Guest fgronlun Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Meinaatko ajaa suunnilleen samalla reseptillä vai pitääkö antaa jonkinlaisia kasvu hormooneja? (nuo sun kaasarit mä olisin halunnu!) Quote Link to comment
hanski. Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 tolla varmaan.... Quote Link to comment
mikan Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Tais olla se fk89 muistin kai väärin(taas!)! Miten muuten sulla Mika onko pakosarja edityny? Siellä se on pakosarja tallissa pahvilaatikossa. Eli jonkun pitäis kait mennä ja ajaa kuplaa talliin ja tehdä se pakosarja siihen. No, on ollut aika- ja rahapulaa. Eli tarkoitus olis kyllä päivittää ahdin siinä samalla ja ennen sitä ei kannata aloittaa jos tulee vaihdettua 2-porttiseen pakopesään niinkuin olis vähän ajatus. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 puls splitti pakosarja on ittelläkin suunnitelmis seuravaan koneseen, pitää vaan saada tämä eka valmiiksi. Tänään piti olla ostamassa viimeiset letkut mitä tuo oma kaipaa, teki mieli ostaa silikooniset mutta ku 60mm letku maksaa sen 1e cm niin kummiset alkas yhtäkkiä näyttään erittäin siisteiltä! Quote Link to comment
Guest Perämettä Gruising Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Tehoja on tarpeeksi ku pito riittää ja maa pyörähtää!!Onko kellään kokemusta tuosta englen tcs-30 turbo nokasta? Mitä nokkia käytätte noissa teidän vehkeissä? Mul on tollanen tcs-20 ja käy ainakin hyvin tyhjäkäyntiä ja korkeita kierroksia. tavallisessa liikenteessä en päässyt vielä kunnolla testaamaan kun sain vasta leiman. Vaihoin uuden laatikon ja asetelman huuhtasin konehuoneen piti lähtee koeajolle niin kävi 10 sekunttia ja sammu. Vesi teki ilmeisesti oikosulun johonkin väliin ja yks pytty sytytti miten sattuu = Ykkösen muki halki ja taas auto pukeilla. Elämä on! Xb Quote Link to comment
mikan Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 puls splitti pakosarja on ittelläkin suunnitelmis seuravaan koneseen, pitää vaan saada tämä eka valmiiksi. Mitä enemmän olen asiaa miettinyt sen paremmalta se alkaa tuntua. Lisäksi näyttää siltä että pakosarjan tekeminen on helpompaa kun voi tehdä ikäänkuin kaksi 2-1 pakosarjaa. Erillisessä hukkaportissa on hieman enemmän askaretta, mutta eiköhän senkin saa sinne jotenkin sovitettua. Puuttuu vain rahat uuteen ahtimeen. t. Mika Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 sehän se hyvä tuosa "splitis" on että voi ajaa hieman isomalla ahtimella ilman että turbo lag surenee! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Tälläin olis aikomus saada om peltikoppa lähteen viivalta vaikkakin tämä om bmw motilla http://media.savarturbo.se/mats/wildbuggy.avi Quote Link to comment
mikan Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 sehän se hyvä tuosa "splitis" on että voi ajaa hieman isomalla ahtimella ilman että turbo lag surenee! Nimenomaan! Se lähtee alempaa ja puhtia riittää. Toki yleensä nuo jaetulla pesällä olevat on aika kookkaita, eli ihan pikkutarpeeseen niitä ei löydy. Ja pakosarja on paljon helpompi tehdä kuin 4-1 ainakin jos haluaa ahtimen sinne minne minä sen haluan. t. Mika ps. Täytyy koittaa päästä paikan päälle sitten kun sun kupla lähtee niinkuin toi videon kirppu. ;-D Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 siihen menee kauan tällä budjetilla ja tietotaidolla! Quote Link to comment
mikko k Posted September 24, 2005 Share Posted September 24, 2005 joo nikken vanha mylly on mulla...tollaset siinä pitäis olla: Eagle 284/112/11mm vakio keinut Onks Hanskin herneen kokoinen ahdin 1.9 TDI volkkarista?? Saattaa nimittäin olla hiukan pieni.... Quote Link to comment
