Jump to content

kiertokangista


Guest fgronlun

Recommended Posts

Siinä oli joku kankisuhde. Esim. 78,4 iskulle on sopiva 5,5" ja matalat männät. olisko 82 iskulle sitten 5,6" tai 5,5 selviäis pienemmillä rikoilla putkien alle (oletetaan että on matalat männät). No,täällä on vanhoja konkareitakin jotka valaisee ja tietää PALJON enemmän...

Link to comment

Kangen sopivuus riippuu täysin lohkon dekkikorkeudesta (onko plaanattu vai vakio, vai kenties korotettu), käytetystä mäntäpyttysarjasta (vakio vaiko stroker) sekä stroker sarjan sylinterikoosta (90,5 - 94mm, eri männän korkeus).

Link to comment

Joo kankisuhteesta toi on kiinni. Vertailemalla eri ukkeleiden konereseptejä oon ite huomannu, että 5,5" on suosituin. Silti itelle hommasin 5,6" kanget pitkän pohdinnan ja laskemisen jälkeen.

 

Kankisuhdetta voi laskeskella täällä:

 

http://www.dunegoon.org/rod_ratio.html

 

Ja valmiiden koneiden reseptejä on täällä:

 

http://www.geocities.com/enginecookbook/menu.htm

Link to comment
Guest fgronlun

Eiköhän näillä neuvoilla pärjää.

Itte olin vähän miettinyt että olis sopivat nuo 5.6" mutta en ollu oikein varma. Nytt vaan ylitöihin että saa rahat kokoon!

Kiitoksia paljon vastauksista.

Link to comment

aaaaaaaivan! =) no puoli kolmelta ei kaikki tule heti mieleen.....

 

voi tosin olla että lohko ei ole vakio....? tosin ei niistä jenkeistä koskaan tiedä.......pappa-howardin avolavan moottorista kun saa tehtyä moottorin lähestulkoon mihin tahansa mikä liikkuu pyörillä ja joihinkin mikä ei liiku.

Link to comment

Chevy-kauloilla saa helpommin pitkäiskuisen akselin pyörimään kankineen lohkossa. Tai vastaavasti pitemmän iskun sopimaan.

 

"Chevy" -koon laakereita löytyy suoraan sopivia esim. Roverin V8 moottorista. Eikä maksa paljoa. Sitäpaitsi, jos moottorin rakennus on laakerien hinnasta kiinni, niin kannattaa jättää kaikki stroker, ym. osat ostamatta. Menee meinaan "pari" muutakin €€roa koneeseen.

Link to comment
  • 12 years later...

Eli siis SBC kanget ei ole ne mitä käytetään? Olen kuvitellut niin.

Kun tuossa tallissa hyppysiin osui noita niin näyttää Chevyssä olevan laakerointi männässä, nopealla mittauksella yläpään reikä samankokoinen kuin Vw kangessa. Eli saisi yläpään laakeroitua kyllä. Mutta mikä on se Volkkarin "chevykaulakampiakseli" halkaisijaltaan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...