Jump to content

Renkaita vailla


Recommended Posts

Posted

Osaako joku sanoa mahtuuko 205/70R15 pyörimään 911-valun Fuchseilla '67:ssa?

Nyt autossa on 185/70R15 rengastus, joka kyllä näyttää hyvältä ja mahtuu juuri lokasuojiin, mutta tuota kokoa ei taida enää oikein saada mistään ja nuo alkavat vedellä viimeisiään.. Nuo 205:set tulee ilmeisesti sentin per puoli ulommas vanteelta?

Suuremman koon mukanaan tuoma kierrosten aleneminen motarilla ei sekään olisi pahasta.

 

Kaitsu

Posted

Oliko tosta perä vakio korkeudella vai laskettu? Näyttäis mahtuvan helposti. Oma on ollut nyt niin monta vuotta ajamattomana sauvat ilman korin ja moottorin painoa, ettei vielä oikein osaa sanoa mille tasolle perä jää, kun sillä kadulle pääsee..

 

Kaitsu

Posted

Ei voi muistaa, kun 8+ vuotta sitten kasasin. Camberia kyllä on sen verran että oisko pykälän alempana. 4-pultti 5,5" sprintit 205 renkailla ei muuten mahtunu loksun sisään, mut niissä onkin tyystin eri offsetti.

 

Löytypäs kuvakin jälkimmäisenä mainitulla kombolla:

post-70-13888357876004_thumb.jpeg

Posted

Ens viikon alkupuolella pitäisi päästä tarkastelemaan tilannetta seuraavalla kombolla:

 

- 62 kupla

- 6" fuksit

- 215/70 munkit

- pitkät vetarit

 

Mitä laskeskelin ja silmämääräisesti pähkäilin, niin pitäisi onnistua ongelmitta. Lyhyillä vetareilla ei olis voinut laittaa haluamiani T3-rumpuja suoraan (no sorvaamalla kyllä), ja toiseksi ongelmaksi olis tullut tupla-hideout-putkisto.

 

Nuo T3-jarrut tulevat pulttipinnaltaan vielä pari milliä ulommaksikin.

 

Tipin mainitsemilla 5,5" sprinteillä 195/65 meni "justjajust" loksun sisään, samalla tavalla käynee nyt fuksien kanssa noilla 215/70.

 

Puavo@dwl.fi

Posted

Laita vain 185/65x15 Joka nurkkaan niin toimii ja hyvä ajaa. Makuasioista pitää kiistellä mutta mielestäni jotkun satakolmevitoset edessä ja

205/70 näyttää aika hölmöltä mitä on tullu nähtyä.185/65 on ihan optimaali koko 5.5-6 leveälle vanteelle.

Posted

Johan ne oli aikoinaan recarot hankittuna, mutta asentamatta jäi (onneksi :).. Tilasin kuitenkin renkaiksi 205/70R15 Brigdestonet taakse. Toivottavasti mahtuvat.. Eteen on vielä tilaamatta. Harkinnassa lähinnä 145R15 tai 165/65R15 (jos kauppias noita nyt saa). Jos ois kapeat vanhemmat fuchsit, niin valinta olisi helppo, mutta 6" vanne ja 145 vähän arveluttaa..

 

Makuasiat on tietysti makuasioita, mutta käyttöauton rengastus ei nyt tähän vehkeeseen vaan sovi..

 

Kaitsu

Posted

-Tipi- Onko toi sun splitti? Onko se Vw:n orkkis ruskea? Meinaan jos on niin olisi mukava nähdä autosta enemmän kuvia sillä meitsin cabrio tulee saamaan "vanhennusleikkauksessa " just tommosen tumman ruskean Vw:n orkkis värin, ilmeisesti ruskea fanit on melko vähissä koska en ole löytänyt oikeastaan yhtään kuvaa kokonaan tumman ruskeasta kuplasta..

 

Niin ja mitä makuasioihin tulee niin minusta saman levyiset renkaat joka nurkassa ne ne vasta hölmöltä näyttää.. Muutamia poikkeuksia tosin on mutta poikkeukseen vaaditaan just oikee alustan asento, oikeat vanteet, ja se että fillarit ei vinksata ihan mihin sattuu.. Makuasioita.

Posted

Niin ja samanlevyset all round näyttää hyvältä kuhan ovat riittävän kapeet, makuasioita.. ;)

Posted

Noiden vanteille laitto on kyllä sitten sellaista hommaa että ei paljoa naurata,ainakin jos 145 michelinit pitäs saada 6" leveelle vanteelle niin

sitten voi alkaa kahvitunti just jos ei sisärenkaita ole....

 

nimim. rengasliikkessä töissä.

Posted

Sisäkumeilla tietty, itseasiassa noihi Fuchs-kopsuihin ei tubelessia ees saanu laitettua.

 

Tässä 5,5" vanteella 125 kumi, ajettu ihan normaalisti, toi sitikan fillari vaan aika pa$ka mutkassa...

post-70-13888357876584_thumb.jpg

Posted

Ei varsinaisesti liity alkup. kysymykseen, mutta K-auton fucheissa ei ole "tubeless-olkaa" kuin toisella puolella vannetta ja ilman sisäkumia panivat liikkeessä renkulan päälle - uskaltaakohan moisella ajella alkuunkaan?

