Jaku82 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Taas yritin hakua käyttää mut koht joku laittaa kuitenkin linkin jo olemassa olevaan keskusteluun.. eli kyseessä talliin ajettu 15 vuotta sitten 67 kupla. Täällä välillä saa lukea kuin pensaa kaasariin ja tulille. Mutta uskaltaako tuollaisen seisseen motin lyödä yks kaks tulille? jos sais jarrut auki nii helpottais trailerille ajoa, vai vaan viisasta vetää kyytii ja tallissa pikkuhiljaa käynnistellä. eli olisko vinkkejä? Quote Link to comment
NO H2O Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Ei kannata pistää summassa tulille... Kaikenmoista ylläriä on löytynyt vuosien mittaan koneista, myös semmoisista joita on säännöllisesti "pyöritelty" tai jopa "käytetty"... ;-) Quote Link to comment
Tanhis Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Öljyt nyt ainakin vaihtaisin ja bensa ulkoisesta pullosta. Jos se nyt ihan pakko on käyntiin räjäyttää. Myöskin käyttäisin ekaksi pelkällä startilla puolan johto irti että saisi vähän painetta systeemiin. Quote Link to comment
metake Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Joku vuosi sitten otin liikenteeseen hiukan päälle 30 vuotta tallissa seisseen kuplan: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/9953-t1-1963/ Koneen kunnosta kun ei ollut mitään tietoa, niin vaihdoin öljyt, tulpat, ja virranjakajan (ei ollut sopivia kärkiä vanhaan jakajaan), sekä bensaletkut, ja säätelin venttiilin välykset. Irrotin tankin ja puhaltelin roskat pois ja kurkin että näytti sisältä suht puhtaalta. Bensat tankkiin, akku paikalleen ja auto tulille. Sen jälkeen autolla on ajettu hieman yli 10 tkm ja käyty mm. Belgiassa. Enemmän se taitaa olla tuurista kiinni, että miten siinä käy, mutta jos moottori pyörii eikä nyt näytä ihan suosta nostetulta, niin miksei sitä vois koittaa käynnistää Quote Link to comment
APO Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Kannattaa tosiaan hyvin tarkastaa paikat. Itsellä oli vähän saman kaltainen tilanne oman auton kanssa, auto seissyt tallissa n. 15 vuotta ja tulille piti yrittää. Kone pyöri hyvin ja kaikki vaikutti olevan ok, en kuitenkaan onneksi käyntiin saanut, ilmeisesti bensapumppu sökö. Konetta myöhemmin aukastessa oli männän päällä ja kannessa melkoiset möhnät, ei ollut pyörittely onneksi kuitenkaan saanut jälkiä aikaan: https://picasaweb.google.com/1001376761 ... directlink Quote Link to comment
Tanhis Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Hyvä tietty olisi tietää että onko se mennyt ehjänä sinne latoon se auto kun harvemmin noi itse itseään korjaa parin kymmenne vuoden seisonnalla. Ja mitä pyörivästö koneesta voin vielä sanoa niin tämäkin pyöri kivasti ympäri mutta öljysihti antoi vähän osviittaa mitä koneen sisällä oli odotettavissa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Hitto mitä pelottelukuvia... :D Quote Link to comment
Jaku82 Posted December 18, 2013 Author Share Posted December 18, 2013 Noo,hätäilin liian aikaisin..hylkäsin tän prokkiksen. Laitan jossain vaiheessa kuvia metsälöytöihin. Kiitos kaikille! Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted December 19, 2013 Share Posted December 19, 2013 Volkkarimoottorin kiehtovuus tulee mielestäni tällaisissa tapauksissa hyvin esille. Kuten metake todistaa, saattaa tällaisilla koneilla pötkiä pitkällekin. Hankkimamme pallokeulan 1600 kone vuoti öljyä aika reilusti... Me paikattiin öljyvuodot kunnolla, ja eiku takaisin konehuoneeseen. Ajettiin yli 50.000 km ympäri Eurooppaa erilaisissa VW tapahtumissa... lopulta ei päässyt ylämäkiä kuin 2-vaihteella 30 km/h... ja öljyä paloi ja vuoti reilusti. Mutta moottori toimi siihen saakka kunnes se rakennettiin uudelleen. Quote Link to comment
Guest heikolahjanen Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Oma kuplani oli seissyt myös reilun 20 v. Hyvin pitkälti samalla reseptillä kuin metake sen herättelin ja nyt on ainakin toistaiseksi toimiva kampe. Tankkihan oli täynnä paskaa ja reikäkin siinä oli. Samoin imusarja oli syöpynyt puhki ja pakoputki myös. Kaasuttimen putsailin ja vaihdoin tiivistesarjan ja sytkäpuolen kamat meni kaikki uusiksi. Ajelin n. 700-800 km kesällä, mutta ihan täyttä luottamusta en ole vielä koneelle myöntänyt. Korva on kuulevinaan kaikenlaisia sivuääniä ja jännityksellä odottelen milloin se vanha 1200 antautuu. Ihan kylmiltään "akku kiinni ja bensaa koneeseen" meiningillä ei kannata lähteä yrittämään varsinkaan jos historiasta ei ole mitään tietoa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.