Kaitsu Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Osaako joku sanoa mahtuuko 205/70R15 pyörimään 911-valun Fuchseilla '67:ssa? Nyt autossa on 185/70R15 rengastus, joka kyllä näyttää hyvältä ja mahtuu juuri lokasuojiin, mutta tuota kokoa ei taida enää oikein saada mistään ja nuo alkavat vedellä viimeisiään.. Nuo 205:set tulee ilmeisesti sentin per puoli ulommas vanteelta? Suuremman koon mukanaan tuoma kierrosten aleneminen motarilla ei sekään olisi pahasta. Kaitsu Quote Link to comment
-tipi- Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Pitäis kyl mahtua, tässä oli tosin 195/60 kumi, mut tilaa on reilusti. Vetarit on pitkät. http://www.dwl.fi/shows/otr/otr/P0002433.html Quote Link to comment
Kaitsu Posted April 22, 2005 Author Share Posted April 22, 2005 Oliko tosta perä vakio korkeudella vai laskettu? Näyttäis mahtuvan helposti. Oma on ollut nyt niin monta vuotta ajamattomana sauvat ilman korin ja moottorin painoa, ettei vielä oikein osaa sanoa mille tasolle perä jää, kun sillä kadulle pääsee.. Kaitsu Quote Link to comment
-tipi- Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ei voi muistaa, kun 8+ vuotta sitten kasasin. Camberia kyllä on sen verran että oisko pykälän alempana. 4-pultti 5,5" sprintit 205 renkailla ei muuten mahtunu loksun sisään, mut niissä onkin tyystin eri offsetti. Löytypäs kuvakin jälkimmäisenä mainitulla kombolla: Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Ens viikon alkupuolella pitäisi päästä tarkastelemaan tilannetta seuraavalla kombolla: - 62 kupla - 6" fuksit - 215/70 munkit - pitkät vetarit Mitä laskeskelin ja silmämääräisesti pähkäilin, niin pitäisi onnistua ongelmitta. Lyhyillä vetareilla ei olis voinut laittaa haluamiani T3-rumpuja suoraan (no sorvaamalla kyllä), ja toiseksi ongelmaksi olis tullut tupla-hideout-putkisto. Nuo T3-jarrut tulevat pulttipinnaltaan vielä pari milliä ulommaksikin. Tipin mainitsemilla 5,5" sprinteillä 195/65 meni "justjajust" loksun sisään, samalla tavalla käynee nyt fuksien kanssa noilla 215/70. Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Racing Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Laita vain 185/65x15 Joka nurkkaan niin toimii ja hyvä ajaa. Makuasioista pitää kiistellä mutta mielestäni jotkun satakolmevitoset edessä ja 205/70 näyttää aika hölmöltä mitä on tullu nähtyä.185/65 on ihan optimaali koko 5.5-6 leveälle vanteelle. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Laita vain 185/65x15 Ja samoin tein Saapista penkit, on hyvät istuu :o) Quote Link to comment
Kaitsu Posted April 22, 2005 Author Share Posted April 22, 2005 Johan ne oli aikoinaan recarot hankittuna, mutta asentamatta jäi (onneksi :).. Tilasin kuitenkin renkaiksi 205/70R15 Brigdestonet taakse. Toivottavasti mahtuvat.. Eteen on vielä tilaamatta. Harkinnassa lähinnä 145R15 tai 165/65R15 (jos kauppias noita nyt saa). Jos ois kapeat vanhemmat fuchsit, niin valinta olisi helppo, mutta 6" vanne ja 145 vähän arveluttaa.. Makuasiat on tietysti makuasioita, mutta käyttöauton rengastus ei nyt tähän vehkeeseen vaan sovi.. Kaitsu Quote Link to comment
Guest Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 -Tipi- Onko toi sun splitti? Onko se Vw:n orkkis ruskea? Meinaan jos on niin olisi mukava nähdä autosta enemmän kuvia sillä meitsin cabrio tulee saamaan "vanhennusleikkauksessa " just tommosen tumman ruskean Vw:n orkkis värin, ilmeisesti ruskea fanit on melko vähissä koska en ole löytänyt oikeastaan yhtään kuvaa kokonaan tumman ruskeasta kuplasta.. Niin ja mitä makuasioihin tulee niin minusta saman levyiset renkaat joka nurkassa ne ne vasta hölmöltä näyttää.. Muutamia poikkeuksia tosin on mutta poikkeukseen vaaditaan just oikee alustan asento, oikeat vanteet, ja se että fillarit ei vinksata ihan mihin sattuu.. Makuasioita. Quote Link to comment
