jukkis Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Miten turbo projektit etenee? Itellä meni koko kesä talon "pientä" vesivahinkoo korjatessa!! Noo jospa sitä taas pikkuhiljaa sais rojektia eteenpäin, minkä vaipan vaihdolta kerkee ;) poika synty 20.8 Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Oma kupla on työnnetty pihalle tallista toisen projektin tieltä. Tämä toinen tulee kylläkin boxerilla ja föönillä... niin ja onnex olkoon perheen lisäyksestä Quote Link to comment
Guest neetuska1 Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 mihin kireyteen olette vetäneet turbokäytössä kannen? mistä löytäs kuparirenkaat 1.6:een kanteen? onko kannen kierretangot venyvä vai olisiko hyvä vaihtaa jotkin toiset? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Itte vääntäny orkkis vaarnat valmistajan antamiin arvoihin... Muista vaan putsata kierteet niin että ei takertele jne. Quote Link to comment
Guest Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Missäs vaiheessa projekti etenee? Riittääkö toi turbo varmasti ; ) Quote Link to comment
jukkis Posted October 22, 2006 Share Posted October 22, 2006 Eilen yritettiin ottaa savuja tuosta mun romusta, kaikki muu meni ihan Ok, mut kipinä hukassa. Jakaja jotenki ihmeellisesti antaa välillä singnaalia ja välillä ei? No parin viikon päästä kokeillaan uudestaan ku ilmestyy ruutta kaveri takas tontille. Ennen vuoden vaihdetta o pakko saada leimattua ku lyötiin työkaverin kans viskipullon veto et saako tuo kilppiin vai ei? Quote Link to comment
Jr Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Missäs vaiheessa projekti etenee?Riittääkö toi turbo varmasti ; ) Meinasitko mua vai, jos kyllä niin projekti ei ole edennyt ja turbo riittää:) varmasti. Romua on ostettu lisää kaikki putket, paitsi hukkaportille pitäis käydä ostamassa 2.5" putkea. Viikonloppuna pitäis alkaa hitsailemaan, jos ei sitä tule lähettyä mökille. Mutta eipä tässä kiire ole ruiskun johtosarja ja muut hilppeet pystyy vasta joulukuussa hakemaan. Ei vaan ole pysynyt budjetissa tää homma. Aluksi piti tehdä valmiiksi löytyvillä osilla ja pitää tehot maltillisina. Nyt tää homma on lähteny ihan käpälästä. Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 "Ei vaan ole pysynyt budjetissa tää homma. Aluksi piti tehdä valmiiksi löytyvillä osilla ja pitää tehot maltillisina. Nyt tää homma on lähteny ihan käpälästä." Mitenkä toi ei mua yhtään yllättänyt : ) Tuskin on ainoa rojekti mikä pikkasen karkaa ohi budjetin...Mielenkiintoista seurata minkälainen laite siitä tulee kun on valmis Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Se näissä on hauskaa ku vihdoin ja viimein on saanu määrätyt osat sitten hankittua niin huomaa että piru olis pitäny vaan ostaa ne vielä isommat/paremmat/hienoimmat. Ja ku tuo lompakko ei millään pysy mielikuvituksen perässä. Mutta hiljaa se hyvä tulee Quote Link to comment
mikan Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Edellisten kanssa tismalleen samaa mieltä. Suurin aika projektista menee haaliessa osia pikku hiljaa kasaan. Mullekin on tarjottu usempaakin "valmista" moottoria, mutta koskaan ei ole laittaa kerralla niin paljoa rahaa. Sitten sitä ostaa osia yksittäin ja maksaa lopulta enemmän (vähän kuin osamaksukauppa). :-) t. Mika Quote Link to comment
Jr Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Yrittelin heppailla putkea tuohon, mutta on se vaikeeta saada samanpuolen pytyt, samanpuolen turbon aukkoon samanmittaisina. Vielä niin, että turbo ja hukkis mahtuu laatikon päälle ja vielä ehkä coolerikin. Vähän oon päätyny siihen, että etummaiset putket menee laatikon alta. Eka kollektori minkä tein turbolle ois nostanu turbon melkein takaikkunalle :) Puhallinkopan kun heittäis mäkeen niin ois niin paljon helpompaa. No huomenna jatkuu heppailu, ehkä siihen saa jotain järkeäkin. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Teetkö puls split pakosarjan vai ihan norm? Quote Link to comment
