Guest Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Tulipa tuollainen viime viikonloppuna haettua projektiksi. Hakumatkasta ei voi muuta sanoa kuin, että olipa mielenkiintoinen, koska alunperin neljän tunnin mittaiseksi suunniteltu reissu venähti reilulla neljällä tunnilla; Kastenin renkaat maassa jäätyneenä, niin ettei land cruiserillakaan meinannut irrota ja paluumatkalla pamahti trailerista yksi renkaista. Oletettavasti oli renkaissa liikaa painetta, sekä auto hieman liian takana trailerilla. Aloitettiin hiirensonnan imuroinnilla, romun tyhjennyksellä, renkaiden vaihdolla, sekä ohjaamon riisumisella(matot ja penkit pois). Pohja ei pahalta näytä ja entisen omistajan mukaan kone olisi kunnostettu, eikä pitkään edes ajettu sen jälkeen. Huomenna tarkoitus katsella hiukan moottoria, jotta auton siirtäminen talliin olisi hieman helpompaa, varsinkin koska autoa ei siellä voida jatkuvasti säilyttää. Ja sitten asiaan, eli kuvat: Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Tänään tuli purettua autoa jo hieman lisää. Matkustamon ja tavaratilan seinä purettiin ja löytyikin vähän enemmän hitsailtavaa vanerien takaa. Kuvat kertovat lisää kunhan ne saan käsiini. Myös moottoria tuli hieman katseltua ja koitettua käyntiin, tosin kehnolla menestyksellä. Startterista loppui virta, eikä ollut mahdollisuutta kaapeleilla koittaa käyntiin. Kone pyörii hienosti, mutta kipinä oli hukassa. Quote Link to comment
jolkkon Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Näyttää ja kuulostaa kovin minun projektilta. Vinkki: tutki ekana taka-akselin seutu, pohjan poikkipalkit, etuakselin iskaritolpat ja tee sitten tuomio hitsausten määristä. Katsominen voi olla liian hellä tapa tutkia joten ota ruuvari avuksi. Pessimisti ei pety... Quote Link to comment
Guest Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Tänään tutkittiin ruuvarilla juurikin noita pehmeitä kohtia, lähinnä etummaista puoliväliä autosta. Takapään kimppuun heti, kun auto on tallissa. Öljykuopasta käsin tutkiminen on paljon helpompaa, kuin lumessa maaten, ja ennen kaikkea mukavampaa. Tuli entiseltä omistajaltakin tieto, että Kastenin kone ei olekkaan 1800 kuutioinen, vaan jotakin 1600-1800cc väliltä. Moottori rakennettu alusta saakka uusiksi jonkun jokkisharrastajan toimesta. Onnistuuko muuten auton omistajan vaihdos pelkällä luovutuskirjalla, jossa ex-omistajan, ostajan ja kahden todistajan allekirjoitukset? Alkuperäiset paperit on syönyt hukka. Quote Link to comment
Lmm Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 Onnistuuko muuten auton omistajan vaihdos pelkällä luovutuskirjalla, jossa ex-omistajan, ostajan ja kahden todistajan allekirjoitukset? Alkuperäiset paperit on syönyt hukka. Mulla on onnistunut omiin nimiin rekisteröinti katsastuskonttorilla luovutuskirjalla jossa luki vaan "kupla" ja rungonnumero ja asiaan kuuluvat nimet tietysti. Sent from my IDEOS X5 using Tapatalk Quote Link to comment
Guest Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Täytyy koittaa tänään käydä laittamassa nimiin. Pienen pieni kysymys tuli taas mieleen kun tuolla käyttöohjekirjassa on sellainen luku kuin "Tarkastusjohtoverkko ja keskuspistorasia" niin mitä se meinaa. Quote Link to comment
Lmm Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Jos se on poistettu rekisteristä, voit rekisteröidä sen nimiisi vasta kun rekisteröintikatsastus on suoritettu hyväksyttävästi. Quote Link to comment
NordBling Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Pienen pieni kysymys tuli taas mieleen kun tuolla käyttöohjekirjassa on sellainen luku kuin "Tarkastusjohtoverkko ja keskuspistorasia" niin mitä se meinaa. Siel on varmaa diagnostiikkapistoke jossain, vissiin konehuoneessa? Quote Link to comment
Guest Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 eli noin vanhassa autossakin on mahdollista lukea vikakoodit sieltä vai? Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Kipinä löytyi, vika huonossa maadotuksessa puolalla. Sitten taisikin löytyä uusi vika, mahdollisesti bensapumpussa vikaa kun ainoastaan hörähti pariksi sekunniksi käyntiin kun laittoi kaasariin bensaa. Jos tuohon laittaa sähköisen pensapumpun niin tarviiko vanha ottaa pois? Ei näyttänyt alkuperäisiä mekaanisiapumppuja ainakaan suomesta löytyvän pienellä etsimisellä. Uusia kuviakin tottakai muutama tulee: Quote Link to comment
