korkeampi. Sillä ei ole merkitystä antaako 12 v puola kipinän 6 voltilla vai ei, mutta 9 voltilla se kyllä antaa käynnistymiseen riittävän kipinän.

 

Lisäksi tuo 123-jakaja on täysin elektroninen, eli kierrosluvun tai alipaineen mukaan muuttuva ennakko hoidetaan elektronisesti, mitään keskipakoisvoimaan perustuvia ennakon säätöjä ei ole, niin kuin esim. MSD:ssä.

Link to comment

2. käyrässä on tosiaan multispark, eli koettaa antaa useamman kipinän sytytyskohdassa, jos puolassa varausta piisaa. Polttaa pienillä kierroksilla hiukan paremmin mahdollisen ylimääräisen bensan pois (jos siis seos on vaikkapa rikkaalla).

 

Mulla on tuo 2. käyrä käytössä 1835 + scat C35 + 2 x 40 dellortot -koneessa ja hyvin on mennyt, vois tietysti huvikseen kokeilla muitakin käyriä..

Link to comment

Täällä vasta menossa paikalleen. Onnistuuko käyrän vaihto jakajan ollessa paikallaan ? Typerästi sijoitettu säätöpaikka. Mikä käyrä olisi oikein vääntökoneelle junikseen ? 1900cc kone 1-kurkkuisella ja W100 nokalla. Kierrosalue jota käytetään on arviolta 1500-3000.

Link to comment

Ei onnistu säätö paikallaan, tai mun mielestä ei kannata yrittää, sen verran tosiaan on säätöpaikka hölmösti. Toisaalta taas jakaja on kiinni yhdellä 13mm mutterilla ja sen irrottamiseen kuluu 30 sek, joten ei se nyt niin paha ole säätöä varten nostaa jakaja pois...

 

Mä aloittaisin sun tapauksessa myös tuosta käyrästä 2, tai jos ei halua multispark ominaisuutta niin käyrä 0. Nuo käyrät 0/2 pitäis olla sellaiset "one size - fits all" malliset, eli pitäis passata suurimpaan osaan vakio- ja mietoviritteisistä koneista. Onko sulla alipaineellinen malli vai ilman alipainetta oleva?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...