Guest j_kuusisto Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 (edited) Juu elikkäs olen aloitellut ensimmäistä kuplaprojektia, tarkoitus olisi nyt ensin tehdä vain ruostepaikat pois ja katsastaa.Autohan on papereiden mukaan 1303 ässä mutta lohkon perusteella 1.3 kone, ehkäpä joku viisas keksinyt vaihtaa joskus pienemmän tilalle. Täytyy talvella tutkia ja katsoa mitä tuo pitää sisällään.Purkasin autosta ensin vanhat lokarit pois, koska olivat vääntyneet, samaten takahelman. Tilalle hommattu leveät lokasuojat ja uusi takahelma, myös takasisälokasuojan takaosat hommasin uudet ja eteen runkopalkin pohjalevyn.Nyt auton pienen purkamisen jälkeen ensimmäinen isompi homma on tuon etupään pohjalevyn vaihto. Vanhan olen irrotellut poraamalla pistehitsaukset pois ja tietysti siellä on hitsillä tehty joskus pikapaikkauksia niin nämä kohdat täytyy ottaa rälläkällä.Tuo alatukivarren kiinnityskohta tuntuu olevan sen verran hyvin kiinni ja ehjä että taidan jättää sen paikalleen ja poikkaista uuden pohjapellin tuolta kohtia. Vai mitä muut ovat tästä mieltä? Edited May 18, 2017 by j_kuusisto Quote
Tanhis Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Rakennat omaa projektiasi sellaisesksi kuin haluat mutta oma mielipiteeni on että kupla menee muodoiltaan rikki jos siihen laitetaan leveät lokarit. Quote
Guest j_kuusisto Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Rakennat omaa projektiasi sellaisesksi kuin haluat mutta oma mielipiteeni on että kupla menee muodoiltaan rikki jos siihen laitetaan leveät lokarit. Näinhän se voi jonkun mielestä olla, mutta nuohan nyt on melkein helpoin osa vaihtaa vakiolevyiseksi joskus jos ei omaa silmää mielytä.:) Quote
Tanhis Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Rakennat omaa projektiasi sellaisesksi kuin haluat mutta oma mielipiteeni on että kupla menee muodoiltaan rikki jos siihen laitetaan leveät lokarit. Näinhän se voi jonkun mielestä olla, mutta nuohan nyt on melkein helpoin osa vaihtaa vakiolevyiseksi joskus jos ei omaa silmää mielytä.:) Sekin pitää paikkaansa. Quote
ARTO Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Rakennat omaa projektiasi sellaisesksi kuin haluat mutta oma mielipiteeni on että kupla menee muodoiltaan rikki jos siihen laitetaan leveät lokarit. Möhköjä levennetty ja germaanitettu jo vuosikymmeniä hyvällä menestyksellä eli sopivasti leventäen/madaltaen ja isoa kumia alle laittaen saatu maukkaan näköisiä putputtajia. Hyvä ettei kaikki ole 125 sirkkelinterillä varustettuja rust/palsta lookkereita:) Quote
Guest j_kuusisto Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Juu kyllä sinne lokasuojiin leveämmät vanteet tarvii taakse, takoitus olisi vakio peltivanteista teettää ellei muuta ilmaannu vastaan. Nuita "juhlavanteita" ei aleta vielä silppuamaan, perusvanteet on myös..:) etupään madallusta miettinyt että kuinka se edullinen on tehdä ja yrittänyt lueskella näitä palstoja, mutta jotain sillekkin tapahtuu.. Ehkä aluksi pelkät jouset sitten. Niin ja astinlaudat olisi tarkoitus teettää turkkipellistä ellen muuta fiksua keksi, niitä näyttää olevan aina sillointällöin jollakin kiinni. ei tästä nyt vielä museoautoa olla tekemässä, mutta sellaisia muutoksia että saa museokilpiinkin joskus jos haluaa. Quote
