Jump to content

Ilmaa jarru piirissä!


Guest jjkeranen

Recommended Posts

Guest jjkeranen

Tuli uusittua tuohon kuplaa tuo pääjarrusylinteri. Eli mikähän tarkoitus tuolla pääsyltyssä olevalla mutterilla on joka sijaitsee siinä päällä? ilmeisesti sen kautta vois kokeilla ilmata jarjestelmää! kun tuota ilmaa tulee vaikka kuinka paljon vaikka kuinka ilmaa ilmaus ruuveista. pitää vielä kokeilla muutamaa kikkaa mitä täällä foorumilla on kerrottu.

 

ja saakos tuota järjestelmää aivan ilmattomaksi.

Link to comment

painetta jarrunestepurkkiin, muuten en saanu ilmatuks. ite painoin ainaki ilmaa normi ilmapistoolilla siitä normikorkin pienestä reiästä. sellassia sykäyksiä ne enimmäkseen tais olla mut jarrut tuli eikä tarvinnu ostaa mitää : ) muutaku pääsylinteri ja jarruosat ja...

Link to comment
! kun tuota ilmaa tulee vaikka kuinka paljon vaikka kuinka ilmaa ilmaus ruuveista. pitää vielä kokeilla muutamaa kikkaa mitä täällä foorumilla on kerrottu.

 

Kuulostaa hassulta. Jos nykyisellä tavalla ilmaa koko ajan poistuu järjestelmästä, en mä lähtisi etsimään mitään muita kikkoja. Ne kikat yleensä liittyy siihen, että ilmaa ei saada poistumaan järjestelmästä.

Link to comment
Guest jjkeranen
Öhh et kai tarkoita pääsylinterin pään mutterilla jarruvalon kytkintä

 

Eiköhän tässä tarkoiteta sitä pientä öö 5-6 mm? pulttia joka lukitsee sen männän sinne sylinteriin. Vai?

 

 

 

 

sitäpä juuri tarkoitin! sekin selvis nyt :)

 

ja ilmamatkin sain pois kun otin edestä rummut irti. sen jälkeen sylinterit kans pois. puristimilla lukitsin ne ja johan alkoi ilmat poistua. näkyy olevan että pitää ilmata nuo sylinterit vaakatasossa. tuonki kun olis täältä lukenu ajoissa niin olis säästäny monta hikistä tuntia :)

Link to comment
Olen ihmetellyt näitä kirjoituksia joiden mukaan jarrusylintereitä pitää irrotella ja käännellä eri asentoihin että ilmaus onnistuisi.

Kun ilmaus tehdään oikein ja oikeassa järjestyksessä niin onnistuu aivan varmasti mitään irrottamatta tai purkamatta.

 

itse en oo ainakaan saanu etupiiriä ilmattomaks ilman et ottaa etusylkkyjä irti(nehän on pysty asennossa ja keskellä on ilmausruuvi). Ja 2-piiri jarrut löytyy ja alotettu kauinmaisesta ilmaamaan. Sylkyt ku on ollu irrallaan niin mitää onkelmaa oo ollu : )

Link to comment

Kaksipiirijarruissa ilmataan ensin etupiiri.

On noita jarruja tullut ilmattu aika monesta kymmenestä volkkarista,joskus ne teettää töitä vähän enemmän joskus vähemmän mutta aina on ilmaantunut mitään irrottamatta.

Tuskimpa VW tehtaallakaan niin hölmöjä insinöörejä on ollut töissä että olisivat suunnitelleet jarrut siten ettei niitä pysty ilmaamaan kuin sylinterit irrottamalla.

Link to comment
  • 4 months later...

Vähän vanha ja laajalti käsitelty aihe, mutta laitetaan nyt silti.

 

Onko kukaan kokeillut ilmata kuplan jarruja säiliöön päin? Ei välttämättä ihan tippakannulla takaa asti jaksa työntää nestettä säiliöön asti, mutta oikeessa järjestyksessä noin tehden ei kai vois epäonnistua?

