metake Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Onko kiertokanki sama kiinteälaturinjalkaisessa ja myöhemmässä 1200:ssa? Ja jos ei, niin kummasta on kiertokanki 111.105.411? Onko sylinterinkantta jossa keinuvivuston kiinnityskohta on pyöreä ja venakoppa lyhyt käytetty uudemmassa 1200:ssa? Ja onko kansi 111.101.171A mistä koneesta alunperin? Quote Link to comment
GT78 Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Villi arvaus, ei tieto... Kampi vois olla samakin, mut kannet ei. Kansista melko varma :-) Quote Link to comment
-AP- Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Pyöreä keinuvivuston yläpinnaltaan tasainen 'pukki' kuuluu noin '60-'61 34 hv moottoriin. 30 hv kannen keinuvipuakseli on 'kuopassa'. Ja tuossa 34 hv kannessa taitaa venakoppa olla pienempi kuin myöhemmin, eri kuitenkin kuin 30 hv (muistinvarainen 'tieto'). Quote Link to comment
metake Posted November 6, 2011 Author Share Posted November 6, 2011 Kyllä se kansi tuolta näyttää kuin AP:n kuvassa. Tuli osakasan mukana joitain koneen osiakin ja nuo kiinteäjalkaiset on hiukan outoja mulle niin yritän tässä selvitellä mihin nuo kuuluu. Kampiakselihan ei ole sama, käsittääkseni vanhemmassa akseli on lyhempi? Mutta ilmeisesti sitten nuo kiertokanget vois sopia myöhäisempäänkin koneeseen? Quote Link to comment
vwagen Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 111 104 411 on 30hv kiertokanki(käytännössä sama kanki kuin 25hv silloin vain ei ollut vielä käytössä tuota uudempaa varaosanumerojärjestelmää),Ei ole vaihtokelpoinen uudempien(34 hv) kanssa,50mm KK laakeri,lyhyempi ja muutenkin kevytrakenteisempi. Venttiilikoppia on vain kahta kokoa,lyhyt 25/30 hv ja pitkä 34hv ja kaikki siitä eteenpäin,25/30 hv on aina AP:n kuvan mukainen keinuvipuakselin kiinnitys,pyöreä pukki varhaisissa 34 hv ja myös 1500 moottoreissa mutta yhdistelmää pyöreä pukki ja lyhyt venttiilikoppa ei ole. 111 101 171A on 30 hv kansi. Kaikki 111 alkuiset moottorin osat ovat 30 hv osia tai myöhemmin valmistettuja 25 hv varaosia,poikkeuksena ainoastaan ne muutamat osat jotka ovat samoja uudempien moottoreiden kanssa. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 Venakopissa on siirtymävaiheessa ihan oma mallinsa. Pyöreälaturinjalkaissa "bastard" pannuissa. Koko on sama kun uudemmissa, mutta muoto keskeltä ylhäältä erilainen. Tiivisteessa mutka imusatsin kohdalla. Ja kopassa lovi. Pytynpelleissä patti numeroisen kohdalla. Onko kaikissa, vai onko tämä joku spesiaali? Quote Link to comment
metake Posted November 11, 2011 Author Share Posted November 11, 2011 Mitenkäs nuo kiinteälaturinjalkaisen sylinteriputket, onko nekin omansa vai samat kuin uudemmassa? Quote Link to comment
vwagen Posted November 12, 2011 Share Posted November 12, 2011 Omat on ,yhteisiä osia tulee äkkiä mieleen messinkinen virranjakajan ratas lukkorenkaineen kampiakselista,runkolaakereiden kohdistustapit,kiertokangen pultit(niihinkin on tehty kyllä joku muutos mutta ovat vaihtokelpoisia)ja kiertokankien yläpään puslat. Quote Link to comment
metake Posted November 19, 2011 Author Share Posted November 19, 2011 Ja lisää.. - Onko öljynjäähdytin sama kiinteäjalkaisessa ja uudemmassa koneessa? - Entä laturin kiinnityspelti ja puhallinpyörä, ja onko kuvassa näkyvä puhallin ja pelti kiinteäjalkaisesta (puhaltimen leveys 30 mm) ? - Mistä tuo alemmassa kuvassa näkyvä (olettettavasti) ratin keskiö on peräisin? Quote Link to comment
