Guest fgronlun Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 Ajattelin että pistä itte tähän oman version ahtimen paikasta, mielellään muutkin voisivat pistää. Niin saadaampa jakaa mielipiteitä! Tämmönen sovellus on itellä tekeillä miten muilla? Tämmönen on tekeillä vaasan paikkeilla Tässä toinen ja kolmas (sori vaan ku on vähä huonot kuvat) Tänne vaan enemmän sovelluksia!!! Auto nykyään vaihtanut jo omistajaa... Quote
-Puide- Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 Missäpäin Vaasaa sää ruuvvailet näitä? Vois joskus tulla tsiikaileen =) Quote
Guest fgronlun Posted September 15, 2005 Posted September 15, 2005 Iskmossa siskon tyköna! Viikonloppuisin tapaan olla ruuvailemassa voin pistää privaa sitte ku olen menossa ruuvailemaan! Tässä vähä lisää noita oma valmiste osia Olispa säästyny pari viikoloppua jos olis ostanu valmiin mutta minkä tekee ku köyhäksi syntyny:( Ostetut osat on suzuki pv 80cc männän renkaat, loput on joko kaverin roskiksesta(chevyn ss imuventtili) tai romurautana hankittua ;). Quote
Guest Markus Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 härski pakosarja ;) Jätätkö tuon orkkis tulipellin paikalleen? Viititkö laittaa tietoa tuosta koneen reseptistä, jos ei oo salaisuus..? Isommat kuvatki ois jees. Asiallinen projekti... Markus Quote
Guest fgronlun Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Kone tehty alkujaan vapari "viri" kone 1915 (94*69) vastapainotettu tasapainotettu. Kannet 40*35.5 ss vettiileillä kaiverettu itte(cr noin 7:1). 45 dellortot, turbo itte koottu hybriidi to3/4 saabin cooleri jonkun tekemillä päädyillä(tosi siistit). Nokka on scatin 65 aivan väärä nokka turbolle mutta tcs 30 on hyllyssä ja 84 kampi ja h-profiili kanget mutta ne kai tulee sitte joskus ku rahaa tehdä.. Muuten autoon tulee välitetty laatikko(erään vaasalaisen "entisen" volkkari harrastajan vanha), ja jos talven aikan ehtii niin jonkunlainen itte tehty kartio lukko.. Niin vielä että vakio tulipelti jää paikoilleen jähdytys ilma johdetaan auton alta ja kai lokareista sähkö flekteille jotka puhaltaa sitte coolerin läpi. Sitä varte aika iso tuo koppa! Quote
Guest fgronlun Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 täss kuva pakosarjasta maalattuna. Nykyään sarja päällistettynä palon kestävällä "nauhalla". Pitää kattoo jos sais vaikka kuvia nykyisestä vaiheesta. Nykyään oma kone kiinni ja sarja, putkia ja letkuja pitää vielä vetää. Pikku homma mutta syö aikaa niin pirusti. Vappuna mukana viimeistään. Quote
Niklas L Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Me voitais vielä keskustella tuosta sun puristussuhteesta... Muuten vaikuttaa hyvältä. Lisää kuvia! Nikke Quote
Guest fgronlun Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 tuo cr on vähä semmonen että haluaisin sen siihen 8 päälle, mutta jos nuo kannet tulee joskus siihen tulevaan strokeriin niin en viitti alkaa niitä enempää laskeen.. Pitää kompensoida tuota alhasta cr korkeamalla ahdolla vaan ;) Katotaan jos sais uusia kuvia viikonlopun aikana. Eikö muita turbo projeteja tehdä?? Vai yksinkö täss pitää esitellä? Quote
Guest fgronlun Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 eikä täälä foorumilla pyöries.... ;) Hyvä ottaa noita kuvia niin tietää että jotain on tullu tehtyy! Ja kiva katella jälkeenpäin. Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Tällasta ois Lohjan suunnassa. http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... IM1667.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0326.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... siipi2.jpg Quote
mikan Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 No mutta onpas tutunnäköinen siipi/kenno näin Tamperelaisen silmin katsottuna. :-) t. Mika Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Joo taitaa olla sieltä peräisin. Täytyy varmaan toi tarra vaihtaa! Nyt on muutokset paperilla ja eka laatikko tuhottu tällä koneella. Ei mennyt noilla päädyillä katsastuksesta läpi piti vaihtaa 5mm paksuihin ja pyöristettyihin siivekkeisiin. Quote
Guest fgronlun Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Härskin näkönen vehje!! Minkä kokonen on sun mottis? Ittelläkin oli aikomus pistää cooleri tollain "spoileriksi" mutta tuo oma cooleri on niin törkee että ei kehtaa. Turbo taitaa olla to3 vai? Ittellä oli alkujaan aikomus pistää ruisku mutta pitää kai yrittää noilla delluilla eka.. Quote
