Jump to content

Turbo kupla rojekti kuvia


fgronlun

Recommended Posts

Ajattelin että pistä itte tähän oman version ahtimen paikasta, mielellään muutkin voisivat pistää. Niin saadaampa jakaa mielipiteitä!

Tämmönen sovellus on itellä tekeillä miten muilla?

 

Tämmönen on tekeillä vaasan paikkeilla

grenrribilen.jpg

 

Tässä toinen

intercooler.jpg

 

ja kolmas

ldan.jpg

 

(sori vaan ku on vähä huonot kuvat)

 

Tänne vaan enemmän sovelluksia!!!

 

Auto nykyään vaihtanut jo omistajaa...

Link to comment
  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iskmossa siskon tyköna! Viikonloppuisin tapaan olla ruuvailemassa voin pistää privaa sitte ku olen menossa ruuvailemaan!

 

 

Tässä vähä lisää noita oma valmiste osia

hopmontreadwg.jpg

Olispa säästyny pari viikoloppua jos olis ostanu valmiin mutta minkä tekee ku köyhäksi syntyny:(

Ostetut osat on suzuki pv 80cc männän renkaat, loput on joko kaverin roskiksesta(chevyn ss imuventtili) tai romurautana hankittua ;).

Link to comment

Kone tehty alkujaan vapari "viri" kone 1915 (94*69) vastapainotettu tasapainotettu. Kannet 40*35.5 ss vettiileillä kaiverettu itte(cr noin 7:1). 45 dellortot, turbo itte koottu hybriidi to3/4 saabin cooleri jonkun tekemillä päädyillä(tosi siistit). Nokka on scatin 65 aivan väärä nokka turbolle mutta tcs 30 on hyllyssä ja 84 kampi ja h-profiili kanget mutta ne kai tulee sitte joskus ku rahaa tehdä..

Muuten autoon tulee välitetty laatikko(erään vaasalaisen "entisen" volkkari harrastajan vanha), ja jos talven aikan ehtii niin jonkunlainen itte tehty kartio lukko..

 

Niin vielä että vakio tulipelti jää paikoilleen jähdytys ilma johdetaan auton alta ja kai lokareista sähkö flekteille jotka puhaltaa sitte coolerin läpi. Sitä varte aika iso tuo koppa!

Link to comment

täss kuva pakosarjasta maalattuna.

Nykyään sarja päällistettynä palon kestävällä "nauhalla".

mlagrenrr.jpg

 

Pitää kattoo jos sais vaikka kuvia nykyisestä vaiheesta.

Nykyään oma kone kiinni ja sarja, putkia ja letkuja pitää vielä vetää.

Pikku homma mutta syö aikaa niin pirusti. Vappuna mukana viimeistään.

Link to comment

tuo cr on vähä semmonen että haluaisin sen siihen 8 päälle, mutta jos nuo kannet tulee joskus siihen tulevaan strokeriin niin en viitti alkaa niitä enempää laskeen.. Pitää kompensoida tuota alhasta cr korkeamalla ahdolla vaan ;)

 

Katotaan jos sais uusia kuvia viikonlopun aikana.

 

Eikö muita turbo projeteja tehdä??

Vai yksinkö täss pitää esitellä?

Link to comment
Guest Perämettä Gruising

Joo taitaa olla sieltä peräisin. Täytyy varmaan toi tarra vaihtaa! Nyt on muutokset paperilla ja eka laatikko tuhottu tällä koneella. Ei mennyt noilla päädyillä katsastuksesta läpi piti vaihtaa 5mm paksuihin ja pyöristettyihin siivekkeisiin.

Link to comment

Härskin näkönen vehje!!

Minkä kokonen on sun mottis? Ittelläkin oli aikomus pistää cooleri tollain "spoileriksi" mutta tuo oma cooleri on niin törkee että ei kehtaa.

Turbo taitaa olla to3 vai?

Ittellä oli alkujaan aikomus pistää ruisku mutta pitää kai yrittää noilla delluilla eka..

Link to comment
Guest Perämettä Gruising
Minkä kokonen on sun mottis? Ittelläkin oli aikomus pistää cooleri tollain "spoileriksi" mutta tuo oma cooleri on niin törkee että ei kehtaa.

Turbo taitaa olla to3 vai?

Koneella on kokoa 2074ccm (92*78) T03 Garretti ja k-jetronic. Kone toimii ihan jees, kun sais vielä voimansiirron kestämään.

Täytyy vissiin harkita porsaan laatikkoa.

Link to comment
Guest Perämettä Gruising

Tyhjäkäynnin kanssa oli ongelmia ja kiihdyttäessä sai pumpata pari kertaa et sai kiihtymään.

