Jump to content

Turbo kupla rojekti kuvia


Guest fgronlun

Recommended Posts

Guest Pip0

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että mites on proejktien käyny? Onko päästy kadulle tahi radalle vai seisooko projektit hakemassa motivaatiota?

Link to comment
  • Replies 429
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ikuisuus projekteja tosiaan ;) Mut mulla kuitenki alkaa olee turbo-ähtäri nipussa! Laitoin vakuutuksiin perjantaina ja viikonloppuna pääsin vihdoin jo ahdettuna "varovasti" kilon paineilla ajelee. Mukavasti suhahtaa! Penkki aika ois perjantaina ja jos pysyy kasassa ni turbon muutos katsastus ens viikolla.

Link to comment

Kävin penkissä. Helvetillisten kipinän puutos ongelmien kans joutu penkittää säälittävät lukemat!! 131.9 kw/4300rpm 301,3nm/4110rpm. Ahtoja vain 1,1bar.

Ei mee mihinkään! Mut tästä o hyvä jatkaa, ensmäinen vw pata minkä tehny/ penkittäny.

Link to comment

300 Nm vääntö on aika kiva lukema verrattuna 180 hepan tehoihin. Tuosta kun käyrä jatkuisi vielä +2000 rpm, niin irtoisi aika kivasti tehoa. Mikä siellä ahdistaa vai pelkästään kipinä katoaa suuremmilla kierroksilla?

 

t. Mika

Link to comment

Epäili penkittäjä et vika korjaantuu vaihtamalla tulpanjohdot laadukkaampiin, ehkä myös jakajan kannessa tai pyöriässä oli häikkää?? Kiersi helposti 6500rpm missä oli rajotin mut teho ja vääntökäyrä putos pystysuoraan alas jossain 4500rpm kohdalla, ku kipinä loppui.

 

Asiasta toiseen.. aika hieno kommentti tuli meitä ennen penkittäneeltä porukalta... "30hp saatte lisää ku penkitätte kokkolassa". Aika isoja eroja penkkien välissä?

Link to comment

Näinhän sano slugien dynopäivilläkin, että F-ryhmän parhaat tojota korolla GT:t oli 240-heppasia "Harisen penkissä" ja tässä dynopäivien penkissä tehokkain niistä oli sitten ollut 217hp.

 

Ihan koleasti on vääntöäkin kyllä, tehokin noilla kierroksilla jo varsin kova. Kyllä tuolla kadulla kepittää vakiopainoisellakin (mutta ei välttämättä vakiolaatikkoisella) kuplalla yli 99% liikenteessä olevista muista autoista. Kauppaan saa suoltaa melkoisesti rahaa että samaan pääsee uudella autolla.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment

Ei oo vakio laatikkoo eikä painokaan tuskin oo vakio, kuttaperkkaa, polykarbonaattia ja alumiiniä o yritetty tunkee joka paikkaan ;)

Varmaan sen yli parikyt hepoo saa lisää ku saa sytkän kuntoon ja vielä tulee lisää ku saa paineet nostettua joku 0,3-0,5baaria ylemmäs... tästä jatketaan! Jos pysyy nipussa ni toinen säälitävä kokeilu tehdään parin kuukauden sisään vesi/metanoli ruiskun, toimivan sytkän ja korkeempien ahtojen kanssa.

Link to comment
Näinhän sano slugien dynopäivilläkin, että F-ryhmän parhaat tojota korolla GT:t oli 240-heppasia "Harisen penkissä" ja tässä dynopäivien penkissä tehokkain niistä oli sitten ollut 217hp.

 

Onkohan Harisen penkissä tullut sitten jotain muutoksia. Aikoinaan kun Hariselta kyselin luotettavuudesta niin kertoi ajaneensa vakioautoja ja saaneen hyvin lähelle tehtaan ilmoittamia lukemia. Kolmen hepan tarkkuudella oli myös mun autossa tehtaan ilmoittama lukema. Tämä tosin oli joskus vuonna 1 ja 2.

 

t. Mika

 

ps. Pikkasen oli hymy herkässä noissa videoissa. :-D

Link to comment

Mie epäilen kans että ei niissä ihan niin suurta eroa ole, mutta jos on harisen penkissä mitannu taho X vaikkapa 226hp niin siitähän tulee kahden ihmisen jälkeen puheiden jälkeen jo 240hp ja sitten kun toinen penkki näyttääkin vaan 217hp -> virhemarginaali ei enää olekaan kun pari hassua prosentia.

 

Tommottii 0,5 baria lisää painetta tekee kyllä jo aika perhanasti tehoakin lisää, seuraavaa "säälittävää" dynolukemaa ainakin mie odotan mielenkiinnolla!

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei valitettavasti oo. Kaveri joka nuo aikasemmat pätkät kuvasi ja laitto tuonne näytille tulee käymään juhannuksena tänne kajaaniin. Silloin vois olla saumaa kuvata jotain pätkää jos vaan satun olee ajokunnossa?

