Jump to content

camber kulma


Recommended Posts

morjes, on toi camber kulma vituralleen kuskin puolella ja en oo vielä saanu selkeesti selville että miten tämä säätö onnistuu? samalla kun laitettiin korjaamolla valkokyljet vanteelle niin käskin vilkasta ja vastaus oli vaan että ''camber kulma vituralleen''- ihanko oikeesti? siinähän on kuitenkin säätö mikä on vissiin suht yksinkertainen?

 

Palikkakielellä kiitos, ja kuvat on kivoja :D

 

-71 kupla 1302

Link to comment
Etu? taka?

 

Madallettu tai vakiokorkeudessa?

 

Mutta yleisesti ottaen camber ei ole yksinkertaisesti säädettävissä mutta auraus/haritus on.

 

4568d1281130307-porque-estas-llantas-no-topan-camber_explanation.jpg

 

 

toe-in%20toe-out.jpg

 

 

Möhköissä kampperin säätö onnistuu ja markkinoilla epäkeskopaloja joilla kampperin lisäsäätäminenkin onnistuu jne...

Link to comment
Etu? taka?

 

Madallettu tai vakiokorkeudessa?

 

Mutta yleisesti ottaen camber ei ole yksinkertaisesti säädettävissä mutta auraus/haritus on.

 

4568d1281130307-porque-estas-llantas-no-topan-camber_explanation.jpg

 

 

toe-in%20toe-out.jpg

 

 

Möhköissä kampperin säätö onnistuu ja markkinoilla epäkeskopaloja joilla kampperin lisäsäätäminenkin onnistuu jne...

 

Niin eli siis ei yksinkertaisesti säädettävissä tyyliin irroita yksi pultti säädä ja kiristä.

Link to comment

sori siis joo takapyörässä on ongelma ja tässä on jo macpherson.. ja vakio on

 

Oon tosiaan miettiny että pystyykö sitä takana säätämään sillä tukivarren korvakkoo sääätämällä, siis joka on muistaakseni kolmella pultilla kiinni, vai oonko ihan hakoteillä?

Link to comment

tuo ajokorkeus asia pitää varmaan tarkistaa. mutta mikä nyt on pahasti ja mikä ei mutta ainakin peltisepän silmä sen heti auton takana seisoessaan huomaa että vinksallaan on. Muistaakseni kerran kun ajelin niin isäukko takana ajaessaan oli kans tuuminu että aika vinksallaan on joo. mutta ei kuintenkaan niin niinku meillä päin noissa madalletuissa. :D

 

Huomaa silleen että sillä puolella jossa se on ns. oikein sen puolen ilmaan nostaessa rengas menee toiseen suuntaa vinksalleen kuten kuuluu, eli siis alaosa menee sisään, onko se nyt positiivinen camber... mutta kun tämän ns. ''rikkinäisen'' puolen nostaa ilmaan niin rengas kääntyy aivan pystysuoraan, eli siihen asentoon jossa sen kuuluisi olla silloin kun perse on maassa ja autolla ajetaan... auto seisoo hallilla tällä hetkellä ja näytti yks päivä että auto ois ollu kallellaan. oli alusta kyllä vähän epätasainen kun oli jäätä toisella puolen jne ja en vaan oo sitä nyt muistanu seurata kun ollu tuon latauksen kanssa niin paljon häikkää.

Link to comment

Periaatteessa juu korvakkeista.

Mutta ekaks varmista että pyörät ovat samalla tasolla. Jos esim. toinen puoli on väärin vääntösauvassa se aiheuttaa sen että auto on vinossa ja myöskin sen että matalemmalla puolella on enemmän negatiivista camberia kuin toisella.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...