P_Valtonen Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Hellow Hörhöt Kuplassa koneen yli lämpöihin auttaa yläreuna auki ajaminen. Osa porukasta ajanut alareunastaan luukku raollaan auki, samalla tuloksella. Mites Pallis kuskit? Onko kukaan mittaillu lämpöihin vaikutusta Palliksessa, onko konetilan luukku raollaan tahi ei? Quote Link to comment
Guest DaFox Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Junakeulassa ainakin luukun aukipidolla oli järkyttävän suuri vaikutus koneen lämpöihin. Ensi kesänä olisi tarkoitus uudella koneella saada mitattua luukun aukipidon vaikutuksia koneen lämpötilaan. Nykyisellään: 1964 junakeula, konehuoneessa kaikki pellit tallella ja vain muutama tiiviste puuttuu. Kone on perus 1700, doghouse, vw sport putkisto, sekä kansia laskettu ja termari poistettu kokonaan. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 On tehty pitkiä reissuja 1600:lla vakiopallokeulalla. Kun on ollut kuuma päivä, niin on muodostunut käytännöksi ajaa moottoriluukku selkosen selällään... tosin ohi ajavat porukat viittoilevat että 'hei, sulla on konepelti auki'... Quote Link to comment
PZQ Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Hitsasin juniksen luukkuun tällaiset ilmareijät -Pete- Quote Link to comment
Tanhis Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Junakeulassa ainakin luukun aukipidolla oli järkyttävän suuri vaikutus koneen lämpöihin. Ensi kesänä olisi tarkoitus uudella koneella saada mitattua luukun aukipidon vaikutuksia koneen lämpötilaan. Nykyisellään: 1964 junakeula, konehuoneessa kaikki pellit tallella ja vain muutama tiiviste puuttuu. Kone on perus 1700, doghouse, vw sport putkisto, sekä kansia laskettu ja termari poistettu kokonaan. Sun koneen tapauksessa en ihmettelisi että siellä dog house kopassa olisi tavallinen cooleri ja en myöskään sitä että siellä ei olisi täys leveetä propellia dohousea varten. Täällä aiheesta rapakon takaa. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=48370&start=0 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=314243&start=0 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=518283&start=0 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=361406&postdays=0&postorder=asc&start=0 Joku hehkutti että auton alta scooppi puhaltimelle olisi paras lisäjäähdytys mitä koneelle saa helpolla toteutettua. Myös reikiä rekisterikilven alle suositeliin ennemmin kuin koko luukun raottamista. Niin ja kaiken lisäksi se näyttää hölmöltä kun ajaa luukku auki. Ja taitaa se lisäjäähy olla hyödyllisempi kuin luukun raottaminen. Quote Link to comment
non-hippy Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Miten ne pärjääkään volkkarikuskit tuolla lämpimämmissä maissa??? Mulla puuttui juniksessa moottoriluukun tiiviste. Kerran tuli ajettua kesällä pitkin hiekkatietä pidemmät pätkät. Sai muuten imuroida kotona koko konehuoneen kun auton takana renkaista nouseva pölisevä hiekkapilvi imeytyi moottoriluukun raoista sinne koneen ympärille. Ilmanputsari on ainakin syytä olla kuosissa näissä laitteissa. Quote Link to comment
JaniM Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Tekee airkuul saranat kans eli yläpäästä luukku raolleen. Ei tartte koko luukkua avata. Plussana kuumailma nousee pois siitä kun auto paikoillaan. Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Taakkaluukku selkosen selällään on yksinkertaista ja tehokasta... ei tarvitse tehdä uusia saranoita, tai tehdä ilmaputkia auton alle, tai hitsata ja maalata... eikä tässä harrastuksessa tarvitse aina näyttää 'coolilta'... Voin ihan hyvin ajaa moottoriteillä kuumana päivänä konepelti pystyssä. Saatiin yleisöltä paljon suosiota, kun monotetiin pallokeulaa konepelti pystyssä Nürburgringillä... Pilke silmäkulmassa Tuomo Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Raollaan ajettaessa taisi putoa noin 7 astetta. Silloin oli +30 helteet. Ajossa toimii mutta liikennevaloissa ei, kuuma ilma nousee raosta taas moottoritilaan. Joskus ideoinut että tekijämiehelle ei olisi vaikea tehdä moottorilla raottuvaa/sulkeutuvaa moottoriluukkua. Se voisi jo toimiakin. Quote Link to comment
Jorrma Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Jos nyt pitää insinöörin alkuperäisistä jäähdytysjärjestelmistä poiketa niin sen luukun voi laittaa karamoottorilla ( esim. http://www.linak.fi/Tuotteet/Linear-Actuators.aspx )aukeamaan, pistää kytkennän lämpöanturin kautta niin avaa automaattisesti luukun. Quote Link to comment
PZQ Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Ai-Juu-Nii olihan mulla juniksessa myös safarit & tölkin huoltoluukku, jos haluaa läpivirtausta.. ;-) -Pete- Quote Link to comment
hyeena Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Varsinkin toissa kesänä tuli luukuteltua ja yleensä pysähtymisen yhteydessä perä tuulen suuntaan ja pelti auki. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.