Jump to content

Maalaamoja


Recommended Posts

Omani maalautin täällä: http://www.liquidtensionstudio.fi/

Heikki Martinoja (040-774 0119) on maalannut ei-VW-autoja (mm. Possuja kylläkin) pitkään harrastuksena, ja päätti sitten viime talvena tehdä harrastuksesta työn. Minun Kuplani olikin sitten ensimmäinen firman nimissä tehty maalaus - asiakkaan nimi ainakin sopi hyvin firman osoitteen kanssa yhteen :)

 

Heikin maine on kiirinyt harrastajapiireissä sen verran, että autoja on tullut maalattavaksi ilman sen kummempaa mainostamista. Tutun kautta tämä kontakti minullekin tuli. Maine on sellainen, että jos jälki ei maalaajaa itseään miellytä, hän tekee uudestaan, vaikka asiakkaasta jälki olisi hyvää.

 

Kuva maalauksen lähtökohdasta ja tuloksesta. Autoa oli hionut kuopille jo ennen minua joku entinen omistaja, ja Heikki teki sitten oikeat pohjatyöt. Maalattu auto on kuvassa vielä kasausvaiheessa aiemmin tänä syksynä.

Kupla0832-vi.jpg

Kupla0894vi-vi.jpg

Link to comment

No huh huh! Kyllä tuo nyt pitäisi halvemmalla saada - ja saakin. Toisaalta pohjatöissä voi olla aika iso homma, vaikkei autoa olisi juuri hitsattukaan. Omaa hintaani en viitsi sanoa, mutta kysymällähän tarjouksen tai hinta-arvion saa.

Link to comment

Osittain pinta+sisä -hiekkapuhalletun pallisdoppelin pohjat ja 2-väri-maalaus oli kans tuon 3000e sis alv kokonaispakettina. Mutta tosiaan teki paljon sisällekin, mm. puretut ovet sisältä ja päältä, lattiat, karmit, katonreuna ym. Lava tuli vanerista joten se säästi vähän työtä. Aihiona toki peltivalmis ja ruosteeton. Pohjien jälki oikein hyvä, maalaukseen en ollut niin tyytyväinen toiseen väriin (tummemmassa värissä appelsiinia) mutta senhän nyt saa aina kiillotettua. Alusta oli maalattu itse täälläkin suositellulla epoksi + uretaani -kombolla jo aiemmin kun ei oo just niin valumalleen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...