Guest pincers Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Mulla olis kahdetkin eri levitetyt peltivanteet jos kaipailet? laita s-postiosoite yv:llä niin pistän kuvat -jani- Quote
Guest j_kuusisto Posted July 30, 2013 Posted July 30, 2013 Yksi normi vääntövarsi keula voisi olla myynnissä pyörineen kaikkineen jos siittä jotakin rahaa saisi, hiekkapuhallettu ja kaikkee, ei siis läpimätä. oli tarkoitus laittaa putkiautoon, mutta jos tuosta joku jotain tarjoaa, niin voisi jopa lähteä uudelle omistajalle.. Quote
Guest j_kuusisto Posted August 9, 2013 Posted August 9, 2013 Jep, vähän päivitystä, tuli hommattua kaksi levitettyä peltivannetta, palstalaiselta:) Ja tänään hain käärmeenpesäputkiston, tuollaisen mustan mitä hotcars myi, samaan kauppaan kuului tuollaiset tupla äänenvaimentimet, jotka myös käyttämättömät, ja vähän muuta sälää kaupanpäälle.. Kokeillaan noita asennella sitten, kun saa peltihommat edistymään. Nyt työnalla tuo etupään pohjalevy, veemäistä purkaa vanhoja paikkauksia, jotka on hätäiseen tietty tehty..:) Quote
Guest j_kuusisto Posted August 22, 2013 Posted August 22, 2013 Miltähän tuollainen 205/65 R15 profiililinen rengas näyttäisi noilla 7 cm levitetyillä peltivanteilla, kun eteen tulisi suurinpiirtein vakiokokoiset kumit ..? Leveämpääkin saisi taakse olla, kun sattuisi pari sopivaa (edullista ;)) löytymään.. esim. 225 saattaisi olla sopiva leveys.. Quote
Guest j_kuusisto Posted September 6, 2013 Posted September 6, 2013 Nää levitetyt vakiovanteet vuosi niinkun seula, toki ne sisäkummilla olis voinu mennä, mutta otetaan käsittelyyn ja hitsataan kunnollinen sauma, samalla saa siistittyä nuo huulet, jotka on viimmeistelty vähän sinne päin.. Toki renkaatkin saisi olla noiden 205/65-15 testirenkaiden tilalle vaikka 225/60-15.. Pitää ottaa parempia kuvia autosta nykytilassa. Eteen on hitsattu/niitattu etuosan pohjalevy ja kaikkea muuta pientä näperretty. Quote
Guest j_kuusisto Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Vähän edistynyt tämäkin aina sillointällöin, helmoja on hitsailtu sisäpuolelta, sieltä myös paljastunut aina lisää ja lisää huonoa peltiä:D tosiaan vanteet oli ton näköiset ensin ostettaessa Sauma hiekkapuhallettuna: http://aijaa.com/eLchXL sitten vähä uusiksi saumaa, toivottavasti pitää nyt.. itse autoa paikattu sieltä täältä, noita peltisiä lämpöputkia ei tähän autoon enää tule, vaan eteen luukun alle esimerkiksi motonetissä näytti olevan 12V tunnelipuhaltimia niin jos vaikka semmoinen sitten.. Puhallin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/386443/T ... 45A-32800L Kaikenlaista löytyy ja vanhoja paikkauksia joutuu osittain ottamaan poiskin niin pääsee helpommalla uuden pellin kanssa.:) Quote
APO Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Noihin vanteiden saumoihin kannattaa vetää vielä sikaflex päälle. Tukkii kaikki huokosetkin joita hitsisaumaan helposti jää. Tällöin pitää varmasti. Quote
Racing Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Tuo sun kori näyttää kyllä suoraan sanoen melko huonolta,kannattakko noita kynnyksiä parsia paikoilla kun kun kuvista jo näkyy, että helmakotelot on aivan ruosteessa ympäriinsä auton, sisuksetki aivan ruskeat ? Quote