vwagen Posted November 20, 2011 Share Posted November 20, 2011 Kiinteälaturinjalkaisissa on ollut(ainakin)3 erimallista öljynjäähdytintä ja uudemmissakin 3 erilaista vanhanmallista(ei"doghouse")jäähdytintä,näistä 1 on yhteinen ja muutkin vaihtokelpoisia tietyin edellytyksin. Tuon näköisiä laturin kiinnityspeltejä on 2 eri mallia,ovat vaihtokelpoisia keskenään,käyvät kaikkien 90mm latureiden kanssa mutta laturi tulee vähän eriasentoon,lataussäädin suoraan ylöspäin/hiukan vinossa,en tiedä tarkalleen milloin vaihtui. 30mm puhaltimia(peltisiä)on ainakin 5 erilaista,kuvassa näyttäisi olevan 50-luvun loppupuolen malli,harvasiipinen ja 180 A laturin kanssa käytetty. Quote Link to comment
metake Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Kiitos. Osaatko sanoa mistä tuo ratin keskilätkä on? Noissa 60-lukuisissa joita mulla on, niin tuo lätkän kuvio on hopean värinen, mutta tuossa se on kullanvärinen, kuten kuvastakin näkyy, ja lätkän reunojen muotokin on erilainen. Ja ohjaussimpukasta kysymys: Simpukassa numero 111 415 111, onko tuo 60-lukulaisen simpukka vai onko tuokin 50-luvulta? Quote Link to comment
-tipi- Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 Tommonen töötinnappi löytyy '55 ja vanhemmista kuplasta, sama käy juniksenkin rattiin, mutta niissä ei alunperin tainnut olla susilinnaa. Vai oliko noita vielä varhasissa paksutolpissakin vuoteen '59 saakka. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 22, 2011 Share Posted November 22, 2011 Tommonen töötinnappi löytyy '55 ja vanhemmista kuplasta, sama käy juniksenkin rattiin, mutta niissä ei alunperin tainnut olla susilinnaa. Vai oliko noita vielä varhasissa paksutolpissakin vuoteen '59 saakka. No ei ihan batwing ratit 55 asti on kyllä erilaisella napilla. Niissä linna on alhaalta pullea. 56-59 väliin osuu kyllä. Ja sondereissa on myös hyvin tuon näköinen, mutta niissä oli joku ero kuplan töötteihin. Quote Link to comment
SePi Posted November 25, 2011 Share Posted November 25, 2011 Kiitos. Ja ohjaussimpukasta kysymys: Simpukassa numero 111 415 111, onko tuo 60-lukulaisen simpukka vai onko tuokin 50-luvulta? Mulla oli tarkoitus etsiä uusi simpukka ton numeroisen tilalle. Luulin auton mukana tullutta uudemmaksi 61 - 65 malliseksi, koska tuo säädettävä etuakseli on tehty jostain sellaisesta. Taitaakin olla niin, että sun ja mun simpukka olis vuodelta -59 - eli siis sitä varhaisempaa paksuakselista mallia, jossa tapitkin eri tavalla. Quote Link to comment
metake Posted November 25, 2011 Author Share Posted November 25, 2011 Kiitos. Ja ohjaussimpukasta kysymys: Simpukassa numero 111 415 111, onko tuo 60-lukulaisen simpukka vai onko tuokin 50-luvulta? Mulla oli tarkoitus etsiä uusi simpukka ton numeroisen tilalle. Luulin auton mukana tullutta uudemmaksi 61 - 65 malliseksi, koska tuo säädettävä etuakseli on tehty jostain sellaisesta. Taitaakin olla niin, että sun ja mun simpukka olis vuodelta -59 - eli siis sitä varhaisempaa paksuakselista mallia, jossa tapitkin eri tavalla. Vaihdelaatikon numeron perusteella (ja kaikkien yo. osien perusteella) olen päätynyt siihen, että nää osat on juurikin -59 kuplasta. Toi simpukka on hieman puutteellinen, mm. kansi puuttuu, mutta sisuskalut on melko mainiossa kunnossa ja liikkuu herkästi. Olisko tuosta apuja sulle jos haluat yrittää korjailla kahdesta yhden toimivan? Quote Link to comment
SePi Posted November 26, 2011 Share Posted November 26, 2011 Älä hävitä sitä simpukkaa vielä. Mä jouduin huoltamaan tuon nykyisen, mutta sitten vasta näkee tuliko toimivaa kun saa pyörät maahan ja ratin käteen Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.