Guest veewee Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 mitä mieltä olette weberin progressivisesta ja idf:stä. Kumpi toimii paremmin miedolla virityksellä. Bensan kulutuksella ei ole väliä näin halvan bensan aikana... :) Quote Link to comment
Lasse Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 idf on helpompi säätää kun ei tarvi purkaa koko toosaa suuttimien vaihtoa varten. Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Proge weberit ei toimi kuplan koneessa koskaan yhtä hyvin kuin oikeat tuplat nurkissa, johtuen pitkästä imusarjasta ja progen vaatimasta aika voimakkaasta imusta jne jne jne. Vähintäänkin imusarjan lämmitrys on oltava hyvä. Proget on työläät säätää, joutuu tekemään kompromisseja. Pistä suosiolla tuplat. Jan Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 tarkoitus ei ole laittaa tuplia vaan yks idf ja siihen sopiva bugbackin imusarja Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Ei oo progesta kokemusta (inhosin jo 70-luvulla progea... siis musaa) mutta 40 IDF toimi mulla ihan hyvin miedossa 1600:ssa. Vivusto oli tosin hieman kotikutoinen... keskikaasari sinänsä on kyllä mun mielestä esteettisestikin turhan rajoittunut. Sen sijaan laittaisin mieluummin vaikka ykskurkkuset 40mm Brosolit nurkkiin. Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 tarkoitus ei ole laittaa tuplia vaan yks idf ja siihen sopiva bugbackin imusarja Ok, silti se IDF mieluummin, ja edelleen lämmitetyllä imusarjalla. Jan Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Mulla oli yhdessä miedossa 1800:ssa motissa progressiivinen siihen kuuluvalla esilämmitetyltä imusarjalla. Yhden suuttimen vaihdon jälkeen motti pelas kuin unelma. Oli kiva ajettava. Väänsi alhaalta hienosti ja kiersi sen verran (ei ollu rundaria) kun viitti ilman kuulosuojaimia pyörittää. Kaasarin suurin huonous on sen automaattiryyppy. Sitä en saanu toimii järkevästi. Vaati kylmillä ilmoilla muutaman minuutin lämmittelyn. Muuten auto eteni kuin kenguru. Bensan kulutus nurkissa pyöriessä oli noin kymppi satasella. Laitan ehdottomasti sellasen seuraavankin kerran kun teen käyttömoottorin. Quote Link to comment
Racing Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Mulla on ollut 36 ja 40 : siä Pystydellortoja kuplan koneessa keskellä kolmessa eri autossa,toimii ihan ok yläkierroksilla ja keskialueella,laittaisin tuollaisen kanssa n. 290-300 asteisen nokan n. 11mm nostolla koska tuolla ne on toiminut hyvin nuo keskidellortot ajo on tuolla kaasarilla muutenkin vähän jokkismaista...Pitkä imusarja tekee sitä että auto sammuilee herkästi joka liikennevaloissa ja maantiellä jos kaasarin laittaa niin "uuteen" kuplaan jossa ilmaritilät konepellissä niin putsari tulee suoraan ilmaritilään kiinni ja kaikki vesi jne. kastelee putsarin ja pitemmällä matkalla kaasari tahtoo jäätyä ja imee bensaa aivan pirusti siitä syystä. lisäksi tuolla kaasarilla on taipumius "miettiä" kun kaasua painaa.Lisäksi imusarjan ja pässinsarvien väliin jää pykälää joka vie tehoa yleensä vaikka ne kuinka vinguttaa. Kun sijoitat suoraan sen n. 400 euroa vaikka 36-40mm tupliin säästät muutamassa tuhannessa kilsassa rahaerotuksen bensankulutuksessa,mukavassa toiminnassa läpi käyntialueen,hienossa väännössä jne. Toki tulppien vaihto on hankalempaa ja myös säätö jos ei tee pultattavia säätöluukkuja konetilan reunoihin niinkuin minä tein. Mutta jos kuitenkin haluat sen keskikaasarin laittaa niin melkein voisi suositella tuota Mopo-Sportin imusarja kaasuvaijeripakettia. Olen molempia kokeillut ja tuo Bugpackin setti oli ihan hienon näköinen paketissa vielä ja kaasuvivusto näytti joltakin mutta mua se ei säväyttänyt vaijerin joutu laittaa kuitenkin erikoispitkänä yläkautta. Lisäksi mopo-sportin imusarjassa on parempi virtaus kun Bugpackissä. Quote Link to comment
