Guest Maximum Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 Talvi projekti tuli hankittua. 3vuotta ladossa seissyt yksilö. pelleiltään ihan ok. pohjassa pienni ruoste kohta. Musta -65 1300 VW Kupla - sisustan uusiminen - madallus - isompi kone - vannetta - pari ruoste kohtaa kuntoon - paikkoja alkuperäseen asuun - yleistä sipistely ja paikkojen kuntoon laittoa - musiikki puoli kuntoon ladossa http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 105rk.jpg/ melkein tallissa http://imageshack.us/photo/my-images/855/p1010113r.jpg/ pestynä http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 06138.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/23 ... 06140.jpg/ Quote
Guest Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 Nii missä se projekti on? Toihan on ihan kunnossa... Quote
-tipi- Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 '65 vuosimallia ei saanu vielä 1300. Pääsimpäs pätemään ekana ;D Quote
Guest Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 Eli -66 siis kyseessä tai -65 missä kone vaihdettu? Mulla on tuos tallis see blue -65 mikä pitäis ny vuoden sisällä karsiakasaan... Quote
Guest oskuk Posted July 7, 2012 Posted July 7, 2012 '65 vuosimallia ei saanu vielä 1300. Pääsimpäs pätemään ekana ;D Ai. Mä luulin aina että mun -65 oli 1300 ;-) Quote
Guest Maximum Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 veikaan että kone vaihdettu. ei muutenkaan ihan alkuperänen. Quote
xam1 Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 Takaluukussakin vissiin lukee 1300? Onko kojelaudassa keskellä lämmityslaitteen suutinta tuulilasille, jos on niin luultavasti -66. Oven sisäkahvat näyttäis vanhanmallisilta, eli ei viittais -67 malliinkaan. Mites, alkaako valmistenumero 116...vai? Quote
Guest Maximum Posted July 9, 2012 Posted July 9, 2012 joo kone on f-lohko niin ilmeisesti 1300. valmistenumero on 115 niin kait -65. nyt on uudet jarru kamppeet. huomenna kiinni. sisältä purettu vanhat paskat pois ja kilokaupalla bitumia. hieman pintaruostetta joutuu rapsuttelemaan. ovipahvi verhouksia kohta ostamaan ja madallusta suunnittelemaan. kuvia taas tuloillaan. Quote
Guest Maximum Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 -tänään ruosteiden tutkiskelua -> noin viis pientä reikää löyty. http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 08148.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/69 ... 08146.jpg/ -yksi ovi pahvi valmis. muut nahan ja pahvin liimaamista vaille valmiit. http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 16167.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... 12163.jpg/ -etu jarrut valmiit. kuvassa kesken. http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 09155.jpg/ -taka jarrujen kimppuun huomenna. -tankin ja jarruputkien vaihto. tankki oli jostain -70 lukusesta ja täyttöaukko hankalassa paikassa joten sai lähtee kiitämään http://imageshack.us/photo/my-images/11 ... 09157.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 09155.jpg/ -kuskin penkki purettu ja kaavat verhoilua varten tehty. nahkan ostoon huomenna... http://imageshack.us/photo/my-images/41 ... 08150.jpg/ Quote
Guest Maximum Posted July 18, 2012 Posted July 18, 2012 kuskin penkki nahkoiltaan valmis. huomenna muiden kimppuun. vasen ovipahvi valmis myös. rungot pitää vielä maalata penkeistä siistiksi. tänään kävin myös uudet jarru putket taakse. työ kiireiltä tulee varmaan pieni tauko rakenteluu... Quote
