-Alex- Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Muistaakos kukaan tälläistä oletettavasti bugpackin nimellä ollutta race lohkoa? Oli myynnissä 15-20 vuotta sitten Hot Carsissa. Oli läpipultit ja muistaakseni myös nokka-akselia oli tiputettu alaspäin. Hotcarsin keltaisessa kataloogissa oli kuva siitä. Ihan yleisesti kiinnostaa, esim. kuvia olisi kiva nähdä. Hyvin samannäköinen muistaakseni kuin ARPM tai TF-1 lohko. Tiettävästi ainukainen meni Oulun seudulle reilu kymmenen vuotta sitten. Näytti tältä muistaakseni, ei voi sanoa tarkkaan, kun ei ole vanhaa kataloogia tallessa. Quote Link to comment
metake Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 HC:n hinnasto (voimassa 16.12.1991 alkaen) tuntee tuollaisen: 5703-3 Lohko, Race 94mm, kuivasumppu, 7276 mk / kpl Ja tuohon vielä öljypohja: 5703-8, Öljypohja Race-lohkoon, 792 mk / kpl Kuvastoa mulla ei valitettavasti ole, ainoastaan pelkkä hinnasto. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 17, 2011 Author Share Posted February 17, 2011 Jaa, siinä olis ollut irtopohja. Jos en sitten väärin muista, olisiko kuivasumppu pohja ja tavallinen ollut saatavilla. Quote Link to comment
metake Posted February 17, 2011 Share Posted February 17, 2011 Hinnasto tuntee molemmat öp:t, yllämainitun ja tämän: 5703-9, Kuivasumppupohja Race-lohkoon, 264 mk /srj Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Bugpackin lohko on aivan sama kuin sen edeltäjä ARPM. Ainakin yhdessä kotimaisessa voimamoottorissa sellainen on ollut vuosia, jos ei vuosikymmeniä. Varmasti hyvä lohko jos jostain sattuu löytymään. Nykyään ostettavissa olevista lohkoista Scat Killer taitaa olla lähimpänä. Noissa kuvissa kyllä on 4" ARPM jako, jota Bugpackilta ei tainnut löytyä enää? Mutta jos nyt tyhjältä pöydältä moottoria alkaa rakentaa, niin ei kai niitä vaihtoehtoja ole kuin Pauterin lohko. Ei ole niin kallis kuin voisi kuvitella ja saa myös T1 jaolla ja millä tahansa runkolaakereilla. On sitten varaa vaikka ahtaa, jos se 230 vaparihevosta ei riitä. Ja eihän se riitä. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Ei ole tarkoitus tälläiseen lohkoon mitään rakennella, kunhan vaan mielenkiinnosta kyselen kys. lohkon historiasta ym. Ei muuten pahan hintainen ole ollut markka-aikana, tai no, vaikea verrata muihin sen ajan volkkarinosiin. Omaan tarkoitukseen riittää vähän tavallisempi lohko. Quote Link to comment
metake Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ei muuten pahan hintainen ole ollut markka-aikana HC:n hinnoilla tuosta vuoden 1991 hinnastosta kalkuloituna tämän päivän rahaksi: Lohko 1650 eur ja öp 180 eur, eli yhteensä1830 eur. Halpaa ku saippua :) Mutta jos nyt tyhjältä pöydältä moottoria alkaa rakentaa, niin ei kai niitä vaihtoehtoja ole kuin Pauterin lohko. Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko tuossa Pauterissa jokin selkeä etu tuohon Scatin Killeriin verrattuna, vai miksei tuokin ole vaihtoehto? Quote Link to comment
-Alex- Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Ei muuten pahan hintainen ole ollut markka-aikana HC:n hinnoilla tuosta vuoden 1991 hinnastosta kalkuloituna tämän päivän rahaksi: Lohko 1650 eur ja öp 180 eur, eli yhteensä1830 eur. Halpaa ku saippua :) Mutta jos nyt tyhjältä pöydältä moottoria alkaa rakentaa, niin ei kai niitä vaihtoehtoja ole kuin Pauterin lohko. Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko tuossa Pauterissa jokin selkeä etu tuohon Scatin Killeriin verrattuna, vai miksei tuokin ole vaihtoehto? Pauterissa saa lohkon katon auki, eli koostuu ainakin neljästä osasta lohko? Pauter lohkoa saa myös chevyn tai fordin laakerimitoilla, sekä erillisillä laakeripukkien kansilla. Mutta nämä tiedot löytyy jo pauterin sivuilta. EDIT: siis viidestä osasta koostuu lohko :D Scat lohko taas 3-osainen, vähän miedoimmille moottoreille :D Quote Link to comment
