Jump to content

Konetilanluukku auki ajamista lämpöjen tippumisen toivossa


Recommended Posts

Hellow Hörhöt

 

Kuplassa koneen yli lämpöihin auttaa yläreuna auki ajaminen.

Osa porukasta ajanut alareunastaan luukku raollaan auki, samalla tuloksella.

 

Mites Pallis kuskit?

Onko kukaan mittaillu lämpöihin vaikutusta Palliksessa, onko konetilan luukku raollaan tahi ei?

Link to comment
Guest DaFox

Junakeulassa ainakin luukun aukipidolla oli järkyttävän suuri vaikutus koneen lämpöihin. Ensi kesänä olisi tarkoitus uudella koneella saada mitattua luukun aukipidon vaikutuksia koneen lämpötilaan.

 

Nykyisellään: 1964 junakeula, konehuoneessa kaikki pellit tallella ja vain muutama tiiviste puuttuu. Kone on perus 1700, doghouse, vw sport putkisto, sekä kansia laskettu ja termari poistettu kokonaan.

Link to comment
Junakeulassa ainakin luukun aukipidolla oli järkyttävän suuri vaikutus koneen lämpöihin. Ensi kesänä olisi tarkoitus uudella koneella saada mitattua luukun aukipidon vaikutuksia koneen lämpötilaan.

 

Nykyisellään: 1964 junakeula, konehuoneessa kaikki pellit tallella ja vain muutama tiiviste puuttuu. Kone on perus 1700, doghouse, vw sport putkisto, sekä kansia laskettu ja termari poistettu kokonaan.

Sun koneen tapauksessa en ihmettelisi että siellä dog house kopassa olisi tavallinen cooleri ja en myöskään sitä että siellä ei olisi täys leveetä propellia dohousea varten.

 

Täällä aiheesta rapakon takaa.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=48370&start=0

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=314243&start=0

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=518283&start=0

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=361406&postdays=0&postorder=asc&start=0

 

Joku hehkutti että auton alta scooppi puhaltimelle olisi paras lisäjäähdytys mitä koneelle saa helpolla toteutettua. Myös reikiä rekisterikilven alle suositeliin ennemmin kuin koko luukun raottamista. Niin ja kaiken lisäksi se näyttää hölmöltä kun ajaa luukku auki.

 

Ja taitaa se lisäjäähy olla hyödyllisempi kuin luukun raottaminen.

Link to comment

Miten ne pärjääkään volkkarikuskit tuolla lämpimämmissä maissa???

 

Mulla puuttui juniksessa moottoriluukun tiiviste.

Kerran tuli ajettua kesällä pitkin hiekkatietä pidemmät pätkät. Sai muuten imuroida kotona koko konehuoneen kun

auton takana renkaista nouseva pölisevä hiekkapilvi imeytyi moottoriluukun raoista sinne koneen ympärille.

 

Ilmanputsari on ainakin syytä olla kuosissa näissä laitteissa.

Link to comment

Taakkaluukku selkosen selällään on yksinkertaista ja tehokasta... ei tarvitse tehdä uusia saranoita, tai tehdä ilmaputkia auton alle, tai hitsata ja maalata... eikä tässä harrastuksessa tarvitse aina näyttää 'coolilta'... Voin ihan hyvin ajaa moottoriteillä kuumana päivänä konepelti pystyssä. Saatiin yleisöltä paljon suosiota, kun monotetiin pallokeulaa konepelti pystyssä Nürburgringillä...

 

Pilke silmäkulmassa Tuomo

Link to comment
Guest Jussinbussi

Raollaan ajettaessa taisi putoa noin 7 astetta. Silloin oli +30 helteet. Ajossa toimii mutta liikennevaloissa ei, kuuma ilma nousee raosta taas moottoritilaan.

 

Joskus ideoinut että tekijämiehelle ei olisi vaikea tehdä moottorilla raottuvaa/sulkeutuvaa moottoriluukkua. Se voisi jo toimiakin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...