Jump to content

Turbo kupla rojekti kuvia


fgronlun

Recommended Posts

sitä olen ittekkin alkanu pelkään että olisi liian iso tbo(volvo r-sportin to3 johon vaihdettu to4 kompressori). Mutta säädöissä on vielä hakemista koska haluaa vieläkin röpöttää kaasua antaessa(hanat kaakkoon pistäessä ilman ahtoja). Muuten tasa kaasua ajaessa niin toimii hyvin.

Pitää ny vielä hakee noita säätöjä.

Kai se kone pitäisi käydä puhtaasti ilmankin ahtoja?

Vielä tarkennusta että ku auto seisoo paikalla ja pistää kaasun pohjaan niin nostaa kierrokset (on kierros herkkä) mutta ku kierrokset nousseet jonnekkin 3000 niin alkaa jotenkin tukehtuun (vähä sama ku ajaa 4 30km/h ja pistää kaasun pohjaan)

 

Vikaa voi olla jakajassakin ku ny tilapäisesti ajan 009 kärki jakajalla.

 

(tulossa kärjetön motocraftin tai siis ford sierran kärjettömän sisäkalut)

 

Suutin koot nytte on

165 ilma

195 pääsuutin

oliskohan 2 seosputki(tai mikä sen nimi ny on)

ja 65 tyhjäkäynti suuttimet

kaasarit on 2*45 34 sisäkurkuilla

 

Miten on onko kellään hyvää patenttia jonkinlaiselle paukulle?

ittellä on visio että pistäisi stulpan(tai tulpat) pakosarjaan sitten virittää jonkinlaiset kärjet vaikka pensapumpun paikalta omalle puolalle ja sitten pieni paineilma säiloö johon kerää paine ilmaa jolla taas voi alipaine kellosta sätää syttyä myöhäselle ja vaikka nosta myös pensa paineet jotta kaasarit hieman ui(täten saa hieman ylim pensaa koneseen).

Onko tuhoon tuomittu idea, kommenteja..

Link to comment
  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ihan ensiksi heität sen 009n jorpakkoon, siitä ei yksinkertaisesti riitä kipinää ahdettuun!! Sitten kun kärjettömät on paikallaan, kannattaa vasta alkaa konetta säätämään.

 

Miettiminen osin tarkoittaa että ahdin olisi suuri, mutta toisaalta noi pääsuuttimet on kyllä aika juhlavat, toki siihenkin vaikuttaa seosputket, mutta kuitenkin. 3000 rpm on aika lähellä sitä kun kaasareista alkaa sopankulku vaihtaa reittiään tyhjäkäyntisuuttimista pääsuuttimiin ja tukehtuminen voisi kyllä liittyä suuriin pääsuuttimiin.

 

Suosittelen kyllä tuota seosmittaria, Kyöstin mainitsema malli kyllä vaikutti hyvin sopivalta. Ennenkuin löydät rajat laihalle, rikkaalle ja sopivalle, niin oikeastaan muuta keinoa ei ole, paitsi dynoon meno, mutta siellä saat vain avun sen hetkiseen tilanteeseen ja jatkojalostus taas vaatii uuden käynnin, jne. Ei ole mielestäni kannattaavaa ravata dynossa, jos on itsellä jonkin verran älliä säätämisessä.

 

Nimeämällä turbon to3 tai to4seksi, ei juuri kerro mitään. Siipiä ja koteloita on paljon.

 

Kaikenlaiset paukkusysteemit unohtaisin ainakin niin kauaksi aikaa että moottori pelaisi edes normaalisti. Lisäksi paukun käyttötapojakin on useampia kuin vain yksi, tarpeesta riippuen.

Link to comment

Nytt on alkanu löytyyn ahtoja alemille vaihteille, hieman iso kai tuo flekti on mutta saa kelvata.

Harmi vaan että ei ole mahdollisuutta oikein kokeilla ku ei virtaa kilvissä. Ja ajoominaissudet alkaa oleen kauheet. Pitäis saada sekin korjattua ensi kesäksi.