Guest Maximum Posted July 22, 2012 Posted July 22, 2012 rouva sai tänään penkkien nahat valmiiks. erittäin onnistuneet! ite maalasin runkojen näkyvät osat mustaks. http://img215.imageshack.us/img215/4389/20120722179.jpg ovipahvit valmiit. kuvassa kulmat liimaamatta http://img713.imageshack.us/img713/3396/20120720177.jpg uudet jarru putket hommattu taakse. ainut vanha putki on eestä taakse tuleva pitkä putki. oli ok kuntonen. http://img546.imageshack.us/img546/3724/20120717170.jpg huomenna penkkien läjääminen. seuraavaks varmaan keulan madallus tai ruosteiden poisto Quote
Guest Maximum Posted July 24, 2012 Posted July 24, 2012 valmiit penkit etu http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... 23186.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/11 ... 23182.jpg/ taka http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 23185.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/18 ... 23183.jpg/ Quote
Guest Maximum Posted July 29, 2012 Posted July 29, 2012 nyt vihdoin ja viimein jarrut kasassa. vasen taka rumpu teetätti vähän töitä kun oli napamutteri jumissa. ensi viikolla etuakselin madallus homman kimppuun. Quote
Guest Maximum Posted November 27, 2012 Posted November 27, 2012 etuakseli pääs unohtumaan kun löyty yllättäen paaaaaaljon mätää oikeelta lattiasta ja helmasta. meni koko oikee pohjapala ja helma vaihtoon. nyt vihdoin tämä urakka valmis. tästä suuri kiitos viitseliäälle kanssa harrastajalle! http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 40041.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/44 ... 00566.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 70416.jpg/ jorstaina jos pääsis sitten sen akselin kimppuun. eli nokkaa maata kohti. uudet vanteet ja kumitkin tuli hommattua. mustat peltivanteet edessä normit ja takana levitetyt. koneen vois kanssa vaihtaa lähi viikkoina kun yksi ylimääränen kuleksii nurkissa. Quote
Guest Maximum Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Taas saatu jotain näkyvää aikaan Etuakseliin pitäs vielä laittaa avis palat Http://img28.imageshack.us/img28/4467/2 ... 170540.jpg Sisustaa mallailin paikalleen. näyttäs istuva http://img163.imageshack.us/img163/1119 ... 170447.jpg Vielä mattojen liimaaminen ja penkit ja ovipahvit paikalleen Quote
Guest Maximum Posted July 10, 2013 Posted July 10, 2013 Päivitellääs taas. Tehdyt hommat= - etuakselin irotuksessa katkes 4/6 pulttia joista yksi teetti älyttömästi töitä. Vedettiin slaissina holkki irti ja sorvattiin uus tilalle. Paska homma mut tulipahan tehtyä!!!! http://imageshack.us/f/24/uryl.jpg/ http://imageshack.us/f/28/20130224170540.jpg/ -kaikki ruosteet korjattu. Tästä iso kiitos tallitoverille! Ilman apua ois tämäkin projekti jäänyt tekemättä. -Sisusta kasattu ja penkit nostettu kyytiin. http://imageshack.us/f/827/1loc.jpg/ http://imageshack.us/f/4/kezk.jpg/ http://imageshack.us/f/163/20130224170447.jpg/ -Uudet astinlaudat kylkiin http://imageshack.us/f/607/dp83.jpg/ -Piuhojen veto, Soitin ja boombox salkku kaijutin kiinni. -Kaikki etuakselin kilkkeet maalailtu ja herkistelty. http://imageshack.us/f/27/zjzj.jpg/ -keula kasattu ja säädetty optimaaliselle korkeudelle. (Eka meni aika matalaks vaikka oli ylimmässä asenossa) http://imageshack.us/f/62/sk8e.jpg/ http://imageshack.us/f/13/2nu6.jpg/ http://imageshack.us/f/39/3he8.jpg/ -Aurauksen säätäminen (saa nähä menikö ketuiks). -Pohjan massaus hommat pulkassa. -Bensalinjan kumiputket uusiks. -Jarrujen kehiminen. Tällä viikolla vielä mahdollisesti jarrujen ilmaus ja akun osto. Laittelen kuvia noista hommista kunhan tässä kerkeen. Saa nähä oisko liikenteessä vielä tässä kuussa. Toinen kone taitaa olla paras vaihtaa vasta katsastuksen jälkeen että ei tuu taas uusia esteitä. Quote