mikan Posted August 12, 2005 Share Posted August 12, 2005 Yks tupla keskellä on just tuollainen kuin Kyösti tuossa kertoi. Laiska alhaalla ja vie bensaa. Tosin mulla suht isot venat ja matalat puristukset mikä laiskistaa myös alapäätä. Kyllä minäkin annan ääneni nurkkatuplille. t. Mika Quote Link to comment
ozone Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Laitetaan nyt omakin kokemus yhdestä tuplakaasarista. Ajelin kaksi kesää 1835 koneella jossa Eagle 41 nokka, käärmeenpesä ja vakiokannet sekä 45 Dellu jokkisimusarjalla. Mielestäni toimi ihan siedettävän hyvin. Autolla ajettiin mm. Mantorppiin ja joka päivä (kesällä) töihin jne. Joskus maantiellä pommittaessa imusarja oli ihan jäähileessä, muttei se menoa haitannut. Dellortoa säädettiin 120 eurolla paikallisessa kaasutinpajassa, mikä ei mielestäni vaikuttanut menoon merkittävästi, kulutus ehkä laski kun kaverit ei enää perässä ajaessaan valittaneet bensan hajusta. Jos siis omistaa jo IDF Webrun ja miedon virikoneen jolla haluaa päästä nopeasti liikenteeseen ja ei ole turhan tarkka pienistä nykimisistä tms eikä halua kuluttaa sitä 400+ euroa tupliin niin sanoisin että anna palaa vaan. 1835 ja keskikaasari jättää 320 Bemarin liikennevaloihin seisomaan. Tosin itselläni ei ole kokemusta tuplista kuin vasta noin 5km matkalta, enkä tosiaan seurannut bensankulutusta tuolla Tellervolla. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Sitten vinkkiä. Jos laittaa keskituplan ja pitkän vaijerin, liukuu aivan hemmetin paljon paremmin kun laittaa kuoren koko matkalle eli myös sen teräsputken sisälle. Quote Link to comment
Racing Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Mä hajosin tuohon pitkään kaasuivaijeriin viime kevät talvena,kaksi kertaa polkaisin sen poikki ja aina silloin kun vähiten odotti! ja kyllä oli perseestä änkeä sitä pitkää vaijeria sinne pitkään muovikuoreen yms. kivaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Minkä paksunen siulla oikeen sitten se oli kun kerran poikki sait? Quote Link to comment
Racing Posted August 13, 2005 Share Posted August 13, 2005 Bugpackin erikoispitkä,tai tuo bugpackki katkesi vain kerran ja toinen oli jokumikälie pianonlankavaijeri. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Mie ostin tarvikkeesta 2mm vaijeria ja sille kuoren. Ei varmasti edes maksanu yhtä paljon ja kesti! Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 tarkoitus ei ole tehdä mitään voimavaunua vaan ihan pikkupikkupiristys yhellä 2-kurkkusella tai sitten tuplilla ja miedolla nokalla (engle 100-110) ja tietysti kärmeksenkodilla 1300:een koneeseen. Onko mitään järkeä????? Quote Link to comment
Marko Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Onko mitään järkeä????? Niin, voiko volkkariharrastusta yleensäkään perustella järkisyillä:D:D:D Quote Link to comment
Guest Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Juu ei minkäänlaista järjen hiventäkään tässä touhussa, mutta niin vaan vie mukanaan :D Jan Quote Link to comment
Racing Posted August 14, 2005 Share Posted August 14, 2005 Ei kyllä 1300:seen ole järkeä. Vähintään 1.6 tai 1.7L ensin se kone ja takomännillä kun virittää. 85.5/ 87 ja 88 Pyttymäntäsarjat menee heittämällä lohkoon,kansien reijät pitää suurentaa vain pytyille jos 1300 kannet ja kun taas laskee hintoja,niin paljoa enempää ei tarvitse laittaa niin saat laitettua 90,5 sarjan,mutta se vaatii jo lohkon koneistusta. Jos on hyvä vakio 1300 kone se kannattaa myydä sitä tarvitsevalle ja tehdä pirteämpi kone toisesta aihiosta 200mm vauhtipyörällä ja 1600 kansilla. 1500 euroa palaa niin että ei huomaakkaan :) ) Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Ei kyllä 1300:seen ole järkeä. Vähintään 1.6 tai 1.7L ensin se kone ja takomännillä kun virittää. 