hanski. Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 .joo pieni on mut tolla pääsee alkuun...mikko varmaan tarjoaa isompaa..??? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Oletteko tavaneet jälkikiristää kannet jos ajaa noilla kuparirenkailla? http://i10.photobucket.com/albums/a104/ ... fjdror.jpg Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Pienenä kokeiluna pitää kattoo jos lauhdutin toimisi sijotettuna takapellin taakse.. Tiedä sitte miten ilma tuola vaihtuu mutta näkepähän sitte.. Tilaa nytt vaan sattu olemaan juuri tuossa vapaana. Quote Link to comment
mikko k Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Mitsu T4 ahdin....joo pieni on mut tolla pääsee alkuun...mikko varmaan tarjoaa isompaa..??? Juu, kyllä mulla isompiakin on, mutta en ole ahdinkauppias. Näyttää vain niin pieneltä, että lähtee tosi alhaalta vetämään ja luultavasti tohu loppuu aikaisin. Mutta varmaan on ihan ok ekaan kokeiluun. Quote Link to comment
hanski. Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 --------------- Quote Link to comment
mikko k Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Ja mä ajoin vaparilla 12,3 ja 179,4 kmh. Ja nyt vasta aloitetaan ahtaminen, että pelit menis edes jotenkin...... :DD Quote Link to comment
Racing Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 Pienenä kokeiluna pitää kattoo jos lauhdutin toimisi sijotettuna takapellin taakse.. Tiedä sitte miten ilma tuola vaihtuu mutta näkepähän sitte.. Tilaa nytt vaan sattu olemaan juuri tuossa vapaana. Tiesitkö että klemmarikiinnitteiset öljyletkut on syntiä!!??? No ei vaiskaan,mutta ei oo kivaa jos irtoaa lauhduttajan juuresta kun vähinten odottaa...Jokos tuolla on ajettu / koska testikäyttö näyttäis kuvien perusteella aika suht. valmiilta. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted September 25, 2005 Share Posted September 25, 2005 varmaan ilma vaihtuu mut ilman lämpötiloiltaan kuumimmasta päästä. lämpimän moottorin ilma ei taida eteenkäänpäin paeta... Quote Link to comment
Niklas L Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kaikki on suhteellista. Joillakin on katuauto... jepjep Nikke ;) Quote Link to comment
mikko k Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kaikki on suhteellista. Joillakin on katuauto... jepjep Nikke ;) Jos sä mua tarjoitit, niin katuautoa mä rakennankin.... :D Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Sitä olen hieman ajatellut että taitaa olla aika esilämmitettya ilmaa tuossa tarjolla joten pitää jatko jalostaa sitten. Letkuklemmari letkut on ihan kustannus kysymys ja ku tuo sijotus ei ole oikein valmiiksi kokeiltu niin hyvin kelpaa. Kone alkaa olla aika lähellä ny starttaamista. Turbo pitää vielä ottaa irti ja tehdä pari tiivistettä ja itte pakoputki hitsata(hepattu jo), dumppiin tehdä yx rengas ura ja pikkasen vetää sähköjohtoja mittareille ja sytkälle. Päivän homma olis mutta ku viikot on koulus ja viikonloput töissä niin tahtoo venyä pikkasen ja ku sorvi on noin 100km pääsää niin siihenkin menee se 1 päivä. Hiljaa hyvää tulee. Niin ja eiköhän me kaikki katuautoa tehdä vähä erinlaisilla ominaisuuksilla vaan :). Quote Link to comment