Guest Maximum Posted July 12, 2013 Posted July 12, 2013 Jarrujen ilmaaminen aloitettu. Vielä jäi ilmaa. Pitää vielä koittaa kehiä paloja lähemmäs jos auttas siihen että poljin ei mene niin pohjaan. Onko hyviä neuvoja kun ei tunnu tulevan kaikki ilma pois. Akun laitoin kiinni ja kaikki sähköt toimi mikä oli suuri yllätys. Starttia pitää herkistellä kun on seissyt 10 vuotta. Nyt alkaa taas tuntumaan että tulee tästä vielä auto. Quote
Guest Kalsuto Posted July 12, 2013 Posted July 12, 2013 Jarrujen ilmaaminen aloitettu. Vielä jäi ilmaa. Pitää vielä koittaa kehiä paloja lähemmäs jos auttas siihen että poljin ei mene niin pohjaan. Onko hyviä neuvoja kun ei tunnu tulevan kaikki ilma pois. Mulla oli samanlainen ongelma vaikka pääsylinteristä eteenpäin kaikki oli uutta. Vika löytyi kovettuneista pääsylinterin kumeista. Korjaussarja + pieni hoonaus ja taas toimii. Quote
Guest Maximum Posted July 12, 2013 Posted July 12, 2013 nyt on kuvatuksia päivitelty. kattotelineet on vaan romun säilytystä varten katolla. ei tule olemaan kiinni valmiissa konseptissa. pitää vielä ottaa pari kuvaa boomboxista. testasin eilen niin oli yllättävän onnistunut viritys. Quote
Guest Maximum Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 starttia käytyin eilen irti ja nyt pelaa taas. liittimet putsailin ja pyöräytin irtaallaan. etu vilkkuihin vaihdoin keltaset polttimot niin ei katsuri urputa taas vilkun väristä. jarrujen ilmautuminen saattaa nyt helpottua kun olin näköjään kehinyt ainakin takajarrut päin persettä... perjantaina uudestaan. katotaan pääseekö katsastukseen asti perjantaina? Quote
Guest Maximum Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Katsastus varattu perjantaille. Iloinen yllätys että autoo ei tarvii rekisteröinti katsastaa vaan ihan normi katsastus. Enpä ollut tajunnut papereista... vielä pitäs ilmata jarrut loppuun, akku sitoo kiinni, vetoakselin ylemmät kumit vaihtaa ja saada kone pyörimään. Saa nähä miten käy. Tässä tämä boomboxi nyt kaikessa komeudessaan. http://img577.imageshack.us/img577/7913/qyk7.jpg Quote
Guest Maximum Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Onko muuten väliä laittaako päävirtakatkasijan plus vai miinus johtoon akun lähettyvillä. Quote
Tanhis Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Ei väliä. Ainut on se että jos päävirta katkasijan ja akun välinen kaapeli ottaa maihin niin silloin olisi fiksumpaa olla miinuksessa. Quote
Guest Maximum Posted July 18, 2013 Posted July 18, 2013 Nyt on auraus säädetty, akku kiinni, vetoakselin vuotava kumi vaihdettu (joka oli erittäin perse homma ahtauden takia), jarrut ilmattu, käsijarru säädetty ja öljyt vaihdettu. Oli laatikon öljyproppu sormi tiukkuudella ja melkein auki... huomenna pitäs laittaa öljyt lootaan ja rueta starttailemaan. Paremman koneen vaihdan vasta kun pahimmat ajo halut on tyydytetty jos menee katsastuksesta läpi. Vielä jää loppukseks/talveksi paljon kaikkee pikku näpryytä kuten. Etupoksin verhoilut, kieppi mittarin kytkentä, koneen vaihto 1600 : een, perän madallus ja mahdollisesti kattoverhoksen vaihto. Quote
Guest Maximum Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Eipä menny läpi. Hylky tuli kuskin puolenpyöräntuennassa väljää vähän joka suuntaan. Tuulilasissa halkeema josta huomautus. No ei hätää tämä oli kyllä tiedossa että varmaan jotain löytyy. Huomenna paska osa irti ja maanantaina pitäs olla huhdalta uusi tilalle. Maanantaina siis uusinta yritys. Eiköhän se sillo mene läpi... Kone lähti hyvin pyörimään uusilla öljyillä 10 vuoden seisonnan jälkeen ilman minkään laista osien vaihtelua. Pitää sytty puoli tutkiskella kun tuntu että ei oo vääntöö alakieroksilla. On ne nuo bokserit helppoja pelejä ;) Tarviiko millasia todistuksia jos muutoskatsastaa 1600 koneen. On ollu ilmeisesti 1600 koneella ja rumpujarruilla tehastekosena noita vehkeitä mutta onko noissa rummuissa teho eroja? Quote