Posted

Omaan kuplaan vaihdoin 6" sprint stareista joiss 185 kumi -> 4½ sprintteihin joissa 145 kumi niin ajettavuus parani huomattavasti, ratti ei hae ja urat ei häiritse.

sprintit.jpg

Posted

Parhaasta en tiiä mutta noi Firestone F-560 tuntuu ainakin toimivilta vielä 140 vauhis. Kleberin 145:t on noilla bermeillä, niitten ajettavuus selvii täs kesän mittaan ku saa -66:n pilttuusta ulos.

Guest fastghia
Posted

Michelin XZX on hyvä mutta sitä ei valmisteta kuin satunnaisesti, joten erittäin hankala löytää ja luultavasti myös kallis? Tulikivi 560 on myös OK vaikkakin sain ne 60-luvun kuplan rumpujarruilla usein herkästi lukkoon reilussa jarrutuksessa asfaltilla (vaikka taitaa tuo onnistua tuollaisilla nakeilla merkistä riippumatta). Tulikivi on ilmeisesti "halvemman hintaluokan" rengasmerkki.

 

Käytännössä on kaiketi otettava mitä saa :^( Onkos jollakulla tietoa mistä sais noita edellä mainittuja tai Kleberiä kokoluokassa 125-145/80x15?

Posted

Kevyt keula, levyjarrut ja tommoset nakit edessä.. joka risteyksessä liukuu etupää lukossa ja takajarruissa tapahtuu tuskin mitään ennenkuin survoo vielä syvempään poljinta.. jotkut tykkää silti.. hmm..

Korkea profiili huonontaa entisestään ajettavuutta.

 

Jan (195/65 joka nurkassa 6" vanteella, eteen kaipais matalampaa)

Posted
Kevyt keula, levyjarrut ja tommoset nakit edessä.. joka risteyksessä liukuu etupää lukossa ja takajarruissa tapahtuu tuskin mitään ennenkuin survoo vielä syvempään poljinta.. jotkut tykkää silti.. hmm..

Korkea profiili huonontaa entisestään ajettavuutta.

 

 

Juuri samaa mieltä Janin kanssa. Toyo rengasmerkiltä saa ainakin 135,155 ja 165/80x15.

Posted
Yhtä iloisesti liukuu etupää lukossa 185 kumeilla ;)

 

Yli 10v vanhat kovettuneet käikäleet niinku mulla?

:)

 

Jan

Posted

Noi oli juu jokku kovettuneet MXV:t :( Samoilla renkailla ja samalla kuplalla tuli etupyörät lukossa kyllä mentyä -95 että... :D

Posted

Cruisingi vehkeis pitää hakee jousto korkeeprofiilisesta etukumista ku jousitus on tontissa :o) Paljon parempi mennä suoraan.

 

http://www.dwl.fi/tipi/ss/cruisin.avi

 

Mutkarataa jos pitää kovaa päästä ympäri, niin sitten matalampaa rohviilia alle ja renkaaseen leveyttä. Kadullahan myö ei leikitä Räikköstä, eihän?

Posted

Itse asiassa 145/80 on matalampi kuin 195/65!

Kyllä se vaan niin on että eteen kuuluu kapeat ja taakse pallot ;) Ähtäreihin sitten pallot joka nurkkaan!!! Ei herneitä...

Guest Raggare
Posted

:) eiks sellaset renkaat vaa mille se alusta o aikanaan suunniteltu, korkeet ja kapeet..

Posted
:) eiks sellaset renkaat vaa mille se alusta o aikanaan suunniteltu, korkeet ja kapeet..

 

Ja sellanen kone kans.. max 47hp... ?

 

Jan

Guest Raggare
Posted

jea ;) lisää kans aktiivista turvallisuutta ku tietää et menee ihan pulkkana risteyksis, ni ei viitti kaahatakkaa, ja se jäykkä rattitolppaki

Posted

Renkaista vielä: Pirellin P6 rengasta saa koossa 145/65R15. Mahtaako mennä liian matalaksi? Itse rengas näyttää tosin nykyaikaisemmalta, mutta samalta myös hiljaisemmalta/ajo-ominaisuuksiltaan paremmalta kuin nuo muut 145R15 vaihtoehdot..

 

Kaitsu

Posted

Toi 145/65 on aika matala, tulee mittariin aika paljon heittoa. Ja ne on smartin eturenkaita, suunniteltu jopa kevyemmälle autolle kuin kupla. Itse koin ainakin että kului nopeasti (ainakin conti jotka mulla oli).

Posted
Toi 145/65 on aika matala, tulee mittariin aika paljon heittoa. Ja ne on smartin eturenkaita, suunniteltu jopa kevyemmälle autolle kuin kupla. Itse koin ainakin että kului nopeasti (ainakin conti jotka mulla oli).

 

Mitä siinä renkaassa lukee?

Siis mikä painoluokka?

 

 

tosta voi tsekata mitä se tarkoittaa

http://personal.inet.fi/koti/janne.karp ... nkaat.html

 

Smart painaa 730kg ja kuormaa saa laittaa 260kg joten kokonaispaino on 990kg

Posted

Tuleehan tuosta renkaille kuitenkin kantavuutta 700 kg akselipainoa, joten ei tuon nyt kuplan keulalla pitäisi todellakaan olla mikään ongelma. Nopeusluokkakin on riittävä.

 

t. Mika

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...