 

Nytt vuorossa olis tuon laatikon teko, saa nähdä kuinka lujaa tulee otettua vettä niskaan sen kanssa. Mutta kantapään kautta. Jos ny ei löytyisi jotakuta kuka haluaisi tehdä lootan(koota) halvalla!??

 

Tuota paukkuu pitää opiskella nuo perus jutut ny on selvillä. Patenteja olen kuullut kaiken mailman.. Voi olla että jää siihen ku pistää ruiskun niin sinä se mukana tuleekin!

 

Ei muuta että kaikki alle 1bar on alipainetta!!

Link to comment

itte ollaan vielä alipaine puolella mutta säätöjen jälkeen ja penkissä pitää kattoo jos pääsisi oikealle puolelle! Pitää vaan saada tuo pakopaine mittari kytkettyä. Ja mielestäny löytyy jo niin sopivasti potkuu että kai sieltä joku noista kiertokangista haluaa päästä raikkaseen ilmaan kohta! Nå ensi kesä sen näyttäköön!

Link to comment

Mulla oli rekisteröintikatsatuksessa hukkis täysin auki. Sitten ajelin 0,3 barilla sisäänajoa. Sitten joku 0,6 ja sehän alkoi liikkua. Sitten noin 0,8 ja taas meni vähän paremmin. Nyt 1,0 ja jotenkin kaipais että se kulkis paremmin, pitäis varmaan vaihtaa isompi puhallin kun tuosta ei kannata enempää ottaa paineita. Loppu tulee varmaan sitten kun jotain hajoaa. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Piti hakee puuha kilvet tänään että pääsee korjaamolle ;) harmi vaan että oli tullu joku tupla varaus tälle päivälle joten joutenee huomenna meneen uudestaan. Tuli nostettua keulaa ja pareni nuo ajoominaisuudet. Vielä on säädöissä hakemista ja löytypä hieman kohteita mitä pitää muuttaa/säätää. Tuo itte tehty hukkaporttikin toimii joten kuten joten saa olla tyytyväinen siihen. Nytt pitäis vain saada kaikki nuo pienet oljy vuodot kuriin, ja pistää huohotin säiliö jonnekkin. Mutta ennen sitä pitää vielä koe ajaa ja säätää, talvella pitää sitte alkaa tekeen sitä + tätä...

Talven projekteihin kuluu:

-turbon parempi eristäminen

-hukkaportin viimeistely/ modaus

-ehkä uuden coolerin teko..?

-laatikon teko

-(ehkä strokeri koneen teko...)

-pikkuveljelle tehdä joku budjetti viri kone (turbo...?)

-sitten jos kokeilis tehä tuommoset "10/90" tyyppiset iskarit jos aikaa riittää

-kaasareitten tiivistys

 

 

Tuo kaasarin tiivistys onko kellään kokemusta ja patenteja?

läppä akseli pitäis saada tiivistettyä! Kysymys kuulukin että sorvaanko akseliin o-rengas urat vai työstääkö runkoon stefan paikat?

O-renkaat olis paljo helpommat mutta kertokaa ihmeessä miten olette soveltanu?

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tänään tuli ny vedettyä viimeset koeajellut tältä vuodelta! Lauantaina meni loota (2 sileäksi...?). Mutta piti olla kokeilemassa tänään tuota modattua kärjetöntä jakajaa ja menin hieman alas suuttimissa ja hyvin alkas löytyyn potkua. Ahdot tulee siinä 3000 paikkeilla ja ahtaa jo täydet 3500. Ja myös alemilla vaihteilla!

Ens kesänä saa sitten paperille että mihinkä rahkeet riittää vartilla!

Jos jollain tosiaan on kokemusta tuosta kaasareitten tiivistyksettä niin vinkkejä otetaan vastaa pm tai tänne!

Sitten myös vinkkejä laatikoista!

Link to comment

....niin kaiketi Mikko yrittää hienovaraisesti sanoa, että ei edes kannata tapella kaasareiden kanssa vaan käyttää sekin aika, raha ja vaiva ruiskun hankkimiseen+asentamiseen+säätämiseen suorilta ja suosiolla. Viivästyy projekti sitten vaikka puolella vuodella tai ei, niin turhalta pään seinään hakkaamiselta välttyy melko tehokkaasti kunnon osilla ja ratkaisuilla.