metake Posted July 19, 2013 Posted July 19, 2013 Tarviiko millasia todistuksia jos muutoskatsastaa 1600 koneen. On ollu ilmeisesti 1600 koneella ja rumpujarruilla tehastekosena noita vehkeitä mutta onko noissa rummuissa teho eroja? Quote
Guest Maximum Posted July 22, 2013 Posted July 22, 2013 Väljä osa tuli purettua pois. koneesta säädin katkojan kärkivälin ja vaihdoin tulpanjohdot niin alko tuntumaan toimivammalle. Kieppi mittari pitäs kytkee niin mihinkä kytketään? Plussa ja miinus ainakin ja kolmas johto jostain koneelta mut mistä? Huomenna jos tulis osa niin sais käydä leimaamassa hyväksytysti. Tutkiskelin jarruja niin koneen muutoskatsastuksen esteenä on vaan kallistuksen vakaaja jokapitäs löytyä helposti. Se sitten kevväämmällä.... Quote
Guest Maximum Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 Nyt on leima lapussa. Tänää käytiin purkamassa vanha 1300 kone pois rouvan kanssa. Uus 1600 oottaa vierettä kyytiin laittoa. 12v laturi pitää vaihtaa vielä uuteen koneeseen. Saakohan uuden mallisesta (-67) paineasetelmasta laikkaamalla käypäsen tollasen -65 kuplaan. Eli jos sen keski rinkulan vetäsee pois että jää ne sakarat jäljelle? ei tarviis ostaa uutta. Minkähän verran joutuu jyrsimään laatikkoo että mahtuu toi isompi vauhtipyörä sinne? Quote
Guest Maximum Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Pienen tutkailun jälkeen selvis että loota on -71 vuosimallia tai uudempi. Huomenna tulis varmaan uus asetelma postissa joten kasaus alkakoon. En jaksanut rueta silppuamaan entistä paineasetelmaa. Toivottavasti ois jo viikonlopuks ajossa. Entinen konekkin meni heti kaupaksi. Pääseepähän noista ylimääräsistä romuista eroon. Quote
metake Posted August 7, 2013 Posted August 7, 2013 Saakohan uuden mallisesta (-67) paineasetelmasta laikkaamalla käypäsen tollasen -65 kuplaan. Eli jos sen keski rinkulan vetäsee pois että jää ne sakarat jäljelle? ei tarviis ostaa uutta. Uudemman mallisessa ei ole keskirinkulaa, ja vanhemman mallisessa on, minkä taisit jo itse saadakin selville. Keskirenkaan voi kuitenkin poistaa, ihan ilman laikkaakin, lähtee melko helposti, ja sen jälkeen se sopii uudemman mallisen painelaakerin kaveriksi. Quote
Guest Maximum Posted August 8, 2013 Posted August 8, 2013 Äske saatiin uus kone paikalleen ja vähän hörähtikin kun kaato pensaa laasariin. Pensaa ei pumpannu. Syykin tuli äsken mieleen miks ei nostanu bensaa. Oli unohtunu lukkopihdit pensaletkuun.... Kerrankin kävi tuuri ja ei tarvinnu sorvata lootaa yhtään että isompi vauhtis mahtuu. http://img593.imageshack.us/img593/5731/3it7.jpg http://img5.imageshack.us/img5/896/siaj.jpg Huomenna pitää solenoidi tutkia kun ei jostain syystä toimi kunnolla. Illasta jos laittas liikenteeseen ja ekat kruisailut Quote
Guest Maximum Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Tänään kävin pihdit putkestä pois niin jopas hörähti hyvin tulille. Laturin valo ei sammunu niin sitä kait pitää herkistellä. Äsken tein liikennekäyttöön oton. Illasta ensimmäiset ajelut. Quote
Guest Maximum Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 Tänää ekat ajot. Laatikko sekoilee 1 meinaa mennä aina kolmoselle ja 2 neloselle. Voiko säätää vai onko loota loppu? Eli vanhassa koneessa ei ollu vikaa vaan lootassa. Laturista oli toinen hiili ihan loppu jonka vaihdoin niin latauksen merkki valo sammui. Quote
x-pj Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 Vaihdekepin juuressa on kaksi pulttia. Kun niitä löysää, niin voi siirrellä kepin paikkaa. Kokeilemalla löytyy oikea kohta kepille. Kannattaa myös katsoa, että vaihteensiirtäjätangon pusla on kunnossa. Puslaan pääsee käsiksi kun poistaa takapenkin istuinosan ja aukaisee sen alla keskitunnelissa olevan pienen luukun. Quote