Niklas L Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Tarkoitin sitä turboa, en Mikko sua. Saa siitä sen 200 heppaa irti. Aika harva ajaa työmatkat niillä hepoilla, mutta ainahan on joku, jolla on enemmän potkua, kuin "sinulla". Käsite "katuauto" on myös aika liikkuva, ja siitä ollaan montaa mieltä. Onnea vaan ahto-projektiin!! Nikke Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Eiko nikke yhtään tee mieli tehdä omaa kyybeliä kesäx? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Montako näitä turbo volsuja on tekeillä pohjanmaalla? Omani lisäksi tunnen 2 vaasan pojhospuolelta! Quote Link to comment
Guest KooTee Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Oulussakin yksi valmisteilla:) Quote Link to comment
Niklas L Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Käyn myymässä hieman perää Fondiksen kujalla ja ostan Pekalta alakerran pois... ..ei tee oikeasti mieli, volkkarit on huonoja... Nikke Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Jaa nytt sitte haukutaan vw ku elvistellään bmw:llä..? (valitettavasti olet oikeassa ja ittellä on bmw käyttöautona!) Nikelle linkki vihjeitä http://www.bmwtuningclub.net http://www.autopower.se http://www.tips4betterlife.com/maxi-derm.html <--bmw vakio varuste http://www.bmwclub.fi/fi/techinfo.html http://www.bmwturbo.tk Quote Link to comment
jukkis Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 kajaanissa näyttää valmistuvan kans yks turbo-volkkari....saa nähä liikkuuko jo ens kesänä? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Näitähän turbo kuplia on ku sieniä sateella! Quote Link to comment
-Puide- Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Käyn myymässä hieman perää Fondiksen kujalla ja ostan Pekalta alakerran pois... ..ei tee oikeasti mieli, volkkarit on huonoja... Nikke Ei nui vnhoo ja väljää kannata... =P Jorut maksumieheks pian =D Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Montako näitä turbo volsuja on tekeillä pohjanmaalla? Omani lisäksi tunnen 2 vaasan pojhospuolelta! Mulla on toinen näistä.... Teen kokonaan uus paketti sillä olen myynyt viime vuoden versio. Olen tänään hitsanut pakosarjaa...... Tässä pari kuvaa jos kiinostuu..... Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Montako näitä turbo volsuja on tekeillä pohjanmaalla? Omani lisäksi tunnen 2 vaasan pojhospuolelta! Mulla on toinen näistä.... Teen kokonaan uus paketti sillä olen myynyt viime vuoden versio. Olen tänään hitsanut pakosarjaa...... Tässä pari kuvaa jos kiinostuu..... Quote Link to comment
Guest TurboToffi Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kyllä meni helposti läpi.... Hain tehopaperit (60hp / 0,15bar ahtopaine) ja sain leimaa kirjaan. Inssinööri kirjoitti rekisteriotteeseen että autoon on asennettu Garrett turboahdin.... (eihän oo muuta kuin yks Garrettimalli :) ) Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Ei kai meillä kellään ole yli 60hv.. Sinetit voi aina tippua kuoppasella tiellä.... Eikö suomessakin ole noita 60hv kuplia jotka ajelee ihan kivan matalia vartti maili aikoja ;) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Kertokaa ihmeessä tarkkaan jos ei oo lakien mukaset pirssit. Kannattaa ilmottaa samalla myös rekisterinumero. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Jos se kone on penkitetty 60hv niin kai se semmonen on sitte niillä ahdoilla millä on ilmotettu! Kisois voi sitte pikkasen ruuvata pikkasen flektia kovemalle ja taas lähtiessä taas takas. Uskon kuitenki että me jotka näitä rakennetaan niin ollaan kasvettu siitä että pyöritään ympäri nakki kioskia 155 hakkapelitat kiljuen :). Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Niin.. Eihä kukaan yli 60hv tehoja suinkaan pidä päivittäisessä käytössä. Onneks miulla on 68 laillista hevosvoimaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.