Guest Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Niin ja samanlevyset all round näyttää hyvältä kuhan ovat riittävän kapeet, makuasioita.. ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 145/65 toimi 6" vanteella ihan hyvin: ja niin tekee 145:t 5,5":kin. Eli 145 alle vaan... Quote Link to comment
Racing Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Noiden vanteille laitto on kyllä sitten sellaista hommaa että ei paljoa naurata,ainakin jos 145 michelinit pitäs saada 6" leveelle vanteelle niin sitten voi alkaa kahvitunti just jos ei sisärenkaita ole.... nimim. rengasliikkessä töissä. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Sisäkumeilla tietty, itseasiassa noihi Fuchs-kopsuihin ei tubelessia ees saanu laitettua. Tässä 5,5" vanteella 125 kumi, ajettu ihan normaalisti, toi sitikan fillari vaan aika pa$ka mutkassa... Quote Link to comment
joksa Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Ei varsinaisesti liity alkup. kysymykseen, mutta K-auton fucheissa ei ole "tubeless-olkaa" kuin toisella puolella vannetta ja ilman sisäkumia panivat liikkeessä renkulan päälle - uskaltaakohan moisella ajella alkuunkaan? Quote Link to comment
-MITO- Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Omaan kuplaan vaihdoin 6" sprint stareista joiss 185 kumi -> 4½ sprintteihin joissa 145 kumi niin ajettavuus parani huomattavasti, ratti ei hae ja urat ei häiritse. Quote Link to comment
Kaitsu Posted April 23, 2005 Author Share Posted April 23, 2005 Mikäs noista 145 renkaista on hyvä tai paras? Ihme merkkejä näyttäisi olevan kaupan.. Kaitsu Quote Link to comment
-MITO- Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Parhaasta en tiiä mutta noi Firestone F-560 tuntuu ainakin toimivilta vielä 140 vauhis. Kleberin 145:t on noilla bermeillä, niitten ajettavuus selvii täs kesän mittaan ku saa -66:n pilttuusta ulos. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Michelin XZX on hyvä mutta sitä ei valmisteta kuin satunnaisesti, joten erittäin hankala löytää ja luultavasti myös kallis? Tulikivi 560 on myös OK vaikkakin sain ne 60-luvun kuplan rumpujarruilla usein herkästi lukkoon reilussa jarrutuksessa asfaltilla (vaikka taitaa tuo onnistua tuollaisilla nakeilla merkistä riippumatta). Tulikivi on ilmeisesti "halvemman hintaluokan" rengasmerkki. Käytännössä on kaiketi otettava mitä saa :^( Onkos jollakulla tietoa mistä sais noita edellä mainittuja tai Kleberiä kokoluokassa 125-145/80x15? Quote Link to comment
Guest Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Kevyt keula, levyjarrut ja tommoset nakit edessä.. joka risteyksessä liukuu etupää lukossa ja takajarruissa tapahtuu tuskin mitään ennenkuin survoo vielä syvempään poljinta.. jotkut tykkää silti.. hmm.. Korkea profiili huonontaa entisestään ajettavuutta. Jan (195/65 joka nurkassa 6" vanteella, eteen kaipais matalampaa) Quote Link to comment
Racing Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Kevyt keula, levyjarrut ja tommoset nakit edessä.. joka risteyksessä liukuu etupää lukossa ja takajarruissa tapahtuu tuskin mitään ennenkuin survoo vielä syvempään poljinta.. jotkut tykkää silti.. hmm.. Korkea profiili huonontaa entisestään ajettavuutta. Juuri samaa mieltä Janin kanssa. Toyo rengasmerkiltä saa ainakin 135,155 ja 165/80x15. Quote Link to comment
-MITO- Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Yhtä iloisesti liukuu etupää lukossa 185 kumeilla ;) Quote Link to comment
Guest Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Yhtä iloisesti liukuu etupää lukossa 185 kumeilla ;) Yli 10v vanhat kovettuneet käikäleet niinku mulla? :) Jan Quote Link to comment