 

vai mitä? :)

Link to comment

Tähänkin asti on kaasarit saatu pelaamaan kunnolla niin miksei tästä eteenpäinkin kun on vain säätäjä joka osaa hommansa. On ruiskut paremmat en sitä sano ollenkaan,mutta niihin saa laittaa niin paljon enemmän rahaa kiinni jotta tuoko se taas hyötyä suhteessa käytettyyn rahaan on jo toinen asia. Harrasteautossa on ihan sama viekö se 11 vai 14l bensaa sataselle vai tuleeko katuautossa jota ei käytetä pelkästään kilpailuun 120 vai 130 heppaa. Onhan ruiskut nykyaikaa,mutta nämä autotkin mitä me harrastetaan on ajalta miekka ja kirves niin ....

 

T. Kateellinen jolla ei vielä oo rahaa Hesteckiin.. D:) Ehkä joskus.

Link to comment
Guest ritariässä

kantsii tosiaan yrittää ensin kaasareilla, monella loppuu taidot kesken ruiskun kanssa ja menee vaan joko hermot läppärin kaa touhutessa jos ei osa kunnolla tai mukavasti rahaa säätäjälle ja heti kun koneeseen tekee muutoksia menee nekin säädöt uusiksi jne... sitä se on oli ruisku tai kaasarit.

 

millaset laatikot sulla poikineet ja mistä kohin, vakiot vai paremmalla tasauspyörästöllä olevia? hommaa alkuun sellanen 70-luvun loota jossa 3,78 ykkönen ja parannettu tasauspyörästö jne... renkaathan sulla ei luonnollisesti pompota, eihän? 2500 ekin laatikon hakinta on jo liioittelua, mut pojat varmaan sanoikin sen kieli poskella.

 

öitä

Link to comment

Monelta loppuu taidot myös paineistettujen kaasareiden kanssa....

 

2500€ lootaan joka kestää on tosiasiaa. Mutta senkin voi uhrata siihen myös sen jälkeen kun on ensin kaiken mahdollisen normiloodasta särkenyt, niin kuin minä kavereiden kanssa. Se syö miestä tehdä lootaa viikon/kuukauden välein ja ottaa pataa pois, jne jne jne. Valinta on lompakossa... kerran 2500€ tai monesti....

Link to comment
kantsii tosiaan yrittää ensin kaasareilla, monella loppuu taidot kesken ruiskun kanssa ja menee vaan joko hermot läppärin kaa touhutessa jos ei osa kunnolla tai mukavasti rahaa säätäjälle ja heti kun koneeseen tekee muutoksia menee nekin säädöt uusiksi jne... sitä se on oli ruisku tai kaasarit.

 

 

millaset laatikot sulla poikineet ja mistä kohin, vakiot vai paremmalla tasauspyörästöllä olevia? hommaa alkuun sellanen 70-luvun loota jossa 3,78 ykkönen ja parannettu tasauspyörästö jne... renkaathan sulla ei luonnollisesti pompota, eihän? 2500 ekin laatikon hakinta on jo liioittelua, mut pojat varmaan sanoikin sen kieli poskella.

 

öitä

 

Yhdyn tuohon, ruisku on tulossa mutta ei vielä! Eka kontataan sitten opetellaan kävelemään sitten juokseen..

 

Laatikko joka nytten on menny on se joka autossa oli ostaessa. Pitäis olla pitkällä perällä mutta muuten vakio.. ei yhtään tietoa mitä on sisällä. Murikka ei ole yhtään valittanu vaikka on sudittu ja pyörät pomppinu(2 kesää ollu käytössä ilman turbo konetta kuitenkin)) joten se voisikin olla joku parempi tai yksilö tapaus..

Laatikko on sidottuu uretaani tyynyillä sekä niillä rauta pannoilla mutta kyllä hieman halunnu pomppia..

 

4000€ sais kestävän laatikon ja ruiskun kuplaan..

