Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Eli ongelmana on ettei akku lataudu tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Heti kun koneessa on reilummin kieroksia, latauksen merkkivalo sammuu. Moottori on hiukan ilmeisesti piristetty ja käytössä on 12 tasavirta. Vaihdettu uusi säädin mut ei auttanut. Huollossa epäilivät että syynä olisi kampiakselin pienennetty hihnapyörä? Voiko tämä pitää paikkaansa ja millaisia toimenpiteitä suosittelisitte että saisin latauksen kuntoon? On ehdotettu että vaihtaisin vaihtovirtalaturia mut joutuisi samalla uusimaan muutakin sit. Eli kun mahd. helpolla selviäs niin ois hyvä. Quote Link to comment
tolvana Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 tommosen kun laitat niin taas jytää... Quote Link to comment
Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 tommosen kun laitat niin taas jytää... Paljonko vakio hihnapyörän mitta? Voisin mitata tuon oman että onko se pienempi kuin vakio halkaisijaltaan. Edellinen omistaja tuunannut tuota moottoria niin ei mitään tietoa virityksistä... Quote Link to comment
Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 tommosen kun laitat niin taas jytää... Paljonko vakio hihnapyörän mitta? Voisin mitata tuon oman että onko se pienempi kuin vakio halkaisijaltaan. Edellinen omistaja tuunannut tuota moottoria niin ei mitään tietoa virityksistä... No tuollahan se olikin eli 170mm... Kiitos :) Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 En kyllä jaksa uskoa että hihnapyörän vaihdolla ongelma selviäisi. Tarkista vielä laturin hiilet, ovat helposti tarkasteltavissa laturin rungossa olevien mustien suojamuovien alla. Saahan noita uusia tasavirtalatureitakin jos ei halua vaihtaa vaihtovirtaseen. Ajaa kyllä saman asian jos ei ylenpalttisesti ylimääräisiä sähkölaitteita. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ja sit laitetaan tämä kyllähän mä nyt sen tietysti katsoin ekana kysymys. Onhan sulla hihna tarpeeksi kireellä Quote Link to comment
metake Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Kyllä tasavirtalaturissa on suuri merkitys hihnapyörän halkaisijalla. Jos laturi lataa isommilla kierroksilla ok, niin hihnapyörän vaihto isompaan auttaa. Jos ei lataa edes kierroksilla, niin sitten ei auta. Quote Link to comment
Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Kyllä tasavirtalaturissa on suuri merkitys hihnapyörän halkaisijalla. Jos laturi lataa isommilla kierroksilla ok, niin hihnapyörän vaihto isompaan auttaa. Jos ei lataa edes kierroksilla, niin sitten ei auta. Hihnan kireys ok. Nykyinen hihnapyörä 148mm. Eli vaihdan vaan isompaan. Lataa kun on kierroksia enemmän. Tartteeko huomioda mitään isompaa kun vaihtaa normikokoisen hihnapyörän paikalleen? Vai onko vaan periaatteella että vanha pois ja uus vaan pultataan paikalleen? Taitaa myös tuo nykyinen hihna olla liian pieni? Hihnassa merkintä 6263MC. Ja miten hihnan kireys? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 raota laturin suojamuovia ja ruiskauta auton käydessä sinne laturin sisälle brakecleaneria tai muuta vastaavaa ihan reippaasti. Itselläni tää todettu toimivaksi kikaksi, oireet kuullostaa ihan vastaavilta. Quote Link to comment