Ois varmaan auttanut jos olis isontanut suuttimia.

En oo perehtynyt noihin kaasareihin niin en ruvennut sit sorkkimaan niitä sen enempää.

 

Toi K-jetti toimii ihan moitteettomasti ja on peräisin 900 2.0T Saabista.

piilotin sen sisäpuolelle tuliseinää tilaa viemästä.

 

Itse oon vetänyt paluuputken venttiilikoppaan.

 

Joo hauskaa tän projektin kanssa on kyllä ollut ja virvoitusjuomia on kulunut uskomaton määrä! :)

 

http://i2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0080.jpg

Link to comment
Guest Perämettä Gruising
Ootko mitannu kui kovat on vasta paineet sulla tuoss to3?

Ruottis meinaavat että olis liian ahistava tuo to3..

Eikö tuo sun ratas ongelma hoidu muuten kempillä... ;)

Et sä mitään varttia ole kokeillu?

 

En oo mitannut, mutta vastaavan kokoisesta moottorista se on peräisin.

Eikä oo tarkoitus laittaa mitään hirmuisia paineita että paikat pysyy koossa. Toisaalta voishan se vähän isompi olla.

Varttimailia en oo vielä päässyt kokeilemaan. Eikä penkissä saatu huippu tehoja kun kytkin luisti.

Ei viitseis laittaa mitään "kiinteetä" lukkoa, kun on kuitenkin kyse katuautosta.

Link to comment

Itte meinaan käyttä "kerääjä" säiliötä noin 0.5l johon tulee letkut v-kopista sekä letku lohkoon josta oljyt valuu takas ja sitten letku joko turboon tai sitte pakoputkeen pitää ny kattoo..

 

Täss taas vähä uusia luvia p sarjasta

 

isogrenrr.jpg

 

Täss taas sitten auton alta

pakosarjattakaa.jpg

 

Tässä oma versio paine putkista ja koteloista.

motorum.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4190.jpg

Tässä ensimäinen kokeilu ahdosta(vaikka ny ei oikein saatukkaan ahtaan.)

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... ressor.jpg

tässä taas aihio uudeksi cooleriksi

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4177.jpg

Pakosarjan kuva laipoista.

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 7_3771.jpg

Tässä ero to3 ja to4 kompressorista

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... urbona.jpg

Ja kyllä ne 235 60 dotit mahtuu vakio lokareihin

vakio vanne levitetty 65mm ulospäin. Ja etu kummit miehekkäät 125 r15 misukat(kulutus pinnan leveys 7.5cm)

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4181.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 1_4182.jpg

 

Ahtopaine mittari löysi paikan

http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... 3_4342.jpg

Link to comment

Se pitää vaan muistaa jos meinaa ajaa alhasella lobe centerillä että nokan pitää päästä hengittämään kunnolla. Nämä nokat on alkujaan suunniteltu vapari käyttöön joten lobecenterillä ollaan yritetty saada täytöstä isommaksi(puhtaamaksi) sillä kustannuksella että pääse pikkasen raakaa putkeen.

Jos meinaat ajaa jollain pienellä turbolla niin kannatta kattoo että vastapaineet pysyy niin pienenä ku mahollista niin toimii hyvin!. Kova vasta paine tekee halla männille ja kangille koska mäntä joutuu painaan ne pakokaasut ulos. Mutta hyvin kai tuo fk-8 toimii eikö jääskeläinenki sillä aja ja muutkin ovat sitä kehuneet.

(eix sulla hanski ole se niken vanha motti?, eix siinä ollu oikein teetetty tbo nokka?)

Link to comment
Mutta hyvin kai tuo fk-8 toimii eikö jääskeläinenki sillä aja ja muutkin ovat sitä kehuneet.

(eix sulla hanski ole se niken vanha motti?, eix siinä ollu oikein teetetty tbo nokka?)

 

Saattaa olla että Marko on joskus ajanut fk8:lla, mutta tietääkseni ei ainakaan vähään aikaan. Itse olen saanut myös suosituksia turbokäyttöön tuosta fk8:sta. Mutta kyllä todella kovat turbostroukkerit ajaa fk89:lla tai vastaavalla räyhänokalla.

Mulla itsellä on M. Virtasen tekemä turbonokka. Siinä vain nostoa on sen verran maltillisesti että olen harkinnut välitettyjä keinuvipuja. Pitää vain selvittää ensin onko ramppien muoto sellainen että välitettyjä kannattaa käyttää.

 

t. Turbo-Mika :-)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...