Jump to content

kiertokangista


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest fgronlun
Posted

Mikä olis sopiva kiertokanki pituus esim 82mm iskulle.

Posted

Siinä oli joku kankisuhde. Esim. 78,4 iskulle on sopiva 5,5" ja matalat männät. olisko 82 iskulle sitten 5,6" tai 5,5 selviäis pienemmillä rikoilla putkien alle (oletetaan että on matalat männät). No,täällä on vanhoja konkareitakin jotka valaisee ja tietää PALJON enemmän...

Posted

mitä tahansa välillä 140-164mm. :)

 

edit: eli kankisuhde välillä 1,7-2,0

Posted

Kangen sopivuus riippuu täysin lohkon dekkikorkeudesta (onko plaanattu vai vakio, vai kenties korotettu), käytetystä mäntäpyttysarjasta (vakio vaiko stroker) sekä stroker sarjan sylinterikoosta (90,5 - 94mm, eri männän korkeus).

Posted

Joo kankisuhteesta toi on kiinni. Vertailemalla eri ukkeleiden konereseptejä oon ite huomannu, että 5,5" on suosituin. Silti itelle hommasin 5,6" kanget pitkän pohdinnan ja laskemisen jälkeen.

 

Kankisuhdetta voi laskeskella täällä:

 

http://www.dunegoon.org/rod_ratio.html

 

Ja valmiiden koneiden reseptejä on täällä:

 

http://www.geocities.com/enginecookbook/menu.htm

Guest fgronlun
Posted

Eiköhän näillä neuvoilla pärjää.

Itte olin vähän miettinyt että olis sopivat nuo 5.6" mutta en ollu oikein varma. Nytt vaan ylitöihin että saa rahat kokoon!

Kiitoksia paljon vastauksista.

Posted

loppujeesusteluna erittäin mielenkiintoinen kankisuhde tuossa Indy-moottorissa.....osaako joku perustella että miksi on näin?

Posted

Siinähän oli iskua vain 55,88mm. Ellei ole pitkääääääää veiviä, niin mäntä jää about 30-40mm päähän lohkon laesta. Olettaen, että lohko on joku chevyn "vakio" tai jotain.

Posted

aaaaaaaivan! =) no puoli kolmelta ei kaikki tule heti mieleen.....

 

voi tosin olla että lohko ei ole vakio....? tosin ei niistä jenkeistä koskaan tiedä.......pappa-howardin avolavan moottorista kun saa tehtyä moottorin lähestulkoon mihin tahansa mikä liikkuu pyörillä ja joihinkin mikä ei liiku.

Guest fgronlun
Posted

Taitaa olla smokey yunic tekemä moottori..

Aikamoinen guru ollu joskus, sen kirjakin on ihan kiinnostavaa lukemista.

Guest fgronlun
Posted

Onko chevy laakerilla olevat kiertokanget paremmat vai? Laakerit ainakin varmaan on pikkasen kalliimmat?

Posted

Ilmeisesti vaatii vähemmän työstöä lohkoon kun iskua on. Laakerit on joo kalliimmat ja löytyykö sitten tulevaisuudessa alikokoja kuinka paljon jos sattuu vaurioita?

Posted

Chevy alikokoja löytynee kohtuu hyvin vielä vuosiksi eteenpäin. Sen verran paljon noita Chevy-kaulaisia akseleita viime vuosinakin on myyty.

Posted

Chevy-kauloilla saa helpommin pitkäiskuisen akselin pyörimään kankineen lohkossa. Tai vastaavasti pitemmän iskun sopimaan.

 

"Chevy" -koon laakereita löytyy suoraan sopivia esim. Roverin V8 moottorista. Eikä maksa paljoa. Sitäpaitsi, jos moottorin rakennus on laakerien hinnasta kiinni, niin kannattaa jättää kaikki stroker, ym. osat ostamatta. Menee meinaan "pari" muutakin €€roa koneeseen.

Guest fgronlun
Posted

Niin ne ei ole sb chevyn laakerit vain roverin(alkujaan kai buick..).

Nå sainpa asian selviettyä.

  • 12 years later...
Posted

Eli siis SBC kanget ei ole ne mitä käytetään? Olen kuvitellut niin.

Kun tuossa tallissa hyppysiin osui noita niin näyttää Chevyssä olevan laakerointi männässä, nopealla mittauksella yläpään reikä samankokoinen kuin Vw kangessa. Eli saisi yläpään laakeroitua kyllä. Mutta mikä on se Volkkarin "chevykaulakampiakseli" halkaisijaltaan?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...