-MITO- Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Noi oli juu jokku kovettuneet MXV:t :( Samoilla renkailla ja samalla kuplalla tuli etupyörät lukossa kyllä mentyä -95 että... :D Quote Link to comment
-tipi- Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Cruisingi vehkeis pitää hakee jousto korkeeprofiilisesta etukumista ku jousitus on tontissa :o) Paljon parempi mennä suoraan. http://www.dwl.fi/tipi/ss/cruisin.avi Mutkarataa jos pitää kovaa päästä ympäri, niin sitten matalampaa rohviilia alle ja renkaaseen leveyttä. Kadullahan myö ei leikitä Räikköstä, eihän? Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Itse asiassa 145/80 on matalampi kuin 195/65! Kyllä se vaan niin on että eteen kuuluu kapeat ja taakse pallot ;) Ähtäreihin sitten pallot joka nurkkaan!!! Ei herneitä... Quote Link to comment
-MITO- Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Joo hyvä ajolleen käferi on kun 145 keulilla pyörii :P Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 :) eiks sellaset renkaat vaa mille se alusta o aikanaan suunniteltu, korkeet ja kapeet.. Quote Link to comment
-MITO- Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Eik nois 60 luvu räpökeis ollu just 145 gumssit Quote Link to comment
-tipi- Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 Eik nois 60 luvu räpökeis ollu just 145 gumssit Ee, ku 5.60:t Quote Link to comment
Guest Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 :) eiks sellaset renkaat vaa mille se alusta o aikanaan suunniteltu, korkeet ja kapeet.. Ja sellanen kone kans.. max 47hp... ? Jan Quote Link to comment
Guest Raggare Posted April 26, 2005 Share Posted April 26, 2005 jea ;) lisää kans aktiivista turvallisuutta ku tietää et menee ihan pulkkana risteyksis, ni ei viitti kaahatakkaa, ja se jäykkä rattitolppaki Quote Link to comment
Kaitsu Posted April 30, 2005 Author Share Posted April 30, 2005 Renkaista vielä: Pirellin P6 rengasta saa koossa 145/65R15. Mahtaako mennä liian matalaksi? Itse rengas näyttää tosin nykyaikaisemmalta, mutta samalta myös hiljaisemmalta/ajo-ominaisuuksiltaan paremmalta kuin nuo muut 145R15 vaihtoehdot.. Kaitsu Quote Link to comment
-tipi- Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Toi 145/65 on aika matala, tulee mittariin aika paljon heittoa. Ja ne on smartin eturenkaita, suunniteltu jopa kevyemmälle autolle kuin kupla. Itse koin ainakin että kului nopeasti (ainakin conti jotka mulla oli). Quote Link to comment
Kurre Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Toi 145/65 on aika matala, tulee mittariin aika paljon heittoa. Ja ne on smartin eturenkaita, suunniteltu jopa kevyemmälle autolle kuin kupla. Itse koin ainakin että kului nopeasti (ainakin conti jotka mulla oli). Mitä siinä renkaassa lukee? Siis mikä painoluokka? tosta voi tsekata mitä se tarkoittaa http://personal.inet.fi/koti/janne.karp ... nkaat.html Smart painaa 730kg ja kuormaa saa laittaa 260kg joten kokonaispaino on 990kg Quote Link to comment
Kaitsu Posted May 1, 2005 Author Share Posted May 1, 2005 Pirelln P6 on 145/65 R15TL 72H, eli onhan ne köykäselle autolle suunniteltukin sitten. Kaitsu Quote Link to comment
mikan Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Tuleehan tuosta renkaille kuitenkin kantavuutta 700 kg akselipainoa, joten ei tuon nyt kuplan keulalla pitäisi todellakaan olla mikään ongelma. Nopeusluokkakin on riittävä. t. Mika Quote Link to comment
Sami P. Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Sanoisinko, että erinomainen valinta tuo 145/65 jos on tontittaminen mielessä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.