Guest j_kuusisto Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Tosi juttu, että kori on paljon kehnompi kuin miltä se ensin vaikutti.. Ihme sinänsä että helmat on ulkoa kovat ja alta.. ehkä vaihdettu jotain joskus, ainakin lattiapellit.. kaikkea muuta on joskus näköjään paikkailtu sinne tänne ja peltiä pellin päälle, mitä on tullut purettua. Eipä nuo oikeat korjauspalat paljoa maksa, hermoja säästää ja pääsee helpommalla, kun hakee semmoisia niihin kohtiin mihin kokee tarpeelliseksi.. Katsotaan ny mitä tapahtuu kun ehtii tän rojektin pariin taas.. Quote
Guest j_kuusisto Posted December 5, 2013 Posted December 5, 2013 Tässä olen hommaillut uusia korjauspeltejä kuplaan, mutta milläs nimellä tuo B-pilarin takana jatkuva "kynnyskotelon loppuosa" menee? Paruzzilta tilasin kokeeksi ensimmäisen tilauksen ja sieltä osat tuli suht nopeasti ja kaikki mitä pitikin. Kuplan aiemmat korjauspalat, keulan pohja, takahelman osat ja lokasuojat hain kesällä kokkolasta ja sielä myös todella hyvä palvelu:) Quote
hessu ss Posted December 10, 2013 Posted December 10, 2013 eihän tuo ole edes huono :D siinähän sitä projektia piisaa kun hitsailee pikkuhiljaa kohdan kerralla kuntoon.kyllä kai tällä palstalla on huonompiakin koreja nähty.hyvä että joku fiksaa ässä kuplaa ettei kaikki ole ylimadalletuja blig blig versioita ;D Quote
Guest j_kuusisto Posted December 18, 2013 Posted December 18, 2013 No se "Blingbling" on vielä aika kaukana:D Kai tääkin jossain vaiheessa madallusta saa osakseen. Nyt auto on taas nosturilla ja seuraavaksi lähtee myös moottori irti, pystyy sitten korjata konehuoneen hyllytkin jne. Niin ja joku edellinen omistaja oli asentanut tähän öljynsuodattimen letkujen päähän, öljynlauhduttimesta en ole varma minkälainen se on kun niin piilossa vielä. Quote
Guest j_kuusisto Posted December 20, 2013 Posted December 20, 2013 Eilen lähti moottori tuon peräpään peltitöiden tieltä http://aijaa.com/FZ31FE otin myös jousituksen suojakannet irti ja alta paljastui vähän puukolla vuoleskellut puslat:D Eikä nuo kannetkaan oikein hyvässä kunnossa enää ole, saa uusia nuokin kaikki. http://aijaa.com/E7V6Ap Pari muuta kuvaa: Quote
hessu ss Posted December 21, 2013 Posted December 21, 2013 sielähän näytti olevan oikeen erillinen öljyn jäähdyttäjä,ei varmaankaan huono asia ollenkaan esim kuumina kesäpäiviä Quote
Guest j_kuusisto Posted January 25, 2014 Posted January 25, 2014 (edited) Noh otetaan tästäkin koppa irti. Hauskaa on ollut kun katsoo vanhoja paikkauksia ja sisäverhoilu on joskus vedetty tankista ruuveilla läpi..:D:DTankin alla kolme ruuvia tankista läpi:) Hetken ihmeteltiin kun ei noussut vaikka kaikki pultit irti.. Edited January 25, 2014 by j_kuusisto Quote
Guest j_kuusisto Posted January 31, 2014 Posted January 31, 2014 Tosiaan koppa nousi viime vkl irti ja nyt viikolla aloitin vähän putsailemaan alustaa liimoista yms kun ei näillä pakkasilla viitsi hiekkapuhaltaa:) Tuo etupään poikittaispalkki oli aika häjyssä kunnossa varsinkin oikealta puolelta. Pohjalevyissä ei oikeastaan muuta pehmoista kun akun alla ollut reikä joka paikattu aiemmin hätäisesti ja etunurkka.Onhan tässä askaresta. Tutkaillaan nyt mitä korjataan itse ja mitä hommaisi valmiina. kuvat kertokoon lisää: Quote