Sytkä ongelmatki alkaa olla kunnossa. Vetää jo vähän aiempaa paremmin :)

Link to comment
  • 4 weeks later...

No eipä oo ajo videoo saatu kuvattu vieläkään. Jotain kellotuksia otettiin tänään 0-100 kmh. 5.2 sekunttia ja sitten kellotettiin tuota paikallista "testi" liikenteen jakajaa, joka on aavistuksen alle 200m. Kupla kelaa 130kmh ja aikaa noin 8sek. Testit ei ollu tosiaankaan mitään virallisia, eli elkää vetäkö kukaan herneitä sieraimiin ;) kokeiltiin vaan omaks iloks mitä lukemia saadaan. M3 e36 pemari ottaa samalle jakajalle 110kmh, veljen 525 noin 100kmh jne... kunhan vertailtiin. Miten muitten ikuisuus turbo rojektit etenee?

Link to comment

5.2 on jo aika haipakkaa. Oma meni joskus 6.06. Harmi ettei tullut koskaan kokeiltua ahtopaineiden noston jälkeen olisko mennyt vitosen puolelle. Ongelmana vakiovälitykset ja käytettävä kierrosalue, eli vaati kolmospykälää. Kaverin kuplalla kun ajoin, niin se tuntui todella paljon nopeammalta kuin omani ja sille oli joskus kellotettu 4.77.

 

t. Mika

Link to comment
Guest fgronlun

Tosiaan asiallisen näkönen cooleri.

Ittellä oma projekti etenee hitaasti mutta varmasti...

 

Tässä oma koppa tullu maalauksesta. Onneksi ei menny enempää ku 10-12l lakkaa..

P7020004.jpg

P7020006.jpg

 

Mutta koneen tekoon ei ole vielä löytyny aikaa. Mutta onneksi tulee talvi kohta..

Link to comment
Guest fgronlun

Oli pakko maalta se ku "kaikki" kirput yleensä on joko keltasia tai punasia...

Vaikka ei niissäkään väreissä mitään vikaa ole..

 

 

Flake meni vaan tän verran. Olis ehkä saanu olla hivenen isompaa mutta kyllä tuokin kelpaa.

P7030006.jpg

Link to comment
Guest fgronlun
Sehän oikein oul skuulia purkin etiketinkin mukaan. :-)

Keväällä se sitten on varmaan ajossa...

 

t. Mika

 

ps. Mikä olikaan rengaskoko?

 

Toivottavasti keväällä. Olis kiva olla vappu cruisingiss mukana..

Tavote on vielä tämä kesä mutta senhän ny tietää että miten siinä käy. Menny niin pikku osien hieromiseksi. Vaikka ny ei tartte enää purkaa mitään. Mutta yllättävän paljo menee aikaa tuohon kokoamiseen :(

Link to comment
Guest fgronlun
Väri valinta on tosiaan loistava!! Ja muutenki asiallinen kirppu näyttää olevan.

 

Kiitoksia kiitoksia.

Ittekkin olin aika tyytyväinen ku tuli kori maalarilta.

Livena on aivan eri effektit tuossa värissä.

Link to comment

Livenä tosiaan näyttää vieläki paremmalle tuommoset värit. Jotain kokemusta on mullakin tuosta flakesta, tuli kaverin "mopo" maalattua silleen että vihreen kandyn päälle kulta flake ja useita kerroksia kirkas lakkaa päälle.

Link to comment
Guest fgronlun
jäikö sitä flakea vielä? ;-) ois yks chopperi kun kaipais väriä, siis eu/takaloksu, ö-tankki ja B-tankki...

 

ei jääny ku pieneen purkkiin hivenen pohjalle. Tämä olis aikomus käyttää koneen pelti osiin ym ym.

 

 

Ebaystä olen itte ostellu ja suomessahan on tuolle flakelle oma jälleen myyjäkin. Nytt vaan en muista mikä sen nimi oli..

 

Tuommoseen prätkään menee helpolla yx iso purkki jos lokarit ym malaataan..

 

Tuon flaken voit itte ruiskutella päälle ja väli kerros lakat. Sitten vesi hioo ja antaa sitten ammattilaisen ruiskutella pinta hyväksi jos omat taidot ei riitä..

Itte meinaan talvella maalata tuolit ym ym.

Pitääkattoa jos tilais flakea

 

 

Tuohon kirppuun tulee rautaristi takavalot

 

CIMG0911.jpg

CIMG0910.jpg

On aikomus sekottaa tuota rautaristii vähä sinne sun tänne. Puhtaasti ei ole aikomus tehdä old schooli vaan pikkasen sekottaa uuttakin sekään...

CIMG0914.jpg

 

 

Sori että tulee ny sekotettua tätä tbo threadia

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...