Guest Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko tuossa Pauterissa jokin selkeä etu tuohon Scatin Killeriin verrattuna, vai miksei tuokin ole vaihtoehto? No onhan ne ihan eri tekoa, mutta selkeä etu vois näkyä näissä kuvissa: Pauter on aika paljon vahvemman oloinen nostajapesien ympäriltä ja muualtakin. Killer taas on enemmänkin vähän vahvistettu ja paranneltu vakiolohko. Pauteriin nokan voi vaihtaa purkamatta koko konetta, jos se nyt on yhtään sen helpompaa ja akselit isoilla runkolaakereilla on vahvempia kuin T1 tai T4. Pauter taitaa olla parasta ahdettuna ja Killer ihan hyvä vaihtoehto, ainakin jos sattuu edullisesti saamaan. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 Pauterin lohkoon sai tehtyä reilusti yli 3 litraisen koneen. Samaa luokkaa on myös BRE:n eli Billet Racing Enginesin lohko. http://www.billetracing.com/ Quote Link to comment
Pekka Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Pauterin lohkoon sai tehtyä reilusti yli 3 litraisen koneen. Samaa luokkaa on myös BRE:n eli Billet Racing Enginesin lohko. Kun teit Pauterin niin jäikö sinulle sen manuaaleja? Tarvitsisin lohkon momentit , nimellismitat ja kulumarajat erään Pauterin vuosihuoltoa varten. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 heheh, ei ole ollut pauterin lohkoa :) Kunhan höpöttelen mielenkiinnosta. Pauterin lohkosta dataa saat varmasti parhaiten kysymällä itse herra Don Pauterilta, info@pauter.com tai kenties vw paradiselta http://www.vwparadise.com vwparadise@sbcglobal.net 300-500 hv turbokäytössä stripillä tod. näköisesti riittää CB badass tai TF-1 aivan hyvin, scatin , autocraftin ja pauterin lohkoa ei ehkä noilla teholukemilla kannata hankkia, pauterin lohkoja on käytetty liki 1000hv koneissa. Quote Link to comment
mikko k Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Yhdessä pauterissa on ollut n. 1300hv... Quote Link to comment
-Alex- Posted February 18, 2011 Author Share Posted February 18, 2011 1300hv on jo isolohkoluokkaa :) Vw trensissä oli kerran ihan tavallisen näköisessä "cal-look" kuplassa muistaakseni pauterin tai autocraftin 2.8 ahdettu alkoholikone..800hv max teho... kulutus tais olla gallona / 5 mailia tai jotain sinnepäin:D AMK - aikainen koulutoveri joka oli skylinevouhottaja, luki sen jutun, ja oli vähän aikaa hiljaa, mutta varmaan oli sen mielestä ihan paska verrattuna nismoon.. Quote Link to comment
Marko Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Tarviiko moisia johonkin jos OEM VW kampikammio kestää ajaa 850hp tehoilla. Pikkusen on oppimista amerikan ihmemiehillä et pääsee samaan tulokseen lähes sokean Norjalaisen kanssa. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Norjalaisessa on wasserin lohko...mutta kuinka kauan se kestää noilla tehoilla, kun sekin vain perustuu T1 lohkoon aika pitkälti kampikammion osalta. Toki onhan wasserin lohko alumiinipainevalua. Udo Becker sanoi että hänellä wasserin lohko ollut ongelmitta 82x96 ratakoneessa neljä vuotta käytössä, mutta tehot vain 230hv.. Red Baron menee jo matalia kaseja, ellei jo korkeita seiskoja, jos en väärin muista? Ja taitaa olla ihan jenkkitekniikalla, 822 whp blaablaa :D Quote Link to comment
hanski. Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Yhdessä pauterissa on ollut n. 1300hv... ettei vaan pohjanmaan suunnilla? Quote Link to comment
-Alex- Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Pauterin 3140cc moottori katukäytössä :) http://www.pauter.com/Ghia.htm Sittenhän on vielä autocraftin lohko, taitaa siinä olla samat edut kuin tuossa Scatin killer lohkossa, kuivasumppu, T1 tai T4 laakerilinjalla, irroitettava etukansi jne. http://www.autocraftengines.com/case.html Quote Link to comment
hanski. Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 niin enkä tarkoittanut nyt kalajoen miestä, vaan tuota oikeeta virittäjävelhoa! Quote Link to comment
-Alex- Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Joo, ei mulla tuollaisiin varaa ole hanski :D Quote Link to comment
mikko k Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Yhdessä pauterissa on ollut n. 1300hv... ettei vaan pohjanmaan suunnilla? Ei oo, ainakaa mulla... Yhdestä hot vw:stä mää vaan tavasin tuollaiset lukemat. Saattaisin lehdenkin kasasta löytää, jos jaksais kaivella. Quote Link to comment