mikan Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Yrittelin heppailla putkea tuohon, mutta on se vaikeeta saada samanpuolen pytyt, samanpuolen turbon aukkoon samanmittaisina. Hetkinen, eikös järjestys pitäisi mennä niin että taemmat putket yhdistyy keskenään ja etummaiset keskenään. Siis jos sulla on 2-porttinen pakopesä. Koska sytkähän menee 1-4-3-2. Vai onko sulla kaksi ahdinta??? t. Mika Quote Link to comment
Jr Posted October 31, 2006 Share Posted October 31, 2006 Hetkinen, eikös järjestys pitäisi mennä niin että taemmat putket yhdistyy keskenään ja etummaiset keskenään. Siis jos sulla on 2-porttinen pakopesä. Koska sytkähän menee 1-4-3-2. t. Mika Jep jep, iso kiitos! Kun ois vähän ajatellut niin noinhan ne tietenkin menee tai sitten valmiina ois kattonu ja saanu väläyksen prkle ne on väärin. No onneksi ei ole saanut tehtyä, kuin laatikon vierelle asti putket, niin siitä ne on helppo tehdä OIKEIN. Quote Link to comment
jukkis Posted November 12, 2006 Share Posted November 12, 2006 Savut otettu!! viimeinkin se käy!! Huomenna eka mutkat pääsee ajaa ja jos kaikki menee hyvin päästään jo ahtamaankin parin viikon sisään. Tää oli paras isänpäivä lahja minkä mä oon ikinä saanu ;) Quote Link to comment
jukkis Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Pari kierrosta korttelia tuli kierrettyä, Hyvin pelaa! Viritys on ilmeisesti onnistunu? ku tuntuu persdynolla pikkusen väljää vakio1300:sta tehokkaammalta jo "vaparina". Voi tietenki olla et muistan vakiokoneen tehot vääriin, on meinaa viime ajokerrasta aikaa jo pian 4-vuotta! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted November 13, 2006 Share Posted November 13, 2006 Pistä kuvaa esille että näkee minkälainen vehje on kyseessä Quote Link to comment
jukkis Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Kuvia tässä topicissa. Sivun 19:sta musta ähtäri! Talvi ajo kuvia vois tietty laittaa ku kerkee, jos se nyt jotai kiinnostaa? Quote Link to comment
Guest Ranne Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Pitäiskö? :D Quote Link to comment
Racing Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Kuvia tässä topicissa. Sivun 19:sta musta ähtäri! Talvi ajo kuvia vois tietty laittaa ku kerkee, jos se nyt jotai kiinnostaa? Kuvia kehiin! Quote Link to comment
jukkis Posted December 10, 2006 Share Posted December 10, 2006 Riittääköhän noin pieni fööni mihinkään? kokeile ihmeessä;) Suli lumet ennen ku kerkes talviajokuvia ottaa. No jospa niitä ajokuvia sais vielä otettua jossain vaiheessa. Tällä hetkellä auto taas tallissa levällään. Quote Link to comment
Jr Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Vähän on tää topicki karannu kauas ekalta sivulta, niin nostellaampas tämmösellä. Näillä pitäis pärjätä vähän aikaa :) Quote Link to comment
-MITO- Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Hyvännäköstä settiä, kerkiääkö kadulle kevääksi? Quote Link to comment
Jr Posted January 18, 2007 Share Posted January 18, 2007 Yritys openiin ehtiä, mutta paljon on vielä tekemättä. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted January 25, 2007 Share Posted January 25, 2007 Vähän on tää topicki karannu kauas ekalta sivulta, niin nostellaampas tämmösellä. Näillä pitäis pärjätä vähän aikaa :) Jo ei ainakaan haittaa mua. Kupla on myyty ja nytte tehdään ihan toisenlaiseen lasikuituseen konetta. Mutta normaalisti niin taas projekti karannu käsistä. Ittekkin saanu hieman osia jenkeistä, joten nytte saa alkaa koeniputtaan ja lähettään osia tasapainotukseen. Quote Link to comment