Link to comment
Vähän vanha ja laajalti käsitelty aihe, mutta laitetaan nyt silti.

 

Onko kukaan kokeillut ilmata kuplan jarruja säiliöön päin? Ei välttämättä ihan tippakannulla takaa asti jaksa työntää nestettä säiliöön asti, mutta oikeessa järjestyksessä noin tehden ei kai vois epäonnistua?

 

Mulla on 40ml injektio ruisku jossa pieni pätkä letkua. Tolla otan isommat ilmat varsinkin jos pääsylkän vaihtaa niin helpottaa kummasti.

Link to comment
JEP. ja ton hitek laitteen kans kantsii sit alottaa esim. 0.5 baarilla. Nimimerkillä "pääsylkyn kumit tuhonnut".

 

Juu, aloitin 0,3 barilla mutta neste ei liikkunut halutusti, joten nostin paineen 1,0 bariin ja se oli hyvä. Mulla oli käytössä kompura josta paineen sai säädettyä tarkasti ja apumies laittamassa painetta säiliöön ja vahtimassa ettei mene säiliö tyhjäksi. Oli kyllä helpoin ilmaus ikinä.

Link to comment
JEP. ja ton hitek laitteen kans kantsii sit alottaa esim. 0.5 baarilla. Nimimerkillä "pääsylkyn kumit tuhonnut".

 

Juu, aloitin 0,3 barilla mutta neste ei liikkunut halutusti, joten nostin paineen 1,0 bariin ja se oli hyvä. Mulla oli käytössä kompura josta paineen sai säädettyä tarkasti ja apumies laittamassa painetta säiliöön ja vahtimassa ettei mene säiliö tyhjäksi. Oli kyllä helpoin ilmaus ikinä.

Sama juttu itsellä aikoinaan, mutta ilman apumiestä..meni vissiin 20 minsaa :)

Link to comment

Kyllä tuo onnistu noihin kierrekorkilla varustettuihin vaikka pelkällä tubeles venttiilillä jarrunestesäilön korkissa ja paineistamalla käsikäyttöisellä rengaspumpulla. Tulee kyllä vähän enemmän liikuntaa, eikä onnistu vartissa.

 

Onko kukaan keksinyt paineistukseen soveltuvaa korkkia vanhempiin kumikorkkisiin jarrunestesäiliöihin?

Link to comment

"metake"]Varmasti hyvä tuo Power bleeder mutta itse en raaskinnut maksaa 90 eur moisesta joten uhrasin 2 euron jarrunestesäiliön korkin ja tein itse.

 

Ton bleederin 49e hintaan sisältyi toi korkki sydeemi kuplan kierteellä, joten ei tullut maksamaan 90e. Toki muihin malleihin joutuisi ostamaan erikseen, mutta ne onkin tarkoitus tehdä tarvittaessa itse tarpeen mukaan.

Onhan siinä silti eroa 47e, eikä tota niin usein tarvi, mutta tulihan taas hommattua pahan päivän varalle.

Link to comment
Ton bleederin 49e hintaan sisältyi toi korkki sydeemi kuplan kierteellä, joten ei tullut maksamaan 90e. Toki muihin malleihin joutuisi ostamaan erikseen, mutta ne onkin tarkoitus tehdä tarvittaessa itse tarpeen mukaan.

 

Sä ostit oikeeseen aikaan. Pari kuukautta sitten tuota kyselin ja VW mallia ei ollut varastossa, joten olisi pitänyt ostaa European malli (69 eur) ja siihen VW adapteri (24,95 eur) + postikulut, joten ei olisi edes ihan 90 eur riittänyt.. Jenkeistä tuon olis saanut 45 eur hintaan, mutta en jaksanut selvitellä rahteja ja ruveta sieltä tilaamaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...