Guest j_kuusisto Posted February 5, 2014 Posted February 5, 2014 Tiistaina lähti laatikko irti, vetarit lähti laatikon päästä helposti irti, mutta pyörän navassa kyllä riittävän lujassa. Kaikki pultit lähti kyllä hyvin irti. Kai vetarit siitä silti irtoaa kun lekaa antaa, tai sitten antaa olla kiinni kun eivät niin hiekkapuhallusta jne haittane. :) Pyörännavassakin nuo keskimutterit tuntuu olevan senverran lujassa. Vähän alustan putsailuakin aloittelin Quote
Guest j_kuusisto Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Tässä viikon aikana soodapuhalsin vaihdelaatikosta enimmät liat poisPohjaa hiekkapuhalsin päältäpäin jo sen mitä illalla pimeässä näki tehdä. Tarkoitus olisi vielä kääntää tuo kyljelleen ja puhaltaa altakin kaikki, katsotaan sitten jääkö mitään jäljelle muutakuin renkaat:DPohjalevyt taitaa mennä uusiin, ovat täynnä pientä reikää ja kuoppaa. Quote
Guest j_kuusisto Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Mitkähän pohjalevyt tähän kokeilisi hommata,? vaihtoehtona paruzzilta http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=869&group=7&subgroup=00&tai aircooled http://www.aircooled.fi/tuote/2070/pohjalevy-vasen-taydellinen-t1-130203-872479 Tietysti pitäisi olla järkiratkaisu tähän vehkeeseen..:) Quote
Ketsa Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Noista kuvista ei tietysti näe koko totuutta, mutta kannattaisi ehkä vielä harkita onko vaihto oikeasti tarpeellinen toimenpide. Orkkis pellit voivat olla rokonarpisenakin vahvemmat kuin tarvikepellit ja istuvuuskin on alkuperäisillä justiinsa. Quote
-Alex- Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Hyvin pitkälle samaa ellei jopa sama osa kyseessä tuohon hintaan, paksummat kunnon lattiapellit, ne paruzzin oranssit maksaakin jo tuplaten. Kuten ketsa sanoi, originaali syöpyneenäkin voi olla vahvempi, mutta jos ruostereikää löytyy, niin vaihtoon vain. Mitkähän pohjalevyt tähän kokeilisi hommata,? vaihtoehtona paruzzilta http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zoektrefwoord=869&group=7&subgroup=00&tai aircooled http://www.aircooled.fi/tuote/2070/pohjalevy-vasen-taydellinen-t1-130203-872479 Tietysti pitäisi olla järkiratkaisu tähän vehkeeseen..:) Quote
Guest j_kuusisto Posted February 17, 2014 Posted February 17, 2014 Noista kuvista ei tietysti näe koko totuutta, mutta kannattaisi ehkä vielä harkita onko vaihto oikeasti tarpeellinen toimenpide. Orkkis pellit voivat olla rokonarpisenakin vahvemmat kuin tarvikepellit ja istuvuuskin on alkuperäisillä justiinsa. Aivan, hankala saada semmoista kuvaa missä nuo reiät näkyy, nytkun pohja oli kyljellään massojen poistoa varten niin otin lisää kuvaa. Huonosti noistakaan selvää saa muutakuin että valo loistaa läpi sieltä täältä:) Moottorinostin on kätevä monessa paikkaa:) Quote
MU Posted February 17, 2014 Posted February 17, 2014 Ei noita pohjia mielestäni kannata alkaa parsimaan, vaihtoon vaan. Jos ne tarvikepohjat on pari kymppiä ohuempaa peltiä kuin alkuperäiset niin ei sillä ole mitään väliä kun vedät sinne kunnon maalit ja suoja-aineet niin ne kestää taas kymmeniä vuosia. Quote
Guest j_kuusisto Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 Pohjalevyt saapui Kokkolasta lauantaina ja vaihtoa sen verran aloitettu että hitsailin keskirungosta eteen ja taakse putket kylkiin ja siihen vielä väliin pitkittäin kiinnitysreikien kohdalle. Samaten myös mittailin ylös kiinnityskohdat. Vaihdon jälkeen näkee sitten oliko noista putkista hyötyä vai haittaa:) Quote