Guest MonGooSe Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 No tälläinen tuli tehtyä viimme talvena ja kesä ajeltu vaihtelevalla menestyksellä 8) Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Minkä kokonen on sun mottis? Ittelläkin oli aikomus pistää cooleri tollain "spoileriksi" mutta tuo oma cooleri on niin törkee että ei kehtaa. Turbo taitaa olla to3 vai? Koneella on kokoa 2074ccm (92*78) T03 Garretti ja k-jetronic. Kone toimii ihan jees, kun sais vielä voimansiirron kestämään. Täytyy vissiin harkita porsaan laatikkoa. Quote
mikan Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Olis kiva saada joskus "kaikki" turbokuplat samaan aikaan johonkin kokoontumiseen. Sen verran mielenkiintoiselta nuo näyttää ja kaikissa on sellaista tein sen itse henkeä. Hyviä oivalluksia ja ideoita on aina mukava saada toisilta. t. Mika Quote
Guest KooTee Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Mielenkiintoinen topicci! Minun projekti on vasta purkuvaiheessa, mutta lisäilen kuvia kun rojekti eetenee! (Ensi)kesäksi pitäisi valmistua.... Lisää vaan kuvia ja speksejä kehiin! Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Tos ois pari edellistä versiota. 1700cc ja 1600cc http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... bokone.jpg http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... a/Evo2.jpg "Ken leikkiin lähtee, se leikin kestäkööt!" Vai miten se meni? Muutamia harmaita hiuksia on tullut pohtiessa järkevää toteutusta. Quote
Guest fgronlun Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Toimiko muuten hyvin tuo versio ahtaa vakio kaasarin läpi? Ei kai niillä harmailla hiuksillä niin väliä ole ku vaan hauskaa on ollu!!! Tässä oma sovellus oljy paluusta lohkoon. Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Tyhjäkäynnin kanssa oli ongelmia ja kiihdyttäessä sai pumpata pari kertaa et sai kiihtymään. Ois varmaan auttanut jos olis isontanut suuttimia. En oo perehtynyt noihin kaasareihin niin en ruvennut sit sorkkimaan niitä sen enempää. Toi K-jetti toimii ihan moitteettomasti ja on peräisin 900 2.0T Saabista. piilotin sen sisäpuolelle tuliseinää tilaa viemästä. Itse oon vetänyt paluuputken venttiilikoppaan. Joo hauskaa tän projektin kanssa on kyllä ollut ja virvoitusjuomia on kulunut uskomaton määrä! :) http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0080.jpg Quote
Guest fgronlun Posted September 19, 2005 Posted September 19, 2005 Ootko mitannu kui kovat on vasta paineet sulla tuoss to3? Ruottis meinaavat että olis liian ahistava tuo to3.. Eikö tuo sun ratas ongelma hoidu muuten kempillä... ;) Et sä mitään varttia ole kokeillu? Quote
Guest Ensio Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Tämmösellä opiskellaan kuivaintekniikkaa. Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Ootko mitannu kui kovat on vasta paineet sulla tuoss to3? Ruottis meinaavat että olis liian ahistava tuo to3.. Eikö tuo sun ratas ongelma hoidu muuten kempillä... ;) Et sä mitään varttia ole kokeillu? En oo mitannut, mutta vastaavan kokoisesta moottorista se on peräisin. Eikä oo tarkoitus laittaa mitään hirmuisia paineita että paikat pysyy koossa. Toisaalta voishan se vähän isompi olla. Varttimailia en oo vielä päässyt kokeilemaan. Eikä penkissä saatu huippu tehoja kun kytkin luisti. Ei viitseis laittaa mitään "kiinteetä" lukkoa, kun on kuitenkin kyse katuautosta. Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Miten ootte muuten ton huohotuksen rakentaneet? Ku meinaa väkisin roiskii öljyä ja sotkee konehuoneen. Quote
Guest Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Voi saakeli mitä juttua, pitikö itellekki rueta tuubo-hommaamaan. Quote
