Guest fgronlun Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Mikä olis sopiva kiertokanki pituus esim 82mm iskulle. Quote Link to comment
Racing Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Siinä oli joku kankisuhde. Esim. 78,4 iskulle on sopiva 5,5" ja matalat männät. olisko 82 iskulle sitten 5,6" tai 5,5 selviäis pienemmillä rikoilla putkien alle (oletetaan että on matalat männät). No,täällä on vanhoja konkareitakin jotka valaisee ja tietää PALJON enemmän... Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 mitä tahansa välillä 140-164mm. :) edit: eli kankisuhde välillä 1,7-2,0 Quote Link to comment
Tomppa Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Kangen sopivuus riippuu täysin lohkon dekkikorkeudesta (onko plaanattu vai vakio, vai kenties korotettu), käytetystä mäntäpyttysarjasta (vakio vaiko stroker) sekä stroker sarjan sylinterikoosta (90,5 - 94mm, eri männän korkeus). Quote Link to comment
DOODAH Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Joo kankisuhteesta toi on kiinni. Vertailemalla eri ukkeleiden konereseptejä oon ite huomannu, että 5,5" on suosituin. Silti itelle hommasin 5,6" kanget pitkän pohdinnan ja laskemisen jälkeen. Kankisuhdetta voi laskeskella täällä: http://www.dunegoon.org/rod_ratio.html Ja valmiiden koneiden reseptejä on täällä: http://www.geocities.com/enginecookbook/menu.htm Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 Eiköhän näillä neuvoilla pärjää. Itte olin vähän miettinyt että olis sopivat nuo 5.6" mutta en ollu oikein varma. Nytt vaan ylitöihin että saa rahat kokoon! Kiitoksia paljon vastauksista. Quote Link to comment
Guest Posted June 14, 2005 Share Posted June 14, 2005 loppujeesusteluna erittäin mielenkiintoinen kankisuhde tuossa Indy-moottorissa.....osaako joku perustella että miksi on näin? Quote Link to comment
mikko k Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Siinähän oli iskua vain 55,88mm. Ellei ole pitkääääääää veiviä, niin mäntä jää about 30-40mm päähän lohkon laesta. Olettaen, että lohko on joku chevyn "vakio" tai jotain. Quote Link to comment
Guest Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 aaaaaaaivan! =) no puoli kolmelta ei kaikki tule heti mieleen..... voi tosin olla että lohko ei ole vakio....? tosin ei niistä jenkeistä koskaan tiedä.......pappa-howardin avolavan moottorista kun saa tehtyä moottorin lähestulkoon mihin tahansa mikä liikkuu pyörillä ja joihinkin mikä ei liiku. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted June 15, 2005 Share Posted June 15, 2005 Taitaa olla smokey yunic tekemä moottori.. Aikamoinen guru ollu joskus, sen kirjakin on ihan kiinnostavaa lukemista. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Onko chevy laakerilla olevat kiertokanget paremmat vai? Laakerit ainakin varmaan on pikkasen kalliimmat? Quote Link to comment
Racing Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Ilmeisesti vaatii vähemmän työstöä lohkoon kun iskua on. Laakerit on joo kalliimmat ja löytyykö sitten tulevaisuudessa alikokoja kuinka paljon jos sattuu vaurioita? Quote Link to comment
Tomppa Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 Chevy alikokoja löytynee kohtuu hyvin vielä vuosiksi eteenpäin. Sen verran paljon noita Chevy-kaulaisia akseleita viime vuosinakin on myyty. Quote Link to comment
mikko k Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Chevy-kauloilla saa helpommin pitkäiskuisen akselin pyörimään kankineen lohkossa. Tai vastaavasti pitemmän iskun sopimaan. "Chevy" -koon laakereita löytyy suoraan sopivia esim. Roverin V8 moottorista. Eikä maksa paljoa. Sitäpaitsi, jos moottorin rakennus on laakerien hinnasta kiinni, niin kannattaa jättää kaikki stroker, ym. osat ostamatta. Menee meinaan "pari" muutakin €€roa koneeseen. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Niin ne ei ole sb chevyn laakerit vain roverin(alkujaan kai buick..). Nå sainpa asian selviettyä. Quote Link to comment
pas2 Posted January 31, 2018 Share Posted January 31, 2018 Eli siis SBC kanget ei ole ne mitä käytetään? Olen kuvitellut niin. Kun tuossa tallissa hyppysiin osui noita niin näyttää Chevyssä olevan laakerointi männässä, nopealla mittauksella yläpään reikä samankokoinen kuin Vw kangessa. Eli saisi yläpään laakeroitua kyllä. Mutta mikä on se Volkkarin "chevykaulakampiakseli" halkaisijaltaan? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.