 

nm: Kuukausi tulot alle 600€

Link to comment

Ei ole asennettuna vielä, mutta tehty on, mutta ei sovi nytt tuolla pakoputkella mikä autossa on.. Tarkotus olisi kuitenkin vielä jotenkin "jäykistää" tuota taka haarukkaa. Nytt vaan auto seisoo ulkona, koska tallissa on aivan toisenlaisia projekteja (laina tallissa ruuvailen).

Pitäis saada otettua uusia kuvia tuosta ja sitten olis koneella pari nykäsyäkin filmattuna(nekin kylläkin 1kk vanhoja..).

 

 

täss yx hyvä turbo linkki

http://www.stealth316.com/1-tech.htm

 

Täss yx suttunen kuva tämänhetkisestä konehuoneesta

DSC01414.jpg

Link to comment
Guest ritariässä

jeps, nyt ainakin osasyy vaihteistorikoille löytyi! kuplan vakioloota kestää melkoisesti vetoo ellei kytkimellä ja kaasulla vetele löysiä ottamatta vetoa päälle. rajat tietty tulee vastaan, se on selvää. pitävillä renkailla varttimaillii ajaville sitten eri vaatimukset kuin "liukkaammilla" katurenkailla ajaville.

Link to comment
  • 1 month later...

tässä huonoja pätkiä syksyn säätö lenkiltä

---tulossa--- on pieniä ongelmia tuon serverin kanssa

Pistän heti tänneku löydän jonkun hyvän serverin

Muuten ei ole projektille kummempia tapahtunu paitsi että osittain purettu. Laatikosta kait oli vaan menny siirtäjä..

Hukkaportti oli myös hieman takerteleva joten jotain modauksia sille joutuu tekeen.

Projekti kai jatkunee keväämällä ku rahaa saatu kerättyä..

Jos ny ei tule ketään kuka haluaisi tuon väkisin pois ostaa..

Link to comment
  • 1 month later...

Vähä oli joulupukki myöhässä muuta ei se mitään sitä isomalla riemulla tuli paketit vastaan otettua!

 

 

Tuossa ny on pari kuvaa osista!

Sisä kaluista ei ole oikein hyviä kuvia mutt specsit on seuraavat:

 

84mm cb tako akseli

5.7" h-veivit

tcs-30 nokka

94mm wisecot

 

Että eiköhän flektillä pitäis alkaa kupla poistuun! Miten ny vaan sais aikaa tuota alkaa niputtaan koska tuli hankittua toinen kesä auto projekti.. Ja siihen pitäis nytt sitt löytää euroja että sen saa kuntoon!

 

wis.jpg

 

ny.jpg

 

blo2.jpg

 

blo1.jpg

 

Tuossa vähä toisesta projektista kuvia

 

bile.jpg

 

cabrio2.jpg

 

 

Niin ja jos jollain on vinkki antaa mihin voi ladata noita video pätkiä niin voisin pistää niitä tännekkin sitten esille..(vaikka ei ne hääviä ole)

Tuo putfile.com ei oikein tule minukaa yhteisymmärrykseen!

 

Miten on muitten turbo rojektien kanssa? Onko mitään tapahtunu talven aikana?

Link to comment

Hyvältä näyttää! Eiköhän noilla osilla jo ala tulosta syntymään! Nyt vain kannet vielä oikein kovatasoiset niin avot. Bemaritautia on välillä liikkeellä tartunta tullut myös...

 

Tuo CB:n lohko on kyllä tosi jykevää tekoa alkuperäiseen nähden painaakin tuplaten,kun sellaista päässyt kerran hypistelemään. Harmi vaan kun ovat kohtuullisen arvokkaita,olisi tehnyt itsellekin mieli hommata,mut kaikkea ei pysty aina.

Link to comment
Guest ritariässä

se että painaa tuplaten enemmän ei tarkoita tuplaten vahvempaa. orkkislohkoon verrattuna vahvempaa alumiinia, mutta valmistusmnetelmän johdosta tulee miinusta. jos jokin lohko pitäsi valita materiaalin ja valmistusmenetelmän puolesta, osuis valinta wasserin lohkoon. en sano etteikö toi olis hyvä eikä oo omia kokemuksia, mut luetun perusteella löytyy hyvää ja pahaa noista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...