Hebster52 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Noitakin on mutta olen nähnyt myös missä ihan kuplan orggis haarukkaan kiinnitetyt vaihteistot ja moottorit. Koitan etsiä jos löytäsin semmosesta kans kuvaa.. Quote Link to comment
-Alex- Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Noi kuvat on siitä "vitun fittipaldi" kuplasta: Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 (edited) Tässä: http://www.outcast-sportcars.com/bouw-spyder-550-/ Tais olla sama projekti mikä sulla Sepi oli toisessa kuvassa. Kuvasarjasta näkyy että haarukka on paikallaan tosin aika eteen siirretty. Edited September 19, 2014 by Hebster52 Quote Link to comment
-Alex- Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Siisti vehje Tässä: http://www.outcast-sportcars.com/bouw-spyder-550-/ Tais olla sama projekti mikä sulla Sepi oli toisessa kuvassa. Kuvasarjasta näkyy että haarukka on paikallaan tosin aika eteen siirretty. Quote Link to comment
Neanterdaali Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Tuossa on ilmeisesti kyseessä uustuotanto kori eikös? Ovatko noin ylleensä miten kalliita onko kukaan tutkinut tarkemmin? Ja Suomen lainsäädännöllä on varmaan oma sanottavansa millaisella verolla/saako yleensä tehdä. Quote Link to comment
Ketsa Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Amerikassa urheiluautot on tehty aikoinaan lasikuidusta, mutta ei Stuttgardissa :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Amerikassa urheiluautot on tehty aikoinaan lasikuidusta, mutta ei Stuttgardissa :-) Mistä 906 on tehty? ;) 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Urheiluauto ei ole sama asia kuin kilpa-auto. Quote Link to comment
spege Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Parikin S kuplaa liikenteessä ´80 luvulla nähty, toinen ihan outlaw, Koivusen Hannun pajalla Mäntsälässä rakennettu kun oli jääny ylimääräseks yks 2,4L ratakone ja ässä kupla. Toteutus oli makee kun kutonen mahtui takamoottorina normipeltien sisään. Joo, oli runkoaisat katkaistu ja laatikkoa siirretty eteenpäin niin paljon kuin vetarit anto mahdollisuutta. Sairas laite, ei kilvissä, Hirvenkruunussa kahvilla käyntiä ja hulluttelua varten. Sillon ei ollu moottoritietä mutta ohitustie oli, siellä testatessa alko nelosella 7000ssa rötäämään... se on vakiolla S-laatikolla rapiat kakssataa. Auto päällepäin vakio, 165x15 renkailla ja laatikon ympärillä vahvat pannat. Lensi ihan sairaasti noitten rallicrossiukkojen näpeissä Toinen oli Viitalan Mikalla Haminassa. 1303S, 2L 6-Porsche perämoottorina, madallettu, levitetty, en muista oliko kilvissä kutosella? Kuitenkin useemman kesän liikenteessä. Siinä oli myös Porschen 5-laatikko joka osoitti suuria etuja myös VW koneella ajettaessa, ajoin autolla Saksassa ´90 kun oltiin sillä ekalla Wolfsburgin reissulla. Kuviakin ollu Volkkari -lehdessä about -90-93. Maantiellä kulki kovaa, Kouvolan mutkaradalla ei menestystä koska vahvasti takapainoinen. Pekka Quote Link to comment
ARTO Posted October 26, 2014 Share Posted October 26, 2014 Parikin S kuplaa liikenteessä ´80 luvulla nähty, toinen ihan outlaw, Koivusen Hannun pajalla Mäntsälässä rakennettu kun oli jääny ylimääräseks yks 2,4L ratakone ja ässä kupla. Toteutus oli makee kun kutonen mahtui takamoottorina normipeltien sisään. Joo, oli runkoaisat katkaistu ja laatikkoa siirretty eteenpäin niin paljon kuin vetarit anto mahdollisuutta. Sairas laite, ei kilvissä, Hirvenkruunussa kahvilla käyntiä ja hulluttelua varten. Sillon ei ollu moottoritietä mutta ohitustie oli, siellä testatessa alko nelosella 7000ssa rötäämään... se on vakiolla S-laatikolla rapiat kakssataa. Auto päällepäin vakio, 165x15 renkailla ja laatikon ympärillä vahvat pannat. Lensi ihan sairaasti noitten rallicrossiukkojen näpeissä Toinen oli Viitalan Mikalla Haminassa. 1303S, 2L 6-Porsche perämoottorina, madallettu, levitetty, en muista oliko kilvissä kutosella? Kuitenkin useemman kesän liikenteessä. Siinä oli myös Porschen 5-laatikko joka osoitti suuria etuja myös VW koneella ajettaessa, ajoin autolla Saksassa ´90 kun oltiin sillä ekalla Wolfsburgin reissulla. Kuviakin ollu Volkkari -lehdessä about -90-93. Maantiellä kulki kovaa, Kouvolan mutkaradalla ei menestystä koska vahvasti takapainoinen. Pekka Mielenkiintoista historiatietoa. Jälkimmäisessa, punaisessa oli pikkukutonen ja joku alkupään 5-lovinen ja onko siitä tarkempaa tietoa millä välituksillä, kun suuri osa alkupään porschen 5-lovisista on 5-vitosvainteeltaan lyhyempiä kuin ässän orkkislaatikko nelosen osalta. Niin on nyt omassa wasserähtärisäkin ja siitä on nyt vain haittaa kun vitosella rajoittajaan paukuttaa:) Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Possun 60-lukuisessa 901 laatikossa osuu yleensä 100kmh noin 3000 kierrokseen ja 200 kmh lähemmäs 7000. Pyörähän on samaa kokoluokkaa kuin kuplassa. Suurin vaihde on välityksiltään sama oli sitten 4-v tai 5-v 901 loota. Pieniä eroja löytyy vakiolaatikoiden välityksissä, muttei ihmeitä. Näissä on vain kakkosvaihde välitykseltään kiinteä. Muut vaihdettavissa. Quote Link to comment
SePi Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Jos hommais ja purkais ensin tällaisen ja sitten vaikka tällaisen ja onnistuis vielä rakentamaan sekä rekisteröimään ekaks lahdatun alustalla, tekniikalla ja papereilla toimivan auton, niin olisko lopputulos rivakka, mutta melko arvoton avokupla vai kaksi tuhottua upeaa autoa? Tais Nordstadtilla olla isommat rahkeet ja kokemusta xxx kertaa enemmän... Quote Link to comment
Ketsa Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Tai sitten lopputulos olisi yksi omaan makuun rakennettu biili ja rahan käytöstä huolestuneita lähisukulaisia? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.