Barney Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Mikä on järkevin keino kuristaa koneen tehoja vaparikoneesta, niin että kone pysyy ajettavana (lue: lähtee hyvin käyntiin, tyhjäkäynti ok ym). Ajattelin sytkäennakolla ja imupuolen ilmansaantia rajoittamalla. Quote Link to comment
JM Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Rajoita kaasuttimen läpän aukeamaa. Quote Link to comment
Barney Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Kaasuläppää mietin, mutta ajattelin että kaasupolkimen liike jää silloin tosi lyhyeksi. Nyt kun pohdiskelin jos muuttaisin vivuston vipusuhdetta, niin että kaasu avautuu vaan puoleen väliin vaikka polkimen liike sama. Quote Link to comment
JM Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Paljon sitä pitää rajottaa? Ja miksi? Puolella aukeamalla ei tule puoli tehoa vaan noin 80%. Quote Link to comment
Marko Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Jos tässä nyt on kyse sen 60hp dynolapun saamisesta niin dynopaikat kyllä osaa konstit jos kertoo mitä halutaan ite ei tarvi tehdä mitään. :P Quote Link to comment
x-pj Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Kierrosrajoitin rajoittais huipun, mutta pääsis mäet ylös. Quote Link to comment
Barney Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Ei ole siitä kyse :) Jos tässä nyt on kyse sen 60hp dynolapun saamisesta niin dynopaikat kyllä osaa konstit jos kertoo mitä halutaan ite ei tarvi tehdä mitään. :P Quote Link to comment
Marko Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Eikös vanha konsti ole porata kaasupolkimen alla olevaan vipuun reikää alemmas jolloin poljin liike pysyy normaalina mutta vipuvarren lyhetessä läppä ei aukea kokonaan vaan vain osittain. Miinuksena saattaa olla se että vaijeri kuluu herkemmin poikki jos hankaa tunnelin aukkoon enemmän. Quote Link to comment
Barney Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Tuolla tavalla tuli toteutettua: Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Kaasuläppää mietin, mutta ajattelin että kaasupolkimen liike jää silloin tosi lyhyeksi. Nyt kun pohdiskelin jos muuttaisin vivuston vipusuhdetta, niin että kaasu avautuu vaan puoleen väliin vaikka polkimen liike sama. Kaasupolkimen siihen vaijeria vetävään varteen voi porata myös reiän alemmas, vaijeri menee vähän vinoon että ei kovin kauaa kannata silleen pitää. Mutta polkimen liike pysyy entisellään, ja tuplakaasarikoneessa tommonen on itse asiassa aika miellyttävä ajaa - nehän tuppaa olemaan vähän pintaherkkiä :) Quote Link to comment
metake Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Imusarjan ja kaasarin väliin levy, jossa on huomattavan pieni reikä. Alumiinistä kun tekee niin toimii hyvin ja esim. 10 - 12 mm:n reikä/reiät tekee isostakin koneesta melko hengettömän. Quote Link to comment
HSuomi Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Mikä tässä on tarkoituksena? Vaimolle kesäauto strokerista? :) Quote Link to comment
mikan Posted April 22, 2012 Share Posted April 22, 2012 Ei oo mulla ollut vielä koskaan niin tehokasta autoa, että olis tarvinnut kuristaa. :) t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.