Jump to content

Turbo kupla rojekti kuvia


Guest fgronlun

Recommended Posts

  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tais olla se fk89 muistin kai väärin(taas!)! Miten muuten sulla Mika onko pakosarja edityny?

 

Siellä se on pakosarja tallissa pahvilaatikossa. Eli jonkun pitäis kait mennä ja ajaa kuplaa talliin ja tehdä se pakosarja siihen. No, on ollut aika- ja rahapulaa. Eli tarkoitus olis kyllä päivittää ahdin siinä samalla ja ennen sitä ei kannata aloittaa jos tulee vaihdettua 2-porttiseen pakopesään niinkuin olis vähän ajatus.

 

t. Mika

Link to comment
Guest fgronlun

puls splitti pakosarja on ittelläkin suunnitelmis seuravaan koneseen, pitää vaan saada tämä eka valmiiksi. Tänään piti olla ostamassa viimeiset letkut mitä tuo oma kaipaa, teki mieli ostaa silikooniset mutta ku 60mm letku maksaa sen 1e cm niin kummiset alkas yhtäkkiä näyttään erittäin siisteiltä!

Link to comment
Guest Perämettä Gruising
Tehoja on tarpeeksi ku pito riittää ja maa pyörähtää!!

Onko kellään kokemusta tuosta englen tcs-30 turbo nokasta?

Mitä nokkia käytätte noissa teidän vehkeissä?

 

Mul on tollanen tcs-20 ja käy ainakin hyvin tyhjäkäyntiä ja korkeita kierroksia. tavallisessa liikenteessä en päässyt vielä kunnolla testaamaan kun sain vasta leiman. Vaihoin uuden laatikon ja asetelman huuhtasin konehuoneen piti lähtee koeajolle niin kävi 10 sekunttia ja sammu. Vesi teki ilmeisesti oikosulun johonkin väliin ja yks pytty sytytti miten sattuu = Ykkösen muki halki ja taas auto pukeilla.

Elämä on! Xb

Link to comment
puls splitti pakosarja on ittelläkin suunnitelmis seuravaan koneseen, pitää vaan saada tämä eka valmiiksi.

 

Mitä enemmän olen asiaa miettinyt sen paremmalta se alkaa tuntua. Lisäksi näyttää siltä että pakosarjan tekeminen on helpompaa kun voi tehdä ikäänkuin kaksi 2-1 pakosarjaa. Erillisessä hukkaportissa on hieman enemmän askaretta, mutta eiköhän senkin saa sinne jotenkin sovitettua. Puuttuu vain rahat uuteen ahtimeen.

 

t. Mika

Link to comment
sehän se hyvä tuosa "splitis" on että voi ajaa hieman isomalla ahtimella ilman että turbo lag surenee!

 

Nimenomaan! Se lähtee alempaa ja puhtia riittää. Toki yleensä nuo jaetulla pesällä olevat on aika kookkaita, eli ihan pikkutarpeeseen niitä ei löydy. Ja pakosarja on paljon helpompi tehdä kuin 4-1 ainakin jos haluaa ahtimen sinne minne minä sen haluan.

 

t. Mika

 

ps. Täytyy koittaa päästä paikan päälle sitten kun sun kupla lähtee niinkuin toi videon kirppu. ;-D

Link to comment
Guest fgronlun

Pienenä kokeiluna pitää kattoo jos lauhdutin toimisi sijotettuna takapellin taakse.. Tiedä sitte miten ilma tuola vaihtuu mutta näkepähän sitte.. Tilaa nytt vaan sattu olemaan juuri tuossa vapaana.

142_4241.jpg

Link to comment
Mitsu T4 ahdin....joo pieni on mut tolla pääsee alkuun...mikko varmaan tarjoaa isompaa..???

 

Juu, kyllä mulla isompiakin on, mutta en ole ahdinkauppias. Näyttää vain niin pieneltä, että lähtee tosi alhaalta vetämään ja luultavasti tohu loppuu aikaisin. Mutta varmaan on ihan ok ekaan kokeiluun.

Link to comment
Pienenä kokeiluna pitää kattoo jos lauhdutin toimisi sijotettuna takapellin taakse.. Tiedä sitte miten ilma tuola vaihtuu mutta näkepähän sitte.. Tilaa nytt vaan sattu olemaan juuri tuossa vapaana.

142_4241.jpg

 

Tiesitkö että klemmarikiinnitteiset öljyletkut on syntiä!!??? No ei vaiskaan,mutta ei oo kivaa jos irtoaa lauhduttajan juuresta kun vähinten odottaa...Jokos tuolla on ajettu / koska testikäyttö näyttäis kuvien perusteella aika suht. valmiilta.

Link to comment
Guest fgronlun

Sitä olen hieman ajatellut että taitaa olla aika esilämmitettya ilmaa tuossa tarjolla joten pitää jatko jalostaa sitten.

Letkuklemmari letkut on ihan kustannus kysymys ja ku tuo sijotus ei ole oikein valmiiksi kokeiltu niin hyvin kelpaa.

Kone alkaa olla aika lähellä ny starttaamista. Turbo pitää vielä ottaa irti ja tehdä pari tiivistettä ja itte pakoputki hitsata(hepattu jo), dumppiin tehdä yx rengas ura ja pikkasen vetää sähköjohtoja mittareille ja sytkälle. Päivän homma olis mutta ku viikot on koulus ja viikonloput töissä niin tahtoo venyä pikkasen ja ku sorvi on noin 100km pääsää niin siihenkin menee se 1 päivä. Hiljaa hyvää tulee.

Niin ja eiköhän me kaikki katuautoa tehdä vähä erinlaisilla ominaisuuksilla vaan :).

Link to comment
Guest TurboToffi
Montako näitä turbo volsuja on tekeillä pohjanmaalla?

Omani lisäksi tunnen 2 vaasan pojhospuolelta!

 

 

 

Mulla on toinen näistä....

Teen kokonaan uus paketti sillä olen myynyt viime vuoden versio.

Olen tänään hitsanut pakosarjaa...... Tässä pari kuvaa jos kiinostuu.....

DSC01350.jpg

DSC01352.jpg

Link to comment
Guest TurboToffi
Montako näitä turbo volsuja on tekeillä pohjanmaalla?

Omani lisäksi tunnen 2 vaasan pojhospuolelta!

 

 

 

Mulla on toinen näistä....

Teen kokonaan uus paketti sillä olen myynyt viime vuoden versio.

Olen tänään hitsanut pakosarjaa...... Tässä pari kuvaa jos kiinostuu.....

DSC01350.jpg

DSC01352.jpg

Link to comment
Guest TurboToffi

Kyllä meni helposti läpi.... Hain tehopaperit (60hp / 0,15bar ahtopaine) ja sain leimaa kirjaan. Inssinööri kirjoitti rekisteriotteeseen että autoon on asennettu Garrett turboahdin.... (eihän oo muuta kuin yks Garrettimalli :) )

Link to comment
Guest fgronlun

Jos se kone on penkitetty 60hv niin kai se semmonen on sitte niillä ahdoilla millä on ilmotettu! Kisois voi sitte pikkasen ruuvata pikkasen flektia kovemalle ja taas lähtiessä taas takas. Uskon kuitenki että me jotka näitä rakennetaan niin ollaan kasvettu siitä että pyöritään ympäri nakki kioskia 155 hakkapelitat kiljuen :).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...