Guest fgronlun Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Itte meinaan käyttä "kerääjä" säiliötä noin 0.5l johon tulee letkut v-kopista sekä letku lohkoon josta oljyt valuu takas ja sitten letku joko turboon tai sitte pakoputkeen pitää ny kattoo.. Täss taas vähä uusia luvia p sarjasta Täss taas sitten auton alta Tässä oma versio paine putkista ja koteloista. http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4190.jpg Tässä ensimäinen kokeilu ahdosta(vaikka ny ei oikein saatukkaan ahtaan.) http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... ressor.jpg tässä taas aihio uudeksi cooleriksi http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4177.jpg Pakosarjan kuva laipoista. http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 7_3771.jpg Tässä ero to3 ja to4 kompressorista http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... urbona.jpg Ja kyllä ne 235 60 dotit mahtuu vakio lokareihin vakio vanne levitetty 65mm ulospäin. Ja etu kummit miehekkäät 125 r15 misukat(kulutus pinnan leveys 7.5cm) http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4181.jpg http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4182.jpg Ahtopaine mittari löysi paikan http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 3_4342.jpg Quote
Racing Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Voi saakeli mitä juttua, pitikö itellekki rueta tuubo-hommaamaan. Joko tuntuu liian mopolta ^.) ) ??? Quote
Guest fgronlun Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Tehoja on tarpeeksi ku pito riittää ja maa pyörähtää!! Onko kellään kokemusta tuosta englen tcs-30 turbo nokasta? Mitä nokkia käytätte noissa teidän vehkeissä? Quote
hanski. Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 täällä kokeillaan FK-8 nokalla...se on sitten viel kysymysmerkki miten toimii...lummin poika sitä kovasti suositteli turbo myllyyn... Quote
Racing Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Fgronlund autossa on kyllä siististi istuva konehuone jos saa pellit kiinni vielä normaalisti! Mites loota meinaatko vakioaskilla leikkiä vai jotakin vahvempaa? Quote
Guest fgronlun Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Välitetty orkkis loota, murikka pitäis talven aikana saada vahvistettua. Suunnitelmis olisi että käytän vakio murikkaa johon meinaan vähä koneistaa vähä sieltä täältä... Jos en sitte saa jostain erittäin edullisesti jotain tehdas tekoista lukkoo tai super diffiä. Laatikko kaipaa muutenki pikkasen hommia vielä.. http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4172.jpg Quote
Guest fgronlun Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Se pitää vaan muistaa jos meinaa ajaa alhasella lobe centerillä että nokan pitää päästä hengittämään kunnolla. Nämä nokat on alkujaan suunniteltu vapari käyttöön joten lobecenterillä ollaan yritetty saada täytöstä isommaksi(puhtaamaksi) sillä kustannuksella että pääse pikkasen raakaa putkeen. Jos meinaat ajaa jollain pienellä turbolla niin kannatta kattoo että vastapaineet pysyy niin pienenä ku mahollista niin toimii hyvin!. Kova vasta paine tekee halla männille ja kangille koska mäntä joutuu painaan ne pakokaasut ulos. Mutta hyvin kai tuo fk-8 toimii eikö jääskeläinenki sillä aja ja muutkin ovat sitä kehuneet. (eix sulla hanski ole se niken vanha motti?, eix siinä ollu oikein teetetty tbo nokka?) Quote
Guest fgronlun Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Miten ootte muuten ton huohotuksen rakentaneet? Ku meinaa väkisin roiskii öljyä ja sotkee konehuoneen. Täss löysin kuvan siitä mun huohotus "pöntösta" Pitää vaan muuttaa sen paikkaa ku ei enää mahu tuohon. Quote
Guest Perämettä Gruising Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Toi näyttää ihan fiksulta systeemiltä! Täytyy jotain vastaavaa keksiä. En viitsi kahdelle sivustolle laittaa samoja asioita, niin tässä juttua mun autosta "vesivolkkari" sivustolla. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=33230 Quote
mikan Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Mutta hyvin kai tuo fk-8 toimii eikö jääskeläinenki sillä aja ja muutkin ovat sitä kehuneet.(eix sulla hanski ole se niken vanha motti?, eix siinä ollu oikein teetetty tbo nokka?) Saattaa olla että Marko on joskus ajanut fk8:lla, mutta tietääkseni ei ainakaan vähään aikaan. Itse olen saanut myös suosituksia turbokäyttöön tuosta fk8:sta. Mutta kyllä todella kovat turbostroukkerit ajaa fk89:lla tai vastaavalla räyhänokalla. Mulla itsellä on M. Virtasen tekemä turbonokka. Siinä vain nostoa on sen verran maltillisesti että olen harkinnut välitettyjä keinuvipuja. Pitää vain selvittää ensin onko ramppien muoto sellainen että välitettyjä kannattaa käyttää. t. Turbo-Mika :-) Quote
Guest fgronlun Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Tais olla se fk89 muistin kai väärin(taas!)! Miten muuten sulla Mika onko pakosarja edistyny? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.