mikko k Posted February 22, 2011 Share Posted February 22, 2011 Tuli lehti kasasta vastaan. Eli syyskuun 2010 numero, sivulla 64 Mario Tavaresin sand dragster. Mario on pauterin hommissa... Koneella kokoa 3250cc, ahtoja n. 3 bar, jne. jne. Lopputuloksena n. 1300 pollea. Quote Link to comment
metake Posted February 25, 2011 Share Posted February 25, 2011 Posti toi tänään HC:n luettelon ja hinnaston nr. 7 (13.4.1993 alkaen) ja siitä löytyy tällaiset. Ja vuoden -93 markka on vuoden 2010 euroja kun kertoo luvulla 0.2163, eli lohkon hinta nykyrahassa 2147 eur. Quote Link to comment
jyrie Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Muistaakos kukaan tälläistä oletettavasti bugpackin nimellä ollutta race lohkoa? Oli myynnissä 15-20 vuotta sitten Hot Carsissa. Oli läpipultit ja muistaakseni myös nokka-akselia oli tiputettu alaspäin. Hotcarsin keltaisessa kataloogissa oli kuva siitä. Ihan yleisesti kiinnostaa, esim. kuvia olisi kiva nähdä. Hyvin samannäköinen muistaakseni kuin ARPM tai TF-1 lohko. Tiettävästi ainukainen meni Oulun seudulle reilu kymmenen vuotta sitten. Näytti tältä muistaakseni, ei voi sanoa tarkkaan, kun ei ole vanhaa kataloogia tallessa. joko sulla on ihan hemmetisti romuja (jopa enemmän kuin mulla) tai sitten tykkäät vaan linkittää muiden kuvatuksia...kumpikohan on tässä tapauksessa oikein? mutta onko sulla joku tällänen lohko sihdissä? mulla ois pytyt ja kannet tohon... vink vink... Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2011 Author Share Posted March 1, 2011 Mitä se sulle kuuluu, kunhan olin asiasta kyseisestä lohkosta kiinnostunut yleisesti :D No ei, en tuollaista lohkoa ole ostamassa, vaikka suunnitelmat ovat muuttuneet. Palikkaa paljon myyty pois ja uutta hankitaan tilalle. Lähemmäs standardi stroker kone suunnitteilla, mitä nyt lompakko huutaa välistä tyhjyyttään :) Quote Link to comment
jyrie Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Lähemmäs standardi stroker kone suunnitteilla, mitä nyt lompakko huutaa välistä tyhjyyttään :) hehe, etkös sä just myyny kaikki standardi rookerin kamat veke? mutta mä meen pois häiritsemästä...katoin vaan että näitä kirjotuksia kuvineen tuntus olevan aika monella foorumilla. :-) Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2011 Author Share Posted March 1, 2011 Niinhän mä myin suurimman osan ns. standardi strokeripalikoista, muttei tulevaisuuden suunnitelmat ole niin ihmeellisiä ole, mitä nyt muutama osa hiukan kalliimpi. Tilavuutta lisää ja paremmat kannet ja sitä rataa. Montaa mieltä porukka esim. norjan cal-look palstallakin tuntuu olevan, mutta itellehän mä tätä konetta tuun rakentamaan :) Tällä budjetilla voi kestää myös hiukan aikaa. Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2011 Author Share Posted March 1, 2011 Hauska lista :) 1.2 34hv 700,- 1.3 40hv 850,- 1.7 90hv 1900,- 2.4 239 hv 6500,- 2.5 251hv 7000,- 2.8 278hv 9000,- Mut paljon mielekkäämpää ite tilailla osat ja hiplailla niitä, sekä saada(?!) joskus kone ominkäsin valmiiksi :) Litrateho kolmessa viimeisessä kohdallaan. Quote Link to comment
JaniM Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Niinhän mä myin suurimman osan ns. standardi strokeripalikoista, muttei tulevaisuuden suunnitelmat ole niin ihmeellisiä ole, mitä nyt muutama osa hiukan kalliimpi. Tilavuutta lisää ja paremmat kannet ja sitä rataa. Montaa mieltä porukka esim. norjan cal-look palstallakin tuntuu olevan, mutta itellehän mä tätä konetta tuun rakentamaan :) Tällä budjetilla voi kestää myös hiukan aikaa. Voi olla että kestää, kun ostelee osia ja myykin hetken päästä pois :) Quote Link to comment
-Alex- Posted March 1, 2011 Author Share Posted March 1, 2011 Niinhän mä myin suurimman osan ns. standardi strokeripalikoista, muttei tulevaisuuden suunnitelmat ole niin ihmeellisiä ole, mitä nyt muutama osa hiukan kalliimpi. Tilavuutta lisää ja paremmat kannet ja sitä rataa. Montaa mieltä porukka esim. norjan cal-look palstallakin tuntuu olevan, mutta itellehän mä tätä konetta tuun rakentamaan :) Tällä budjetilla voi kestää myös hiukan aikaa. Voi olla että kestää, kun ostelee osia ja myykin hetken päästä pois :) No sekin vielä, mut pitäähän tarpeettomista osista päästä eroon että voi rahoittaa tulevia projekteja :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.