Guest Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 raota laturin suojamuovia ja ruiskauta auton käydessä sinne laturin sisälle brakecleaneria tai muuta vastaavaa ihan reippaasti. Itselläni tää todettu toimivaksi kikaksi, oireet kuullostaa ihan vastaavilta. Jos tuolla korjaantuu niin mahtava homma. Jos ei niin normi hihnapyörää tilaamaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 raota laturin suojamuovia ja ruiskauta auton käydessä sinne laturin sisälle brakecleaneria tai muuta vastaavaa ihan reippaasti. Itselläni tää todettu toimivaksi kikaksi, oireet kuullostaa ihan vastaavilta. Mahd kipinöivään kollektoriin helposti syttyvää ainetta ponnepullosta kuullostaa fiksulta. Quote Link to comment
x-pj Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Jos tuolla korjaantuu niin mahtava homma. Jos ei niin normi hihnapyörää tilaamaan. Jos siellä on normaalia pienempi hihnapyörä, niin se kannattaa vaihtaa joka tapauksessa oikean kokoiseen. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 raota laturin suojamuovia ja ruiskauta auton käydessä sinne laturin sisälle brakecleaneria tai muuta vastaavaa ihan reippaasti. Itselläni tää todettu toimivaksi kikaksi, oireet kuullostaa ihan vastaavilta. Mahd kipinöivään kollektoriin helposti syttyvää ainetta ponnepullosta kuullostaa fiksulta. Kyllä, itsekin tuota juuri mietin ensi kertaa suihkuttaessani, että onkohan tässä nyt mitään järkeä, mutta en oo vielä onnistunut autoa polttamaan. Miulla lataus pikku hiljaa hiipuu, noin 1000-2000 km välein ja tuota kun suihkauttaa nopeen suihkun, niin taas lataa kuin uusi laturi. Ehkä laturi ei enää oo ihan uuden veroinen ja siksi tarvii mahdollisimman puhtaat pinnat toimiakseen kunnolla. Quote Link to comment
vwagen Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Tuosta hihnapyörästä senverran että kunnossa oleva tasavirtalaturikin lataa kyllä riittävästi pienemmälläkin hihnapyörällä,jopa ohut 6 volttinenkin(tästä esimerkkinä vaikka 356 Porshet),jäähdytystähän pieni hihnapyörä huonontaa,mutta jos otetaan taas se 356 esimerkiksi niin pieni hihnapyörä,kapea puhallin ja puhallinkotelon sisällä oleva öljynjäähdytn(tosin tehokkaanpi kuin VW:n)riitti 95 hv SC:n jäähdytykseksi,omakohtaisena kokemuksena,aikoinaan ajoin monta kesää kevyesti viritetyllä Kuplalla jossa oli sumppupumppu hihnapyörä,ei ongelmia lämmön tai latauksen suhteen,sitä en kyllä muista mikä laturi oli siinä vaiheessa käytössä. Quote Link to comment
Tanhis Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 raota laturin suojamuovia ja ruiskauta auton käydessä sinne laturin sisälle brakecleaneria tai muuta vastaavaa ihan reippaasti. Itselläni tää todettu toimivaksi kikaksi, oireet kuullostaa ihan vastaavilta. Mahd kipinöivään kollektoriin helposti syttyvää ainetta ponnepullosta kuullostaa fiksulta. Kyllä, itsekin tuota juuri mietin ensi kertaa suihkuttaessani, että onkohan tässä nyt mitään järkeä, mutta en oo vielä onnistunut autoa polttamaan. Miulla lataus pikku hiljaa hiipuu, noin 1000-2000 km välein ja tuota kun suihkauttaa nopeen suihkun, niin taas lataa kuin uusi laturi. Ehkä laturi ei enää oo ihan uuden veroinen ja siksi tarvii mahdollisimman puhtaat pinnat toimiakseen kunnolla. Tämän puhdistamisen voi myös ihan hyvin tehdä turvallisestikkin irroittamalla hihnan ja pyörittämättä laturia käsin. Mutta jos tosiaan pitää 2tkm välein putsailla niin suosittelisin laturin vaihtoa. Quote Link to comment
Guest Posted June 9, 2013 Share Posted June 9, 2013 No niin eli nyt pelittää :) Laturi puhdistettu ja uudet hiilet nakattu paikalleen. Pelkällä puhdistuksella ei ois menny. Kiitoksia vinkeistä... Nyt kovaa ajoa kun kelit suosii :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.