Jr Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Huoh, ei mahdu välijäähy laatikon päälle prkl. Tilan puute vaivaa projektia, puhallinkopankin joutuu laittaamaan palasiksi eli reunat pois. Nyt on ideat ihan loppu tuon jäähyn kanssa puhallinkopan päällä on ainoastaan tilaa, mutta sittenkin joutuu kaasuläpän paikan arpomaan uusiksi. Quote Link to comment
Guest Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Kupla on myyty ja nytte tehdään ihan toisenlaiseen lasikuituseen konetta. Mutta normaalisti niin taas projekti karannu käsistä. Ihan mielenkiinnosta kyselen mikä härveli on kyseessä, kirppu? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 2, 2007 Share Posted February 2, 2007 Kupla on myyty ja nytte tehdään ihan toisenlaiseen lasikuituseen konetta. Mutta normaalisti niin taas projekti karannu käsistä. Ihan mielenkiinnosta kyselen mikä härveli on kyseessä, kirppu? semmosta just yritän Quote Link to comment
hanski. Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 vaikkei kielestä niin ymmärräkkään kaikkee..kuvat on todella hyvät!!! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 vaikkei kielestä niin ymmärräkkään kaikkee..kuvat on todella hyvät!!! Jo mä pistin kuvat molemmilla kielillä ;) Ikuisuus projektiksi kai tuokin joutuu... Meinaan syö miestä tuo ikuinen hiominen. Sen tietää että noihin tuning juttiuhin en tulee sekaantumaan ku tullu sen verran tutuksi tuon lasikuidun kanssa... Quote Link to comment
jukkis Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Tänään saatiin viimein kaikki letkutukset ja putkitukset valmiiks ja päästiin käyttelee konetta ekaa kertaa ahtimen kans! Hyvin tuntu pelaavan muutamia minuutteja kunnes ahdin puhalsi öljyt pakoputkeen ja homma loppu siihen, enneku päästiin ees kunnolla alkuun! Vittu että taas kerran pientä harrastaa masentaa!! Quote Link to comment
Jr Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Onkos muuten tärkeää, että putket kaasuläpältä painekoteloille on samanmittaiset? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Onkos muuten tärkeää, että putket kaasuläpältä painekoteloille on samanmittaiset? Toivottavaa se olisi että olisi. Miten isosta erosta sä puhut? Quote Link to comment
Jr Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Kaasuläppä tulisi laturin vasemmalle(takaapäin) puolelle eli joku 5cm. Quote Link to comment
Ketsa Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Ainakin tehdastekoisissa turboautoissa on suurempiakin etäisyys eroja kaasuläpältä eri pyttyjen imuvenoille. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Kaasuläppä tulisi laturin vasemmalle(takaapäin) puolelle eli joku 5cm. Ei se ainkaan mailmaa kaada. Ja tosiaan tehdas tekosissa on isompiakin eroja.. Quote Link to comment
Jr Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 tulis se sittenkin n.10cm sivuun. Quote Link to comment
jukkis Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Ei kyllä oo mun mielestä mitään vaikutusta vaikka tuleekin tuo 10cm:ero. Quote Link to comment
Jr Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Nyt ois sitten putkisto oikeastaan valmis. Vaimentimia sinne ei nyt mahtunu :) Pitäis vielä päättää vetääkö putket lokasuojasta läpi, alta vai loveaako lokasuojaa vähän. Maavaraa lähtis aika paljon(3"), jos vetäis vaan alta. Seuraavaksi sitten painekotelot, imusarjat ja välijäähdyttimen asennus. Sitten se alkais olemaan siinä eli ei enään paljoa :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.