85.5/ 87 ja 88 Pyttymäntäsarjat menee heittämällä lohkoon,kansien reijät pitää suurentaa vain pytyille jos 1300 kannet ja kun taas laskee hintoja,niin paljoa enempää ei tarvitse laittaa niin saat laitettua 90,5 sarjan,mutta se vaatii jo lohkon koneistusta. Jos on hyvä vakio 1300 kone se kannattaa myydä sitä tarvitsevalle ja tehdä pirteämpi kone toisesta aihiosta 200mm vauhtipyörällä ja 1600 kansilla. 1500 euroa palaa niin että ei huomaakkaan :) ) 88 ja 87mm "slip in" pyttyjä ei kannata käyttää jos haluaa pitkäikäisen koneen.. niissä on liian ohuet seinämät, sylinteri menettää muot6onsa lämmetessään ja ohivuoto kasvaa, ja kuumana saattaa jopa vetää soikeaksi jolloin pytty puristaa mäntää kahdelta sivulta ja on löysä kahdelta toiselta sivulta... mäntä kun pysyy pyöreänä lämmetessään. Kellään kone koskaan ollut hitaampi starttaamaan kuumana? :D Jan Quote Link to comment
Racing Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Mikä sitten on pitkäikäinen,mulla on tuollaiset 88 :sit jolla on ajettu nyt 50tkm kone kasattu -90. Vieläkin toimii hienosti,eikä syö öljyä. Renkaat on uusittu pari vuotta sitten samalla kun tönäriputket vaihdettiin,vaikkei vikaa mitään ollutkaan. Moottoria on muutenkin viritetty. Mutta ei ne mitkään erityisen kestävät ja hyvät ole. Quote Link to comment
Lasse Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Juu ihan on paskat, ei oo kestänyt mullakaan kun 55 tkm. Ja varmana on käyny kuumana. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä netissä kirjoitetaan. Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Olen kasannut VW koneita 15 vuotta ja rapiat, ja useita 88 patojakin.. en puhu "nettikokemuksen" turvin. "TOIMIIHAN" ne vaikka 200tkm. Jan Quote Link to comment
metake Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Mitäs raati on mieltä 1-kurkkuisista kaasareista nurkkiin laitettuna ? Mietin vaan kun ainakin HC näkyy myyvän aika edullisesti ko. imusarjoja, ja itellä lojuis 1-kurkkuisia hyviä kaasareita tyhjän panttina, jotka vois sopii melko helpolla. Oisko tässä mitään ideaa vakio 1.6:een ? Quote Link to comment
joksa Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 mäntä kun pysyy pyöreänä lämmetessään. Eikös männän ole tarkoitus pyöristyä lämmetessään Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 mäntä kun pysyy pyöreänä lämmetessään. Eikös männän ole tarkoitus pyöristyä lämmetessään no joo sitähän tarkoitan siis käyntilämpöisenä se on pyöreä ja "mitoissaan". Jos pytty ei ole, niin ei voi olla hyvä asia. 88 menee kuumetessaan soikeaksi ja tynnyriksi. Kuinka isoista eroista on kyse, riippuu monista tekijöistä.. lämmöstä tietty eniten. Pienet heitot ei varmastikaan haittaa sunnuntai-ajelua. Jan Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 noniin nyt on sitten tilattu kuplapajasta 2x40 dellortot ym tilpehöörit. isommat sylinteritkin on tarkoitus laittaa eli siinä se "pikkupikkuviritys" taas nähtiin Quote Link to comment
Racing Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Hyvä Hyvä!!! Sainpas sut ylipuhuttua.. D:)) Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Meneekös noi 90.5 pytyt 1.3:n kansiin koneistamalla vai pitääkö olla 1.6:n kannet? Kannattaako 1.6:n kansia, joissa on halkeama tulpan ja venttiilin välissä korjauttaa. Onko kallista ja kestääkö yhtään? Quote Link to comment
Racing Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 90,5 Menee 1300 kansiin koneistamalla.. Mutta 1600 kansissa on 35.5 / 32 venat,myös joissakin 1300 kansissa on,mutta yleensä 1300 kansissa 33/30. Laitan tuosta kansijutusta privaattiviestin. Noita yksi hitsailee ja tekee suoraan kierteen pitkälle tulpalle noihin. ainakin JM koneissa kestää,niin miksei kadulla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.