Guest j_kuusisto Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Senverran tämäkin edistynyt että pohjalevyt alkaa olla kiinni, parit hitsaukset vielä alustaan ja hiekkapuhallus niin sen voisi maalata.Pari kuvaa:http://aijaa.com/uk35EThttp://aijaa.com/ufD3p0http://aijaa.com/ehRJF0http://aijaa.com/byIXrH http://aijaa.com/TtXGHE Quote
Ketsa Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Puolikkaiden vaihtokuvien perusteella näyttää siltä, että tässä on hommassa on tekijämies asialla. Virtaa kintaisiin! Quote
Guest j_kuusisto Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Heh, kokeillaan nyt jotain yrittää..:)Viimmeinen reikä joka oli runkotunnelissa nyt paikattuna myös..Työlästä taitella tollanen paksumpi "pelli", olikohan 2-3mm levyä..http://aijaa.com/ptB7sEhttp://aijaa.com/Jghizfhttp://aijaa.com/5zsmRJhttp://aijaa.com/UZe0tC Quote
Guest j_kuusisto Posted August 19, 2014 Posted August 19, 2014 Käytiin välillä tän kanssa pihalla ja nyt olis suurimmaksi osaksi metallinvärinen pohja.http://aijaa.com/93cyEXhttp://aijaa.com/OqIvjghttp://aijaa.com/hXpflNSeuraavana olis vihdoin ja viimein maalauksen vuoro,Mitä ihmiset on mieltä tällaisesta maalista kun Teknodur combi 3430-09 Polyuretaanimaali.Voisiko sitä hyödyntää tuohon, siksi kysyn kun sitä jäi jokunen litra (5) yli kelkkakärryn maalauksesta. (lasikuitulaminaatti koppa)Toisaalta tuo maali on sävyltään valkoinen että se nyt ei välttämättä houkuttelisi alustan väriksi, vaikka ei se kovin näkyvillä olekkaan. Ja kaippa tuo pohjamaalin tarvitsisi ensin.Täytyy vähän haeskella foorumilta maalausjuttuja, eiköhän niitä löydy jokunen:) Quote
Guest j_kuusisto Posted August 29, 2014 Posted August 29, 2014 Viikonloppuna, kun olisi aikaa niin tarkoitus vetää maalit pohjaan,Nyt hommattuna 2k happopohjamaalia jolla vetäisisi ensin, sitten sen jälkeen tiivistää massalla tarvittavat hitsisaumat jalopuksi päälle tuo valkoinen 2k polyuretaani koska sitä nyt hyllyssä on valmiina ja pitäs olla ihan OK maalia.Tiedä sitten onko resepti oikea mutta näillä mennään :) Quote
Guest j_kuusisto Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Pohja tosiaan maalattuna, josko sitten vaihteeksi pääsee kopan kimppuun, se täytyy joka tapauksessa nostaa sisälle ennen huonoja kelejä. Happomaalia kokeilin laittaa niinkun edellisessä viestissä kerroin ja sitten tuo valkoinen:D Varmaan kauan pysyykin puhtaana...:) http://aijaa.com/jlWsHthttp://aijaa.com/1E9jJhhttp://aijaa.com/rUiuXg http://aijaa.com/ndgaDx http://aijaa.com/gFckWkKuvakansio taitaa ollakkin julkinen mutta sielä on kyllä kaikki kuvat aika sekaisin. Quote
Ketsa Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Eikö kannattaisi investoida muutama kymppi puolikiiltävään mustaan pintamaaliin ja maalata tuo sellaiseksi kuin sen pitäisi ollakkin? Quote
Guest j_kuusisto Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Jaa pohjanko täytyy olla musta?:)Tällä hetkellä tuo on vielä kyljellään maalauspaikassa, niin nopeasti siihen mustan toki saa vielä päälle jos tulee toisiin aatoksiin. Quote
Guest j_kuusisto Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 http://aijaa.com/x9DgRG Mustaa valkoisella, mielyttää omaa silmää enempi:) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.