tolvana Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Kipinä löytyi, vika huonossa maadotuksessa puolalla. Sitten taisikin löytyä uusi vika, mahdollisesti bensapumpussa vikaa kun ainoastaan hörähti pariksi sekunniksi käyntiin kun laittoi kaasariin bensaa. Jos tuohon laittaa sähköisen pensapumpun niin tarviiko vanha ottaa pois? Ei näyttänyt alkuperäisiä mekaanisiapumppuja ainakaan suomesta löytyvän pienellä etsimisellä. Taskuistasko etsit????? Jokaiselta noista löytyy varmasti: http://pp.kpnet.fi/huhta/ http://www.kuplapaja.com/kuplapaja.php3 http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=&subgroup=27&group=1 http://hotcars.net/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1 http://www.aircooled.fi/kategoria/198/pumputtasaajat Elikkäs jokapuolelta suomenmaata noita saa kyllä... Quote Link to comment
Guest Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Ei ole vielä oikein hallussa nuo alan liikkeet joista saa volkkiin osia kun niin tuoreita harrastuksen aloittelijoita ollaan. Kiitän Quote Link to comment
Guest Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Tässä kuvassa näkyy vasemmalla puolella tuo musta, paksuin kumiletku, joka kiertää tuon puolan yli bensansuodattimen takaa ja jatkaa matkaansa jonnekin etupään suuntaan. Mikä ihme se on? Niin ja kone saatiin eilen käymään, uusia tarvitsee ainakin kaasarin palautusjousi. Kertomus jatkuu, jahka tulee jotain uutta kerrottavaa. Quote Link to comment
metake Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Jarrutehostimen alipaineletku, eli menee eteen jarrupääsylinterin luo tehostimeen. Quote Link to comment
Guest Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Tänään taas katseltiin konetta ja yritettiin säätää tyhjäkäyntiä. Homma kävikin hankalammaksi, kun ryypyn mennessä pois päältä, auto sammui. Ryyppy päällä kyllä pysyi käynnissä niin kauan kuin vain halusi. Lienee asiaan vaikuttavan se, ettei ilmanputsari ollut paikalla, vai mitä mieltä palstalaiset ovat? Toinen ongelma tulikin sitten uudelleenkäynnistyksessä koneen ollessa lämmin. Eikös tuota yleensä aiheuta se, että alipaineletku vuotaa? Tuo kellolta tuleva putki näyttää kyllä aika viritykseltä, ettei se vuoto mikään ihme olisi. Jatketaan taas myöhemmin, jos silloin jo auton talliin asti saisi. Quote Link to comment
Racing Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Käyntihäiriöt varmasti johtuu suurimmaksi osaksi imusarjan kaulan huurtumisesta/jäätymisestä kylmällä kelillä kaasarin alta. Jos aiot bensapumppua ostaa uutta niin niitä on ns.uudempaa ja vanhempaa mallia,vaihtovirtalaturin kanssa on uudempi,mutta sun autoon on joku asentanut vanhemman mallisen,niissä käyttötangot eri mittaisia. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Ja käyntiin voi vaikuttaa tuon näköisessä koneessa imusarjan ja ns. pässinsarvien väliset kumitiivisteet vuotavat aika yleisesti vanhemmiten. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Kiitos vinkeistä. Nyt pieni kuvapäivitys vain. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Eilen tuli taas käytyä kattomassa autoa. Sisustaa tuli purettua sen verran että, loput vanerit takatilasta, etupäästä ovipahvit ikkunaveivit yms pois. Ulkopuolelta sitten taas puskurit ja jotain muuta pientä. Autoakin saatiin liikuteltua ja kaasarin säädöt on pielessä, hieman sain jo paremmin käymään. Edit: lisätäänpäs vielä se, että pohjaankin tuli kurkattua. Pääosin näkyvissä oli pintaruostetta, että mitään suurempia lahoja ei löytynyt. Vetareista toinen vuotaa laatikon päästä hieman öljyä. Quote Link to comment
Guest Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Riisuminen jatkui: Nykyaika ja kamerakännykät auttavat johtojen takaisinlaitossa :D Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Tuli eilen otettua rälläkkä ekaa kertaa kauniiseen käteen volkkarin suhteen. Tarkoituksena oli ottaa tavaratilan reunoista vain 30cm soirot pois, jotta saa runkopalkit korjattua, mutta vaihdetaan sittenkin tavaratilan lattia kokonaan, että pääsee kunnolla käsiksi runkoon. Kyllähän sitä ruostetta nyt löytyy enemmän mitä pienellä tutkailulla alussa todettiin. Ja pientä kuva päivitystä. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Tässä on: Riittävän paska aihio. Riittävän ei harvinainen/kallis aihio. Riittävän haastavat rakennus olosuhteet. = RESPECT. Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Omaksi iloksi tätä rakennellaakin:) Quote Link to comment
jonte Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Nostan kyllä hattua tälle projektille, minusta on mukava nähdä että joku viitsii kunnostaa näitä 'riittävän paskoja' ja 'ei harvinaisia/kalliita' aihioitakin, jatka vain samaan malliin. nimim. Pallokeulafani. Quote Link to comment
Guest netkake Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Ei muuta kuin tsemppiä projektiin. :D) Quote Link to comment
Guest Posted April 23, 2012 Share Posted April 23, 2012 Pallis ollut hieman jäissä nyt kiireiden vuoksi. Kuukauden seisonut nyt ja käynnisty laakista. Eiköhän pian ole taas aikaa jatkaa projektia. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.