Dennis Posted August 11, 2013 Posted August 11, 2013 Vaihdekepin juuressa on kaksi pulttia. Kun niitä löysää, niin voi siirrellä kepin paikkaa. Kokeilemalla löytyy oikea kohta kepille.Kannattaa myös katsoa, että vaihteensiirtäjätangon pusla on kunnossa. Puslaan pääsee käsiksi kun poistaa takapenkin istuinosan ja aukaisee sen alla keskitunnelissa olevan pienen luukun. Myös etupusla kannattaa tarkistaa, löytyy tunnelin sisällä vaihdekepin takana ja on hiukan työkäämpi vaihtaa kun pitää vaihteensiirtotanko irroittaa etukautta. Näkyy tunnelin sisällä kun irroittaa vaihdekepin Quote
Guest Maximum Posted August 12, 2013 Posted August 12, 2013 Nyt on päästy töihin yhen kerran just ja just. Oli toi vaihteiden toimita ihan puhistus, säätö ja rasvaus juttu. Nyt siis menee vaihteet oikein päälle. Laturin valo palaa himmeesti korkeilla kieroksilla. Viittaisko ongelma lataus säätimeen? Edellisellä koneella ja laturilla oli sama juttu. Quote
Guest Maximum Posted August 13, 2013 Posted August 13, 2013 Lataus valo ongelma paikallistettu. Yksi johto oli säätimessä löysä ja irtosi aina ajossa. Nyt toimii sekin. Kattelin tossa että ei toi kiekka mittarikaan näyttäs hankalalta kytkee kun läpivientikin löyty johdolle takapenkin alta. Vois näpräillä kiinni viikonloppuna. Edelleen ravistaa ykkönen jos hätäseen nostaa kytkimen. Voisko auttaa vaihdelaatikon kannatinkumien vaihto? Pölykapselit pitäs saaha kiinni jotenkin. Vanteet on ilmeisesto 70 luvulta ja rummut on ulkonevat 60 luvulta. Pitäs löytää uusiin peltivanteisiin käyvät 60 luvun kapselit. Onko ideoita vai pitääkö hitsailla nuo vanhojen kapselien kiinnitys läpykät vanteisiin. Quote
Guest Maximum Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Laittelin tuossa isomman puhallinpyörän kiinni niin nyt pitäs jäähtyä paremmin. Kirroslukumittarikin saatu toimintaan ja näytti järjellisiä lukujakin. Tuon lootan kanssa on ongelmia. Meni nyt tuo ravistaminen niin pahaksi että ei saanut koko vehjettä liikkeelle (hyvin sain sotkettua kuopion liikenteen neljän ruuhkassa). Kykin vaijeri oli suora joten kokeilin pingottaa sen mutkan siihen. Ei tuntunut auttavan. Saakohan noita vaijerin mutkia jostain esim huhdalta? Pitää varmaan vielä noi kannatinkumit vaihtaa ja jos sekään ei auta niin jostain toinen aski kiinni. Kannatinkumeja ei taida saada vaihdettua ilman että pudottaa koneen pois. Toisessa kuplassa oli kone irti kun ne vaihdoin... Quote
metake Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Kykin vaijeri oli suora joten kokeilin pingottaa sen mutkan siihen. Ei tuntunut auttavan. Ei auta, ei se mutka ole siellä mutkan vuoksi, vaan sen takia että kun kone-vaihdelaatikkopaketti liikkuu kun nostat kytkintä, niin tuossa mutkassa on vaijeria ylimääräisenä niin että vaijeri ei liiku samassa tahdissa. Olipas epäselvä selostus, mutta yhtä kaikki, mutka pitää tehdä siten, että otat vaijerin irti kytkin haarukasta, ja sen jälkeen nyppäät vaijerin kuoren irti vaihdelaatikosta. Tähän väliin laitat sopivan kokoisia prikkoja sen verran että vaijerinkuori on liian pitkä tuohon väliin ja jää mutkalle kun laitat sen paikalleen. Quote
Guest Maximum Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 No perskule. Ihan selkee juttuhan toi on kun sen noin sanoo. Pitää käydä hakemassa jotain paksua joustavaa putkee ja taiteilla sinne se perkuleen mutka. Joku nimittäin pätkässy sen alkuperäsen suojaputken lyhyemmäks että kulkee suorassa linjassa... Elikkäs motonettiin huomenna. Toivotaan että ei olis muuta vikaa tossa laatikossa. Pääsis ajamaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.