Jump to content

e85 pojilla tai tytöillä kuplissa?


Recommended Posts

Tuli tuossa vaikeuksia polttoainelinjaston kanssa omassa vehkeessä. Uusi linja olisi siis tarkoitus vetää ja tankkikin käyttää irti.

 

Samalla tuossa pohdittii että jos tekis nyt muutoksen sitten tuolle e85 sotkulle. Onko näitä jo kuinka liikenteessä? Sekä mitä kokemuksia miten nuo virityskaasuttimet pelaa noiden kanssa. Onko tullu vastaa voimakasta hapettumista kaasuttimissa tai kiihdytyspumpun kalvojen hajoilua?

Link to comment

Kyseisessä topicissahan puhutaan lähinnä vakiokoneen muuttamisesta toimimaan kyseisellä sotkulla. Sekä polttoaineen muista ominaisuuksista, puhumattakaan että se topic on jo aikasta wanha kokonaisuutenaan.

 

Nyt ei ole kysymys vakiokoneesta jonka ehkä voisi ymmärtää virityskaasuttimesta puhumalla. Eikä polttoaineen yleisistä ominaisuuksista. Vaan lähinnä kyseisen muutoksen tekemisestä tai sen ympärille moottorin rakentamisesta.

 

Jaarittelut voi jättää muualle ja ihmettelyt nyt oli kysymys muutoksesta ei siitä mimmosta se e85 on tai sen asennuksen järkevyydestä yms. Vain kokemukset kelpaa eikä turha lässytys foorumin tapaan. Täällä pohjosessa tupataan toteuttaa ei mussuttaa.

 

Osamyyjiltä kaipaisin itse tietoa siitä että kestääkö mikä pumppu tuon ja missä hintaluokassa pyöris halvimmat.

 

 

Seerifilläki varmaa muutaki tekemistä ku pasteta ikiwanhoja topiceja joita ei kukaa vaivaudu uudellee lukemaan.

Link to comment
Vain kokemukset kelpaa eikä turha lässytys foorumin tapaan. Täällä pohjosessa tupataan toteuttaa ei mussuttaa.

 

No mitäs täällä enää mussutat? Hus talliin ja teet sen etkä lässytä, kerro kokemuksista sitten meillekin, jos joskus saat projektin valmiiksi...

Link to comment
Jaarittelut voi jättää muualle ja ihmettelyt nyt oli kysymys muutoksesta ei siitä mimmosta se e85 on tai sen asennuksen järkevyydestä yms. Vain kokemukset kelpaa eikä turha lässytys foorumin tapaan. Täällä pohjosessa tupataan toteuttaa ei mussuttaa.

 

Seerifilläki varmaa muutaki tekemistä ku pasteta ikiwanhoja topiceja joita ei kukaa vaivaudu uudellee lukemaan.

 

 

Ehkä vastauksia ei nyt vaan tullut, kun kukaan ei vielä ole tuollaista toteuttanut, tai ehkä vajaa vuorokausi heinäkuussa, kun yleensä etelässä ajellaan eikä enää toteuteta, on vähän lyhyt aika?

 

No nyt Kerpiili tekee oman ketjun projektiosastolle niin voidaan yhdessä oppia virheistä, jos niitä nyt vaikka sattuisi tulemaan.

 

Ja jos ei tahti projektissa ole riittävä saa yleisö vittuilla ilman että pohjosen toteuttajalla menee palko sieraimeen?

 

Näin se metsä joskus huutaa... :-)

Link to comment
Kyseisessä topicissahan puhutaan lähinnä vakiokoneen muuttamisesta toimimaan kyseisellä sotkulla. Sekä polttoaineen muista ominaisuuksista, puhumattakaan että se topic on jo aikasta wanha kokonaisuutenaan.

 

Nyt ei ole kysymys vakiokoneesta jonka ehkä voisi ymmärtää virityskaasuttimesta puhumalla. Eikä polttoaineen yleisistä ominaisuuksista. Vaan lähinnä kyseisen muutoksen tekemisestä tai sen ympärille moottorin rakentamisesta.

 

Jaarittelut voi jättää muualle ja ihmettelyt nyt oli kysymys muutoksesta ei siitä mimmosta se e85 on tai sen asennuksen järkevyydestä yms. Vain kokemukset kelpaa eikä turha lässytys foorumin tapaan. Täällä pohjosessa tupataan toteuttaa ei mussuttaa.

 

Osamyyjiltä kaipaisin itse tietoa siitä että kestääkö mikä pumppu tuon ja missä hintaluokassa pyöris halvimmat.

 

 

Seerifilläki varmaa muutaki tekemistä ku pasteta ikiwanhoja topiceja joita ei kukaa vaivaudu uudellee lukemaan.

Haullahan tuokin olis löytynyt,eikä heti kysymään.

Aika epämääräistä sun lähtöfaktat, noilla voi rakentaa miljoona eri variaatiota.

Ruisku vai kaasari(t)?

Yleensä ottaen ainakin ruiskuosat kestää etanolin. Ja siihen laittaa flexfuel anturin väliin, niin voi ajaa millä seoksella vaan ja ruutta hoitaa loput säätämiset sen mukaan.

Ja eikös noita vehkeitä ja ohjeita ole netti pullollaan? Siitä vaan alkaa toteuttaa eikä kaiva nenää.

Link to comment

Ruisku vai kaasari(t)?

 

Tuollahan toi on mainittu ekassa viestissä, jopa kahdesti.

 

 

 

 

Mun mielestä ihan asiallinen kysymys eikä ollenkaan niin yksinkertainen juttu mitä tässä komentoijat antaa ymmärtää. Ruotsin palstoilta tähän tosin saattas löytyä jopa ihan oikeita vastauksia siellähän E85 on ollut käytössä pidempään.

Link to comment

No niimpä oli eli kaasareilla.

Enpä sit lukenut ekaa viestiä niin tarkkaan, ku keskityin toiseen.

 

Elikkäs suuttimia suuremmiksi. Etanolia menee se 30% enemmän noin karkeasti kuin bensaa.

Kumiosat pitäis varmistaa että kestää.

Ja mitä korroosioon, niin jos jatkuvassa käytössä, niin tuskin ongelmaa tulee.

Enemmänkin veikkaisin jos seisoo pitkän aikaa ajamatta alkaa alumiini liukenemaan hiljalleen.

Silloinhan kannattais oikealla bensalla ajaa linjat täyteen ennen seisotusta.

 

Maksimi ennakkoa voi nostaa ja puristussuhdetta reilusti koneesta.

 

Kohta itse menen koestarttaamaan tuota etskukonetta. Tuloksia myöhemmin.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...